Surullinen katsastus...taas.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja tha022, 8.8.2005.

  1. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Joo no laillinen jos siitä suorasta putkesta se e hyväksyntä löytyy kyseiseen paikkaan.
     
  2. B494

    B494 1st gear

    Vaimon 2006 90 tuhatta ajettu kottero eilen katsastuksessa, vikoja oli toinen etuparkkivalo pimeänä ja oikeassa raidetangonpäässä välystä, hohhoijaa. No kuukausi aikaa laittaa...vitut kun tympeältä(kuulemma) katsurilta välitön käyttökielto, korjaamolle saa ajaa sen päivän aikana eli eilen.
    Auto on huippukuntoinen ikäisekseen ja itsekin ajelin vielä alkuviikosta sillä, enkä huomannut mitään vetelyä tai klappia, eilen illalla sitten pimeässä vesisateessa hermot aavistuksen kireällä etupyörä ylös ja kyllähän siinä pieni välys tuntui, mutta käyttökielto tosta:confused:? Aijaa.
    Tulee ihan synkkä 80-luku ja valtion katsastuskonttorien tietyt hitlerit mieleen, tosin hyvin asiallista ollut kyseisessä paikassa asiointi aiemmin ja jatkossa varmaan myös, pitäis kohta -79 California-tuontia tyrkyttää rekisteröintikatsastukseen viimeinkin, noin 8 vuoden haahuilun jälkeen, jänskättää vähän.
    Kysymys kuuluukin: onko todella kyseessä uusiin tiukentuneisiin katsastusmääräyksiin perustuva päätös, vai oliko pikku kakkapyllyllä vaan perjantaimasis päällä ja päätti purkaa sen mun 154 senttiseen vaimoon ja sen ihkuun pikkupösöön? Toivottavasti tuli tippa housuun höpönassulle.
    Jaa, lähtiskö Motonettiin, hyvää viikonloppua kaikille!
     
    timopajala tykkää tästä.
  3. Masa71

    Masa71 Gearhead

    Jos leima on kerenny kylmäksi niin se on aina ajokielto, muuten tommonen "pikkuväljä" pitäis edelleen mennä korjauskehotuksena.
     
  4. B494

    B494 1st gear

    Joo munkin mielestä , leimaa vielä reilu viikko jäljellä ja ennenkin mennyt kuukauden armonajalla, mutta tämmöstä tällä kertaa.
    Kostoksi hain juuri Motonetistä kilkkeet pösöllä hullunkiilto silmissä, pelokkaasti taustapeiliä vilkuillen. Täytynee vielä tänään uhrautua, ulkona tietty kun talli on täynnä paskoja amerikanlotjia, odotetaan ensin kuitenkin että alkaa kunnolla satamaan ja päivänvaloa mahdollisimman vähän. Mikään ei voita tunnetta kun jääkylmä räntä valuu alaselkää pitkin persvakoon, bonuksena voisi olla laatikosta paljastuneet väärän mallin osat kesken urakan, ei niitä etukäteen viitti tarkastaa kuitenkaan. Juu ei.
     
    ramppari64 ja f34 tykkäävät tästä.
  5. f34

    f34 Double Gearhead

    Tähän on kyllä helppo samaistua.
     
  6. Zejk1

    Zejk1 2nd gear


    Q-katsastus Lahti ?
     
  7. bathory

    bathory Gearhead

    Kävin katsastaa käyttiksen (2005 Chevrolet Evanda). Eturunkopalkissa reikä. Liian iso homma itselle, että vaihtaisi sen, auton arvoon nähden. Sain muutaman satkun siitä kyllä myydessäni. Harmittaa vähän kyllä kun tykkäsin pelistä. Ihan aiheellinen huomautus ja oli asiallinen katsuri.
     
  8. golden rocket

    golden rocket Gearhead

    mites toi muuten menee mitään haisuu mut kummiskin joskus kelpaa asiallisesti korjattu etu tai taka palkki? missä se raja menee että se pitää vaihtaa? ittelle kyl aina sanottu jos sanomist tullu että asiallinen korjaus vastaavis vai onko inssikohtanen juttu
     
  9. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    ennen niitä sai korjata ei enää. Eli jos ennen katsastusta korjaa niin sehän on tietysti tehty ennen laki muutosta.
     
  10. bathory

    bathory Gearhead

    Pari vuotta sitten laki muuttui, että ei saa korjata. Mutta tietty jos on taitava, niin sitä ei mistään tiedä. Mutta toi katsuri sanoi, että sen kyllä huomaa, että onko pultit käytetty auki. Ja eihän sitä tietty ilman pois ottamista hyvin saakkaan.
    Jos tosi harvinainen auto, niin pakkohan se korjata on kun ei vaihto-osia ole.
     
  11. teddy99

    teddy99 Gearhead

    Taisi jo reilut parikymmentä vuotta sitten olla tuo määräys? Ainakin minulle taisi tulla joissain autossa hylky ruostuneesta etupalkista maininnalla: "Etupalkki uusittava, ei saa korjata hitsaamalla." No totta kai se piti hitsata kun ei silloin opiskelijana ollut rahaa uutta etupalkkia lähteä ostamaan ja vaihtamaan. Tuskin uutta etupalkkia olisi edes saanut mistään. Hyvä kun hitsausvälineet olin sentään saanut hankittua. Oleellista on että työ viimeistellään niin hyvin, että katsastusmies olettaa palkin olevan vaihdettu jostain toisesta autosta. Pultit kannattaa puhdistaa tai sitten vaihtaa uusiin, jotta katsastusmies on näkemäänsä tyytyväinen. Näissä hitsauskorjauksissa kannattaa vaan käyttää normaalia järkeä, eli jos palkki on kaikkialta mätä, niin ei sellaista oman ja muiden turvallisuuden kannalta pidäkään mennä hitsaamaan. Mutta jos on vaan tietyssä kohtaa vaurio, niin siitä vaan hitsauskone käyntiin ja huolellinen hionta ja loppumaalaus. Ei se palkin lujuus siitä kärsi. Tärkeä viimeistelyn yksityiskohta on ajella kurasilla hiekkateillä vähintään 5 km. Tämän jälkeen auto voidaan viedä jälkitarkastukseen.
     
    Zejk1 tykkää tästä.
  12. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Ehkä helpompi kieltää koko palkin hitsaus kuin olettaa että kaikki osaavat oikeasti hitsata muutenkin kun omasta mielestään.
     
    bathory tykkää tästä.
  13. bathory

    bathory Gearhead

    Itse en rehellisesti sanottuna tiedä koska moinen määräys on tullut. Katsuri vaan itse käytti termiä pari vuotta.
    Jos pultit olisi saanut irti, niin olisin varmaan sen vaihtanutkin. Mutta kun siinäkin on ne parit puslat, jotka ei irti lähde yms.

    No täähän se ois.
     
  14. signet

    signet Gearhead

    Joskus muinoin 80- ja 90-luvulla ei saanut hitsata,sit taas sai mut pari vuotta sitten muuttui et ei saa...
     
  15. tapsah

    tapsah 2nd gear Bannattu

    olisko nyt apurunko vs. etupalkki sekaisin kuiteski?
     
  16. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Mulle katsuri sano Syncro Paskatissa, että taka-apurunkoa ei saa hitsata, paitsi, jos ei löydy korvaavaa osaa, niin vanhan saa korjata.
     
    kuutio tykkää tästä.
  17. Seevu tykkää tästä.
  18. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Kuinkahan moni noista kirjoittajista on vit###llut inssille? Asiallisella käytöksellä menee läpi. Jos on oikeesti vikaa ei saakkaan mennä läpi. Näin mulle on tapahtunut. Pari kertaa ovat inssit saaneet paskan jarruputken pettämään dynolla niin silloinkin oon kehunut että teette hyvää ja tärkeää työtä.
    Tälläkin viikolla saatu yksi 1975 Gaz 66 kilpiin inssien neuvoja noudattaen ja etukäteen kyselin mitä haluaavat jne ;) . Kannattaa muistaa että sitä saa mitä pyytää.
     
    cdv70, Seevu, dart -66 ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  19. spike

    spike 3rd gear

    Noi itkiät on niitä joilla oikeasti ollut joku ihan kauhea pommi mitä ei ole ylläpidetty ollenkaan ja sitten mennyt niin huonoon kuntoon että joutunut paalaamaan. Syyttävät sitten katsastusmiestä kun vika on peilissä. Noita nähnyt varsinkin tietyissä premium merkeissä. Hirveä tarve ostaa tietyn merkkinen peli viimeisillä rahoilla ja sitten ei riitä rahat ylläpitoon. Ei ole kyllä tullut asiatonta käytöstä vastaan katsastuksesssa itsellä kymmeniin vuosiin. Tullut kyllä vastaan että muutoskatsastus on tuottanut ongelmia kun katsastusmies ei ole ollut perillä asioista. Niistä kuitenkin selvitty sillä että yhdessä luettu niitä sääntöjä.
     
  20. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Eipä itselläkään mitään isoja ongelmia ole ollut leimalla, osa itse aiheutettuja, osa ei.
    318 paperit Dartissa ja 360 kone.
    1.8 Gti Golffin turbotus, ETKAsta vertailu tulosteet osista G60 malliin, tuli oikein kehuja Tampereella, että kun kaikilla olisi näin selkeät osalistat yms.
    Trafi muutti Golf Vr6 syncron 1.8 etuvetoseksi.
    Viime syksynä muistin ottaa kännykkätelineen pois tuulilasista niin ei päässyt siitä huomauttamaan.
    Porukoiden Taunus leimasta läpi, 30km myöhemmin parkkiruutuun kääntyessä repes kuskin pyörä ripustuksineen korista irti.
    Kaverin C4 Corveten katsastus, innokkaasti naputteli ja koputteli pohjaa. Löytyykö ruostetta? Ei, mutta tänne on tehty paikka popniiteillä. Niin nää Corvetet on tehty lasikuidusta... oli muuten nopea loppu katsastus. :D
    Mutta kun ostat joltain jobbarilta auton, niin prkle mitä pommeja ne on ja just leimattu, että millä helvetillä ne lahjoo konttorin että ne autot menee läpi.
     

Kerro tästä muillekin!