Surullinen ilta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Smokend, 19.8.2010.

  1. Smokend

    Smokend 3rd gear

    Kesäpäivä parhaimmillaan ja cruisailut mielessä joten autolle siittä sitten marssin ja kas kummaa oli PERKELE joku €&@tupää mennyt ja ajatellut lähteä autollani jonnekkin.... Olivat sitten päättäneet repiä virtalukosta kaikki piuhat irti ja "hot wirettaa" mobiilin..... No kaikki hyvin kun auto on onneksi melkein idiootti varma noiden varkaiden harmiksi meinaan ei se niin vain käynnistykkään .... No mutta itse ongelmaan eli sain auton käymään kiikkailujen päätteeksi mutta auto ei käynnsty oikein eli mitkäs piuhat on väärin virta lukossa kun pyörittää nätisti muttta ei starttaa kunnes päästän avaimen on asentoon niin johan hörähtää mielessä on että jotkut piuhat on väärinpäin mutta mitkä? Navat on accc st bat ing1 ing2
     
  2. ministeri

    ministeri 3rd gear

  3. Smokend

    Smokend 3rd gear

    no lähinnä meinasin että jos jollakulla on vastaavaa tapahtunut että starttaa vasta kun on päästänyt avaimesta niin olisi avuksi .... tuossa minun darrassa ei ole mitään alkuperäisiä sähköjä... anyone?
     
  4. seppohovi

    seppohovi 3rd gear

    sieltä virtalukolta pitää tulla johto puolalle vastuksen ohi startti asennossa. siis virtajohto.
     
  5. Smokend

    Smokend 3rd gear

    juu tulee... sinne tulee nyt laatikolta piuha,sekä 2 rinnakkaista piuhaa joissa toisessa on virta
     
  6. marko73

    marko73 1st gear

    etteivätvaan liimanhaistelijat olis saanu rikottua puolaa...? :(
     
  7. Smokend

    Smokend 3rd gear

    tjaa a... siis käyntiin se lähtee =) .... muttei oikein heheh vaikee selittää ...
     
  8. DX

    DX Double Gearhead

    Ota puolalle virta sellasesta kärjestä jossa pysyy virta myös startatessa,

    Nyt se on varmaan siinä joka on tarkotettu valoille, ratioille jne. , siitä katkee virta kun viäntää avvaimen tarttiasentoon ja kipuna tulee vasta kun päästät avaimesta.
     
  9. Smokend

    Smokend 3rd gear

    sellainen vielä että kun tuossa dartissa on alkuperäinen kojetaulu jossa on vasemmalla ensiksi pyyhkijät ja sitten valot sellaisella pyöritettävillä\vedettävillä vivuilla niin olivat sitten jotenkin saaneet tuon pyyhkijöiden tapin liikkumaan vapaasti eli miten se on kiinnitetty? kokeilin sitä sen tapinalta olevaa lätkää missä on 4 uraa niin pyörittää takaisin vai painetaanko se ? ei viitsisi rikkoakkaan
     
  10. Smokend

    Smokend 3rd gear

    kumpaan tarvii kytkeä jatkuva virta acc vai bat? bat on vissiin akku eli siihen?
     
  11. onre

    onre 3rd gear

    acc on accessories elikkäs kaikennäkönen turhanaikanen sälä. bat-napaan tulee akulta sähkö. Näin muistelisin.
     
  12. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    radioasento ainakin vanhoissa japseissa.

    vooooi kun on helppoo kytkee. nimim firebirdin sähköjen kanssa tappelu vielä edessä. sais edes pakolliset himmelit pelaan.

    oisko kellään vinkkiä miten oiotaan kun mpi koneen tilalle tulee dsl. eli onko se jenkkifarkkumallinen herätejohto jossain?
     
  13. signet

    signet Gearhead

    Tuammonen vika on myös esiintynyt joskus kun virtalukon pohja oli mäsänä.
     
  14. iikka-

    iikka- 3rd gear

    Siinä virtalukossa on muistaakseni 5 nastaa tähän tyyliin:

    Virta sisään, eli oisko BAT
    Puhaltimet, radio yms "lisälaitteet" eli ACC
    Solenoidin herätevirta, oisko STR tms lyhenne startista
    IGN 1
    IGN 2

    Hommahan pelaa niin että kun käännät sytkävirran päälle niin sekä ACC että IGN 1 tulee virtaa. Kun käännät starttiasentoon niin virta noilta molemmilta katkeaa, ja siirtyy STR ja IGN 2 nastoihin. Tuo IGN 1 ja 2 tarkoitus on että tuo 2 asento joka toimii yhdessä startin herätteen kanssa, ohittaa myös puolan esivastuksen eli käynnistyisi helpommin.

    Nyt sulla on todennäköisesti käynyt niin että sytkävirta on vain tuossa IGN 1 kohdassa joten sytytykselle menee virtaa vain kun avain on sytytysvirta asennossa. Kun käännät startille niin virta katkeaa ja kipinää ei tule starttauksen aikana.

    Eli joko vedät nuo IGN 1 ja IGN 2 nastat yhteen tai sitten etit sen toisen piuhan joka menee puolalle ohittaen puolan etuvastuksen.
     
  15. Smokend

    Smokend 3rd gear

    Oolrait kiitos kaikille eiköhän se tästä
     

Kerro tästä muillekin!