Suunnitelmia kaudelle 2007

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja DS 325, 9.9.2006.

  1. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Just laskin, että WCC:ssä oli menneenä kesänä 116 kuskia, joilta ens kauden säännöillä oltais vaadittu lisenssi. Vois kuvitella, että noista ehkä 30:lla sellanen löytyykin, ja saattais olla, että lopuistakin vois saman verran olla vaikkapa FHRAn jäseniä. Miten noi, jotka ei fyyran kisoihin osallistu, saati sitten ole jäseniä, ton lisenssin suorittais ja missä. Kuka sen suorituksen järjestää, paljon se maksaa; kyllä kysymyksiä riittää :rotfl:
     
  2. Tea

    Tea 1st gear

    Mä luulen että tässä tulee oleen aivan sama häslinki kun tossa viimekesän säännössä, että siirretään toiseen luokkaan jos ei ole viittä. Toi muakin kummastuttaa että missä noi voi sit suorittaa. Pakkohan sen on olla niin, että noissa länsirannikon kisoissa saa suorittaa. Kai sinne sit valtuutetaan joku joka valvoo. :odroll:
     
  3. dart69

    dart69 Gearhead

    Olis kyllä aika jees homma FHRA:n puolelta jos meidät "kertalisenssipörrääjät" jotka on ajellu nuissa virallisissa pikkukisoissa luettaisiin aikasemmin ajaneiksi. Liittyisin heti kilpailijajäseneksi jos niin kävis...
     
  4. Tea

    Tea 1st gear

    Mun mielestä kyllä pitäs ehdottaa FHRA:lle että noi länsirannikon ajot kelpais tohon lisenssitutkintoon. Jos ne kuitenkin on tapahtuneet AKK:n alaisina, ja sinne tarvitaan lisenssi niin pitäshän asian toimia myös käänteisesti eli ne ajot kelpaisivat lisenssitutkintoon. Mutta mene ja tiedä. Tää on vaan mun mielipide. Ja sit se, että luulis että sen lisenssin vois suorittaa siellä länsirannikon kisoissa, koska kuvitellaanpas sellanen tilanne että ne vajaat sata, tai vaikka 50 kuskia sieltä päättääkin tulla ekoihin kisoihin lisenssiä suorittaan... Näinhän nyt ei varmaan tapahtuisi, mutta periaatteessa.
     
  5. Käkö

    Käkö Gearhead

    Ei ollenkaan huono ehdotus, fyyraltahan noi WCC kisat on luvan saaneet muutenkin kisoihinsa, sehän saattais tuoda lisää kisaajia fyyran street cuppiinkin, säännötkin on olleet jokseenkin samat...
     
  6. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Joo. ei näytä tää uusi lisenssikäytäntö sitten vaikuttavan mitenkään vanhojen kisaajien kohdalla. Itse olen siis ajanut kaikki nämä vuodet pelkästään kertalisenssillä, ja nyt näyttäis siltä, että saan lisenssini ensi kaudelle ilman, että minun tarvitsee sitä erikseen suorittaa. Sama tulee koskemaan muitakin viime kaudella kisoja ajaneita.

    Muuten olen silti sitä mieltä, ettei tosta kertalisenssistä pitäisi luopua, vaan sen käyttöä kenties tulisi rajata esim. ensimmiseksi vuodeksi, ettei tule tällaisia väärinkäyttäjiä kuten allekirjoittanut ja muutama muukin täällä kirjoittava. Tosin esim. Vipottajan, Henskin ja muutaman muun, jotka eivät viime kaudella ajaneet, mutta edellisellä ja aikaisempina paljonkin, tulisi saada toi sama lisenssi-etu kun viime kaudella ajaneidenkin.

    Toivotaan parasta, että kilpailija määrät tulevat vastaisuudessakin kasvamaan, eritoten Street-ryhmien kohdaalla. Jos näin käy vielä muutamankin vuoden samaan tahtiin, kun tänä vuonna, voimme ilmoittaa ylpeydellä Street-kisojen yhteydessä ajettavan mm, S / SS, SST, SG , SC ja Comp ryhmiä täyteohjelmana. Joten nyt kaikki mukaan ja joukolla nolaamaan noita jarruttelu-ryhmien ihannoijia.
     
  7. Tea

    Tea 1st gear

    Pakko viilata vähän pilkkua, ajohan Henski yhden kisan :rotfl: Mut sit tuleekin just se, että katotaanko yksi kisa jo ajetuksi kaudeksi? Mun mielestä pitäs kattoo.
     
  8. Henski

    Henski 1st gear

    Haloo!! Kuka siellä? Iskikö dementia? Vai eiks Stevellellä ajelua lasketa? :cry:

    Anyway. Tohon on vielä tarkka vastaus saamatta millä ajanjaksolla taaaksepäin sun on pitänyt ajaa, että olet mukana tuossa "vanhat kilpailijat" kategoriassa. Mun mielestä se ei voi rajottua vaan viimekauden kisoihin, jos kerran eteenpäinkin voimassa 5 vuotta.

    Vai tekeekö yhden kisan kokeilu "puolvuotta sitten" lisenssikelpoisen kuskin 15 vuotta ajaneeseen,viime vuonna välivuottaan viettäneseen kuskiin verrattuna?
     
  9. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Haloo!! Kuka siellä? Iskikö dementia? Vai eiks Stevellellä ajelua lasketa? :cry:
    [/quote]

    Kyllä nyt hävettä, ja paljon, jos mahdollista :oops:

    Sähän tosiaan olit se Tähtikuljettaja 8) joka on ajanut ton meitin Stevellen ennätysajan, ja vieläpä viime kesänä :rotfl:

    Tervetuloa ajelemaan toistekin :rotfl: :rotfl:
     
  10. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Jaa-a. Montakohan Janis Petkeä näkyykään nyt sit ens kesänä ajamassa noissa ns. villeissä kisoissa :rotfl:
     
  11. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Ne oli persoonat Uljas Kekko ja Ukko Kekko. Kuuluttajakin oikein innostu kun huomas jutun. Ekalla kertaa se luki nimet vielä ihan pokkana. Nykyään toi tuskin enää onnistuis, menny jotenkin virallisemmaks toi homma.
     
  12. Putte

    Putte 1st gear

    Ajoihan aikanaan Hangon katuautokisoissakin eräs kaveri nimellä Nikolai Kolpakoff ja ajokkina tietysti turbo Lada.
     
  13. Tea

    Tea 1st gear

    Ritolakin on kuulema nyt sit myyny turbo-chevellensä. Meni länsirannikolle ja aikovatten kuulema ajaa enskaudella siellä sekä FHRA:n kisoissa D:tä. Kiva nähdä kyseisen auton paluu radalle :) Tuo kyseinen vessahan kulki parhaillaan 8,3 sek :eek: , ja on nopeimpia aikoja D:ssä sitten kautta aikain.
     
  14. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Kova juttu. Ja hyvä, tulee taas lisää hienoja Chevyjä (takas) radalle :D
     
  15. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Tais tosin olla pienemmät turbot silloin kun tuo 8.3 aika ajettiin. Jossain muistan moiset nähneeni..... 8) Jos sen saa noilla isommilla toimimaan, niin mennee aika paljon kovempaa.
     
  16. Tea

    Tea 1st gear

    Jostain syystä tuli yhtäkkiä mieleen hauska tapaus palkintojenjakoristeilyltä. Siinä odotellessamme palkintojenjakoon pääsyä, tokaisi eräs kisakaveri: "Striittipalkinnot jaetaan varmaan tuolla vessassa"... :rotfl: :rotfl: :rotfl: Vieläkin jaksaa naurattaa, oli jotenkin niin osuvasti sanottu siinä tilanteessa :D
     
  17. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Se oli muuten Wessan käytävällä, mutta näköjään sitten ei :eek: Kiitos tästä FHRAlle. :rotfl:

    25.11 on muuten AKKn palkintojenjako, jonne Street-ryhmistä on kutsuttu vaan :eek: voittajat. Mitenköhän noissa pippaloissa sitten, jaetaankohan Drag Racing palkinnot keittiön takana henkilökunnan suihkun takahuoneessa kun gaala-illallinen on kuunlemma kyseessä. Sitten kun nää turhat Drag ryhmät on saatu pois päiväjärjestyksestä, alkaapi mannermainen Show, jossa vähäpukeiset mallitytöt fanfaarien kera jakelevat junnukartingin ja autosuunnistuksen SM. pystejä. Meidät paskasakiksikin kutsutut kiihdyttäjät sitten varmaan jo heitetään tosta ravintolasta pellolle, kun ns. isot pojat, eli ralli ja ratamiehet saapuvat pelimerkkeinen tonteille. Saas nähdä miten käy :eek: raporttia tulee kehiin kun tapahtuma on ohi
     
  18. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Meillä on muuten juniorilla kartingista yks tollasesta tilaisuudesta pokattu SM 1. palkinto, sellanen pieni kullanvärinen mitali, säkin saat varmaan sellasen. On muuten palkintokaapin onnettomin esine, tosin varmasti itelle kaikkein kalleimmaks tullut :rotfl: Tai no, toihan on suhteellista kun miettii mitä isoihin autoihin menee tai on jo mennytkin vaikkei se oo päässyt vielä ajamaan kisoissa edes ensimmäistäkään sunnuntain pudotuslähtöä :poff:
     
  19. SC 285

    SC 285 1st gear

    Kaikista Cup ja Trophy arvoisista on kutsuttu vain voittajat.
    Niille... tai oikeastaan noille mitänenytoli... ai niin street kiihdyttelijöiden d-ryhmälle jaetaan palkinnot siellä keittiön takana. Me muut oikeat kiihdyttelijät saadaan mitalit niinkuin kuuluukin... :poff:
     
  20. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Onneksi ei sitten tarvitsee jarrutelle menohalujaan edes tossa surkeassa pikku tilaisuudessa. Voi sitten oikeasti pitää hauskaa, ilman, että kurkut tai yläkerran läpät suljetaan välillä ja sitten just kun alkaa olemaan kivaa vedetään paskat housuun eli jarrutellaan menoa liiaallisen hauskantunteen estämiseksi :poff:

    No joo niinku sanottu: kukin tyylillään :poff:
     

Kerro tästä muillekin!