Surullinen katsastus...taas.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja tha022, 8.8.2005.

  1. Multipower

    Multipower Gearhead

    jep, normijarruissa 30% ja käsijarrussa 70%. sattuu olemaan katsastuslappu tossa vieressä niin hyvä luntata 8)
     
  2. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Mersu pomppas tänään katsastuksesta, käsijarru otti tasaisesti mutta kuulemma liian vähän noin painavaan autoon.

    No olihan siinä jtn muutakin pientä jarruissa ja pientä korroosiokoloa alustassa.
     
  3. jaketin

    jaketin Gearhead

    No niin, autoa ruuvattu ja saatu hyväksytty leima suomen liikenteeseen.. Lyhyitä kilpiä odotellessa :D
     
  4. Putte

    Putte 1st gear

    Onks toi niin pieni auto, ettei siihen kunnon kilvet muka mahdu. :poff: :poff:
     
  5. Senator

    Senator 1st gear

    Itsellä viime torstaina kävin hakemassa vikalistaa. positiivista oli, että ainoa sanominen oli ruumarin takajarruissa, stefa vuotaa öljyä ja siksi ei pidä. Olin aivan varma, että huutoa tulee.

    No, takajarrut uusiksi samalla laittelen ja ajellaankin taas kaksi huoletonta kesää :)
     
  6. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Käytin eilen käyttis bemaria (vanhempi 5 sarjalainen) tossa Pirkkalan plus-katsastuksessa. Jäi vähän moniulotteinen kuva niiden hoimmasta tuola. Takalaikat ja iskarit vaihtoon ihan syystä, hylky tuli niiden takia. Takasumari pimee, oma moka kun en tajunnu kattoo.

    Hyvät puolet: Putki vuosi hieman(tiesin), mutta anto silti päästöt läpi. Lisäksi antoi kuskinpuolen helman "pienestä" ruostevauriosta vain korjauskehotuksen koska ei raaskinnu noita muovihelmoja(m5) alkaa käskeä purkamaan.

    Negatiivista: Rynkytti tota auton etupäätä niiin *itusti että nyt se kolisee kun ajaa kuutiosentin kokoisenkin kiven yli. Ja se oli ehjä konttorille ajettaessa, vaihdoin sinne ensin jopa joitain osia. Täytyy taas kammeta toi lossi nosturille ja katsoa mitä meni vaihtokuntoon. Lisäksi inssien vittuileva ja ylimielinen asenne meinas herättää joitakin lieviä vihanpurkauksia.

    Joo meni tälläkertaa ohi oikeanmaalaisista kulkineista, sorry.
     
  7. Zuffenhaus

    Zuffenhaus 1st gear

    Ainakin Kunnon Katsastuksessa itä-Hakkilassa on alkaneet katsoa renkaita tarkkaan, hylky tuli kun oli 13kg liian vähän kantavuutta (eipä ollut faija tarkastanut kun se noi renkaat joku vuosi sitten osti). :rotfl: Kahden iskarin puslassakin oli väljää nin ajokielto tuli, en tiedä kumpi sen aiheutti.

    Näytti jollekin muullekin pick-upille tuleen hylky samasta syystä kun meni uusintanäyttöön.
     
  8. nixon

    nixon 3rd gear

    Mä ainakin valehtelin pokkana konttorilla, että ei mahdu. Antoivat sitten oikeat viismerkkiset suoraan hyllystä.
     
  9. katsastusmies?

    katsastusmies? 1st gear

    Millähän se sitä niin kovin rynkytti, lekalla vai?
    En kyllä ole kuullut että ehjiä osia olisi katsastuksessa saatu rynkytettyä rikki, kyllä ne ajossa kumminkin joutuu paljon kovemman "rynkytyksen" kestämään. :rotfl:
     
  10. BlackBird90SC

    BlackBird90SC Gearhead

    Katsastus meni itse asiassa hyvin,vaikka pieniä sivuääniä olikin havaittavissa...

    Lainaus finnbirds sivulta:
    Että näin,jopas oli taas hankalaa.
     
  11. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Uskallatko mainita millä konttorilla kävit SC:tä näyttämässä? Ja onko siinä tosiaan 210 kw. Mulla oli vaan 210 hv.
     
  12. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Mulla merkattiin Cougariin 125kW (katsari kyllä oli hieman epäilevällä naamalla) :)
     
  13. Naturstein

    Naturstein 3rd gear

    Eilen kävin pösöä leimaamassa. Huomasin aika nopeesti, että nyt on inssi heränny väärällä jalalla.

    No siinä jarrut ja iskarit mittailtiin normaalisti ja ihan hyvät oli. Sitten ajoi auton sisälle ja jätti tyhjäkäynnille. Huomautin, että flekti ei pyöri että mittaa pakokaasut nopeesti ja sammuttaa auton. Rupesi siinä käymään turvavöitä läpi ja könysikin autossa aika hartaasti. Auto tyhjäkäynnillä. Tuli ulos autosta ja koitti kaataa etupenkkejä (3-ovinen auto). Auto tyhjäkäynnillä. Tuli sellanen itku, kun etupenkin selkänoja ei kaadu eteen. Pösössä näetsen nousee koko penkki sillain etuyläviistoon. Ei kuulemma takapenkkiläiset pääse hätätilanteessa pois autosta(!). Auto tyhjäkäynnillä.

    Alkoi motkotus puhaltimesta. Ei kuulemma toimi kuin yksi nopeus. Täytyy toimia kaksi. Auto keittää. Sammutan itse auton. Nyt kuulemme, että pösössä oleva puhaltimen portaaton nopeussäätö toimii siten, että kun sen säätää hiljaiselle, ilmaa tulee hiljaa ja kun säätää kovemmalle, sitä tulee kovempaa. Juupajuu.

    Pientä motkotusta siitä, että auton alle valuu nestettä. Autohan juuri keitti...

    Iskari märkä, vetarin suojakumin klemmari löysällä.

    No leima tuli. Pösö 309GTi -87.
     
  14. audiq

    audiq Gearhead

    En oikein ymmärrä, miksi konetta keitätät, mutta ei varmaan kovin pitkäikäinen moottori tule olemaan.
     
  15. JC5IEDM

    JC5IEDM 3rd gear

    Onko kuskinpuoleisen ajovalon luona lokasuojassa oleva maadoitus kunnossa?
    Aikanaan oman 309 GTi -87:n flektiongelmat loppuivat hapettumien poistolla kyseisestä maadoituksesta.
     
  16. BlackBird90SC

    BlackBird90SC Gearhead

    Rusty kirjoitti:
    Kaarinan A katsastus,noi tehomerkinnät näissä vähän vaihtelee,hv on oikea,mutta useimmissa taitaa olla kw merkintä.
     
  17. idiot

    idiot Gearhead

    oe voe.. isukin tarottia (hilux) tuossa käytin niin eikö pullauttanu
    takajarrusylinteristä mehut pihalle ja tehoerot kohilleen :odroll:
    ...noh toisaalta parempi että vika tuli tuolla esille eikä sitten ajaessa :wink:
     
  18. sbf

    sbf Gearhead

    aamulla vein harrasteauton leimalle ja kerroin et kattokaa aamupäivän aikana.
    No hylsy tuli.
    Takajarrut ja etummaiset yläpallot.
    Pikasesti sit lisää rasvaa yläpalloihin ja taakse uudet kengät öljyisten tilalle.
    Illalla menin jälkinäyttöön.
    Takakäyttöjarrut piti hienosti tasan ja samoin kässäri mutta kässäri vain 1kn mikä ei ollut riittävästi.
    Kerroin et niinku huomaat niin käsijarruvaijeria tarvii kiristää koska kahva tulee ääriasentoon kun kiireessä ei ehtinyt säätää mutta pitää tasan.
    sit kerroin että viimevuonna palloissa ei havaittu edes alkavaa väljää koska muuten olisin ne talvella vaihtanu ja nyt ne on rasvattu.
    lisäksi kerroin että uusia palloja voi joutua odottelemaan pitkäänkin.
    No tälle ylikalifille ei käsijarru kelvannu et olis laittanu korjauskehotuksen.ja lisäsi vielä että joutaahan näitä jenkkejä seisottelemaan ja jos hänestä olis kiinni niin vaatis vielä moottorista tehonmittaustodistuksen kun voimaa tuntuu olevan.
    Totesin sit että eiköhän nyt ole viisainta että te ette katsasta minun autojani ja minä ajelen sitten kylmällä leimalla.
     
  19. ajomies

    ajomies Gearhead

    Hyi hyi, ilkeä katsastussetä ei antanu leimaa epäkuntoiselle ajokille, on se niin väärin....on se.
     
  20. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Meni tossa uusinta pitkäksi kun tulliposti hautoi varaosia 3 viikkoa.
    Noh, leimasta joutui maksamaan 107 euroa kun muutoin olisin selvinnyt uusinnasta 0 eurolla.

    Katsurilla harrasteautona samanvuotinen Musse kuin mun Cougar.
    Jarrut piti mitata, niin takapäässä tehoero oli tasan 0%, etupäässä 3%.
    Tuli vaihdettua niveliäkin enepi kuin uusinta olis edellyttänyt.
    Eipä ole väljää enää missään. :)
    Katsuri tyytyi lähinnä ihailemaan auton alustaa ja tekemään osasopivuusvertailua omaan Musseen. Aika kului lähinnä turistessa. :)
     

Kerro tästä muillekin!