Surullinen katsastus...taas.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja tha022, 8.8.2005.

  1. jaketin

    jaketin Gearhead

    dartista löytyi ruostevaurioita.. kas kummaa, 41 vuoden jälkeen :D

    sitten oli vikana raidetangon korikiinnike väljä :eek: mulle tuo juttu ei avautunut..

    muutekin katsuri oli hihaan puhuvaa tyyppiä, sai monta kertaa kysyä, että mitä??
     
  2. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    kuulostaa vähän sellaselta I.D. kymppi-T-tyyppiseltä vittuilulta.. :lol:

    vaan ettei se apusimpukkaa tarkottanu.. salakielellä?
     
  3. sepi 74

    sepi 74 1st gear

    on ollut myös oikea ja vasen hammastanko väljä...
     
  4. Graniitti

    Graniitti 1st gear

    Vaikuttaako pari lommoa kyljessä katsastuksessa? Sellaiset kämmenen levyiset? Lommot on pickupin kyljessä.
     
  5. iikka-

    iikka- 3rd gear

    Ei pitäs vaikuttaa yhtään mitään.
     
  6. Putte

    Putte 1st gear

    Ei ne sieelä peltien suoruuksia kattele.
     
  7. daimleri

    daimleri Gearhead

    voi vaikka katellakin joskin ei ainakaan seuraavassa tapauksessa vaikuttanut leimaan

    vuosia sitten käytin leimalla yhtä hiluxia joka oli meilla "tunneliautona", eli kiven sisällä uudesta asti, sitä ajo kuka milloinkin ja sen kunto ja olemus oli sen mukainen, ei kai pesty koskaan sen vajaan 5 vuoden aikana kun se meillä oli ja sai sitten ihan loppuaikoina sellaisen 3-4 kuution kiven kylkeensä, siis kivi pyörähti kylkeen auton ollessa parkissa. laite vietiin pajalle ja tutkittiin, mitat oli ok, runko suora mut pellit kuprulla, pahasti (ylhäältäpäin katsottuna painauma sisäänpäin n. 20-30 cm ja pituutta painaumalla etupyörän takaa - takapyörän etureunaan, pyörien kohdalla taas "linjaan"), ovi aukes ja meni kiinni, joskin vaati hieman voimaa, pantiin uudet lasit (oven lasi ei enään liikkunut) ja koska oli leiman aika niin leimalle

    katsastuäijä katto silmät suurina et tonko sä meinasit leimata ? katto laitteen läpi ja mutisi itsekseen jotain "lommosta" :rotfl: :rotfl: ja sano "pakko hyväksyä, ei oo sellaista vikaa, mut pese edes ennen seuraavaa katsastusta" ja löi leiman papruun
     
  8. pas2

    pas2 Gearhead

    Yhtelle samasta aiheesta kyselijälle sanoin, että ei haittaa mutta esteettisyyssyistä pitäs kyl toiselleki puolelle tehdä samanlainen. Ilme oli :eek:
     
  9. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Kaveri leimas joskus sunnya jossa oli suurehko kolhu kyljessä. Kyllä se piti korjata. Heppu väänsi peltiruuveja kuopan pohjalle ja ripusti niihin pari kiloa pakkelia. :lol: En muista mihin pykälään inssi viittasi, tapahtui vuosia sitten. Lommossa tais olla kyllä terävää reunaa tjsp.
     
  10. Putte

    Putte 1st gear

    Terävät reunat voivat aiheuttaa sanomista, samoin jos klommossa on selkeä reikä, koska pellissä ei rläpireikää saa olla.
     
  11. GMies

    GMies Gearhead

    Kuinkas avossa, esim. Jeep, jossa on pelkkää kulmaa ja reikää??? :rotfl:
     
  12. transport01

    transport01 3rd gear

    Ei pikku lommot mittään haittaa. Oleellista varmaan on, että vaikuttaako lommot kolariturvallisuutteen (sivutörmäys). Jos ei, eikä ole teräviä kulmia, niin tuskin tulee sanomista.

    Just kävi leimalla yksi vanhus. Kohtuukunnossa oleva käyttöauto, joka on parkkipaikoilla saanut oviinsa kolhuja vuosien varrella.

    Yhtään ei ole koskaan oikaistu, eli lommoja on isompia ja pienempiä lukemattomia, joskus ajattelin laskea, mutta kun sormet loppui alkuunsa, niin loppui laskuinnostuskin :rotfl: . Suurimmat loivat on n. 2-3 kämmenen kokoisia. Tänään ei mitään sanomista lommoista tai muustakaan. Katsastuksen päätteeksi vaimo oli sanonut että tuliko paljon korjattavaa. Mies käski hakea vikalistan, kun ajoaika loppuu, eikä ehdi katsomaan onko auto kunnossa.

    Inssi oli vaan naureskellut että tässähän on kaikki ko merkit heikot paikat jo hitsattu, eikä tässä muutenkaan mitään vikaa ole, kyllä tämä ihan kunnossa on ja löi leiman paperiin.

    Kieltämättä muutama vuosi takaperin meni koko päivä paikkoja hitsaillessa, mutta kun edes jotenkin asiallisesti tekee, niin eipä noita rotiskojakaan joka vuosi tarvi laitella. :D
     
  13. audiq

    audiq Gearhead

    Hyvää asiakaspalvelua taas A-Katsastuksella, Hyrylän katsastusasemalla (Sulan-alue).
    Minun piti viedä katsastamaton auto Hyrylän Autokatsastukseen (KTK), mutta siellä ei vastata puhelimeen, kun ei siellä ole toimistovirkailijaa, kun se siirrettiin tähän toiseen Hyrylän toimipisteeseen.

    Soitin sitten sinne Sulalle ja kysyin, että voivatko ottaa siellä rekisterinumeron ylös, että voin ajaa KTK:n konttorille.
    Eivät voineet, vaikka samaa lafkaa ja sama päällikkökin asemilla.
    Ei muuta kuin toisella autolla konttorille ilmoittamaan, että tulen katsastamaan auton ja sitten takaisin tallille vaihtamaan toiseen autoon. :mad:
    Luulisi noilla vitun ryöstöhinnoilla saavan vähän parempaa palvelua. Just tuollaisen vittuilun takia en ole Sulan asemalla käynyt enää vuosiin.
    Jos (/kun) tuo KTK:n asema lopetetaan jossain vaiheessa, niin taidan katsastaa autot sen jälkeen Hyvinkäällä. :mad:
     
  14. INVICTA

    INVICTA 3rd gear

    onhan hyrylässä siinä lidlin takana tak tuusulan autokatsastus pari kertaa käynyt ihan jees mesta varsinkin jos vertaa siihen sulan konttoriin
     
  15. Putte

    Putte 1st gear

    Jos tota A-katsastusta haluaa käyttää, niin miksi mennä Järvenpäästä Tuusulaan, kun täälläkin on kolme asemaa ja kaikki liittyvät tohon A:han.
     
  16. Karvanoppa-Elvis

    Karvanoppa-Elvis 1st gear

    Tämän vuoden puolella 5 erittäin onnistunutta katsastusta, kaikki A-katsastuksella. :)
     
  17. mke77

    mke77 Gearhead

    eivät ole edes meitin korjaamol antaneet uutta A-katsatuksen suoraa numerroo!! vaik muuten ollaan "vittuilu-tuttui"!! ain ku koittaa soittaa salon a-katsastukse:lle suoraan menee se johkii "valtakunnallisee keskukseen..misä saa jonottaa??

    ja toho klommoihi!! tulla oli evo4-mitsu ralliautona..ja tottakai kippas sen enen seuraavii kisoi.. ja pakko oli hakee taas "ajo oikeutta" kontturi puolelt(nääs vakuutusten tähden siirtokilpisetkin joskus täytyy katsastaa) lasit tottakai oli leivottu kuntoo ja valot..mut pallit oli ku peruna peltoo..ni siitä tuli ja 1kk.korjaus määräys "tunniste kelvoton pää väri..ja kliian paljon mahdollisia "heijaste pintoja , vastaan tuli joille".. tavallaan aika loogista..mut vähä kuin ols keksittyi....

    ...ja tottakait mää taas kysymään kontturi sedält, ni vastaus oli "ja aikanna oli viel semmonenkin pykälä kuin "tunniste kelvoton" eli jos autoo oli liian paljon muutettu.. nii vähintään piti olla keulassa ja perässä joku selkee tunnistus kuten edessä mersuissa maski....tahi ajovalot...ja perässä varapyörä kotelo tai yms vastaava iso auton merkki/malli merkintä?? :eek:
     
  18. eilhik

    eilhik Double Gearhead

    Samaa mieltä jokin sai viime vuosituhannella Järvenpään konttorin "paitsioon" :pinup: arvatkaa miksi ?

    Terran vieressä käyty ja homma asiallista hylätty ja aiheesta mutta ei nipotettu.
    Sulan ei samaa sanottavana vaihdattivat ehjiä jarruletkuja , murtuneet no ruostesuojaus massat letkujen päällä ja ehjät letkut alla (5vuotta vanhasta autosta) eikä kuulemma tarvitse selitellä.
    KTK asiallinen mutta hinnat A-luokkaa.
    Onneksi Vantaakin lähellä eli turhan urputuksen jälkeen = menetetty asiakas valinnan varaa siis on.
     
  19. audiq

    audiq Gearhead

    Terran viereisella asemalla en ole käynyt kertaakaan. Varmaan johtuu pääasiassa siitä, että KTK:lla on aina ollut asiallinen palvelu, niin ei ole ollut toistaiseksi vielä tarvetta lähteä kauemmaksi.

    Ja asiallisella tarkoitan sitä, että sanotaan vaikka murtuneesta jarruletkusta, mutta esim. yhdessäkin autossa oli vikalistan viat "rispaantunut turvavyö, pelkääjän penkin niskatuki puuttui, toisen etupenkin kippauksen lukitus ja avain mahdollista poistaa käydessä".

    Tuollainen vikalista Järvenpäästä (en muista enää, mikä niistä asemista).
    Tavallaan minä ymmärrän tuollaisenkin vikalistan, mutta toisaalta pidän sitä pelkkänä vittuiluna. Ja kerrottakoon, että sillä samalla turvavyöllä auto katsastettiin monta kertaa vielä korjauskehoituksen jälkeenkin. Oikeasti siinä ei ollut edes pieniä haivenia töröttämässä saati sitten isompia. Niin tuolla KTK:lla en ole havainnut vastaavaa pelleilyä. Siellä puututaan selkeisiin vikoihin suht samalla tavalla kuin näillä nipommillakin asemilla, eli ei siellä sen lepsumpia olla kuitenkaan.

    Putelle vielä, niin en osaa sanoa, miksi Hyrylässä katsastan. Varmaan siitä osin johtuu, että ensimmäisen autoni rekisteröintikatsastin Järvenpäässä ja olen ajanut kolme inssiajoa siellä, niin on jotain traumoja varmaan jäänyt ja yhdistän ne jokaiseen Järvenpään konttoriin. :lol:
     
  20. Putte

    Putte 1st gear

    Itse käytän nykyään sitä Nummenkylän St1:n vieressä olevaa paikkaa, siellä on muuten jenkkiharrastaja katsastamassa. Mikontiellä joutuu joitain asioita hoitamaan, kun kaiki paperihommat ei Nummenkylässä onnistu. Terholan katsastuspistettä en ole vielä kokeillut.
     

Kerro tästä muillekin!