Surullinen katsastus...taas.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja tha022, 8.8.2005.

  1. pas2

    pas2 Gearhead

    Eihän ehjiä osia vaihdeta. Mutta vuotavat iskarit jne tottakai. Oliko K1?
     
  2. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Minä muistelisin ettei katsuri tollasta saa tehdä vaan auton kunto tulee todeta sellasenaan. Jos on muovi pohjan päällä ja vielä orggis niin ei voi mitään.

    Sillaillahan 124 mesenkin saa läpi paitti sitten kun täytyy hitsata uus paikka pohja muovin kiinnikkeille joka piilottaa suuremmat hirveydet.
     
  3. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Se iskaritesti on mielivaltanen.

    Jos iskari falskaa ja se menee läpi testistä ei inssi voi hylätä sitä koska sillon se osottaisi sen että edes inssi itse ei usko testinsä paikkaanspitävyyteen.
     
  4. tamrokki

    tamrokki 1st gear

    Täällä on käyny samoin parinki volvon kans
    toisessa oli pelkästään muovilista kiinnikeistään irti
    toiseen piti sitte uusia koko helma et sai listalle kiinnityspaikat ,oli vaan nii mätä helma
     
  5. mukko

    mukko 2nd gear

    Suattaa olla K tai ei, en viitti sitä tähän laittaa. Samaan episodiin (koska tarkistuskortti jätti tulkinnan varaa) sama leimasetä laitatti vielä sen ehjänkin narinahelan uuteen.
     
  6. 0rs0n

    0rs0n Gearhead


    No kyllä niitä täälläki näkee. Monesti soittanu konttorille et skarpatkaa. Turhaa osia vaihdatte.
     
  7. mukko

    mukko 2nd gear

    Joo jos meidän sopparikonttorilla munitaan niin sillon tulee soitettua tai jälkinäytössä sit sanottua että vikaa ei löydy tai spessutapauksissa on valmistajan toleranssissa ja välys saa/pitää olla.

    Vaikka korjaamoa pyöritetään niin ei nyt sentään turhaa asiakkaiden autoihin osia vaihdella.
     
  8. teddy99

    teddy99 Double Gearhead

    Miksette lähetä suoraan Trafiin reklamaatioita kun katsastajat vaativat vaihtamaan ehjiä alustan niveliä, tai purkamaan pohjamuoveja tms. mielivaltaisuuksia? Eihän se asiakkaan kyykytys muuten koskaan ko. asemalta lopu.

    Vaikka Trafia on haukuttu monesta asiasta (myös minä olen), niin kyllä siellä heidän on lain puitteissa pakko puuttua tällaisiin mielivaltaisuuksiin.

    Eli lähettäkää katsastajan hylkäämät ehjät osat Trafiin ja kopio hylkypäätöksestä. Tämän jälkeen voi yrittää vaatia Trafin kautta katsastusasemaa korvaamaan asiasta aiheutuneet kulut. (Vaihdettu osa + vaihtotyö + menetetty työaikakorvaus asian selvittelyn vuoksi)

    Kun Trafi lähettää noottia katsastusasaemille turhista osien vaihdatuksista, niin kyllä siellä katsatusasemilla alkaa työtkin paremmin sujua. Konttorilla nähdään kuka katsuri on aikaan saanut Trafilta tulleet terveiset, ja koska kysessä on luvanvarainen yritystoiminta, on katsastuskonttorin omistajilla varmasti halua säilyttää toimilupansa. = Eli turhat hylyt (+asiakkaan rahastukset) jää jatkossa tekemättä.
     
    eilhik tykkää tästä.
  9. chevytb02

    chevytb02 Gearhead

    Kävin katastamassa tänään ja kyllä on kauheet hinta erot täällä turussa. A plus asema rapiat 70€ ja autoliiton asemalla jäsenkortilla 39€. Taas leima vuodeksi, pientä sanottavaakin löytys hanttarin puolen taka kalistuksenvakaajan kumi väljä ja saman puolen etu vetarin suojakumi irti no aika pienellä pääsin. Joskus näinkin, jiihuuu:D
     
  10. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Katsastus setä hylkäsi Citroën xantian. Toki oli vähä muutakin. Mutta leima jää saamatta. Katsuri laitto hylätyn vasemmasta taka käsijarrusta. Ei pidä lainkaan.



    Mitäs asialle voisi tehdä?
     
    pas2 tykkää tästä.
  11. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Jos oli liikaa eroa, paa tippa öljyä sinnne mikä piti, jos riittämätön jarruteho on kai pakko alkaa tekemään jotain
     
  12. jariha

    jariha Double Gearhead

    yleensä tällaisissa asioissa pitää irroittaa rengasta ja ruveta perehtymään missä vika luuraa? vaijeri on vahva epäilys jos sellaisella käsijarrua käytetään tässäkin mallissa ja käyttöjarrut oli normaalit?

    Kerran aikanaan ooppelissa ei käsijarrutoiminut toisella puolella kunnolla ja korjaantui vasta jarrusylinterin vaihdolla, mikä ei vieläkään mee mun jakeluun miksi vasta sitteno_O
     
  13. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    yleensä näissä asioissa ei ole ongelmaa.

    Mutta xantiassa ottaa käsijarru eteen. No siellä oli kans ongelma. Vaijeri jumissa. Se kyllä korjaantuu vaijerin vaihdolla.

    Takapää lähinnä mietityttää ku ei ole asennettu käsijarrua......
     
  14. jariha

    jariha Double Gearhead

    nojoo tämä vaihtoehto jäi itelläkin huomioimatta että käsijarru onkin kuin saapissa:)
     
  15. eilhik

    eilhik Double Gearhead

    Sehän on saatettava toimintakuntoiseksi.
    Minunkin omistamaan ajoneuvoon on vaadittu jarruosia joita ei edes ole ollut tehtaalta ajoneuvon valmistuttua uutena.
    Uskoivat vasta maahantuojan lausuntoa ja ei helpoin homma ennen netti kautta.
     
  16. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Konttorilta kysäsin aikasemmin. Jos on hylätty mutta ei vikaa kuitenkaan ole. Ni täytyy kuitenki laittaa korjata/vaihtaa koska määrätty. Eli tähänki täytys saada käsijarru vasempaan takapyörään. Mut ei oikeaan :)
     
    chevytb02 ja jariha tykkäävät tästä.
  17. jariha

    jariha Double Gearhead

    jepjep:rotfl:
     
    Nikuzai tykkää tästä.
  18. eilhik

    eilhik Double Gearhead

    Miten se oikea takanen miten hyvin piti käsijarru?
     
  19. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Etu oikea käsijarru hyvä. Vasen ei pitänyt.

    Taka oikea ei ole kun edessä on käsijarru
     
  20. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Eli hylätyt viat: käsijarrun kokonais teho alle 16%

    Hylätty: vasen käsijarru teho riittämätön. (Tämä siis etu)

    Hylätty: vasen taka käsijarru ei pidä ollenkaan.

    Lisäksi oli muita vikoja
     

Kerro tästä muillekin!