Surullinen katsastus...taas.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja tha022, 8.8.2005.

  1. KaapoLöllö

    KaapoLöllö 1st gear

    Miulla vastaavia kokemuksia, käytännössä puhumalla läpi vanhempi Caprice leimasta ku oli tarkotus se ajaa leiman jälkee talliin ja laittaa remontin alle. Näin myös tein, mut oisha sen voinu samalla tavalla puhuu läpi ja ajaa vielä kuitenkin...tosin sillä ois varmaan tienannu itelleen seuraavalle vuotta vittumoisen katastuksen jos ois sama mies sattunu ja mitää ei ois tehty :odroll:

    Niin tai näin, viksuja leimamiehiä on tuolla asemalla (ainakin omilla kokemuksilla) Vanhaa Citationia sain käyttää jarrutesterillä 7 kertaa ilmatteeks ku ei perkele vika selvinny millää. Sitte tarinoitii aina niitten leimamiesten kanssa et mitä on tehty ja mitä voitais seuraavaks kokeilla :poff:
     
  2. mke77

    mke77 Gearhead

    rupiaa salos "lyyti kirjottaa" katsastukses!!

    ovat saaneet käytöön "akkukäyttöiset poravasarat" mill ettivät mätä paikkoi :eek: rengas rauta kun ei kuulemma kelepaa ake:n miesten mielest???
     
  3. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Taitaa siis hylky prosentit lisääntyä... :poff: Kohtahan sinne voi asentaa pikku paukun C4:sta, niin lähtee varmasti viimeisetkin ruosteen rippeet. :odroll: :wc:
     
  4. alfadatsun

    alfadatsun 1st gear

    Jos tämä akkukäyttöisten poravasaroidenkäyttö on ihan AKEn mielestä ok, on varmaan syytä nostaa hiukkasen isompi äläkkä asiasta.
    En oikein jaksa uskoa sen olevan AKEn ohjeistusta, ja jos on on syytä selvittää kuka/kenen on idea, ts. päitä vadille :mad:
     
  5. eldorado1973

    eldorado1973 Gearhead

    Jos kolistelee poravasaralla ruostesuojauksen rikki niin kyllä on sitten korjattava vauriot ettei synny lisää tai uusia ruostevaurioita , eli leimauksen jälkeen paikalliselle dinitrol asemalle ruostesuojauksen korjaukseen ja lasku konttorille...
     
  6. 660

    660 1st gear

    komppaan täysin! ja asiasta kannattaa mainita etukäteen... toi on jo "hiuka"yliammuttua
     
  7. mke77

    mke77 Gearhead

    juu juu!! aken miehet oli tekemäs viralista listaa vioista puuteista perkjaintain Perämiehenkadulla A1-katsastukses....moitteita tuli vaik kuin ja paljo....mut toi poravasara(siis pelkällä iskulla...ei pyöri) tai järeämpi kuona hakku(mitä ei taida olla vielä akkukäyttöisenä) on nyky vaatimus pohjanen ohjeistus!!

    mut ei kait ne ny rupee siistii auton lattiaa lätkyttää millään laakataltalla!! kait ne noit runkoauton-asoja päristävät ja kuormaauton aisoja..mitkä on siin hyväl mallil!!

    tosi han toi onjollain lail...tommonen "katastuksessa hylätty(n.4cm reikä) mätä (esim.pajero)runko kun sittä rupee kovaa kohtaa ettii...voi railo mennä yllättävän pitkälle...paras oli se hiluksi mihin sai takasilla päältä tehdä etulatiin asti uuden "kulman" runko aisaan!!....eikä se reikä ollu siellä tankin kiinnitys korvan vieressä kuin 1*1cm :rotfl: uhrasin siihen sit 2m "pelti kulmaa" :rotfl: :rotfl:
     
  8. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Ei ole.
     
  9. Aako

    Aako 1st gear

    Ehkä tuo poravasara on paikallaan, jos epäillään kantavissa pakkelikoijausta ym joppariasennuksia, vaan jos löytyykin ehjää alta, niin sillo mennää ruostesuojaukseen katsastusaseman laskuun :soosoo:
    Toki, jos mun autoa alkavat poraileen, niin saatanpa porata nokkaan :rotfl:
     
  10. ajomies

    ajomies Gearhead

    No eipä sen koputtimen mikään piikki tarvii olla kun sillä äänestä erottaa missä on pehmeetä ja missä sitten jotain kartonkitehtaan kitattua ikikovaa. Eikä se kunnollinen massa sieltä koputtelemalla irtoa, jos putoo ei kyllä ois suojannutkaan, kuin korkeintaan ruostetta.
     
  11. rautasydän

    rautasydän 2nd gear

    Uudet iskarit takana (kaasu kybit), vaimennin paikattu (ei raski ostaa putken takaosaa nyt) ja takajarruille uudet sylkät ja hihnat. Oli toinen puoli vuotanut ja eri pari sylinterit oli joku vielä vääntäny paikalleen :eek:
    Pari tuntia tuore leima seisoo nyt lapussa!! 8)
     
  12. tähtinenjoni

    tähtinenjoni Gearhead

    Tänään pitäs mennä kokeilemaan blazerin kanssa...
     
  13. tähtinenjoni

    tähtinenjoni Gearhead

    Eipä tullu leimaa. abs valo ei näköjään syty. sitä kun on iloinen jos valot ei pala, niin on unohtunut katella syttyykö se ollenkaan :oops:
     
  14. kaierkki

    kaierkki Gearhead

    Katsastus joke...

    Paitsi että tämä tarina on tosi,

    -80 luvun alussa kaverin oli katsastusmiehenä Vantaan Hakuninmaalla. Silloin ei ollut nivelten ja laakekereiden väljyynden tarkistamiseen automaattisia vemputtimia. Kuljettaja istui kieli keskellä suuta ja kylmä rinki siellä vissin paikan ympärillä autossa kun inssi nosti autoa ylös.

    Jonkin ajan kuluttua alta kuului huuto, " tehkää ohjausliikettä, olkaa hyvä". Kerran "pukilla" oli vahhempi herrasmies, jolla kuulo oli jo aika heikko, katsastaja pyysi muutaman kerran tekemään ohjausliikettä ja kun mies ei kuullut niin, karjaisi kunnolla - Samaa aikaa naapurissa oli n. 4-5 autoa ylhäällä ja kaikki alkoi yhtä aikaa jammailemaan ratilla vasen, oikea, vasen..
     
  15. Town Car

    Town Car 1st gear

  16. tikkarainen

    tikkarainen 1st gear

    surullinen katsastus

    Kävinpä käyttistä näyttämässä katsastuksessa.
    Kahvia juodessa, katsastusmies katteli autoa(ford sierra) läpi ja huikkasi minut halliin.
    Sulla vuotaa jäähdytinnesteet(näytti ruskeaa nestettä joka vuoti ohjaustehostajan putkesta)
    Jaa no semmone täytyy tietysti korjaa, katsastus mies tokasi ,että voi ruveta keittämään, sanoin että niin voi.
    Takavalot kuulemma sammui kun laittoi valot päälle, siis päiväasennosta iltaasentoon, kotipihassa en moista vikaa saanut esiintymään, liekkö etsinyt jarruvaloja silloin...
    Siitä hylky, takavalot ei toimi, toimii, ei toimi, toimii, ei toimi.
     
  17. Town Car

    Town Car 1st gear

    Niin, pitäähän auton toimia.
     
  18. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Kävin eilen Treen lielahdessa leimalla uudella yksityisellä konttorilla. Ilmeisesti auton "hytkyttimet" oli insseille uusinta uutta kun kaksi autoa kerrallaan hytkyi katon rajassa reilut viisi minuuttia ja jostain syystä oma pikku rysleri sai sen käsittelyn pariin kertaan. Ja löytyihän se vikakin; raidetangon pää väljä. Mutta se näytti olevan ihan oikea vika, klappia oli monta milliä.

    Jostain syystä kuvitellut että pikkukonttoreissa on lunki meininki, tuolla oli kunnon syyni, ja oikeastaan ihan hyvä niin. Muista on aika hauskojakin kokemuksia. :wink:
     
  19. c64

    c64 1st gear

    Tänään kävin konttorilla, kun otteeseen oli merkitty joulukuun loppuun katsastus. Katsastus alkoi normaalisti, jarrut piti hyvin ja muutenkin ok.

    Siihen tuli toinen katsuri joka meinas, että mitäs taas oot täällä, etkös kesällä käynyt rekisteröintikatsastuksessa?

    No kyllähän kävin.

    Eikös sulla oo (ns) pitkä leima.

    No ei ole, otteessahan joulukuu on rajana

    (keskenään juttelua katsureiden kanssa)
    Nyt keskeytetään katsastus ja laitetaan otteeseen uus merkintä, tuu vuoden päästä uudelleen.

    ???

    Tämä on noiden konttorin tyttöjen väärä merkintä

    Ok, kiitoksia asiallisesta kohtelusta.

    Niin ja hae rahat takaisin jos jo maksoit


    No, rahat sai takaisin ja ens vuoden loppuun saakka leiman. Asiallista kohtelua etten sanoisi!

    Tällaista kohtelua löytyy Seinäjoelta
     
  20. Hoke

    Hoke 2nd gear

    Ittellä oli sama homma ton transportin kanssa.
    Havaitsi välystä jossain niin nitkutti melkosen kauan, no välys löyty ja laitto huomautuksen katsastus lappuun että alkava välys, ei siis otteeseen eikä korjaus kehotusta.

    Oletan että tämän tavan taustalla on väärät diaknoosit.

    Yksi tämmöinen kävi ittele aikoinaan.
    Esko hylättiin pyörän laakerin takia, no vaihto ja takasin.
    No nyt se välys olikin sitten yläpallossa ja totes et vaihdettava ennen kun saa leiman.
    Olihan se pakko todeta et vaihdan kyllä mut leima on tultava nyt koska tulkittu "vika" on korjattu ja uuden vian takia ei voi enään hylätä.
    Leima tuli ja yläpallo vaihdettiin ja tuli pyörän laakeritkin vaihdettua vain noin 100 tonnia liian aikaisin.
    Lisä kuluahan tuossa oli.

    Nykyään olen havainnut kasureilla olevan enemmän asenne että kun tää maksaa pirusti niin tutkitaan rahan edestä ja viat ilmoitetaan, myös ne jotka eivät ole vielä korjaus kohoitteenkaan arvoisia.

    Kai se on ittelläkin iän myötä asenne hieman muuttunut.
     

Kerro tästä muillekin!