Surullinen katsastus...taas.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja tha022, 8.8.2005.

  1. mke77

    mke77 Gearhead

    ^toivottavast :rotfl:

    tosin oli kerran nissan maksimastaki moitittu "taka-kallistuksen vakajan pystytankoo" ....ja aikas ku ettiin koko kallistuksenv vakaajaaa...tultiin sihi lopputulokseen et katsuri oli "xenonvalon-säädin mokkulan tankoo" kattellu et se o väljä...

    ja kerran oli hylätty renu lagunan takajarru letku(ja suluissa oli viel tarkennettu"se satulan puoleinen") murteilla!! ja mää kattelin ja veistin koko konoomin teräspunosletkun päältä poijes :rotfl:

    ......ja totta tosiaan yksikin nykyinenkatsastus-setä oli työharjottelu aikanaan korjaamolla, ja sattus mersun öljyn vaihto kohdalle....1/2tunin ettimise jälkeen meni "setä" sanomaan pomolleen:"ei siin oll öljyn suodatint" :rotfl: :rotfl: :rotfl:

    mut ne o näitä...
     
  2. jaketin

    jaketin Gearhead

    ei tarkoittanut sitä, kysyin.... :eek:
     
  3. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Se on kieltämättä melko vaikea löytää jos ei tiedä. Auton alle on turha mennä katselemaan.. :lol:
     
  4. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    samoin norttikoneisissa katilakeissa startti ei silmällä näy, se on imusarjan alla !!!
     
  5. pas2

    pas2 Gearhead

    Mää en kyl ymmärrä miten mersun öljynsuodattimen paikka liittyy katsastukseen. Mut mää oonki vaa tyhmä katsuri :)
     
  6. GULF

    GULF Gearhead

    Mää en kyl ymmärrä miten mersun öljynsuodattimen paikka liittyy katsastukseen. Mut mää oonki vaa tyhmä katsuri :)[/quote]

    No annaskun setä kertoo :rotfl:

    Meilläpäin ainakin yks katsuri tekkee virapelihommia työn ohessa=
    ompi kuulemma vaihtanu autoon öljytkin katsastuksen ohessa.

    Jos tarttee suoratinta kauan hakia ei pääse PROVIKOILLE :rotfl: :rotfl:

    Tai sitte ku korjaamoilla rupiavat katastaan ni eihän tollasta katastajaa
    mikä ei joka autosta tiedä kaikkea voi kertakaikkiaan päästää
    korjaamolle töhin...

    Nim: osasin autodatan ulkoa jo 4 vuotiaana :rotfl:
     
  7. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Jälleen kerran onnistunut katsastus. Ei huomautuksia ja leiman kanssa kotiin. A-ryhmän autoa on helppo katsastaa.
     
  8. pas2

    pas2 Gearhead

    Mäkin osasin :poff:
     
  9. Buick225

    Buick225 Double Gearhead

    Pelaa ku Puikki,ainut huomautus eturenkaista että kannattais vaihtaa ens kesäks.
    Asiallista palvelua vaikka olikin täti eikä setä.
    Simpukan lievästä öljyvuodosta arveli että kyllä se vähenee kun ajelee hetken.Nyökkäilin,noinhan tuo on tehnyt jo 17 vuotta.
    RUMRUM 8)
     
  10. nikso

    nikso 3rd gear

    Wittu, muuten hyvä Caprice mutta takana rumpujarrujen erot liian suuret dynometrillä, samoin seisontajarrulla.

    Jälkimmäisen osaan kyllä tiukata, mutta mitens nämä jarrujen väliset erot muuten tasataan? :/ Nimimerkillä "Tumpula".
     
  11. Ck

    Ck Gearhead

    Jos kengät on ehjät ja pintaa on siisti niin melko varmaan sylinteri jumissa tai kangertelee. Sylinterin herkistely tai vaihto, uusikaan ei kallis oo.
     
  12. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    toisen puolen kengät liian kaukana?

    jos samassa suhteessa on käsijarru heikko, todennäköisin syy.

    Tai jarrusylinteri kusee nesteitä sisälle rumpuun..

    ostas auki se jarrurumpu missä vähempi tehoa on.
     
  13. nikso

    nikso 3rd gear

    Kiitos vinkeistä! Capricen perä lähtee heti huomenna ilmaan ja rumpu auki.
     
  14. audiq

    audiq Gearhead

    Jos meinasit vaijerista säädellä, niin se on yleensä väärä tapa. Seisontajarru säädetään pääsääntöisesti säätämällä kenkien etäisyys oikeaksi. Vaijeria säädetään lähinnä siinä vaiheessa, kun vaijeri on vaihdettu.

    Ja aina pitäisi ottaa molemmat rummut auki, kun jarruille jotain tehdään. Capricessa yleisin asennusvirhe on varmaankin erilaisten jarrukenkien asentaminen vääriin paikkoihin. Sinun autossasi ei siitä ole ainakaan pelkästään kyse, kun heittoa on niin paljon, mutta hyvä sekin on tarkistaa samalla, kun rummut on irti.
     
  15. pas2

    pas2 Gearhead

    Saikos noissa ne kenkät asennettuu vääripperin ko toinen kenkä on tehostava ja toinen laahaava, MUISTAAKSENI.
     
  16. outroadrebels

    outroadrebels Gearhead

    kiteellä katsatus

    eipä tullu 88 gt musseen kiteellä leimaa ihan normaali runkonumeron metsastys soittivat jo pääkallopaikalle oli se vissiin ok.mut eipä mitä joutuu laittamaan katin kuoret paikalleen ei varmasti Ole ollu yli kymmeneen vuoteen paikallaan mut eihän se auta ku laittaa.ensi kerran katsastetaankin sitten joensuussa.VOI MEITÄ SORTAVALAN POIKIA
     
  17. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    surullinen katsastus tänään kamarollani..
    Siis hetkinen , minähän katsastin 29.3 camaron, 1,5kk sitten !
    Läpi meni heittämällä, ninkuin tänäänkin. Olisi ajokausi mennyt umpeen 31.8... maaliskuun katsastus vastasi 2010 katsastusta.
    Miksi sitten surullinen , koska oli viimoinen rakkaan camaroni katsastus...
    Tänään viiden maissa camaro lähtee uuden omistajan käskyttettävänä pihaltani :odroll: :cry: :oops: Jommal kummal pualel jokke saattaapi camaro kurvailla jatkossa !
    Pakko oli luopua tässä "markkina tilanteessa", kait 3 avoa oli vähän liikaa jooo, sitä kummipoikani ihmetteli, mitä se Mika 2 avolla teet, kun et kuitenkaan niillä molemmilla pysty yhtä aikaa ajelemaan .

    Ostaisko joku hienon helmiäis valkoisen katlakin ? :odroll:
    Vaikka tonnin mondeo tilalle?
     
  18. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Vaihda samanikäiseen Avensikseen. Kaupan päälle saat vyölaukun ja tuulipuvun.
     
  19. audiq

    audiq Gearhead

    Minulla olisi -97 farmari-Mondeo jouten. Taitaa olla kyllä vähän yli tonnin auto, mutta voidaan me silti vaihdella.
     
  20. nikso

    nikso 3rd gear

    Rummut on auki, ja toisella puolella säätöruuvi on aivan minimissään, toisella normilukemissa. Eli palat ovat näköjään liian kaukana. Ruuvi irti ja säätölukema samaksi kuin toisellakin puolella, kuvittelisin mä.

    Ainakin löytyi joku hyvin selkeä ero kahden rummut väliltä, mikä saattaa olla syynä eroavaisuuteen.
     

Kerro tästä muillekin!