Surullinen katsastus...taas.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja tha022, 8.8.2005.

  1. karra

    karra Double Gearhead

    Saattaahan se harrasteauton leima olla menny pitkäks seisotuksen aikana...
     
  2. challenger-70

    challenger-70 Gearhead

    Joo näin ajattelinkin sitten..
     
  3. Make.S

    Make.S Gearhead

    Pitää varata katsastusaika etukäteen.
    Noin oon tehnyt monena vuonna ja sama homma nyttenkin edessä.
     
  4. Marko Nykänen

    Marko Nykänen Double Gearhead

    Ei sitä aikaa pakko ole varata. Itsekin soitan asemalle että "tän päivän aikana on JYM-2 tulossa talviteloilta katsastukseen". Pirustako noista katiskoista tietää mitä ne keksii lähtiessä/matkalla temppuilla talven jälkeen.

    Jos menee läpi, otan kupin kahvia ja samalla voin kännykällä tai aseman koneella ottaa pirssin liikennekäyttöön ja lähteä kruisailemaan. Jos ei mene läpi, annan olla poistettuna liikenteestä ja suorinta tietä kotio.
     
  5. kessu70

    kessu70 1st gear

    Onko kellään kokemusta rekisteröinnistä/katsastuksesta Seinäjoen alueella tai lähikunnissa? Mulla odottaa jenkeistä tuotu -51 katiska tuossa rekisteröintikatsastusta ja tässä jo paskat housuissa mietin mihin mennä... kaikenlaista legendaa kuulee % tappeluista...

    Tuossakin on ottomoottori ja loota 350/350, akselit (+levyt) vaihdettu uudempiin, yms. Onhan tuon ikästä uusittu monesta kohtaa, mutta -51 malliksi se on todettu jenkeissä, liekö tuossa ihan alkuperäistä, muuta kuin kori ja penkki.

    Kessu
     
  6. capri30S

    capri30S 1st gear

    Eikös se oo noissa tuontipeleissäkin nykyään samat prosentit kuin "suomiautoissa", eli 49.9 prosenttia saa osista vaihtua, ja jos runko+kori luukkuineen on orkkista niin ei prosenteista oo huolia. Itsekantavassakin peltikori ovineen ja luukkuineen 58%, eli kaiken muun saa vaihtaa. Eikä mitään kanta-autotarkastustakaan oo ollut vuosiin, itsehän siellä lappuun täytetään mikä osa on alkuperäistä ja mikä ei.. Tai näin ainakin omalla kohdalla on käynyt että ihan itse on joutunut osaluettelon tekemään.
     
  7. Nikke_Nakki

    Nikke_Nakki 1st gear

    Kävin tuossa taannoin katsastamassa -84 Suzuki Altoa. Katsastusmies tuumasi, että ei muista milloin olisi viimeksi edes nähnyt tällaista autoa, saati sitten katsastanut.
    Muuten meni katsastus ok, mutta runkonumeroa ei löytänyt. Huikkasi siinä sitten, toiselle katsurille, että mistähän runkonumero löytyy, mutta ei tiennyt. Tämä konttori on siitä jännä, että siellä on paljon apumiehiä, jotka eivät katsasta autoja, mutta jelppivät katsastajia.
    Koominen näky, kun kuusi henkilöä ihmettelee Alton moottoritilaa ja sohii lampuilla ympäriinsä. Runkonumeroa ei löytynyt ja hammastanko väljä, niin piti tulla uudestaan.
    Runkonumero löytyi hantin penkin alta palkista. Oli vaan hantin penkki ihan etuasennossa, niin ei näkynyt.
    Jälkitarkastuksen suoritti konttorin kolmas katsastaja, joka ei ollut viimeksi paikalla. Kyseinen katsastaja oli joskus ollu Suzukin korjaamolla töissä ja tietysti tiesi missä runkonumero oli. Kuittaili näille muille asiasta.
     
  8. teddy99

    teddy99 Gearhead

    Murphyn laki on tosi. Tänään kesäauto konttorille talviseisonnan jälkeen. Jarrut oli tarkastettu heti talvivarastolla, ja toimivat hienosti. Auto siirrettiin kaupunkiin, jossa ehti seistä pari päivää. Kävin vielä varmuuden vuoksi nosturilla ennen katsastusta, että alusta ja JARRUT on varmasti ok. Varasin ajan konttorille kun kaikki oli kunnossa. Lähdin sitten ajamaan konttoria kohti ja jarruttaessani matkan viimeisiin liikennevaloihin konttorin kulmalla, vasen etujarru jää jumiin.... Kun katsastus oli jo varattuna, ei voinut enää takaisinkaan kääntyä. Odotusaikaa konttorin pihassa oli 5 minuuttia, joten vimmattu hakkaaminen ristikkoavaimella jarrusatulaan. Näytti jo auttavan, kunnes polkaisin jarrua muutaman kerran ja... Jumissa on ja pysyy. Se siitä...

    Hylkyhän siitä tietysti tuli ja itse katsastus oli kyllä asiallinen tapahtuma. Muita vikoja ei löytynyt (eikä ole!).
     
  9. three hundred

    three hundred Gearhead

    -69 2dht. Jorkkeri. Mr. Tarkastus läpi kehujen kera. Rek.katsastus. Hylsy tuli... Ajonesto puuttuu!!! (Ei ole rattilukkoa) parkit keltaset ja palaa ainoastaan parkkiasennossa).. (Pitää olla kirkkaat parkit ja palaa ajovalojen kanssa samaan aikaan) . Punaiset takasivu heijastimet... (Pitää olla keltaiset). Rungon numero meistattu väärälle puolella ( pitää olla vasemmalla) Mut mieli hyvä tosta Mr. Tarkastuksesta.... :lol: :lol: 8)
     
  10. fury poika

    fury poika 3rd gear

    Rungon numero vincoodi meistattu väärälle puolelle??
    Mikä muuten on tai olisi oikea paikka numerolle tollases fuselagessa jossa apurunko ?
    Mulla nimittäin on oviaukossa, siis korissa ja ite olen sen siihen lyönyt.
    Konttorilla mainitsivat, et siinä sen täytyy ilman muuta olla tai siis korissa. Auton isoimmassa osassa ja näis se on kori.
     
  11. three hundred

    three hundred Gearhead

    Joo... Sain ohjeen meistata runkoon. Ja niin tehtiin.... Ja toisen konttorin ohjeen mukaan kuskin puolelle.... Ja tänään oli sit ongelma ja pitää x:sätä kuskinpuoli ja meistata apparinpuolelle....... No onhan jotain tekemistä... Heh heh
     
  12. fury poika

    fury poika 3rd gear

    No johan on pelleilyä.
     
  13. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Onko sille runkonumerolle oikeasti määritetty joku paikka? Niitähän löytyy autoista milloin mistäkin.
     
  14. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Kerran joutunu tuon meistauttamaan uusiks,kuulemma piti olla iskaripöydällä. Tuulilasin alareunan mustassa on semmonen pikku ikkunakin josta näkee runkonumeron,siis peltilätkän joka on korissa kiinni niin sillä ei tee kuulemma mitään.
     
  15. fury poika

    fury poika 3rd gear

    Sitten ku korjaat nuo puutteet ei oo enää museokuntonen :rotfl: vitsi vitsi
     
  16. rakkari

    rakkari 3rd gear

    misäs ihmeen katsastus asemalla oikein olit?? en ole kuullutkaan esim tuosta mestoksesta että täytyy muka olla määrätyssä paikassa.. ja toi ajonesto?? mitä kummaa,, sinuna menisin johonkin muualle katsastukseen niin luultavasti menee sellasenaan leimasta läpi..
     
  17. Aako

    Aako 1st gear

    Tarttu silmään tuo runkonumeromeistos... siitä on nimenomaan ohje, että toivotaan sen olevan oikeassa runkoaisassa !? Näin ainakin Oulun katsurit ovat asian esittäneet...
     
  18. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Mulle sanottiin että numeron pitää olla apparin puolella konehuoneessa.
     
  19. voijaggeri

    voijaggeri Gearhead


    sijoitus: vanhemmat tyyppikatsastuksessa määritettyyn paikkaan; uudet ajoneuvot: oikealle puolelle 1.1.1993 alkaen

    http://www.trafi.fi/filebank/a/13251471 ... rsio20.pdf

    Sivulla 27 tää
    (5.0 TUNNISTAMINEN - 5.1 VALMISTENUMERO JA -KILPI, A1 sivulta 25-28)
     
  20. Porvoonlankku

    Porvoonlankku 3rd gear

    Kannattaisiko vaihtaa konttoria tai selvitellä mr. tarkastajan kanssa, että toimiko konttori oikein?

    Olen antanut kertoa itselleni, että nykyään elektroninen käynnistyksenesto riittäisi varkaudenestoksi. Tai sitten mulle on puhuttu kakkaa...

    Takavuosina 1966 mallisen GM Suomiauton katsastus meinasi tyssätä rungonnumeron löytymiseen (autohan oli katsastettu n.30 vuoden ajan...). Onneksi konttorilla oli vanhempi inssi joka muisti, että noihin oli maahantuojalla kirjailtu sähkökynällä numerot tulipeltiin josta löytyikin muutama numero maalikerrosten alta. Uusi meistos kehoitettiin tekemään oikean runkopalkin etupäähän.
     

Kerro tästä muillekin!