Surullinen katsastus...taas.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja tha022, 8.8.2005.

  1. janzamar

    janzamar 1st gear

    porvoon asemalla on kai yksi vähän työläämpi..
    muut on ollu mukavia aina..
    just vähän aikaa sitten kun katsastin coupen niin tuli vikalista,monenkin mielestä ihan vaan vittuilua,mutta ei mitään pahoja kumminkaan.
    kolme kertaa nyt kun oon coupen kanssa käynyt niin on ollu aina eri inssi
    eikä mitään valittamista niiden listoista,paikkansa ovat pitäneet
    vaikka aika pikkujuttuja muuten.
    ja se ikävämpikin inssi siellä oli ihan ystävällinen kaikin puolin käytökseltään...vaan se lista jossa oli puolet joutavia.
    mutta ei sekään pitkä ollut,eikä edes korjattu kun puolet siitä.. :)
    ja läpi meni seuraavalla :lol:
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ei tuo vaasan k-1:n mikään huono ole aina saanu hyvän palvelun ja kohtelun, niin käyttö kuin harraste pelin suhteen.Oon ollu asiallinen ja en oo vittuillu,niin homma pelaa.
     
  3. HornetRWB

    HornetRWB Gearhead

    Noh jos tässä kävis läpi oma kokemukset/mielipiteet kotikaupungin konttoreista, jos niistä olis jollekin hyötyä. Ei siis mikään totuus, vaan ihan oma mielipide.

    Porin Autokatsastus (siinä vesamatin vieressä oleva yksityinen) on ollut pari vuotta jo oman kaluston vakiokatsastuspaikka. Palvelu tarkkaa, asiallista ja ystävällistä. Muutama hylsykin on tullut, mutta aiheesta. Olen ite aina mukana katsomassa ja varmistamassa että kaikki käydään läpi. Kertaakaan ei ole aiheettomasti nipottanut mistään.

    Porin vanha valtion konttori Ulasoorissa lienee kans ihan asiallinen paikka, ongelmana siel on vaan ettei ne tunnu tietävän paljoakaan jenkkikalustosta, ja just noita (miten tässä saa vaihteen/käkkärin/yms päälle) ihmekysymyksiä tulee jonkunverran... Ei herätä luottamusta...

    Satakunnan Autokatsastuksen jätän omaan arvoonsa, 2 kertaa paikanpäällä käyneenä ja jostain mitättömän pienestä (töötti ei toimi tai takakilven valo osoittaa väärin) hylännyt koko käynnin. Ehkä huonoa tuuria. Tosin euroharrastajilta olen kuullut just päinvastaista palautetta, ehkä soveltuvampi niille...
     
  4. Gyrus

    Gyrus 3rd gear

    Pitää vissiin itekin kertoa omat kokemukset vaasan konttoreista..

    Eli sierran muutoskatsastuksen kanssa taistelin oikein kunnolla yksityisellä konttorilla kun esteitä ei näkynyt siinä vaiheessa kun kävin kyselemässä mutta kun tekniikan vaihto oli tehty oli inssin kommentti et ota moottori pois ja vaiha vanha :( no kun sain selitettyä(raivoten) että oli inssi aikaisemmin näyttänyt vihreää valoa niin saatiin saksasta tilatuilla lapuilla tekniikan vaihto läpi (puolet lapun hinnasta makso konttori) Eli loppujen lopuks ihan asiallista toimintaa. Mutta sitten kun vaihtui omistaja/päälikkö siihen naiseen niin ei oo oikeen tehnyt mieli enää viedä sinne katsastettavaks(valittaa kaikesta turhasta)

    Meijerikadun A-katsastus suurin osa mukavia ja asiallisia katsastajia ja sitten kyllä tuoltakin muutama tosi pottumainen valittaja löytyy.. Yksi meinasi pompauttaa parkin takia ja toinen ei meinannut hyväksyä ollenkaan kun kyselin etukäteen koneenvaihtoa dusteriin kun selitin että sinne pitäisi saada 5.2 litrainen kone ja esitin 3.18 litrasen papereita(hyvä inssi 318 cid muuttui 3,18 litraseks) no onneks toinen inssi kuittas vierestä et ne on kuutiotuumia ja tämän jälkeen inssi kaivoi muunnoskaavoja osaamatta kuitenkaan käyttää niitä.. seuraavaksi se keksi että pitää saada akselimassat alkuperäisestä ja 318 koneella olevasta, vaikka näitä ei pitäisi tarvita kun kyseistä autoa on tehty tuolla koneella ja heavyduty alusta kattaa kaikki mallit papereitten mukaan.. no kävin katsastamassa rantamaantien A-katsastuksessa eikä mitään ongelmaa, todella mukava inssi, joka tuntui ymmärtävän että auto on harrasteauto jolla vain cruisaillaan eikä kaiken tarvitse olla niin viimesen päälle..
     
  5. som_moro

    som_moro 1st gear

    Lielahden konttori myös pannassa!! :argue:

    Suosittelen Nokian konttoria ainakin itsellä hyvät kokemukset! :)
     
  6. impala67

    impala67 Gearhead

    useimmiten on 2000-luvulla ollut katsastuksessa asiallisia ukkoja, mutta vanhojen jenkkiraatojen kanssa on aina ongelmaa katsastajasta riippuen

    -parkkivalojen värin (-67 ja vanhemmat alkuperäiset kelpaa-81 eteenpäin ei saa olla keltaista parkkia eikä valkoista vilkkua eteenpäin)
    -käsijarrun päällepainamisen
    -käsijarrun tasaisesti ottamisen (vaikka toisella puolella on tuplasti mitä vaaditaan, niin ei riitä jos toinen ei yllä raja-arvoon- tasasestihan ei vanha mekaaninen rumpujarru-käkä ota millään)
    -nelivetoauton jarrujen mittauksen - kukaan ei tiedä miten ne pitäisi tarkistaa jatkuvan nelivedon kanssa?! itse rykäisen vedon täysin vapaalle (N) heti kun auto on rullilla, en oletakaan että ne osaisivat sen itse tehdä
    -automaattiauton vapaan löytämisen
    -valojen suuntauksen (jos näyttää alaspäin niin kai se on oma ongelmani kun en halua sikaryhmällä vastaantulevia häikäistä)
    -runkonumeron etsimisen (toisten täytyy pystyä erottamaan joka ikinen numero ja kirjain, yleensä riittää kun numerosarja vaan on rungossa)
    -nivelten väljyystulkinnan (haetaanpa se kirja esiin oho tää loppuu vuoteen -78)
    -renkaiden suurimman sallitun koon
    -jarruletkujen vaihtovaatimusten
    kanssa.

    nokian konttorillakin on pari nipompaa ukkoa, mutta yleisesti ottaen asiallista. kyllä se tavallaan hämää jos leima äijä ei edes huomaa että joku polttimo on pimeä, vaan sen bongaa itse hallin peileistä... saattaa tietty olla etteivät moisesta viitsi edes nykyään mainita.

    ennen auto saattoi jäädä leimaamatta jos katolle oli jäänyt lunta! tai apusimpukassa oli väljää verrattuna uuteen bemariin tai ajovalopolttimot oli keltaiset (vaasassa-92-4),
     
  7. IROC-Z

    IROC-Z 1st gear

    Annan kans vähäisen ääneni tolle konttorille. ERITTÄIN asiallista palvelua. Camaron katsastuksissa ei ole nutistu mistään turhasta esim. valojen väreistä edessä eikä takana,"jaa oot ottanu katin poies",jne,katotaan vaan että kaikki toimii ja on kunnossa..
    Kävin kysymäs muutoskatsastusta remmille,ni jopa kiinnostuivat asiasta. "Koita saada dynossa jotenkin alle 300hv.n,ni ei mee pykälän yli,enemmän se kuitenkin puskee..
     
  8. kuolinpesä

    kuolinpesä Gearhead

    Kokemuksesta tiedän,että jos apusimpukka on väljempi kuin bemarissa,auto on hengenvaarallinen. :D
     
  9. valiant73

    valiant73 1st gear



    mä en vissiin taida mennä vaasan k-asemalle k-mäelle katsastaan
    mun valianttia. taidan mennä valtion asemalle! VAI kannattaako sinnekkään?
     
  10. trooper

    trooper 1st gear

    ...[/quote] Annan kans vähäisen ääneni tolle konttorille. ERITTÄIN asiallista palvelua. Camaron katsastuksissa ei ole nutistu mistään turhasta esim. valojen väreistä edessä eikä takana,"jaa oot ottanu katin poies",jne,katotaan vaan että kaikki toimii ja on kunnossa..
    Kävin kysymäs muutoskatsastusta remmille,ni jopa kiinnostuivat asiasta. "Koita saada dynossa jotenkin alle 300hv.n,ni ei mee pykälän yli,enemmän se kuitenkin puskee..[/quote]

    Jees, ei oo valittamista jos on hylsy tullu niin aiheesta..tosin viime aikoina menny läpi huomautuksitta...tietty katsastusmaksu on ryöstöhintanen mut niinhän se muuallakin...taitaa kaikki kaveritkin katsastaa amerikanautonsa täällä..ja palvelu on hyvää.
     
  11. weard_racing

    weard_racing 1st gear

    mul on tosi muka äijä...
    kysy vaa et mikäs kone täs on nii sanoin et vissii 5,7. sano et aha

    voi olla et autto ku sinne meni kaks *100kg äijää joist toisel on takaraivos suomen leijona tatuointi... :-?
     
  12. petu

    petu 1st gear

    tähän väliin vois heittää ku oltiin kaverin kans sen 17m taistoo jälkinäyttääs vaasan meijerikadun konttorilla.käsijarrun kans takuttiin ja sit laitettiin ilmeisesti liian ohut vaijeri.seistiin auton takana ku heebo testas käppäriä,kuului lievä napsahdus,äijä nous autosta ja totes ruotsin murteella suomeks,nyt se on kunnos.no leima saatiin.sit ku lähettii kruisaileen ni aateltiin testata tyylikästä käsijarrukäännöstä,sopiva mutka ja riuhtasu kepistä...aaaagghh!!!...vielä mitä ,auto painaa suoraa..oli perskeles menny vaijeri poikki k.äijän riuhtoes mut ei ollu kehannu sanoo et meni rikki.no eihän siinä mitää ku leima saatii mut oli lähellä et ei tullu pellin etsintäreissuu!!
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Katsastus???

    Kyllä se on surkeeta ku isot pojat itkee kohtaloaan ja koittelemuksiaan jossakin katsastuksessa, ja vielä mennään inssiä neuvomaan, antaa niitten tehä hommat ja sit jos on kyselyitä soittelee tai menee käymän viisaamman piikkiinssin juttusilla, ni eiköhän ne omasta takaa saa oppia niille ymmärtämättömillekin. Luulis näin..;). No jatketaan entiseen malliin, ni ei siitäkään hyvä tuu...!!
     
  14. mietmi-3

    mietmi-3 Gearhead

    Lähettänyt Emppu 01.06.2005 17:11
    Tuleeko muutosprosentteja, kun rikkoutunut moottori vaihdetaan toiseen täysin samanlaiseen?
    - Kyllä tulee.


    Lähettänyt Napo 29.05.2005 19:39
    mitä papereita tarvitsen katsastuksessa kun olen vaihtanut -86vm. corollaani -88vm. moottorin? moottorit ovat täysin samallaiset... uusi moottori on kolariautosta joka on poistettu kilvistä ja menee kohta romuttamolle... ja saanko vaihtaa auton alle alkuperäisten 155/80-13" tilalle 195/50-15" ilman muutoskatsastusta?
    1. Jos moottorit ovat samanlaiset, ei muutoskatsastusta tarvita.
    2. Ei saa vaihtaa.

    Pikkasen kannattaa tuumata mitä uskkoo ja mitä ei! Näiltä sivuilta.
    Samalla sivulla toiselle muutos prosentit koneenvaihdosta ja toiselle ei edes muutos katsastus kehotusta.
    Ammattitaitoista porukkaa.
     
  15. Hyytiäinen

    Hyytiäinen Gearhead

    Eikös toi ole oikeasti siten kuin laissa sanotaan? Jos vaihdat moottorin samanlaiseen, sitä ei tarvitse muutoskatsastaa, mutta prosentit menee. Näin siis periaatteessa, se onkin eri asia miten prosenttiasiat hoidetaan kun sitä muutoskatsastusta ei vaadita. Periaatteessa vastaukset ovat siis ihan oikein, ongelma on järjestelmässä.

    Mutta jos sitä corollaa rupeaa rakentamaan customiksi tai vaikka avobemariksi, ja suoritetaan kanta-autokatsastus, silloinhan moottorin kai todetaan olevan jo valmiiksi vaihdettu, eikös?
     
  16. Kuai

    Kuai 1st gear


    Joo, ihan toimiva paikka, ei yhtään hylsyä ole tullut, ja neuvojakin on saanut sopivasti. Tosin on kyllä autot ollut aina kunnossa.

    Yksi ukko on kyllä tuossakin laitoksessa aivan pihalla. Ukon kanssa kävin seuraavanlaista keskustelua kun leimasin vanhaa Toyota-maasturia:

    Ukko: Peruutusvalo ei toimi.
    M: Tässä ei ole peruutusvaloa.
    Ukko: Aijaa.

    Ukko: Tässä nivelessä on välystä.
    M: Siinä saa olla välystä.
    Ukko: Aijaa.

    Ukko: Tuohonhan on ruostunut reikä.
    M: Siinä saa olla ruostunut reikä.
    Ukko: Aijaa.

    Ja leima tuli...
     
  17. Esoto

    Esoto 1st gear

    Turhaan Satakunnan autokatsastusta mollaatte, omat jenkinrääsyni siellä aina leimannut, eikä kertaakaan ole turhaan reputtanut. Onhan katkenneet jouset vaihdettava, ja väljät alapallot on hengenvaaralliset.
     
  18. Astroa

    Astroa 1st gear

    OFFTOPIC***
    Mutta tähän perään on varmaa hyvä kysästä vaivihkaa...

    Kun Astroani käytettiin konttorilla, ja sai hän uusintakatsastusmääräyksen, niin pitääkö minun käydä SAMALLA konttorilla uusimassa vai kelpaako jokin paikkakuntalainen konttori...
    (ennen autoni ostoa, myyjä käytti konttorilla 150km päästä kotoani )
     
  19. napa

    napa 3rd gear

    samalla rahalla saat käydä vain siellä missä se hylättiin, uudelleen maksamalla pitäis onnistua myös muut asemat (ei 100% varmuutta, mutta näin muistelisin :odroll: )
     
  20. Anonymous

    Anonymous Guest

    Taidan ottaa tästä lähtien katsastus käynteihin nauhurin tai digikameran mukaan. Tietysti katsaria kuvatessa (naama) täytyy lain mukaan kysyä lupa, mutta ei vartalo kuvasta. Ja jos epäammittimaista käytöstä tapahtuu.. :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!