Superauton osia käyttökinneristä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Miguelos Poropeukalos, 31.1.2019.

  1. Googlasin tuon puolan arvot:

    primary (terminal 1 and 15) 0.2 - 0.4 ohms
    secondary (term 1 and 4) 8 - 13 kilo ohms


    Minun mielestä noi on sopivat arvot HEI-sytkävirityksiin, jos joku sellasia rakentelee.
     
    xarper tykkää tästä.
  2. Tässä on arvot HEI-sytkälle ja onhan ne sopivat:

    [​IMG]
     
  3. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Seatti nyt ainakin on.
     
  4. palontie

    palontie Double Gearhead

    Mulla oli yhessä 245 volvon motissa jonkun porchen männänrenkaat.
     
    hantta tykkää tästä.
  5. kustomkuuppa

    kustomkuuppa Gearhead

    Ja Lada Samara!
     
  6. Ja Kortezh..

    [​IMG]
     
  7. hantta

    hantta Double Gearhead

    Minulla Anglian koneessa 2000 tc Fiatin männät, venttiilit Toyota Crownista, kytkin Escort gt, imusarja Lada jne.
     
    palontie tykkää tästä.
  8. XJR

    XJR 3rd gear

  9. No onhan se näkökulmakysymys, että onko niillä etuliitteillä väliä. Se on vähän kuin mallibisneksessä. On malleja:

    [​IMG]

    Ja sitten on pluskoon malleja:

    [​IMG]
     
    hantta tykkää tästä.
  10. XJR

    XJR 3rd gear

    Mega-autojakin on.
     
  11. hantta

    hantta Double Gearhead

    Eipä taida olla virallista mittaa superautolle, on hiukan samanlainen veteen kustu viiva kuten harrasteauto, jenkkiauto, urheiluauto jne, eli tässäkin tapauksessa super on katsojan silmissä ja korvisssa ;)
     
  12. B-66

    B-66 Gearhead

    Pertti K tykkää tästä.
  13. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    Jännä nähdä myös se miten paremman väen vaunuista aikanaan tekniikkaa adoptoidaan köyhemmän väen tusinatuotteisiin sitä mukaa kun tekniikka halpenee. Esim Hienojen Herrasmiesten dodge dart merkkiseen hulppeaan ökyautoon sai hemi moottorin jo 1968 mutta köyhä kansa pääsi hemin makuun dodge challengereissaan vasta 1970
     
    Jooli, simeoni ja Pertti K tykkäävät tästä.
  14. Olisko tuossa ollut taustalla joku luokittelukysymys? Dartti haluttiin varmaan sen aikasiin kiihdytyskisoihin edustamaan Moparia?
     
  15. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Varmaan challengeria ei ollut olemassa ennen vuotta -70..
     
  16. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    Ei ollu challengeria ennen vuotta 70 koska tekniikkaa hiottiin edullisemmaksi toteuttaa juuri ylemmän luokan dart- automobiilissa. Toki kaikkea ei saatu hinkattua halvoiksi, esim lukkoja ja saranoita ei dodgella ollut challengerissa varaa laittaa kuin kahteen oveen
    Aikani kun jankkaisin niin alkaisin ehkä itsekin uskoa jorinoitani.
     
    DX ja jarona tykkäävät tästä.
  17. Bukero

    Bukero Gearhead

    :pvarmaan semmosen traktori porssen
     
    palontie ja Pertti K tykkäävät tästä.

  18. Noi puolat ei ole alkuperäiset. Varmaan mallia GM, en kyllä tiedä tarkemmin mistä. Samaa käytetty Ladassa:

    [​IMG]
     
  19. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    CHEVROLET VAN 81-95 / CORVETTE 98-05
    Noissa sama tuulilasi.
     
    zero ja xarper tykkäävät tästä.
  20. Jouni_K

    Jouni_K Gearhead

    Kumpi noista on superauto? Sorvette on ehkä hädintuskin urheiluauto.
     

Kerro tästä muillekin!