Supertrapp vaimentimet autokäytössä?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja MikkoV, 29.5.2006.

  1. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Toimiiko? 2.5" tuplaputkiin, eikös noita isolla putkihalkaisijallakin saanut? Ja voisko joku valottaa vähän vaimennuskyvystä, virtaavuudesta jne. itse en ole perehtynyt kuin ulkonäköön etäisesti.
     
  2. Henkseli

    Henkseli Gearhead

    Kun virtaa niin vaimentaa huonosti. Kun vaimentaa niin virtaa huonosti. Eli huonot.
     
  3. SpedeX

    SpedeX 3rd gear

  4. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Jos virtaavaksi säädettynä niin mitenköhän vaimennus jos verrataan ihan normaaliin halpis läpivirtaavaan vaimentimeen. Ja sopisko tollaset 4" muiden mielestä ulkonäöllisesti Opelin perään? Melkein mustalla ulkokuorella...

    [​IMG]
     
  5. Belvedereman

    Belvedereman 1st gear

    Tässä mulla on sattumalta V8 Magazine vuodelta 95 jossa testattiin erilaisia vaimentimia n. 400 heppasella isolohkochevyllä. Parhaat huipputehot mitattiin ilman vaimentimia, ~403 heppaa. Paras vaimennin huipputehon kannalta oli Martelius, ~400 hv. Heikoin oli Supertrapp, vain ~390 hv. Samaan aikaan melutaso esim tyhjäkäynnillä oli tuolla Marteliuksella ~95 desibeliä ja Supertrappillä ~94 db. Hiljaisempiakin vaimentimia oli, esim halpis Daytona Turbo, vain ~87 db. En tiedä sitten millaisilla säädöillä tuo Supertrapp oli. Tuon halpisvaimentimen hevosvoimat ja väännöt oli hyvin samaa luokkaa Supertrappin kanssa vaikka ensinmainittu oli 2,5 tuuman putkelle kun Supertrapp taas 3 tuuman putkelle mitä putkikokoa tuossa koneessä muutenkin käytettiin, suurin ero oli äänenvoimakkuuksissa ja Daytona oli selkeästi hiljaisempi.
     
  6. studio57

    studio57 Gearhead

    mulla on omakohtaisia kokemuksia superträpeistä muutamissa ajoneuvoissa.
    Hiljaisia niillä saa ja komeitahan ne on.

    mutta tehoja ne syö enemmän kuin mikään muu jota on tullu koitettua.
     
  7. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Kiitos kattavasta vastauksesta, laitetaan harkintaan...
     

Kerro tästä muillekin!