Surullinen katsastus...taas.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja tha022, 8.8.2005.

  1. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Käytin tuossa kakkoskäyttiksen leimalla, edellisen jäljiltä otteessa korjauskehoitus toimimattomista peruutusvaloista. Ei toiminut vieläkään, tuloksena uuteen otteeseen korjauskehoitus.


    Nyt toimii 8)
     
  2. Ck

    Ck Gearhead

    Ei tuu hylkyä. Paitsi jos se ikkuna tosiaan on täynnä "hämähäkkiä" eli useita halkeamia.

    Mutta korjauskehotus ei ole kehotus, vika täytyy korjata siinä ajassa kun on määrätty(yleensä 1kk). Sitä ei tarvi konttorilla näyttää mutta vika pitää olla korjattuna. Poliisihan sitä jossain määrin valvoo mutta en usko että ne hirveen usein niihin puuttuu??
     
  3. makkepuu

    makkepuu 3rd gear

    lasi on alareunasta alareunaan poikki, särö nousee repsikanpuolella ja laskee kunkin puolelle. täytyy melki vaihtaa ennenku maksella uusinta tarkastusta. mutta tänne virroille en enään autoa vie näytille, tämä paikka on nykyään ihan hanurista. aikaisemmin konttorilla oli pari katsuria jotka oli autoharrastajia ja homma oli helppoa. nyt siellä on joku alavutelainen amisviiksi ja helsinkiläinen vanhapieru joka on varmaan aloitellut hommat silloin kun katsuri oli jumalasta seuraava. eli auton valmistusmaa kelpaa hylkäykseksi. kaveri koitti leimata jotain rengasmuutoksia land cruiseriin, tais olla niinkin miedot gummit ku 33" niin se vanhaparta rupes huutamaan että pitääkö tänne tällasia tuoda, miksei voi viedä muualle
     
  4. Newbie

    Newbie 1st gear

    Kyllä, juurikin näin. :)
     
  5. mke77

    mke77 3rd gear

    meillä täällä o konttorreil ainaki simsse sääntö et jos tuulilasissa o halkeema "reunasta-reunaan" vaikka se 10*10cm pala nurkasta haljennu, on lasi silloin katsastus kelvoton koska sen kantavuus/tukemis ominausuudet hävinnyt...olkoon sit kyseessä vaikkase tiivistelasi, tai varsinki liimalasi mikä o osa nykypäivän kori jäykkyyttä :) mut näin se o meillä tääl, ja sihe mää olen uskonu ku se näin mulle kerrottiin :oops:
     
  6. Ck

    Ck Gearhead

    Joo oot oikeessa, reunasta reunaan on jo hylkyperuste mutta tässä olikin kyse siitä että edellisvuonna tullut korjauskehotus voi pysyä korjauskehotuksena edelleen eikä siitä ole pakko hylätä.
     
  7. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Tuosta kannattaisi mainita aseman omistajille ja Trafille..

    Omistajaa voisi kiinnostaa, että työntekijää ei kiinnosta rahan kerääminen firman kassaan ja Trafia taas se, että asemalle on annettu lupa toimia viranomaisen jatkeena, ja sen vastineeksi, eivät saa valikoida asiakkaitaan..
     
  8. pas2

    pas2 Gearhead

    Trafin arvosteluperusteista:

    Jos tuulilasi puuttuu tai kiinnitys on puutteellinen: hylätty

    Muissa vioissa lähtökohtainen arvostelu on korjauskehoitus. Eli jos et halua käydä uusintakatsastuksessa klasin takia niin kysy ennen katsastusta arvostelusta.
     
  9. audiq

    audiq Gearhead

    Eikös tuon jo järkikin sano, että tuulilasi pitäisi olla, jos autossa sellainen on uutenakin ollut?
     
  10. signet

    signet Gearhead

    Trafi ja järki nyt ei oikeen sovi samaan lauseeseen :poff:
     
  11. pas2

    pas2 Gearhead

    Tiedätte kai sen, että '55 pitää olla pesuri mutta klasi ei ole pakollinen :poff:
     
  12. mke77

    mke77 3rd gear

    :rotfl: jep...ja oiskos ollu et huurteen poisto tuli 56 pakolliseks, ja tuulilasipakko vast 58 :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  13. makkepuu

    makkepuu 3rd gear

    täällä virroilla on tää katsastustouhu mennyt ihan perseilyksi. yks meidän työpaikalla käyvä jantteri oli käyttäny silveraatoo paikallisella konttorilla niin itse aseman päällikön kommentti toimimattomaan äänimerkkiin oli "nää amerikkalaiset paskat pitäis upottaa atlanttiin"

    ja sit ihmetellään miksi ihmiset viitsivät käyttää autonsa seinäjoella. ~100km sivu ja touhu 30€ halvempaa
     
  14. rautasydän

    rautasydän 2nd gear

    Cutlassiin raidetangonpää vaihdettu ja uunituore leima paperissa, mmmukavaa!!
     
  15. revariver

    revariver Gearhead

    Keravalla on kohtuu tarkkasilmäisiä katsastus miehiä. Kävin näyttämässä kaverin mitsua jälkinäytöllä, paperiin oli merkattu ruostevauriot takatukivarsien kiinnikkeissä. Ok toisella puolella oli selkee reikä mikä paikattiin mutta toisella puolella ei löytynyt mitään näkyvää vikaa ainoastaan siisti tehtaan jäljiltä oleva pyöreä reikä. Inssi sanoi jälkinäytöllä että ainevahvuus on liian ohut ja merkkasi otteeseen. En tiedä miten näki runkopalkin sisään ja silmällä mittasi vahvuuden kun ei koputteluvasaralla eikä vääntöraudalla saanut mitään kiinnikkeen osaa liikahtamaan.
     
  16. Kokkis

    Kokkis 1st gear

    Kävin katsastamassa 90-luvun loppupuolen parisataatuhatta ajettua, vähänarvostettua eurooppalaista käyttöautoa. Raidetangon pää ja "vaurioituneet" käsijarruvaijerit vaihtoon, muuten ok. Katsastus maksoi reilut seitsemän kymppiä. Katsastaa piti, koska ajattelin myydä auton keväällä ja pikkumaiset ostajat maksavat kuulemma enemmän leimatusta pelistä.
    Edellisestä katsastuksesta oli vierähtänyt sitten viisi vuotta. Jäi joskus leimaamatta ehkä jonkinlaiseksi pienen ihmisen protestiksi tai jotain, en jaksa muistaa. Pari vuotta autolla ajettiin normaaleja arkiajoja pääkaupunkiseudulla, sitten samaa käyttöä sisämaan pikkukaupungissa. Kilometrejä katsastusten välillä on tullut ehkä 50000. Viiden vuoden aikana autoon on normaalin huollon lisäksi vaihdettu jarruletkut, startti, yksi äänenvaimennin ja renkaita.
    Viidessä vuodessa olen muutaman kerran ollut puhallusratsiassa, mutta en ole saanut sakkoja. Poliisiautoja näen täällä pikkupaikassa lähes päivittäin, mutta vastaan ajavalla LP:n tai paikallisten autolla ei ole ollut minulle asiaa. PK-seudulla poliisia näki selvästi harvemmin.
    Riski jäädä kiinni katsastamattomalla ajamisesta on pieni, jos ei tee itse virheitä ja ajelee normaalia ajoa tavallisina vuorokaudenaikoina. Jos katsastamattomia ajoneuvoja olisi liikenteessä enemmän, alkaisi poliisi kenties kiinnittämään asiaan enemmän huomiota. Tämä lienee sen asian kääntöpuoli, että tietynmerkkisiä moottoripyöriä ja harrasteautoja vaivataan ehkä enemmän kuin tavallista, tehtaan jäljiltä olevaa arkiautoa. Samalla voisi kuitenkin aiheellisesti kyseenalaistaa vuosikatsastuksen järkevyyden, jos viidessä vuodessa autoon ei ylläkuvattua enempää vikoja tule.
     
  17. 1purehell

    1purehell Gearhead

    Täälläpäin poliisit järjesti kerran ratsian, missä tarkastettiin autojen katsastukset. Tulos; 80%:lla ratsatuista oli leima pitkänä. :lol:
     
  18. bathory

    bathory 3rd gear

    Juu mäki ajelen ilman korttia. Ei jaksa sellasta hommata. Maksaa niin pirusti ja aika monta kertaa saa kiinni jäädä ennen ku ajokortin hinta tulee..
     
  19. yks toine mikko

    yks toine mikko Gearhead

    ajelen ilman autoa. pörpörpörpörpör... TsyyttFfiuuu.. TsyyttFfiuuu..
     
  20. pas2

    pas2 Gearhead

    Ot yks kaveri yllätti kun päätti mennä pojan synnyttyä autokouluun. Oli sit ajellu 15 vuotta ilman korttia autoilla ja niillä "huomaamattomilla" prätkillä.
     

Kerro tästä muillekin!