Surullinen katsastus...taas.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja tha022, 8.8.2005.

  1. Putte

    Putte 1st gear

    Tähän on oikeestaan tultu, kun viranomaistoiminta yksityistettiin rahastusyhtiöille, joilla ei ole vastuuta työnsä laadusta.
     
  2. Karvanoppa-Elvis

    Karvanoppa-Elvis 1st gear

    Jep. Tänään käytin kaverin quattroa leimalla, hallin sivustalla yks polkasu ja kääntyessä nykäsy käsijarrusta.

    Kerran ei Volvossa oikein riittänyt käsijarrun teho toisella puolen, kun oli käsijarrukengästä pinta irti, niin katsuri sammutti toisen rullan ja yritti pitkään saada riittävän lukeman heikolle puolelle. Lopulta joutui luovuttamaan ja antamaan korjauskehotuksen. Todettiin porukalla että tämmösiä nämä tuppaa olemaan, jos ei käytä niin alkaa jumimaan ja jos käyttää (liikkeessä) niin saattaa hajota... :)
     
  3. kuutio

    kuutio Gearhead

    Kävitkö makkepuu virtain konttuurilla vai mualla?....
     
  4. Muurahainen

    Muurahainen Gearhead

    No tolla ei sitten tarvitse emännän bmw:n jarruja testata kun tulee pois dynolta jos yrität pyörittää pyöriä eri suuntaan / eriaikaan.

    Jatkuva neliveto ja lukot niin ei oikein tuollatavalla ole testattavissa.
     
  5. makkepuu

    makkepuu Gearhead

    virroillapa hyvinkin. muuten tullu lähinnä käytyä seinäjoella mutta ajattelin että... että... no en tiedä mitä ajattelin
     
  6. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Joo, ei silläkään kaikkea voi, jopa Jeepin Vari-Lok -hydraulinen kitkalukko (eli Grand Cherokee 99-04) aiheuttaa outoja lukemia!!
     
  7. makkepuu

    makkepuu Gearhead

    säätelin vähän jarruja ja kävin näyttämässä konttorilla. vedin tuosta "huonommasta" pyörästä kenkiä vähän kireämmälle ja säädin käsijarrun sillai että kolme-neljä naksausta ja rengasta ei saanu väännettyä sorkkaraudalla. konttorilla sitten edelleen toinen pyörä pomppaa heti johonkin yli 3 ja toinen laahaa 0.5 kohdalla mutta nyt siellä oli eri mies katsomassa. se ajo sinne takapihalle, otti vauhtia ja jarrutteli käsijarrulla. kehu vaan että kyllähän sen huomaa pers silmälläkin että se ottaa molemmin puolin kiinni ja leima lappuun. ja sen miehen kanssa on ollu joskus vääntöä noiden amerikkalaisten kanssa. jos se on oppinu vähän jotain 8)
     
  8. 2ford37

    2ford37 Gearhead

    Tuli vaan mieleen kuorma-autoni katsastus helsingissä,
    Eivät saaneet konttorilla ilmajarruja putkeen ja hylkäsivät, no
    keskeytys ja toiselle konttorille ( Uusi maksu) ja jarrut menivät
    läpi. Akelle ( Trafille ja katsastuskonttorille hyvityspyyntö ammattitaidottomasta katsastuksesta. Vastaus molemmista
    sama: Koska autonne oli kengiltään märät ja emme voineen dynämometrissä hyväksyä heittoa. TÄ ?????
    Ilmajarrullista autoa EI MITATA dynossa!!!

    Ei valitus oikeutta, Maksakaa TYHMÄT
     
  9. HRA-47

    HRA-47 1st gear

    Missäs sen jarrut sitten mitataan? Koeajollako?
     
  10. signet

    signet Gearhead

    Kyllä se mitataan myös dynamolla.Ja jos jarrusovitus on tehty korjaamolla ennen leimausta,niin jarrut ajetaan konttorilla vaan dynamolla.Ilmajarrullista ei missään nimessä kannata mittauttaa konttorilla koska pienikin säädön tarve(esim.albventtiilissä) yms. aiheuttaa hylkäämisen ja joka kerrasta maksat uuden maksun(jälkinäytöstä sekä jarruajosta).Mulle kävi kerran AA-katsastuksen paikalliskonttorilla silleen että katsastusmies (joka ei yleensä katsasta kun kevyttä kalustoa)ei osannut tehdä jarruajoa;liittimet oli väärin kytketty,jarruajo ja katsastus kestivät noin kaksi tuntia ja käyrät näyttivät enemmän joltain sydänvikasen sydänkäyriltä.Vein sen sitten Scan-Autolle jossa nauroivat konttorilla tulostetulle sydänkäyrälle kippurassa.Jarruajo meni Scan-Autolla läpi tekemättä mitään säätöä(harvinaista) ja leimakin tuli.Valitin konttorin päällikölle asiasta ja olisin tahtonut rahat takasin jarruajosta ja uusintakatsastuksesta,mutta ei pitkätukalla ei ole valitusoikeutta,jarruissa oli vikaa
    :eek: Yleensä tällä konttorilla on asiallinen kaveri kattomassa raskaan kaluston,mutta joskus tämä diiselhuudatuksen erikoismies myös yrittää katsastaa raskasta.Tämän jälkeen en ole konttorille mennyt ilman jarrupaperia,pakokaasulappua ja rajotintodistusta.Enkä tälle konttorille mene muutenkaan enää koska 30km etelään löytyy halvempi ja ennenkaikkea SUOMALAISESSA OMISTUKSESSA oleva konttori.
     
  11. weard_racing

    weard_racing 1st gear

    Tuota kyllähän paineilma jarrut ihan dynossa mitataan
     
  12. fordgranada

    fordgranada 3rd gear

    mulla sääsi tuttu mies käsijarrun caprice stw':stä ja tosi tasaisesti ja hyvin piti leimalla 8) mutta mutta,, mulla on ajokortissa numerot takana jotka tarkoittaa että automaatti ja urakkanuppi,, kun vasen käsi on halvaantunut,,, niin katsastusmies rupesi vittuilemaan että revi tuo urakkanuppi pois,, sanoin että saan pitää sitä ja näytin ajokortin,,ei tajunnut varmasti niiden numeroiden merkitystä :poff: sitten rupesi väittämään että se pitäisi lukea rekisteriotteessa,, että siis olisi mun henk kohtainen auto ja sitten muut ei saa ajaa sitä,, ja nuppi on pikakiinnityksellä mulla prkl,, rupesi väittämään että saan sakot jos poliisi pysäyttää,,,, no sanoin että olen luullut että saan sakot jos sitä nuppia ei ole :eek: se selitti että se automaatti on mulla pakollinen mutta se nuppi on lisälaite ja vaan suositus mulla. eli saisin sakot vaikka nuppi merkitty rek otteeseen,, prkl ota näistä selvää :rotfl: tuo nuppi on kyl näin yksikätisenä kaupungissa mukava oikeasti :p kyllä minä ainakin sen kanssa ajelen ja uskon etten mitään sakkoja saa :lol: valitti vähän myös aiheesta että pitäisi 80 kympin lätkä olla,, yleensä mulla onkin mutta nyt ei sattunutb olemaan :rotfl:
     
  13. Stetson

    Stetson 3rd gear

    Kävin tossa letukalla jälkitarkastuksessa ja rupes katsastusmies siinä nillittämään takavalojen sivuilla olevista punaisista valoista ja keltaisista parkkivaloista. Oli muutenkin joku jenkkiautovihaaja mitä ilmeisimmin. Mitenkäs noiden valojen kanssa oikeesti menee? Saako olla niin kuin mulla on? Rekisteriotteessa lukee että punaiset takasuuntavalot on hyväksytty, mutta tää häiskä sano ettei se koske noita sivulla olevia. 24 vuotta ne on siinä ollu...

    E:päästi kuitenkin läpi kun oli jälkitarkastus
     
  14. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Sivulle saa näyttää punaista, jos se on "osa" takavaloa. Ja noissa vanhoissa muinoin rekisteröidyissä on listakaupalla sen ajan ARK.n poikkeuslupanumeroita otteessa.. Mm. valoista vöistä yms..
     
  15. Ck

    Ck Gearhead

    Tosiaan urakkanuppi pitäis muutoskatsastaa ajoneuvoon jos sellasen siihen haluaa. Ja ilman lääkärintodistusta sitä ei oo saanu siihen laitettua. Yhden tapauksen tiedän missä se laitettiin otteelle ilman tota todistusta ja siitä tuli sitten konttorille parin viikon jälkeen selvityspyyntö että millä perusteella laitettu.
     
  16. fordgranada

    fordgranada 3rd gear

    prkl se on siis merkitty ajokorttiin eikä rekisteriotteeseen :rotfl: kukaan ei ole mulle sanonut että jonkun perkeleen nupin takia tarvisi muka olla tiedot rek otteessa :eek:
     
  17. Stetson

    Stetson 3rd gear

    Mites sitten noi keltaset parkit?

    Mihin nää perustuu? Olisko heittää jotain linkkiä johonkin pykäliin?
     
  18. Ck

    Ck Gearhead

    Toikin voi olla totta että kelpaa ihan noinkin. Tollasen tapauksen oon vaan nähny missä se otteeseen merkattiin kun kuulemma sitä tarvittiin.
     
  19. Ck

    Ck Gearhead

  20. Karvanoppa-Elvis

    Karvanoppa-Elvis 1st gear

    Mullakin ollut tuo ohjaustehostin yhdessä kikottimessa, ei ole virkavaltaa koskaan kiinnostanut, tosin leimalle olen ottanut irti.

    Tosin kerran taisi olla poliisisedällä paha päivä, kun rekalla pysäytti ja sanoi, että tuo nuppi lähtee tai seuraavan kerran kun tavataan niin Scaniasta revitään kilvet ja kuskilta kortti. :lol:

    Ei sitä kyllä pois otettu.
     

Kerro tästä muillekin!