Surullinen katsastus...taas.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja tha022, 8.8.2005.

  1. transport01

    transport01 3rd gear

    Itellä vähän samanlainen tilanne. Mun kohdalla oli tuon lisäksi kyse oli yli-innokkaasta nuoresta katsurista. Lokasuojan kaarissa oli ruostelänttejä, mutta ei reikiä. Sormella painamalla sai aikaiseksi muutaman 5 mm x 5 mm reiän. Hylky tuli, syy teräviä särmiä. Mun mielestä hiukan ihmeellistä, koska reiät eivät olleet reunassa ja reunassa vielä kumilista. Mutta peruste oli se, että jos kohtaan joku törmää kovemmin, niin se saattaa ehkä antaa periksi ja tulla terävä särmä, johon joku voi loukata :mad: Jatkossa tiedän, että ei kannata mennä katsastukseen autolla, johon voi sormivoimilla saada painettua reiän pintapeltiin. Vaikka kyse olisikin nuppineulanpään kokoisesta reiästä.

    Hylky tuosta kuitenkin olisi tullut ihan perustellustikkin. toisen puolen käsijarruvaijeri oli hirtti kiinni siten, että heittoa 80%. Kokeili monta kaertaa ja sama tulos. Uusintanäytössä vaijerin vaihdon jälkeen heittoa 2%. Käyttöjarruissa edessä heittoa ekalla kerralla 0%, takana 2%. Mulla ei ole koskaan dyno valehdellut ja lähestulkoon aina heitto ollut 5% sisällä. Isommissa heitoissa on löytynyt yleensä selvä vika.
     
  2. jariha

    jariha Double Gearhead

    voi kai sanoa epäonnistuneeksi katsastukseksi? ed. omistajalla verot maksamatta reilu 20e eli keskeytetty :mad: muuten ei löytyny ku yks reikä takarungosta ja väljä raidetangon säätöholkkiputki?
     
  3. sikaprice

    sikaprice 3rd gear

    juu ei mennyt caprice leimasta läpi eilen.. oli viimeinen aika ennen kun asema meni kiinni ja inssi ei selvästi tykännyt capricesta, yritti väkisin etsiä ruostetta ja hakkas auton pohjaa & runkoa kun hullu! no vika oli sitten noin 20 jarruyrityksen jälkeen se että takajarrut olivat epätasapainossa....
     
  4. Deltapete

    Deltapete 1st gear

    Minusta on mukavampaa ajaa autolla, jossa esim. jarrut on kunnossa ja luottaa, että muillakin on!- Itse olen sanonut monesti katsastumiehille, että korjataan, jos vika löytyy. Kyllä, jos autoa on vara pitää niin myös on varaa maksattaa ja hoitaa korjaus. Tuo muka kyttäyshomma jokaikisen ruosteen perään tuntuu kyllä asiakkaan kannalta vainoharhaiselta, taitaa olla pelko perseessä, kun muita vikoja on piilossa!
     
  5. Puutera

    Puutera 3rd gear

    Katsastustapahtumat ovat tapauskohtaisia juttuja. Niissä esille tulleita tai pois jääneitä asioita ei voi yleistää. Jos ei tunne tai ole ollut katsastustapahtumassa, josta täälläkin kirjoitetaan, niin ei voi 100% varmuudella arvostella puoleen eikä toiseen.
     
  6. Deltapete

    Deltapete 1st gear

    - Mistä olet tuon kielen oppinut, jolla kirjoitat,"Jos ei ole tunne ......"
    Hirvittävää läppää! :D
     
  7. Puutera

    Puutera 3rd gear


    Lukkarin kiertokoulussa tietenkin! :D
     
  8. Frösä

    Frösä 2nd gear

    Käynyt kiertokoulun ja senkin väärään suuntaan? :D
     
  9. Puutera

    Puutera 3rd gear

    Mitä tekemääsi lainaukseen tulee, niin se on väärin. Eli se siitä väärästä suunnasta. Ja mitä tulee lukkarin kiertokouluun, niin se oli vitsi. UGH!
     
  10. Deltapete

    Deltapete 1st gear

    - Miksi täällä kaikki olennainen osataan ilmaista hienosti, Nobel-tasoa! :lol: :lol: :lol:
     
  11. Dna Kerma

    Dna Kerma Gearhead

    Öhhhh.. mun mielestä ainakin hyvä että yritti saada mittarit näyttämään tasapainoista lukemaa?? Jarrut jos on kerenny kylmenemään niin usealla jarrutestillä saattaa vähän lämmetä ja alkaa osottamaan tasaisempia lukemia. Mua ainakin ärsyttäis jos vaan pari kertaa testais ja jättäis siihen..
     
  12. Dna Kerma

    Dna Kerma Gearhead

    HAAA!! Jollakin muullakin napistu 'terävistä kulmista' :mad: Mulla kans lava-chevyä leimatessa kitisi etulokarin alareunasta, kun siis se oli ruosteen takia lyhyempi, joku 5cm kadonnut suomen maanteille... ja etupuskurin takana tietty tämä kohta. Katsuri sanoi että "Tässä on teräviä kulmia, se pitää hitsata", totesin siihen että "Niin että, kai se on sama sitten että rälläkällä siloittelee?" Jos kerran Sileyttä ja Tasaisuutta halutaan?? Vastaus oli kuitenkin että "Ei, se pitää hitsata".
    Ei mee mun jakeluun, että jos SYY on teräviä kulmia, niin eikö korjaus ole että tehdään ne sileäksi? Eri asia jos halutaan lisää lokarin pituutta, alkuperäisen pituiseksi...
    Noh, sepäs katsastusasema meni konkurssiin, ja tiedän missä em. katsuri on töissä, enkä sinne mene ikinä.
     
  13. jenkkijussi

    jenkkijussi Gearhead

    -68 Cougar seitsemännen kerran peräkkäin läpi huomautuksitta. Nyt harmittaa kun ei ole näperreltävää.
     
  14. Deltapete

    Deltapete 1st gear

    - Noin , tuo on kaunista!
     
  15. vanahanaama

    vanahanaama 2nd gear

    Mun käkkylästä inssi ajo käkkäriä vartin että sai sen läpi... Toinen vaijeri vähän kanittaa. Hyvä palvelu... 8)
     
  16. jaketin

    jaketin Gearhead

    Ei mennyt coronet läpi..
    Tuo mun moottori on nyt se paha asia. Erottuuhan se ääneltään ja käytökseltään. Näkivät kyljestä, että on 360 cid 318 sijaan. Sanoin, ettei ole mitään väliä, koska menee 20 prosentin sisään tuo koon muutos. On sillä, pitääkin muutos katsastaa. Ok, tehdään näin. Mutta mallisarjasta ei löydykkään ihan tuota moottoria, lähin on 361 cid.. Pienempiä löytyy, samoin tehokkaampia, isompia moottoreita.. Sitten mittailtiin jarruja, jotka ovat jo aikasemmin muutettu autoon ja on rekisteriotteessa. Levyjarrut on joka kulmassa ja ne on isommat, kuin tuohon koskaan saadut.
    Jossain välissä autoa vaadittiin tehodynoonkin :O Mutta sain taottua järkeä päähän, että kun tässä on tehokkaampiakin moottoreita, niin miksi?? sitten aletteeiin miettimään auton massoja, onko tullut muutoksia??? Nykyinen moottori on kevyempi, kun on lisätty alumiiniosia.. Luultavasti auto punnitaan uudelleen. Sitten mietittiin, tarivtaanko kallistukisen vakaajia. Olen laittanut tuohon paksummat jouset, Lisännyt kallistuksen vakaajat, kun alkuperäisiä ei ollut. lisätyt ovat paksummat kuin koskaan alkuperäisinä on saatu..
    Ja nyt mun pitää kaivaa tehokkaimman moottorin tiedot, sekä on millasilla jarruilla on auto ollut isolla moottorilla. ne mun toimittamat aikasemmat speksit ei yhtä äkkiä riitäkkään, vaikka ne llöytyy sieltä koneelta.
     
  17. capri30S

    capri30S 1st gear

    Kannattaisko vaihtaa konttoria?
     
  18. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Mutta kun katsastus on aloitettu jo niin huono vaihtaa... Välillä noita mulkkuja inssejä vaan löytyy. Ilmeisesti joku kusee aina aamulla muroihin tms.. Ottaisivat nyt vaan ihan maalaisjärjen käyttöön niin olisi kaikilla meillä helpompaa! ;) Ei muuta kun vittuilua kehiin kun sieltä varmaan löytyy niitä asiakastyytyväisyys lomakkeita!!!
     
  19. Toope

    Toope 2nd gear

    Tossa tapauksessa inssi kyllä oli oikeassa,niin älyttömältä vaikka tuntuiskin. :lol:
     
  20. ajomies

    ajomies Gearhead

    Niin se vaan on ettei joka paikassa voi asiakas olla aina oikeassa.
     

Kerro tästä muillekin!