Surullinen katsastus...taas.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja tha022, 8.8.2005.

  1. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Gearhead

    Juu kaikkee voi myydä...lailliseksi se ei siitä muutu....

    Nii ja mikä koko sinne rekisteröintitodistukseen on merkattu?
     
  2. dart -66

    dart -66 Gearhead


    Tuolta rengas-onlinestä löytyi tuollainen http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?d ... sowigan=So , kuormitustunnus tuolla 104 eli 900kg per rengas. Nopeusluokka N, eli ihan tieliikennekäyttöön tarkoitettu...
     
  3. xp

    xp Gearhead

    Olin väärässä. Olisi pitänyt käyttää googlea....
     
  4. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Gearhead

    No samaa kirjaa luettiin....
    Eikä taida toi rengas olla ihan normi autokäyttöön tarkoitettu...vissiin kärryn renkaaksi rakennettu aika ronskin paineen vaatii tolla kantavuudella. (6,5bar)
     
  5. transport01

    transport01 3rd gear

    Kärryihin on varmaankin tehty, mutta kun iltahämärissä tutkailin renkaan kyljen merkintöjä niin tulin siihen tulokseen, että kai tuon tiettyihin autoihinkin voi tunkea, jos välttämättä "kivipöyrät" haluaa :rotfl:

    Olisi liikkeeltä aikamoinen itsemurha myydä jarrullista kärryä laittomalla kokoonpanolla. Siihen tuskin isommat kauppiaat lähtee. Parin vuoden päästä lähtisi surullisen katsastuksen jälkeen sana kiertämään ja bisnes loppuisi siihen. Kyseessä on kuitenkin suomessakin sen luokan putiikki, että bisnestä tuskin on laskettu kahden vuoden ikäiseksi.

    Ehdin jo melkein säikähtää, että onko kärrykauppias ainoa joka pystyy toimittamaan varaosarenkaita, mutta kyllähän tuo googletus toi suomestakin rivin paikkoja, joista noita saa. Lähimmät ihan kulman takana. Oli yllättävän yleinen rengas. Tuo rengas tosiaan mietitytti hiukan kärryä ostettaessa, mutta hyvät puolet ohitti kuitenkin huonot. Valintaa ei ole käytössä tarvinnut katua.
     
  6. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    No jokunen vuosi sitten vaimon carinaa joutui hitsamaan jonnin verran pohjasta. Isäukko ammattihitsarina sitä sitten laitteli ja saattoi olla jopa aavistuksen alkuperäistä peltiä paksumpaa ne helmat (nykyisellään sisähelmat 3mm...).
    Eihän sitä hirveästi sivistelty vaan vedettiin spraymaalit ja tietysti tolkuton kerros massaa päälle. Ihan tuoreeltaan vaimo vei konttorille (en muista veikö JKL:ään vai Suolahteen).
    ensin pienellä meisselillä oli naputellut sitten vähän isompaa ja lopulta rengasraudalla hakannut niitä helmoja. Sitten kaksin käsin pyörän kaaria temponut. Viimein todennut, että taitaa ne olla ihan kunnolla tehty. :lol:
    Että on niitä tapoja monenlaisia. Olisikohan kolme vuotta sitten tapahtunut.
     
  7. kuutio

    kuutio Gearhead

    Joo, aika jännää toimintaa nykysessä kilpailutilanteessa...

    Tämähän on ihan kiinni katsurin asenteesta - voisko tän hyväksyä---- vai pääsiskö tän hylkään...
     
  8. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    tuohon ois voinu sanoo että kannattaisko yrittää mennä ovesta...

    videokamera ehdottomasti mukaan leimalle.
     
  9. Henko

    Henko 1st gear

    Oon kans miettinyt tätä. Kännykkä on niin helppo pitää valmiudessa. Jos tulee jotain runnomista, niin voi saman tien näyttää siinä konttorilla jollekin esimiehelle. Tai jos ovat sitä mieltä, että normaali käytäntö, niin näyttää Trafille sitten.
     
  10. MGB GT V8

    MGB GT V8 1st gear

    Kysyin äänittämistä hovioikeuden Oulun tuomarilta:
    "Oman elämän saa taltioida, MUTTA SITÄ EI SAA HYÖDYNTÄÄ KAUPALLISESTI!"
    Nyt 5Hz mukkula ja paikkataltiointi seuraa ajoni, sekä kännyn äänitallennus - 45s menneisyydestä valmiudessa.
    (ajan AINA JA PERIAATTEESTA 5 - 7km/t todellista ylinopeutta)
     
  11. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Miksi? :eek:
     
  12. Ahis

    Ahis Gearhead

    Saatanan trafin järjestelmä tänään taas nurin. Prkle.
     
  13. Arskasuuri

    Arskasuuri Gearhead

    Mitä turhia - jaloillaan äänestäminen auttaa aina. Ja se että kertoo muillekin että mihin suuntaan niitä kumijalkoja ei kannata tai kannattaa liikuttaa.

    Ja mitä tulee niskapokana olemiseen: olen itse ollut niskapokana katsurin
    takana jo viime vuosituhannelta lähtien. Syyksi moiseen sanon sen että "itse kuitenkin korjaan, niin on hyvä nähdä missä se vikakin on"

    Kaikkien näiden vuosien aikana olen toki vaihtanut konttoria monestikin, mutta vain kerran on tarvinnut katsurille todeta että " teeppä vielä kerran noin, niin täräytän sua turpaan enempi kyselemättä" (ei uskaltanut)

    Toisaalta on myös sellaisia hausekmpiakin juttuja ollut. Kerran erään vanin
    etupäästä kuului outoa ääntä ja leima oli lähellä. Siispä konttorille ja katsurille evästystä: "Etupäässä on joku outo ääni enkä itse ole löytänyt syytä siihen. Etsi sä se kun se on sun työtäskin." :D Löysi katsuri pienen ylimääräisen välyksen alapallosta puolen tunnin hakemisen jälkeen..

    No tässä näitä hajatuksia.. Mitä mieltä muuten olette Heikinlaakson Autokatsastuksesta ? Onko minkälaisia kokemuksia ? Mulla pelkästään hyviä. :)
     
  14. teddy99

    teddy99 Gearhead

    Hä..? Ja kertoiko mistä tuollainen säädös löytyy? mm. monet reppureissarit rahoittavat matkustamisiaan sillä, että videokuvaavat elämäänsä ja myyvät materiaalit jonnekin. Tuon mukaan Madventures TV-sarjan teko on ollut sitten kriminaalista puuhaa. hehehe
     
  15. transport01

    transport01 3rd gear

    Tuossa lihavoituna todennäköinen syy katsurin käytökseen. Te teitte valepommin katsurille, jota se sitten yritti epätoivoisesti räjäyttää. :rotfl::rotfl::rotfl:

    Olisitte vaan jättäneet siihen spraymaalivaiheeseen ja massat vasta leiman jälkeen.

    Minä en koskaan vedä paksua massaa saumojen päälle juuri ennen katsastusta, vaan jätän saumat siten, että niiden muoto näkyy hyvin vaikkei se sauma nyt maailman paras olisikaan.

    Koskaan ei ole tullut saumoista valitusta, kehuja kylläkin. Eikä myöskään koskaan ole alettu kokeilemaan onko paikka kiinni, kun sen on nähnyt jo puolen metrin päästä onko se kiinni.

    Helpoin tapa todistaa tuo asiallinen sauma on suojata sauma kohtuullisen ohuella tavaralla siten että sen läpi näkee sauman muodon kunnolla. Tarvittaessa sitten katsastuksen jälkeen massa ruiskulla päälle.

    Tuolta toisesta topikista voi lukea kuinka ihmeellisiä popniitti-sikaflex virityksiä peitetään paksulla massalla. Myös törkeät räkäsaumat, jotka ei ole kunnolla kiinni vedetään yleensä paksulla massalla piiloon. Katsastusmiehen on ihan perusteltuakin testata, onko paikka kunnolla kiinni, jos se on peitetty paksulla massalla, ettei liikenteeseen pääse ihan kauheita pommeja.
     
  16. Ftw-

    Ftw- 3rd gear

    Tuoreen massan päälle kun heittää hiekkaa niin sitä ei helposti uudeksi tunnista ;D
     
  17. Henko

    Henko 1st gear

    Nyt kun mietin uudestaan mahdollisia skenaarioita, niin ennemmin tekisin huonon katsurin osuessa kohdalle niin, että pyrkisin sitä estämään oman ajoneuvoni tuhoamista, kuin kuvaamaan sen videolle. Mietin vain, että jos huomaisi, että nyt se lyö pohjaan tahallaan reiän, niin ei siinä ehkä ehtisikään sekä käynnistää kameraa, että puuttua tapahtumien kulkuun. Täytyy sanoa, ettei oo tullut oikeestaan negatiivisia kokemuksia moneen vuoteen, ja sen takia olenkin käynyt aina samoissa paikoissa, missä saman auton olen katsastanut. Hervannan ja Nokian A-Katsastuksessa. Ainakin Nokialla tiedän, että joku paska tyyppi siellä on, mutta omalle kohdalle on sattunut asiallisia tyyppejä. Tosin yks sammutti jotain jenkki pick-upia koko ajan siinä jarrurullilla, en tiiä miks. Kattelin sitä touhua omaa vuoroa odotellessani. Varmaan viis minuuttia kikkaili siinä rullilla, ja auto sammu koko ajan. En tiedä, mitä siinä yritettiin, toivottavasti ei koittanu särkeä nelivetoa tms. Yhtä jopa kiinnosti mun auto, kun kerroin, mitä sille oon tehnyt, ja miten, löpisin ajankuluksi. Mainitsi että puslat pitää seuraavaan katsastukseen kyllä vaihtaa, ja kun sanoin, että vaihdan ne samalla, kun vaihdan lukollisen taka-akselin, niin kyseli aidosti innostuneena, että minkälaisen meinaat vaihtaa. Se on se toinen ääripää siitä, että kyselee, että kuka tämmösillä viitsii enää ajaa.

    Ja tosiaan, ei mulle tulis mieleenkään jäädä kahville, ja jättää katsuria kahdestaan vähänkään erikoisen auton kans. Aina oon ollu mukana.
     
  18. capri30S

    capri30S 1st gear

    Varmaan sama tyyppi nokialla, sellanen nuori jannu mikä on vähän kuutamolla olevan oloinen, sammutti kans äiteemuorin astraa koko ajan, ja luistatti kytkintä ihan hulluna. sitten vielä rysäytti etupuskurin sinne jarruteloihin, ja oli ihan vakio 1,6 astra, ajettukin joku 50tkm.. Olis ehkä pitänyt pitää suu kiinni, mutta en pystynyt, oli pakko kysyä että kuuluuko se ajotaito valintakriteereihin..
    Sama tyyppi oli kaverin työkaverin 454SS chevyllä jättänyt kaksi raitaa parkkikselta jarrudynoon asti.. :odroll:
    Tuota heppua lukuunottamatta olen saanut nokialla aina ensiluokkaista palvelua, ja aina on turistu mukavia. Viimeksi leimasin siinä uudessa yksityisessä nokialla, erittäin hyvää palvelua myöskin, vaikka oli jenkki alla. ainoostaan väärän värisistä parkeista kirjoitti huomautuksen, mikä tietty oikein olikin, poliisejahan ne ei kiinnosta.
     
  19. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    ongelma taitaa olla se että autoinssejä valmistuu turusta ja treeltä ja nämä eivät sijoitu läheskään aina autoalalle, sit muualla suomessa alalle tulee näitä pikkutekujen varapaikka tilkeinssejä jotka ei ymmärrä lujuusopista mitään.

    esim monessa autossa uutena pistehitsejä 15cm välein ja korikitillä kiinni ettei natise.

    ja leimalla revitään näitä väkisin auki yleensä vanhemmista peleistä. uudempia varovasti renkasraudan kyljellä kolistellaan.
     
  20. sani

    sani 1st gear

    Eilen kävin käkkylä katsastamaan ennen talvisäiylytystä.Nyt jarruvalo palaa ja sihise kun paina jarru.Olen ihan varmaa että se perkelen katsastusmies rikkoi ne.Olisi vissiin tarvinnut heti mennä takaisin mutta kun en älynnyt
    Etujarrut kun kokeili auto nykäisi aika voimakkaasti ja kului pieni kolaus.Ajatteli ettei vaan rikkonnut mitään.Se mies ei koske mun autoon enää. :mad: :mad:
     

Kerro tästä muillekin!