Super Sportti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja max, 8.10.2015.

  1. Mikäs tuo malli on tarkalleen? 4165?

    Siinä taitaa olla suurempi ero (?):

    I have a 69 with 350/350, original intake, and Holley 4165 spreadbore. I recently rebuilt the carb and reinstalled the original jets-- .060" primary, and .094" secondary.

    Edit:
    Holley catalog says :
    4165 - R6210-3 - 650cfm
    Primary Main Jets : 122-602
    Secondary Main Jets : 122-83
    Power valve(s) : 125-85 ( 8,5" Hg )
    Primary Pump Nozzle Size : 0.025"
    Secondary Pump Nozzle Size : 0,037"
    Primary Metering Block : N/S ( Not Serviced )
    Secondary Metering Block : N/S ( Not Serviced )

    Vintage ei koskaan vanhene..;):D Ja hyvää joulua sinnekin.
     
    Muokattu: 24.12.2024
  2. max

    max Double Gearhead

    Se on 4165.Holley ei taida niitä enää valmistaa tässä LS mailmassa.
    Pöydällä näkyy myöskin Mag 1 kaasarinputsaus salvaa jota ostin "4d sedanin" ohjeiden myötä.
    Toimii,ja salvaa lensi syliin,silmille ja munille kun sitä joka reikään tohotti.
    Koostumus hyvin samankaltainen kuin Break Cleaner.
     
    Seevu tykkää tästä.
  3. Gary Grand tykkää tästä.
  4. Procharged Vette

    Procharged Vette Gearhead

    Tuollaista en ole ikinä omistanut niin täytyy kysyä mikä mokkula käskyttää noita alipaineläppiä jotka kääntää imuilman pakosarjan puolelle.
     
  5. max

    max Double Gearhead

    Kyllä tuollainen dual snorker olis todella hieno mustana,ja siinä tämä 454 450HP tarra.
    Ovat varmaan kyllä nykyään todella arvokkaita ja harvinaisia.
    Sen olen nähnyt,että tämä jokapaikasta virtaava K/N putsari ei välttämättä ole autuaaksi tekevä,ja tuommoinen vanha kampe voi toimia yllättävänkin hyvin.
     
    LPV ja fenix tykkäävät tästä.
  6. fmila

    fmila Gearhead

    Kaverin 355n SBCn päällä on tommonen "dual snorkel" putsari, mutta niillä pidemmillä imutötsillä. Dynossa tuli sille tyly tuomio. Pikkaisen päälle 400hp tehoinen motti meni aika rumasti polvilleen sen kanssa. Oisko ollut -50hp ja seokset ihan sekaisin jossain yli 5000 rpm paikkeilla, jos en ihan väärin muista. Toki sillä voi hyvin Cruisailla ihan normisti ja vähän repäistäkin, kunhan muistaa laittaa sen "hyllylle" siksi aikaa kun kuski "yllyttyy"...
    Mulla oli joskus tommonen Holley myös. Mielestäni ikävä kapistus. Varsinkin siihen aikaan (70-luvun lopulla) ei siihen löytynyt Suomesta edes tiivisteitä. Kohokammioiden tiivisteetkin on hieman erilaiset kuin 4150n ja myös meterinblockin ja rungon välinen tiiviste. En sitä saanut koskaan toimimaan mielessäni tavalla, mutta täytyy tunnustaa, etten vielä siihen aikaan Holleyn päälle muutenkaan kauheesti ymmärtänyt (jos en nyt vieläkään ihan kaikkea?). Juu, siinäkin oli seosruuvien päällä ne valkoiset "rajoitintötsät", mutta ne tuli poistettua siitä jo Pellen aikana, ennen kuin toi koko laite tuli mun haltuun. Parhaiten se tais toimia jollain 58-60 ensiö- ja 85-88 toisiosuuttimilla jos yhtään muistan sinnepäinkään. Ongelmaksi mun rassailussa tais tulla just siirtymä kohta kun toisiot aukee, meni aina liian hoikalle, jos ei ollut tarkkana miten poljinta käyttää. PowerGliden kanssa sitä ei huomannut varsinkaan nilkkasuorana kiihdyttäessä, mutta manuaalin siihen vaihdettuani se pyrki välistä poksauttamaan, siksi "turvauduinkin" kunnon power siftiin, myös nilkkasuorana. Kivasti kulunut M21nen kunnon Hurstin sifterillä kyllä sen hyvin mahdollisti. Mutta onhan tossa säätö mahdollisuuksia varmaan sopivasti kunhan pääsee sen kanssa ensin sinuiksi ja hyllyssä on riittävästi säätö-osia. Itse tykkäisin enemmän vacuumista, mutta Holleylta ei taida löytyä spreadbore-vacuumia??

    t.AM
    ps Ai niin Hyvää Joulun aikaa myös kaikille
     
    Seevu tykkää tästä.
  7. Nykyään tuo ei taida olla ongelma. Holley itse myy tämmöistä settiä:

    Quick Fuel
    Rebuild Kit (4165/4175)


    Ja hyvää joulua sinnekin.
     
  8. max

    max Double Gearhead

    Kiitos vinkeistä.Olen huomioinut metering blockin ja kohokammion tiivisteiden erilaisuuden ja ne ovatkin valmiina hyppysissä.
    Käytössä on 3.73 välitys ja stall speedkin on limpussa korkeahko,joten helpottaa Holleyn toimintaa.
    Mielenkiintoinen kokeilu kuin mahtaa toimia.
    Tuota kaasaria on ollut myös tarjolla vacuum versiona.
     
    Seevu tykkää tästä.
  9. fmila

    fmila Gearhead

    OK, en tiennytkään, et siitä myös vacuumi löytyy. Kyllä sä ton saat toimimaan, olet sen verran jo Hollikoiden kanssa temmeltänyt ja toi "limppu" antaa jo paljon "anteeksi".
    Joskus 85 -86 kun Sacramentossa seikkailin, oli Lawsonin Bobbyn "sleeperiOldsissa" lieviä kaasutin ongelmia. Kun kävimme mulle hakemassa joitain pisteosia Tognottis AutoWorldistä, hän ihastui siellä just tommoseen. Oldssi oli ExDiesel, johon hän oli jostain romiksesta löytänyt H.O.455. Siinä oli heidän puheessa "weak spot" polkimessa, mutta kuulemma muuten toimi hyvin. Olin vain sen kyydissä istunut, joten en oireesta ollut oikein tietoinen. Kun sitten olin heillä yks päivä "lapsenlikkana" tutkin Oldsia vähän tarkemmin. Eka havainto oli, et toisiopuolen ilmaläppä siinä Rochesterissä oli sen ryyppymekanismin väljyydestä johtuen koko ajan sulkuasennossa. Ensitöikseni poistin siitä koko sen väljän hakasen ja asensin muuten hyväkuntoiseen värkkiin Bobin hyllystä löytämäni korjaussarjan. Säädöt laitoin ohjeiden mukaisiksi ja samalla perus säädöt kohilleen. Pienellä koeajolla totesin laitoksen toimivan ihan pirteästi, ainakin katuun jäi kunnioittavat juovat 235 leveistä Regency 98n takagummeista. Onneksi en heidän pihakadulla sitä kokeillut, eikä Tom, heidän nuorimmainen minusta kantrannut, vaikka ehkä olisi pitänyt. Kas seuraavaksi kun istuin lossin takapenkillä ja olimme matkalla San Franciscon suuntaan, yllätti vehkeen nyky kunto Bobbyn pahemman (vai paremman?) kerran. Oltiin paikalliselle "kokoojakadulle"(45 mph rajoitus) liittymässä ja hän potkaisi ns läpät pystyyn ja lossiOldsi olikin sen myötä kaistojen välissä hetken poikittain ja jälleen 235t valitti. Ei kuulemma sen jälkeen tarvinnut Holley hankkia, kulutuskin putosi lisää ja sen pitäminen perheen arkiautona sai Kirstiltä (Mrs.Lawson) siunauksen. Hänkin tykkäsi sillä ajella ja mukavahan se oli matkustaa. Kaksi leveetä olohuonesohvaa piti huolen viihtymisestä. Taidettiin matkata sillä yli 1000 mailia?? LA - Sacto, Sacto - S.F. jne
    Kerro lisää kun saat ton ajoon ja kohilleen. Sorry taas offtopic "joulu saduista"

    t. AM
     
    LPV, FuryIII '71, teippi-mikko ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  10. max

    max Double Gearhead

    Fmila,pistä vaan juttuja,noita on mukava lukea kun vielä koskevat aihettakin.
    Se mikä tässä nyt on kyseessä,niin tehdä kesäksi Pikkiksestä ihan oikea "Daily Driver" ja kiertää sillä vähän Suomea.
    Nykysessä motissa on nokassa asteita 276/282@0.050 ja 12:1 puristuksia.On hallittavissa kadulla,mutta onhan se vähän kulmikas jokapäiväisiin operaatioihin ja vähän jos tulis tolkkua pensan kulutukseen.Jarrupedaaliinkin olis kiva saada vähän tuntumaa tiiliskiven sijaan.

    Edellä kuvattu oval port motti olis aika passeli tähän ja silti olis rahvas suu ammollaan ihmetyksestä.Eikä tarttis leimalla taikatemppuja päästöjen kanssa.
    Plan B olis aika lailla LS6 kaltainen rect port motti jossa kärsää 238/248@0.050 ja se onkin jo hankalampi päästöjen kanssa.

    Helppo tie kaasarin kaasarin kanssa olis laittaa mun 750 HP series DP square bore adapterin kanssa Spread Bore imusarjaan.Mut jääräpää kun olen,niin imusarjaan laitetaan semmoinen kaasari kuin siihen kuuluu.
     
    Seevu, LPV ja fmila tykkäävät tästä.
  11. Tästäkin samaa mieltä..
    Mitäs keppuliinia (sama sana kuin keppi, mutta vähemmän asteita..;)) olet tuohon kombinaatioon suunnittelut?
     
    Muokattu: 26.12.2024
  12. max

    max Double Gearhead

    No en mitään,vaan alakerta tulee siitä myyntiin.
    Antti Kivinummen käsialaa.Arias takomännät,H-profiili veivit,teräsakseli,4-bolt,0.030 yli,0-dekissä,tasapainotettu,eikä ole montaa satkua ajettu.4K hintaa.
     
  13. Eiku tarkoitin tätä Holley 4165/rautaimari jne komboa. Että mitä nokkaa siihen suunnittelet?

    EDIT; Ollaanhan tästä keskustelty muutama sivu aikaisemmin. Silloin(kin) ehdottelin tehdassportin hengessä tätä:
     
    Muokattu: 26.12.2024
  14. max

    max Double Gearhead

    Ihan sillä mennään mikä siellä on sisällä.Ihan on vakio GM pieni maamoottorinokka.Arvoista ei mitään käryä.
    Tommosenaan varmaan tuottaa sen 300hp paikkeille ja riittää hyvin vähän rauhallisempaan kesään.
     
    Seevu tykkää tästä.
  15. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Toivottavasti oli Mag1 hyvää kamaa, paljon paremmin se mun mielestä toimii verrattuna ainakin CRC:n vastaavaan.

    Joskus muinoin olen myös tuollaisen 4165-Holleyn ostanut varaosiksi johonkin Holleyn kunnostukseen, ja jotain siitä on ryövättykin. Pari ruuvia otin siitä tässä hiljan kun kunnostin yhden Chryslerin 600cfm vac kaasarin.

    [​IMG]

    Tuollaisen saa muuten uutenakin, ja vaikka suoraan Us-Partsin hyllystä, edulliseen 1079€ hintaan. Voin kuvitella kuinka kuuma myyntiartikkeli on kyseessä:D
     
    Seevu ja max tykkäävät tästä.
  16. Laatu maksaa..Kohta joudut remppaamaan omasikin..;)

    Holley -kirjassa on muuten oma lukunsa tälle keksinölle (ja eikä unohdeta kehua):

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Impala 69 tykkää tästä.
  17. Tuli netissä vahingossa vastaan tämmöinen ketju, jossa joku Lars antaa ohjeistusta, joka olisi voinut auttaa tuohon:

    The Holley 6210-3 is an emissions-legal replacement for the Q-Jet. The carb is smaller than a Q-jet, being only 650 cfm. As such, it is lean jetted for use on a stock vehicle, and it uses the close-tolerance 122-602 (size 60) jets on the primary side with 83 jets on the secondary. Power valve is an 8.5.

    If you have a performance vehicle with headers, good flowing exhaust, and a mild cam, I would bump that primary jetting up at least 3 to 4 jet sizes as a start. With a little bit of a cam, the 8.5 stock PV will open too soon, so I'd cut it down to about a 4.5. Take care of any hesitation/stumble issues by replacing the tiny .025" discharge nozzle with a .030-or-so. Be sure to crack the secondary throttle slightly using the secondary idle speed screw so that you are idling on the primary side with .020" or less of the transition slot exposed below the throttle blades - this is key to good idle and good off-idle throttle response.

    Lars
     
  18. max

    max Double Gearhead

    Oot kyllä Miglu aika seppä löytämään ihan hyödyllistä tietoa,dänks.
    Edellisestä linkistä tosiaan selvisi sit sekin että enskapuolen seossäätö neulat toimivät tosiaan"väärin päin" kuin normaalisti Holleyssa.
    Sekin oli uutta,että tätä tekniikan riemuvoittoa on ollut tarjolla myös 800cfm.kokosena.
    Sehän oliskin todellinen Graalin Malja.
     
    Muokattu: 27.12.2024
    Seevu tykkää tästä.
  19. Ole hyvä vaan..

    Tämä pienempi versio on tarkoitettu ihan Holleyn oman asennusohjeenkin mukaan hiukan pienemmille ja kirjan mukaan smogkoneille..:

    Recommendation
    1965-1970
    327-402 CID


    Ja tuo iso isommille.

    Tuo kirja on muuten nimeltään:

    Holley Carburetors & Manifolds
    by Mike Urich


    Sen voi ladata tuosta:

    https://www.pdfdrive.com/holley-carburetors-manifolds-e187910871.html

    Tässä on kirjoittajan taustaa:

    About the Author
    Mike Urich is the former vice president of engineering at Holley Carburetors.

    P.S: Tätä menoa sun tunnelramkaasutinsuunnitelmat menee uusiksi..:D
     
    Muokattu: 27.12.2024
    Seevu tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!