Surullinen katsastus...taas.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja tha022, 8.8.2005.

  1. GMies

    GMies Gearhead

    Sitä vartenhan ne ihmiset siellä tiskin takana ovat? Rahan keruu on tietysti tärkeä asia, mutta pitäähän sille palkkiolle olla myös vastine?
    Voi sen asian ilmaista asiallisestikin, eli "tämä katsastus on voimassa vain x päivää", jolloin asiakas voi ihan itse päättää katsastuttaako ajoneuvon nyt ja taas muutaman päivän kuluttua, vain siirtääkö ajankohtaa myöhäisemmäksi.
     
  2. Putte

    Putte 1st gear

    Mä kyllä tiesin varsin hyvin ton, että tulee kaksi leimausta peräkkäin, mutta kun ei sillä kilvettömällä autolla viittinyt neljän päivän työajoja ajaa, niin ei ollut muuta mahdollisuutta. Kun ne kilvet lähti, niin ajettiin prätkäkytän kanssa peräkkäin katsastuskonttorille ja mä sain ajan tunnin päähän ja poliisi jätti kilvet tiskin taakse odottamaan.
     
  3. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Mitenkäs se yleensä katsastusmiehiin liittyy että niiden tarttis tarkistaa auton omistajan paperit?
    Konttoreilla on yleensä ne kassaneidit mitkä hoitaa sen rahastuksen...
     
  4. Putte

    Putte 1st gear

    Aika monella asemalla katsastusmiehet hoitavat nykyään rahastuksen itse. Ainakin mun käyttämilläni.
     
  5. ASaari

    ASaari 3rd gear

    Joskus on ollut tuo 8 kk sääntö, mut ei enää. Nykyään tulee aina vähintään 4 kk ajoaikaa hyväksytystä katsastuksesta, mutta huonolla tuurilla auton SAA katsastaa jo seuraavana päivänä uudestaan.
     
  6. vekasiini

    vekasiini 1st gear

    Katsuri sano

    Meneeköhän selityksenä läpi "Katsuri sano, että kannattaa katsastaa vasta huomenne", kun poliisi moittii tienpäällä vanhentunutta leimaa.

    T Vesa
     
  7. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Ok, mä taas käytän niitä missä on useammin rahastaja ilman henkilökunnan haalareita.


    Eikös se autolla ajaminen muutu sitten laittomaksi jos et katsastakkaan sitä silloin, et voi ajaa enään kotiisi sitä?

    Eli jos auto on katsastamatta ollut pari vuotta, sen katsastus ajankohta on vaikka 01.01-01.05 ja menet konttorille 23.12, katsastussetä sanoo että älä poika tuo nyt näytille sitä kotteroas, joudut tulla näyttää sen uudestaan viikon päästä.
    Lähdet ajelemaan tyytyväisenä 50€ rikkaampana kotiisi ja matkalla poliisit pysäyttävät ja vievät kilvet...

    Seuraavaksi haukutaankin netissä kuinka se katsastusmies on kusipää ja ei suostunut katsastamaan ehjää autoa ja nyt ei oo kilpiä.

    Kumpi parempi :poff:



    Vai meneekös se noin näiden aikansa ylittäneiden autojen kohdalla?
     
  8. HRA-47

    HRA-47 1st gear

    Eipä siihen mitään ydinfyysikon koulutusta tarvita että tietää milloin auton katsastusaikaväli on. Varsinkin kun se nykyisin lukee jopa rekisteriotteella. Tuohon neljän kuukauden aikajaksoon on kuitenkin suhteellisen vaivatonta osua ja jos auto pidempään käyttämättä niin sen verran kannattaa tutkia papereita että tietää milloin sitä autoa kannattaa leimalle tarjota. Eriasia tietysti jos leima ummessa ja autolle tulee pikainen tarve käyttää liikenteessä.
     
  9. GMies

    GMies Gearhead

    Juu, niinhän se ja neitien pitäisi tietenkin siinä vaiheessa takavarikoida paperit ja katsurin repiä kilvet ja lukita auto ketjuilla, ettei rikollinen pääse viemään autoaan pois alueelta. :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  10. Jupe

    Jupe Gearhead

    Eli en sitten ihan unessa ole ollutkaan, vaan jossain vaiheessa tipahtanut ajan kelkasta, nyt ihan todistettavasti... :rotfl:

    Kiitos päivityksestä!
     
  11. HRA-47

    HRA-47 1st gear

    Lisäksi luonnollisesti auto valtiolle rikoksentekovälineenä. :poff:
     
  12. rapis

    rapis 1st gear

    se sitte kaikille tiedoksi ... käsijarru vaijeria ei enää saa liittää /jatkaa kahdella vaijeri sakkelilla. Viime kesänä tuo vielä kelpasi nyt tuli hylky. samalta katsastus mieheltä. Sinänsä olen kyllä tyytyväinen että siinä koko vikalista.
    :-?
     
  13. signet

    signet Gearhead

    Mutta leiman jälkeen kun katsastussetä tulostaa uuden otteen ja ojentaa sen asiakkaalle ja sanoo että leima tuli.Ei varmaan olis iso vaiva tässä kohtaa kertoa jos leima on voimassa vaan 3kk 1pv.JOs(kun) ei tule katotuksi uudesta otteesta(kun on niin onnessaan onnistuneesta katsastuksesta)seuraavaa katsastusaikaa ja kuvittelee että leima on voimassa vuoden :argue:
     
  14. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Yleensä asiakas tietää koska se auto pitää/olisi pitänyt katsastaa ja että koska siinä on seuraava katsastusaika...ja sitten on näitä asiakkaita jotka ei osaa katsoa kalenterista, vaan päässä laskevat ja laskevat väärin.

    Katsastusta ei voi tehdä niin, että se olisi voimassa kolme kuukautta ja päivän, vaan sen on oltava voimassa vähintään neljä kuukautta ja päivän.

    Epäilen kyllä että tossa tapauksessa se voi olla voimassa jopa 7 kuukautta ja päivän..... tai sitten ei.
     
  15. signet

    signet Gearhead

    Pari kertaa on myös käynyt vähäpuheisen katsastusmiehen kanssa niin että on työntänyt uuden otteen mulle puhumatta mitään korjauskehotuksista ja seuraavana vuonna leimalle viedessä huomannut vasta että olis tuulilasi pitänyt vaihtaa 11kk sitten.Vittuakos en ole lukenut papereita?No siksi kun olen aina onnessani kun saan leiman :wink:
     
  16. audiq

    audiq Gearhead

    Katsimies voi olla niin tohkeissaan leimasta, niin ei aina huomaa kaikkea.

    Minulla on helppo muistaa, kun katsastusaika on joka vuosi sama. :eek:
     
  17. signet

    signet Gearhead

    Mun tapauksessa joka tällä viikolla huomattiin se oli nimenomaan ollut voimassa vaan muutaman päivän yli 4kk.SE on kuitenkin vitun paljon vähemmän kuin vuosi.Ite en ollut sitä käyttänyt viime vuonna,ja tuskin kukaan oli kattonutkaan otetta katsastuksen jälkeen,jos oltais tiedetty,olis käytetty uudestaan heti seuraavalla viikolla.Yleensä minäkin tiedän milloin autot pitää katsastaa,eikä tarvii laskea mitään,mulla on kalenterissa viimoset katsastuspäivät ylhäällä,kalenterissa joka on kahvihuoneen seinällä ja siinä on vaan ne katsastuspäivät,siitä ne näkee.Furylle kävi sama homma yks kevät kun leima oli loppunu syksyllä ja keväällä kävin leimalla,leima tuli mut ei riittänyt syksyyn...huomasin vasta syksyllä liikenteestäpoiston yhteydessä että ajokiellossa...taas oli käyty etuajassa ja myöhässä leimalla-ja samalla kertaa :soosoo: :soosoo:
     
  18. signet

    signet Gearhead

    Joo se onkin helppoa jos katsastaa vaan yhden auton vuodessa(tai kuukaudessa) :wink:
     
  19. audiq

    audiq Gearhead

    Ja vieläkin riemastut joka leimasta niin, että et osaa katsoa katsastusaikaa otteesta. :lol:
     
  20. pas2

    pas2 Gearhead

    :poff:

    Kuinka se onkin niin vaikeaa nykyään se auton katsastusaika kun se otteellakin lukee? :wc:
     

Kerro tästä muillekin!