Super Sportti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja max, 8.10.2015.

  1. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Yllättävänkin hyvin voimaa yläpäässä, mutta luonteeltaan melkein sopivampi stripille kuin kadulle, stallit ja välitykset pitää kylläkin alkaa melkein nelosella.

    Oli oletettavissakin että alavääntö kärsii isoista kansista, mutta dynovertaus max:in aiempaan 350 pikkulohkoon kertoo enemmän: yleisesti vertailuissa käytetty 3000rpm vääntö oli 350:sen hyväksi 85 nm, ja 2500rpm kohdalla (pikkulohkon vääntö 503 nm vastaan 427:n 325 nm) eroa peräti 178 nm pikkulohkon hyväksi!

    Mielenkiintoisia tuloksia näissä maxin koneissa, eikä tarkoitus ole olla ilonpilaaja, mutta kannattaa varmaan miettiä millaisessa laitteessa ja käytössä tuollanen kone tuottaa eniten iloa.
     
    kuula ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  2. kuula

    kuula Gearhead

    Joo jäi ” kadulle” laittamatta. Artsin kanssa samoilla mietteillä kyllä.
     
  3. max

    max Double Gearhead

    Nyt olis jollekin digiässälle pikku homma tyrkyllä.
    Kyseessä nokka joka on ollut joko 509 tai 540 World Hardcore motissa.Senkin tiedän että on mekaaninen laahuri,mutta sit tulikin seinä vastaan.
    Laitoin ATK:hon nokan naamarissa olevan 216-85651 numerosarjan.ATK tunnistaa numerosarjan nokaksi,mutta ei mitään muuta.
    Onkohan Miglu taas nopein ATK:ssa vai ehtiikö joku laittaa mailan väliin?
     
  4. max

    max Double Gearhead

    [​IMG]
    Tuossahan nuo BBC Tunnelit ovat mitkä nyt mulle ovat matkalla Californiasta.Alun perin tuon tyhjän päällä piti myös olla Carb Shopin preppaamat 750 db:t mutta frendi haluskin pitää ne itsellään. No ei se mitään nythän on Predatoreille vapaa paikka. Tämä toinen mikä haettiin Anaheimista on kaasareiltaan täysi arvoitus, mut hyvä että onkin vähän niitten kanssa pientä tai suurta puuhaa.
     
    janihei, Make.S, Gary Grand ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  5. TimoT

    TimoT 3rd gear

    Mihinkäs tunnelit on menossa ja entäs toi 427?
     
  6. max

    max Double Gearhead

    Materiasta mielihyvää,eli haastavassa terveydellisessä tilanteesta mistä olen hieman vihjannut.
    Mä olen suoraviivaistanut moottoreiden osalta sen että kaikki mahdollinen on vaan BBC/Rect Port kampetta.Yksinkertaista ja selkeää,eikä jää turhaa tavaraa nurkkiin roikkumaan.
    Noi Tunnelit kaasareineen oli just sitä tavaraa mitä kannattaa ottaa;rpm performerit sit oma lukunsa.
    Paljon on tullut Ameriikasta romua ja oikein sormet syyhyää tutkimaan mitä multaa noi 750dp kaasarit sisältävät.
    427,mitäkö sillä nyt tekis?
    Se on nyt pitkään säädetty 750 HP series dp kaasarille,jolla se toimii loistavasti.
    Saako haaveilla? Se olis Tunnelilla ja kahdella mun Predatorilla nappi moottori johkin Vintage raaseriin.
    Katsotaan miten tilanne kehittyy tai toivoisko paranee.
     
    Seevu ja dart -66 tykkäävät tästä.
  7. TimoT

    TimoT 3rd gear

    Joo, kaluston selkeyttäminen on tuttua, mulla menee toisinpäin, eli SBC kamat vaan jäänyt hyllyyn, pitäähän sitä jotain hypisteltävää olla...
    Haaveiluko sallittua?, toki, itellä se alkaa olla enää ainut mitä on jäljellä ja sekin alkaa haalistua, kiinnostais tehdä pari konetta, 350 LT-1 klooni, pienillä päivityksillä, mutta tietysti 186 mikkikansilla, GM Z-28/LT-1 imusarjalla ja Holley 780 kaasarilla vm. -71, GM alkuperäisellä osanumerolla, jne...
     
    jakulepi, fmila ja max tykkäävät tästä.
  8. fmila

    fmila Gearhead

    Kun teet sen vielä lyhyellä iskulla, eli 3" ni saat koneen joka kiekuu kunnolla aina 8000 rpm asti ja helposti. Antaa kuitenkin samat tehot ku 350nen. Kas kun se sama kansi on se "rajoitin" näissä tehdaskansissa. Kyllä tommosesta stockkeri 302sta se 400 hp noilla tavaroilla irtoaa ja ylikin, kunhan nokan valinta osuu kohilleen ja ihan niillä "Duntovin" mukaisilla nostoillakin. Asteita täytyy olla sit jo aika paljon

    t. AM
     
  9. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Mun pussihousumoottori on muutes just eräänlainen LT-1 klooni, joskin nuo perinteiset 186 pipot olen korvannut jokseenkin vastaavilla 041 kansilla, jotka minut aivopestiin ostamaan swapista aikanaan (hyvä ostos!). Mainitsemasi imari löytyy, itseasiassa just vm. 1971, mutta 780cfm list #3310-A kaasaria en sit lähtenyt ebaysta haeskelemaan, vaan hain US Partsista ominaisuuksiltaan suunnilleen identtisen 750cfm vakuumin (list. 3310-C).
    Ihan kivasti siitäkin saa löylyä tällaiseen hillityn arvokkaaseen museoautoiluun.
     
    Muokattu: 14.8.2023
  10. max

    max Double Gearhead

    [​IMG]
    Materiasta mielihyvää.Oon nyt tapellut uusiutuneen syövän kanssa pari vuotta ja tämä aika ei ole ollut helppoa.Välillä on meinannut usko loppua vaikka onkin tullut tullut paljon älä luovuta tsemppaamista.
    Eilen päättyi 6 viikkoa kestävä sessio sädehoitoa jolloin sitä tuli joka arkipäivä.En toivo sitä käsittelyä kellekkään.
    Aina ollut tapana palkita itseni jos jotain saa päätökseen,ja ei muuta kuin US-Partsiin ostamaan mekaaninen BBC Crane nokka(nyt jo toinen samanlainen)
    Puhelin soi ja kehotettiin tulemaan Vintage Motorsiin kun siellä olis pari pakettia mulle Ameriikasta.
    Ja siinä ne olivat ja aivan uudenverosina,kanavatkin neitsyet ja toisessa tuplat dp Holleyt!
    Pakko olla joku tarkotus tässä tupla muistamisessa.
    No lyödään syöpää turpaan ja alkaakin project"Cancer Killer" 454!
    Tulee sellainen raakimus että repii syövältä sarvet ja sorkat yhtä kyytiä irti.Toinen tunneleista löytää tiensä siihen ja muitakin jänniä osia siihen löytyy.Tästä myöhemmin juttua.
    Taikauskoisena ihmisenä uskon tällaiseen ja positiivisen mielen voimaan
     
    Muokattu: 29.11.2023
    tooke, Dusturecarn, TimoT ja 40 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  11. SauliK

    SauliK Gearhead

    tykkään 100 kertaa. eipä tienny tauti kenen kans alko
     
    tooke, T781 ja max tykkäävät tästä.
  12. max

    max Double Gearhead

    Tunnel Ram kaasarit ovat Holley 750 DP List-6109.
    Dual feed,kiihdytyspumput ensiö ja toisio puolella,toisio puolella ei tyhjäkäynnin seos säätöä.
    Näitä ei kuulemma enää tehdä.
    Mikä tästä tekee Tunnel Ram kaasarin kuten Google kertoo verrattuna tavalliseen DP:hen verrattuna?
     
  13. Ryyppyläppä puuttuu? Jotain muutakin?

    Tässä sun projektiin sopivaa kuvaa:

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    max tykkää tästä.
  14. max

    max Double Gearhead

    No on sulla Miglu tarkka silmä.Ryyppyläppä tosiaan noista puuttuu ja torni on ilman läpän akselin reikiä.
    Noi 75 suuttimet joka kulmassa vois tosiaan olla hyvä lähtökohta.
     
  15. Rehellisyyden nimissä huomasin sen jälkeen, kun jossain nettikeskustelussa joku sen mainitsi..:D

    Sä muuten tarttet tuohon komboon jotkut timeperiod venakopat. ;)

    Olisko nämä samanlaiset, kuin tuolla Mason Brossilla:

    [​IMG]
     
  16. max

    max Double Gearhead

    Moroson korkeat valurautaiset venakopat jo katsottuna.Luit oikein valurautaiset.Eipä ole mokomia aiemmin eteen tullut.
     
    Seevu, 68corvette ja Ford67 tykkäävät tästä.
  17. kuula

    kuula Gearhead

    Moroso gold anodized ois taattua old schoolia.
     
    Ford67 ja T781 tykkäävät tästä.
  18. En ole moisista kuullutkaan. Laita sitten kuva sellasista. Olen jo nyt täpinöissäni.
     
    kerkko, TimoT ja max tykkäävät tästä.
  19. janihei

    janihei Gearhead

    Prkl noista tuneleista ei voi kuin tykätä! Mulle on tässä lähi viikkoina muodostunut pakkomielle värkätä omaan venemoottoriin tunelram, nyt kun kannetkin vaihtuu ensi kaudeksi isoihin ovaleihin.
     
    Gary Grand, Seevu ja TimoT tykkäävät tästä.
  20. TimoT

    TimoT 3rd gear

    Tuleekos tämä "amerikanische vergeltungswaffe" pickupiin?
     
    kerkko tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!