Super Sportti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja max, 8.10.2015.

  1. palontie

    palontie Double Gearhead

    Hyvältä rakentelus kyllä näyttää.
     
  2. Substitute

    Substitute Gearhead

    Henkilökohtaisesti olen vierastanut hydrauliletkuja muussa käytössä kuin hydrauliikassa siksi että ne on tarkoitettu ensisijaisesti koville paineille eikä virtausvolyymille, letkujen/nippojen sisäreiät ovat varsin pienitilavuuksisia. Tämä on käytännössä tullut esiin vaihteistoja ropatessa, aika usein niiden rikkoutumisen syy on ollut se että jäähdytyslinjoihin on asennettu hydraulinippoja tai jopa letkuja ja jäähdytysvirtaus on ollut puutteellinen.

    Hydrauliliittimiä käytettäessä kannattaa tarkastaa letkun ja nipan sisäreikien koko jos tarve on suurille virtausvolyymeille, kuten polttoainejärjestelmässä on. Usein ne ovat todella pienet verrattuna vaikka metallisiin orkkisputkiin ja vaikkapa AN-liittimiin ja letkuihin.
    Suurvirtausliitin: http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autotarvikkeet/Viritys/AN/AN-liitin-2000035959/ ;)
    http://roadmachine.fi/aeroflow/kumi.html
     
    caprice305 ja palontie tykkäävät tästä.
  3. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Hyvä max GOGO!!Onko muuten rallitarjous vielä voimassa?Arvelin tänä kesänä tulla vantaan suunnalla pyörähtää...siinähän samalla vois käydä ihmettelemässä.
     
  4. max

    max Double Gearhead

    Tottakai Naumasto,katsotaan nyt mitä saan aikaan ja milloin vois valmiita tuloksia esitellä.Tänään valmistui aitoon kasarihenkeen "Shot Gun" tyyppinen pakoputkisto kahdesta 3" rööristä.
    Tämä nimitys siis siitä, kun putkien ulostulot vierekkäin kuin haulikon piiput.Edelleen miellyttävät silmää enemmän kuin jos olisivat laidoilla.
    Shifteri pulmakin ratkaistu ja huomen munat suorana US-Partsiin jotta saa sit vasemman etujarrunkin läjään.
    Huomen myös alkais sit purku,jotta vois suunnitella varsinaisen tekniikan sisään lyömistä.

    Ilta-aurinko mukavasti paistaa talliin,ja ihan mukava oli huoran päällä pötköttää,ja suunnitella sopivaa reititystä laatikon lauhduttajan letkuille.Ei aina ole räntää,kylmää ja pimeetä.
    Samalla kävi mielessä,kun tostahan tulee aikamoinen sähkönryöstäjä,joten miten riittää laturin kapasiteetti.
    Pensapumppu,vesipumppu,laatikon lauhduttajan flekti sekä syylarin flekti kun ovat sähkökäyttöisiä.
     
  5. TimoT

    TimoT 3rd gear

    Joo, olen sitä sun moottoriprojektitarinaa seuraillu mielenkiinnolla, että mitä se "hullun" mieli teettää, ei muuta kun dynottamaan kun se on nipussa.
    Ittekin tätä silloin kattelin, kun se myynnissä oli, mutta...
     
  6. max

    max Double Gearhead

    Overdriven V8-markettia kantsii kyllä päivittäin tutkailla.Kyselin viikko takaperin syylaria US-Partsista tähän systeemiin ja sopivaa Griffiniä ei ollut,mutta orgis SS 454 syylari olis ollut 300€ hintaan.
    Onneks en ostanut kun "Hai" tyrkytti lievästi kennoon tyrkkästyn saman kamppeen.Vaurio mitätön; vähän kidusten oiontaa pikku ruuvarilla,ja hintakin sopiva 100 rahaa.Kiitosta vaan Askistoon.
    Haydenin flekti täältä hankittu ja sekin oli halpa.Siitä kätevä,koska huimapyörän voi kääntää nurin niskoin,ja näin siitä tuli sit mallia,"puller" koska edessä ei tilaa sille löytynytkään.

    En ole vieläkään sortunut nippuside kiinnityksiin,ja kuvassa näkyykin ratkasuja pensa johdotuksille ja linjalle.
    Vähän hyppää silmille pohjan likaisuus,kuun uutta puhdasta osaa kuitenkin kiinnitettynä.

    Nyt en enää tarvitse LS-6 kansia sovitukseen,ja nehän lupasin Luigille/DS 325:lle.Tietäisköhän kukaan Luigin numeroa?

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  7. HT

    HT Gearhead

    Ajattelitko mitään levyä laittaa flektin ympärille? Aika pientä osaa syyläristä imee noin.
     
  8. max

    max Double Gearhead

    Ajattelin ihan noin kokeilla,sillä toi flekti on reilun kokoinen ja edestä on nyt poistettu ilmastoinnin lauhdutin sekä konehuoneesta kaikki ylimääräinen roipe.Ilman kierron pitäis olla nyt sit paljon parempi.
    Jos ei riitä, niin tehdään sit korjaavat toimenpiteet.

    P.S Kiitos jäbät Luigin numerosta,jos se vaikka innostuis näistä bensanryöstäjistä uudestaan.
     
  9. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    No niin. Kotiuduttu Kreetalta ja on taas aika palata sorvin ääreen. Otan ilman muuta noi kannet. Tuun hakemaan piakkoin, niinkuin sovittiin.

    Nyt sitten vaan keräilemään 454 tavaraa ja vaikka joku sopiva rullaava koppa. Yhellä kaverilla olisi mahdollisesti tarjolla-65 Buick (kuinkas muuten) Skylark, joka ryyditetty kaarilla ja runsaalla lasikuidulla. Tää Matti kävi täällä meillä pari viikkoa sitten ja mietti, että pitäiskö myydä ja mä vähän kakistelin, ettei enää. Noista kansista vois saada kyllä vähän kipinää ihan katuhommiin. Niillä kun pääsee sen matalan kympin 1450 kiloisella autolla tarvittaessa. Onhan sellainen jo tullut tehtyä. eikä toi kehitys noiden osien suhteen ainakaan ole taantunut, sitten 1990-luvun lopun.

    On tuolla nurkassa tosin yhden toisen kaverin 454 stanumotti säilössä. Josko hieroisi siitä kauppaa. Siinä kun on peanut kannet. Hmmmmm..
     
  10. max

    max Double Gearhead

    No,tzatsikia ja kreikkalaista salaattia meni sitten ämpäri tolkulla?Luigi,löytyis myös näihin em. kansiin sopivat World tai Dart imusarjat(single plaanari) jos kiinnostaa.Lisäksi jännittäviä venakoppia muunmuassa Brodix valukopat.

    -LS-6 kannet 150€
    -Dart tai World sarja 280e
    -Uudet Brodix kopat 150€

    Eiks olekin halpaa isolohko touhu?
     
    Muokattu: 11.6.2016
  11. ilei

    ilei 3rd gear

    laita puh.kiinnostas venttiili kopat
     
  12. max

    max Double Gearhead

    Pulkkinen Showssa tämä Jari Salmen esittämä hahmo,joka patsasteli kynnyksellä,sanoi kerran suurin piirtein näin:"Kardaaniakseliin voi vaikka rakastua!".
    No en nyt ihan ole kardaaniin rakastunut,mutta niistäkin voi oppia aina jotain uutta,niinkuin vaikkapa naisistakin.
    Ajatuksena mulla oli alun perin rakentaa/rakennuttaa kardaani Corvetten TH-400 jokesta,Presicionin ristikoista ja Vanin alumiini jordaanista joka oli hiilikuidulla päällystetty.

    Mikään näistä komponenteista ei kelvannut pajalla joka teki kardaanin.Corvetten joke ei tulisi kestämään ylenpalttista kuritusta.Presicionin ristikot huonolaatuisia ja eivät sovellu rajumpaan käyttöön.Vanin putki alumiinisuudesta huolimatta kelvoton,koska päällystetty hiilikuidulla.

    Takaisin vauhtiputkaan,ja sieltä TCI:n joukki.Em.voimansiirtoliike toimitti sopivat ristikot,ja putki tehtiin sit ihan raudasta,vai mitäköhän terästä mahtaa olla.
    Kun vertailee TCI:n joukkia ja GM tekelettä,niin erohan on kyllä suuri materiaalin paksuudessa, ja muotoilussa.Helppo siis uskoa että kulmikkaan Corvetten joukin saa ratkeamaan.

    Mitä siis tämä putkenpätkä tuli maksamaan?
    TCI joke 180€ ja liikkeen materiaalit ja työt 450€.
    630 € hintaa sille tuli.En tiedä onko se sitten paljon vai vähän,mutta ei tässäkään varmasti olisi kannattanut noudattaa omaa budjettilatua.
     
  13. max

    max Double Gearhead

    Tässähän se gardaanin syvin olemus tulee esille:
     
    Pas(i)kiainen ja Ismoskosmos tykkäävät tästä.
  14. max

    max Double Gearhead

    Aivan varma,että Pulkkinenkin olisi ostanut tämän kaasarin!
    Ostin omassa persoonassani,enkä alter egossani 950 XP E85 Holleyn tänä aamuna.
    Pari vuotta sitten ostin 750 cfm. race Holleyn US-Partsista, ja sit kun kun tuotteen paketista nostin,niin työn laatu ei ollut minua miellyttävää.

    No nyt näyttäs siltä,että laatu on parantunut huimasti.
    Veikkaan että tämä on just sitä mitä pitääkin käyttää mun 454 motissa .
    Kuvat puhukoot puolestaan.On nolla tuntinen ja maksoi 780€.Kiitokset Lohjalle!!
    [​IMG] [​IMG]
     
    FuryIII '71, Herje, palontie ja 1 muu tykkäävät tästä.
  15. nova71

    nova71 Gearhead

    En tiä...
    Jotenki tässä on pyytettömästi munaa
     
  16. max

    max Double Gearhead

    Tänään tuli soviteltua Hoosieria ja kai Centerlinea vannetta tai vastaavaa; vai onkohan ne sitten Gragarit. No joka tapauksessa mitä enemmän kumia alle laittaa sitä paremmalta näyttää.
    Nyt pääsiskin väsäämään koekäyttöpukkia iso- ja pikkulohko Chevyyn.
    Sovitan Mark IV isolohkolle pukkia,mutta oliko niin että Sbc 1 motit menevät samoihin kiinnikkeisiin?
    [​IMG]
     
  17. Herje

    Herje Double Gearhead

    Ääh. Ei mitään pukkeja. Moottoria vaan nokalle ja HANAA.!!:cool:
     
  18. max

    max Double Gearhead

    Niinpä,mutta kun kaltaiseni sählä ei pysty säätämään ja jarruttamaan marginaali moottoreita tosta vaan.
    Pitkästä tavarasta teen pukin,jolla saan malmikasan Santalan dynoon,ja samalla laitan siihen syylarille paikan,ja sähköt jotta voin vaatimattomampiakin vehkeitä siinä kokeilla.
    Huomenna lisää kuvia kuinka sit kävikään rälläkän kanssa.
     
    Herje tykkää tästä.
  19. Herje

    Herje Double Gearhead

    Joko on dyno aika varattu? :rolleyes:
     
  20. max

    max Double Gearhead

    Väsättiin tänään taas pikkistä,ja vahvasti näyttää että tästä tulee jossain vaiheessa myös valmista.
    Lisäsin yhden kuvan moottoripukista,jota tänään suunnittelimme.Kuvassa ei ole mitään sen kummallisempaa,mutta se että lohkon puolisissa koneen korvissa on eroja.Nimittäin reiän paikassa sekä muodossa.
    Tämän takia tuli iso määrä perkeleitä kun sovittelin kuvassa näkyvää blokia paikelleen,eikä se meinannut millään sopia paikalleen.
    Kuvassa on myös väärät korvat.
    Punaiset renkaat ovat Puuilon hyllykamaa.
    [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!