Surullinen katsastus...taas.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja tha022, 8.8.2005.

1. cb125twin

cb125twin Double Gearhead

no porissa saattais se sama rauta mennä samalla voimalla katsurin kinnerin katosta läpi. mut savossa asiakas vaan puristaa nyrkkiä taskussa ja hymyilee niin että tekarit natisee

mun tietääkseni pellin iskusitkeyttä ja myötölujuutta ei kuulu testata katsastuksessa

2. GULF

GULF Gearhead

Porissa on erikivoja katsastussetiä.

Tänäänkin välikoteloa leimatessa ei hymyily riittänyt vaan oikeen
    NAUROIVAT päin naamaa :rotfl: :rotfl:

3. SPORT TRUCK

SPORT TRUCK Double Gearhead

Pikkarin kävin just leimaamassa...läpi meni kiitos maininnoin, taas saa ajaa vuoden ja 4kk 8)
    Mun tuurilla paikalla oli tietenkin myös Trafin ISO herra valvomassa...oli jo muuten toinen kerta kun noin kävi.
    Erikoisinta tossa on silti se, että mulla oli jotenkin sellanen outo "pahan aavistus" jo etukäteen siitä kun ajoin siihen konttorin pihaan...enkä oikein tiedä edes miksi ?

Meedion kykyjä...huuuu ? :eek: :rotfl:

4. Galaxie500

Galaxie500 Gearhead

Missäs trafin miehet nyt ovat olleet iskua suorittamassa?

5. Galaxie500

Galaxie500 Gearhead

Missäs trafin miehet nyt ovat olleet iskua suorittamassa?

6. Rockatansky

Rockatansky 1st gear

Samaa mieltä.. jos pelti on ehjää, se rauta ei kyllä mene siitä läpi, on sitä sitten vaikka kuka voimamies heiluttamassa, ei kaksin käsin eikä millään otteella..

7. transport01

transport01 3rd gear

Samaa mieltä. Ottakaapa pala millistä (tai vaikka vähän ohakaisempaakin) peltiä ja koittakaa löydä siitä vaikka rautanaula läpi. Valitkaa asento siten, että joudut lyömään vasaralla vastaavassa asennossa, kuin katsuri konttorilla. Ei mene ihan helpolla läpi. Nimittäin naulasin kesällä tuollaista millistä peltiä kiinni ja sen verran takomista siinä oli, että sai käsin läpi, että yksi naula riitti, sen jälkeen katse kääntyi runkonaulaimen puoleen. Katsurin rauta on sentään tylsempi kuin rautanaula...

Eiköhän nuo ehjästä pellistä läpilyönnit ole urbaanilegendaa. Ehjän ja killtävän maalipinnan omaavan kotelon läpi saa kyllä löytyä, kun kotelo on esin hapertunut riittävästi sisältäpäin, mutta ei se silloin lujuudeltaan vastaakkaan tarkoitusta ja on syytäkin uusia.

8. transport01

transport01 3rd gear

Renkaan koko ja kantavuus on aika eri asia. Mulla on peräkärryssä 195/50R13 rengas, kantavuutta 900 kg/rengas, eli 3600 kg/4 rengasta. Kyllä niihin pieniin ja mataliinkin saa kantavuutta :wink:

9. cb125twin

ei se rungollisen jenkkifarkun lattia taida millistä olla uutenakaan. ei ollu pintaruostetta kummallakaan puolella ja siitä se bodarin terotettu rauta sujahti ja kiiltävää oli siinä loven molemmin puolin...

kyllä mä oon tehnyt takakontin lattiaan naulalla ja vasaralla vedenpoistoreikiä eikä sekään laho ollu.

oli siellä konttorilla sellanen 10mm pyörötanko päästä terotettu nosturin vieressä. jos tarvitaan hylkäys% korjata

10. transport01

transport01 3rd gear

Tuolaista ei olekkaan tullut vastaan :odroll: Aika tylsiä ne raudat ovat olleet, millä mun autoja on koputeltu. Aika käsittämätöntä toimintaa. Jos tuollainen kohdalle sattuu, niin silloin lähtisi minulla ainakin iso pyörä pyörimään, eli konttori maksaisi reiän paikkauksen, oheiskuluineen.

En minä tuollaisessa tapauksessa autoa ilmaiseksi lähtisi korjaamolle kiikuttamaan, vaan matkalasku, korvaukset menetetystä vapaa-ajasta, sijaisauto ym korvausvaateet myös konttorille. Tuo homma vaan täytyy tehdä oikeassa järjestyksessä, että juridinen pohja kestää myös oikeudessa.

11. Rocket engineer

Rocket engineer 1st gear

Mutta tuolta välttyy, kun jättää sen ylihintaisen kahvin juomatta ja tarttuu takiaiseksi katsurin mukaan. Eiväthän ne siitä tykkää, mutta..

12. Stance

Stance Gearhead

Ääni tälle. Metrin päässä katsurin niskasta on sellainen sopiva etäisyys - yltää vielä nappaamaan kiinni tarvittaessa.

13. yks toine mikko

yks toine mikko Double Gearhead

kaks metriäkin on ihan ok.. tarvii vaan olla sopivan mittanen karttu millä hutkaista.

14. xp

xp Gearhead

195/50R 13 renkaan kantavuus on normikirjan mukaa 425 kg/kpl (+10% @ 80km/h). En äkkiä löytänyt ko. kokoa C, 6ply tms merkinnällä, liekkö 50 profiilista tehdäänkään noilla merkinnöillä. Jos sieltä se 900 kg/kpl löytyy niin kyseessä lienee trukin tms. ei tieliikenne rengas.

15. transport01

transport01 3rd gear

Uskoisin, että on tieliikennerengas. On ison valmistajan kärry EU-alueelta, ostettu suomalaisesta liikkeestä valmiiksi leimattuna.

16. cb125twin

olin vieressä katsomassa kun autoani penetroitiin. eihän näille ry... mitään hyödytä sanoa.

onko sit raadin mielestä ok että pistehitsisaumaa nitkutetaan auki?

17. yks toine mikko

yks toine mikko Double Gearhead

en kai mie mitään puhumisesta sanonutkaan.. vaan lyömisestä.

18. Stance

Stance Gearhead

:lol:

19. cutlass cruiser

cutlass cruiser Double Gearhead

Onkohan menny naulat ja kilot sekaisin.....
    Se kantavuus on tosiaan 425 kilogrammaa/ rengas.

20. transport01

transport01 3rd gear

Tuskin, koska ko kärryn kokonaispaino on 2000 kg. Jahka ehdin, niin nappaan kuvan renkaiden merkinnöistä. 3500 kg kokonaispainolla olevaa rinnakkaismallia myydään käsittääkseni samoilla renkailla.

Kerro tästä muillekin!