Surullinen katsastus...taas.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja tha022, 8.8.2005.

  1. Galaxie500

    Galaxie500 Gearhead

    Tässähän voisi olla terve business-idea jenkkeihin/harrasteautoihin erikoistuneelle korjaamolle/varaosaputiikille.

    Muutenhan idea katsastus asemasta korjaamon yhteydessä hyvä, mutta kun laki ei anna siihen mahdollisuutta... Eli ei saa toimilupaa.
     
  2. juhe72

    juhe72 1st gear

    tulipa tuossa mieleen, kun seurasin komppiksen mantan katsastusta viime suvena, se mantan reuhka oli joku alkuaikojen korinvaihto, ja runkonumeroja siinä oli kuin puhelinluettelossa, osa ruostunut enempi osa vähempi, osa meistetty huonommin, osa paremmin. no, joku viisas hämeenlinnan katsastusveijari oli huomannut, että eihän niistä numeroista ota enää erkkikään selvää, ja ainakin minun mielestäni hyvin selvästi ja osittain jopa viisaastikkin laittanut vikalistaan, että runkonumerot on meistettävä uudelleen ja niin, että niistä saa jotain selvääkin, ja varmemmaksi vakuudeksi laittanut oman henk,nro:n ja aseman nro:n perään, auto kulkeutui tuonne ylemmäs itärajalle ja komppis käväisi kysäisemässä paikalliselta konttorilta, että minkähän numeron hän hakkaa runkoon, kun ei ollut aivan varma, katsastushepeli oli asiaan kuuluvalla varmuudella todennut, että meistäminen täytyy tapahtua yhdellä lyönnillä, tuplalyöntejä ei sallita ja perään ladellut sen hämeenlinnan katsastusinssin henkilö ja konttorin numeron, arvaa oliko hauskaa kun hakattiin niitä ja arvaa onko hauskaa sillä joka katsastaa sen seuraavan kerran jossain eri konttorissa. rungossa ei ainuttakaan samaa numeroa kuin otteessa, paikallinen pelle tarkisti vikalistasta numeron ja totesi että onpa hyvin hakattu ja löi paprut roskiin ja leiman otteeseen :rotfl: (en ole sellaista numero ja kirjain hässäkkää nähnyt edes traktoreissa) että sellaisia ammattimiehiä :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  3. junnu78

    junnu78 1st gear

    nii

    mulla ei ole kuin positiivisia kokemuksia katsastuksista. tosin käytän autoni aina samalla miehellä mikkelin pursialassa. sielä kannattaa käyttää jenkit... ja jopa ajaa täältä mikkeliin...
     
  4. duster73

    duster73 Gearhead

    Re: nii

    Meinaatko Suhosta?on muuten tosi asiallinen ukko.
     
  5. Reagan

    Reagan 1st gear

    Oho, tota en tiennytkää ! No kaipa se onnistuisi jotenkin niin että korjaamoyrittäjä erottaa katsastuksen ja korjaamon erillisiksi yrityksiksi vaikkapa Oy -muotoisena ? Eli kai lakimiehet nyt tuohon löytää jonkin kiertotien :eek:
     
  6. xp

    xp Gearhead

    "toimilupa tulee myöntää hakijalle, joka on luotettava, asiantunteva, vakavarainen ja riippumaton."

    riipumaton= "hakija tai hänen palveluksessaan oleva ei harjoita tai ole kaupallisesti, taloudellisesti tai muuten riippuvuussuhteessa siihen joka harjoittaa:
    1. ajoneuvojen tai niiden osien tai varusteiden valmistusta, maahantuontia, kauppaa, suunnittelua, markkinointia, korjausta tai huoltoa;"
    2. vakuutustoimintaan liittyvää ajoneuvojen vahinkotarkastustoimintaa; tai;
    3. luvanvaraista liikennettä.

    "...toimilupaa ei myönnetä jos hakemuksesta tai olosuhteista muuten käy ilmi että hakemukseen liittyvät järjestelyt on tehty toimiluvan edellytyksistä annettujen säännösten kiertämiseksi."
     
  7. PetriS

    PetriS 1st gear

    savu arvot

    :eek: on se ihme juttu kun neuvoo katsuria mitenkä s.arvot kuuluu kattoo.el usko 35min.sitten kysytään mitenkä pitikään tehdä. kyllä hirvitti puolimilliä ajetun koksi vanin polkeminen.
     
  8. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    humoristi oli vieny autoaan katsastukseen ja letkauttanu katsurille että

    - toin tuota lehmää sonnille.

    oli ottanu katsuri nokkiinsa - pompsautettu jostain ns. viasta :rotfl:
     
  9. Batmobile

    Batmobile Double Gearhead

    Nyt kyllä vituttaa :mad:

    Käytin maanantaina automaattivaihteista autoa leimalla, ja hoksasin vasta ennen savunmittausta kysyä että mites paljo teillä tomaattia kierrätetään.
    Äijä oli sitä mieltä että hän kierrättää niin paljon kuin huvittaa. Tässä vaiheessa alko jo pelottamaan tuon lootan puolesta, kun kerroin siitä 2/3 osa kiekkasäännöstä niin kääpä tuumas että "ei tässä mitään semmosia ole!"

    Sitten se kuspiä polki sitä auto hallissa joku 10 min. Kiekat näky käyvän enimmillään 5990, ja sen 10 min. päästä tuumas ukko ettei tätä voi mitata kun ottaa liikaa kierroksia.

    Tunnin verran se sitte syynäs sitä autoa ja ei tulle leimaa. Illemmalla sitten huomasin että lootassa on alkanu luistaa pakki ja nelonen :mad: :mad:

    Konttorille kun soitin niin pomo ei ota mitään kantaa asiaan. Onko kellään kokemuksia vastaavasta? Huomenna kait pitää mennä sen pomon kanssa :argue: että miten asiat nyt on.
     
  10. Quest

    Quest Gearhead

    Joku joskus tokaisikin että asiakaspalvelua kaikki oppii kirjoista ja kursseilla.
    Mutta mielivaltaa ei saa pois kitkemälläkään joistakin yksilöistä
     
  11. impala67

    impala67 Double Gearhead

    kannattaa tarkkaan harkita miten asioi asiansa tuosta polkemisesta.
    voivat aina syyttää että konetta on liikaa viritetty kun niin paljon kiertää tms?
    aina pitäisi (anteeksi jälkiviisaus) olla tiukkana kuspiä katsastajien kanssa ja vaatia katsastus keskeytettäväksi jos vaikuttaa siltä että ukkeli meinaa oikoa tai pilkuttaa turhaan. Heti paikalla vaan päällikkö paikalle.

    Toivottavasti laatikko ei mennyt hajalle, eikä tuon sikapoljennan vuoksi. Voisko olla että öljypumppu voisi itse lootan kuumenemisen lisäksi ottaa siipeensä?
     
  12. 4dFunClub

    4dFunClub 1st gear

    Elikkäs oliko tää diesel? Dieselmittauksiin sisältyy seikka joka ei aukea. Osa insseistä kierrättää vaikka 8000 rpm, jos vaan irtoaa. Vapaalla tietenkin. Ajossa vaihde päällä sama vehjes ei välttämättä kierrä kuin 3500. Eikä sitäkään kukaan käytä, kun paras teho/vääntö irtoaa 2200 rpm.
     
  13. Batmobile

    Batmobile Double Gearhead

    Joo, diesel kyseessä. Huomasin tuossa että luistaa jo vähän kakkonenkin. J äsken lopetti lataamisen. No, se on varmaan jo ihan muita juttuja. Huomenna tai viimestään perjantaina olis tarkotus lähteä konttorille uusintakatsastukseen ja samalla juttelemaan johtajan kanssa uudelleen.
    Aamulla kun soitin niin virman pomo ei ottanu mitään kantaa asiaan. Katotaan alkaako se kanta kohta löytymään. :argue:
     
  14. rrauta

    rrauta 3rd gear

    Mikähän auto oli kyseessä?
     
  15. DX

    DX Double Gearhead

    Sulta meni ainakin remmi, menee se vähemmälläkin ja laatikko poiki, kitkat kyrmähti/kulahti.

    Olisit ny kerpele keskeyttäny sen mittauksen...

    Oottako muuten ikinä käyttänyt jenkkiautomaattia pukeilla, se antaa vapaallakin jonniverran vetoa takapyörille, eli levyt makaa hippasen päin toisiaan kokoajan, kyllä ne tuollaviisiin megakierroksilla levyjä kevyestikin yhteen hinkaten(tai siis juuri siksi) palaa varmasti kun keskipaolla viskotaan fluiditkin välistä pois.
     
  16. cuda69

    cuda69 Gearhead

    käytin omaa automaatti mb:tä konttorilla ja ihmettelin et ku ei kuulunut sitä normaalia karjumista mittauspaikalta,katsuri sanoi et ku on automaatti niin ei kierrätetä kuin jotain 3500.tämä on käytäntö ainaskin tällä yksityisellä. :)
     
  17. Aako

    Aako 1st gear

    mitähän kuluttaja-asiamies olisi tuosta mieltä, kun näyttää sille ohjeet kierrätyksestä ja kertoopi, miten on toimittu...
     
  18. RacingUSA

    RacingUSA 1st gear

    Ake on ainakin joskus korvannut Volvoissa ilmenneitä laatikon hajoamisia diesel-mittauksen yhteydessä. Laatikkona niissä ainakin oli muistaakseni ZF. Siksi sitten tuli ohje, ettei saa kierrättää kuin johonkin 2000rpm paikkeille.
     
  19. Reetu

    Reetu 1st gear

    Eikun meteli pystyyn vaan, ei olisi ensimmäinen laatikko mikä katsastuksessa hajotetaan ja konttori maksaa.

    Tosin olisi kannattanut nostaa meteli jo huudattaessa. Itse olen kysynyt joka nakutomaatilla inssiltä, että miten tälläisestä katsotaan päästöt. Osa on vastannut tolkullisesti ja loput on mennyt linjaan käynpä varmistamassa... Mitään ongelmia ei
    aiheen suhteen ole ikinä ollutkaan.
     
  20. -ola-

    -ola- 3rd gear

    volvoissa se on 1500rpm.. ja myös riisseli volvoissa sit korotettu savu arvot...
     

Kerro tästä muillekin!