Suunnitelmia kaudelle 2007

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja DS 325, 9.9.2006.

  1. Henski

    Henski 1st gear

    Mullakin tää kappale humahti otsalohkon yli :eek:

    Kyllä mun mielestä ne, jotka perustelevat osallistumistaan Heads'up street-ryhmiin sen vuoksi, että siellä saa ajaa täysii ja se on oikeeta kilvanajoa, mutta ovat kuitenkin 3-5 sekuntia kärkimiesten takana, ovat lausunnoissaan hieman metsässä. Hienoa kuitenkin, että mukana ollaan ja mahdollistetaan ryhmän ajattaminen ja samalla kehitetään autoja nopeammiksi. Itse tulen olemaan, jos jotain aikaan saan, ensi kautena juurikin tuossa kategoriassa D:ssä, mutta perusteluni ovat kyllä toiset. Ja jos siellä selkeesti se 8 kaavio tulee täyteen, ni mun perusteluja ei sitten kaivatakkaan.

    Eli pointti oli se, että ainut ero bracketin ja streetin välillä täysiä ajamisessa on se, että bracketissä on pitkä kuusi ja sillä 5 sekuntia hitaammalla autolla sä voit voittaa ihan joka lähdön.

    Kumpihan on oikeesti kilvanajoa. Lähtee yhtä aikaa, olla puol sekkaa 60" kohalla takana, 3 sekkaa puol välissä ja 5 sek maalissa jäljessä vai lähtee omilla valoilla, ajaa täysii, ylittää maaliviiva, kuulla ja nähdä kaverin humahtavan ohi ja palata voittajana varikolle?
     
  2. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Riippunee vähän kummalta kysyy?
     
  3. Degenerated

    Degenerated Gearhead

    Johan tästä on jauhettu koko kesä.
     
  4. Henski

    Henski 1st gear

    Kuis sä? :rotfl:

    Hups, tuli välispiikki. Mistäs ne ennen jauho, kun ei ollut vielä streettii?
     
  5. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Ettei nyt vaan taas mee (turhaan) herneet palkoineen päivineen nenään :rotfl: Tai sit luetunymmärtäminen tökkii. Jos tän topicin LUKEE kokonaan niin jutun pointtihan on siinä että pikkusen esiintyi taas epäilystä siitä että onko katuautojen jatkolle uhkaa niin että niitä yritettäisiin taas työntää tonne räketin puolelle. Ja siitä sit voinee kirjoittaa mielipiteensä jollasiks ainakin mä oon aina ilmoittanut omien kirjoitusten olevan. Siis pelkästään omia mielipiteitä joiden perusteella kylläkin sit omat tekemiset tulee suunniteltua ja hommat tehtyä.
    Ja oikeat kilpaluokat ne muuten rahaa vasta tarviikin. Ainakin oma suosikkiluokka elikkäs Pro Modified, se on mun mielestä näissä kisoissa se todellinen kingiluokka 8) Toki nitrotkin on kivoja mut ne on sit jo ihan pro-juttuja :p Ja jälleen varmuuden vuoks huomautan että tää(kin) on siis oma mielipide jollasten kirjoittamiseen Suomessa ja OD:llä on onneks täysi vapaus :wink:
     
  6. Käkö

    Käkö Gearhead

    :eek: Johan nyt on ihime :eek:
    Jos jotain tarvii oikeesti ihmetellä niin ihmetelkää sitä miten noita kuskeja saadaan lisää katuryhmiin...

    Me ollaan kokeiltu räkettii ja isoo Ree-Ryhmää.

    Ree-ryhmä on se juttu meille ja tulee pysymäänkin, se vaan on niin hauskaa :D

    Ei räkettikään huonoo ollut paitsi silloin kun päästiin lähtemään kolme-neljän sekunnin etumatkalla, kyllä hirvitti lähtöalueella kattoa kun Kieku menee maalia kohden ja sen perään lähtee turvakaarilla varustettu auto joka paukkaa reilusti yli 200 maaliin, eli Kiekulla vauhtia noin 161 maaliviivalla ja kaveri tulee 230 lasissa samaan kohtaan...
    No, jännää sekin oli...

    Nythän noi räkettiluokat uusiutui mutta tänä kesänä ei ollu vielä hirveetä sukseeta niissä eli niissäkin yhdistettiin luokkia ja noi aikaerot kasvoivat jälleen.

    Reessä oli vähän sama juttu, neljä meni ysin puolelle heittämällä ja muut tahkos mitä tahkos, kaikilla tuntui silti olevan hauskaa...
    Kiekukin kattoi kenen perävalot toimi ja kenen ei :rotfl:

    Niin kauan kuin me saadaan ajaa muita hitaamalla autolla Ree-ryhmässä niin tasan niin kauan me siellä ajetaan :D

    Kirjoitti Ree-ryhmän Kilapiljan nekaamikko
     
  7. SC 285

    SC 285 1st gear

    Näinhän ne asiat menee että jokainen ymmärtää toisen kirjoitukset niinkuin itse ne haluaa. En ole vetänyt mitään nenään, toin vain oman näkemykseni asiaan. Ja ihmetykseni tästä alituisesta ns. loanheitosta brackettia kohtaan.

    Ja jos BBC esim. lukee nun kirjoituksen kokonaan eikä pelkästään ton lainatun osion niin ymmärtää kyllä mun pointin tässä asiassa. Tai sitten ei... loppujen viimeks ihan sama...

    Täähän on ikuinen oravanpyörä kun on kyse mielipiteistä. Jokaisella on omansa mikä on tietty se oikea :wink:

    Mutta niinkuin aluksi tuolla mainitsin, pääasia on että ajetaan...
     
  8. triniemi

    triniemi Gearhead

    Me ajettiin joka kisan aika-ajot niin kovaa kun kuski uskalsi tahi auto kulki, kaaviohan tehtiin reaktioaikojen perusteella eli aika sama ajatko 9 vai 12sek. Sit eliminaattorissa vaan kisan luonne muuttu vaan sillai että mahdollisimman hyvä lamppu vaan, otetaan kaveri kiinni ja puoli auton mittaa edellä maaliin. Että kovaakin sai ajaa ja täysillä pitää keskittyä joka lähtöön.
     
  9. Harri Sassi

    Harri Sassi Gearhead

    Mitähän tää tarkoitti ? Voisko joku ystävällisesti kertoa ku mä en
    ymmärrä

    Harri Sassi
     
  10. always bb

    always bb Gearhead

    mistä saada kilpailijoita lisää. Puntit tasoittuu tai tasoittus aika paljon kun ajettas näissä a,b,c,ree ryhmissä oikeilla autoilla. Eli alkuperäinen jousitus 4-linkit ei ole sellaisia, joka autossa myös alkuperäinen ohjaus.moottori tilavuuksia syyniin enemmän, rajat on kuitenkin ihan säännöissä. Oma näkemys perustuu ihan tohon motoparkin kisaan elokuussa,jossa olin ihan
    äimänä että millaisella kalustolla pitää ajaa FHRA;n kisoissa että pärjää ilman brakettia siinä kohtaa tuli taka pakkia itsellä. itse en laita rahaa sellaisiin kilpailumatkoihin 1000€ jossa tiedän että en voi pärjätä. kivaahan
    voi pitää ja pitääkin pitää, mutta kun kypärä laitetaan päähän niin itse ainakin ajan vaan ja ainoastaan palkinnoista niinkuin varmaan toisetkin mutta minä vaan uskallan sanoa sen ääneen. Ja auton rakennus jatkuu se vaan että pitää tosta toisesta ruveta tekemään putkirunkoinen jne...suunnitelmia tosiaan on ens vuodelle kun ei tälle vuodelle.
     
  11. caddy72

    caddy72 1st gear

    Täysin samaa mieltä, ja vielä 98e listaan!
     
  12. triniemi

    triniemi Gearhead

    No niin, alkohan se sääntöjen sorvaus taas.
     
  13. Käkö

    Käkö Gearhead

    No ei kyl tarvis alkaa...

    Voi hitto, onkos sillä mitään väliä miten noi laitteet on rakennettu?
    Jos jollain on intoo laittaa linkit niin siitä vaan, jos patojen koot lähentelee maximia niin mitä sitten?
    Useimmat noi laitteet on kumminkin leimassa tahi leimakelpoisia, keltähän se on sit pois jos niillä vielä pärjää kisoissa...
    Ja sähän voit, always bb, osallistua joskus noihin kisoihin omalla autolla ei siellä vieläkään ole liikaa kilapiljoja, tosin sun kirjoituksesta sai semmosen käsityksen et sun tarvii voittaa osallistuakses kisoihin, voitko sä voittaa silloin kun sun autos on tallissa ja muut on ajamassa kilpaa?
    On tässä maassa menty ysejä lehtijousillakin varustetulla autolla...
     
  14. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Tosta allaolevastahan homma lähti eli ilmassa lie jälleen ollut jotain ajatuksia että ainakin jotkut olis kaavailleet tota yhdistämistä tai pikemminkin katuluokkien lahtaamista vaikka lajin parista löytyis monta osallistujiltaan vähäväkisempää kilpaluokkaakin joiden lopettamista ei edes ajatella
    Ja toihan kummastuttaa kovasti että tällasta edes huhuiltais puhumattakaan että sellasta suunniteltais ainakaan nyt kun kaikki katuluokat vaikuttais selvästikin olevan heräämässä ja piristymässä.

    Ja laitetaas samaan konkurssiin vielä oma ajatus noista yllä kirjoitelluista katuautomäärityksistä. Eniten mua siinä ihmetyttää se ettei autojen tarvi olla leimattuja niine juttuineen mitä niissä on kiinni. Toki siihen on se selitys että eri puolella on erilaisia konttoreita ja siitä johtuen jonkunmoista eroa mitä missäkin saa leimattua ja mitä ei mut eiköhän toikin oo nykyaikana tasottunut, näin mä ainakin olisin ollut huomaavani. Eli mun mielestä olis paras jos homma menis niin että kaikki kadullekin hyväksytyt ja otteeseen merkityt jutut olis ok (kun kerran katuautosta on kysymys) ja niillä sit mentäis. Mut toi nyt on kokolailla ihan sama, ei noi nykysetkään säännöt haittaa liikaa harrastusta ja käy se homma ihan hyvin näinkin :wink:
     
  15. Mopoilija

    Mopoilija Gearhead

    Lisää vaan verta ja suolenpätkiä :rotfl:
    Minä ainakin kaipaan vaan lisää kalustoo joka helvatan luokkaan,näköön ja tuhlattuun rahamäärään katsomatta
     
  16. Harri Sassi

    Harri Sassi Gearhead

    En keksi ensimmäistäkään ellei se nyt vaan todellakin oo siitä kiinni että noi vaan hiertää liikaa joidenkin fyyran "pamppujen" tai niiden kavereitten tai joidenkin jollain lailla fyyrassa vaikutusvaltaisten ns. isojen kilpailijoiden mieltä.

    Tarkennetaan hieman, eli tämä asia meni yli hilseen ?
    mikä hiertää ?
    fyyran pamppuja, ketä ne on ?
    onko niillä kavereita ?
    Käsittääkseni fyyrassa vaikutusvaltaisia olemme me kaikki jäsenet, olettaakseni myös sinä ? ( joskus kannattaa raahata perseensä sinne kokouksiin, näin tekee myös herra Kauppinen )
    isoja kilpailijoita ?

    Harri Sassi
     
  17. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    SA:
    Ton suuntasta kuulin vaan mm. varikolla pyöriessäni viime kesänä. Ja ei, en kuullut niitä yhdessäkään katuautopilttuussa vaan noi jutut katuautojen tilanteesta tuli ihan eri tiimien suunnalta. Eli "ei olla tarpeeks hienoja ja pro -meiningillä mukana". No, ei me varmaan ollakaan mut toivottavasti saadaan silti tulla jatkossakin mukaan leikkimään :wink:
    Mut kisapaikalla olleista fyyran toimitsijoista mulla ainakaan ei viime kesäisen kokemuksen perusteella oo muuta kuin hyvää sanottavaa, niillä on kyllä asenteetkin kohdallaan :D
     
  18. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Se lienee jo nähty, että sääntöjä tiukemmaks muuttamalla saadaan aikaan vain ulkopuolelle jäävien jo ajavien pois jäänti, uusia ei kuitenkaan tuu tilalle. Edellinen pieni sääntöjen viilaus oli tossa suhteessa liki katastrofi, näiden "mä ajaisin jos...." heppujen varaan ei kannata pennin vertaa laskea. Uus syy miksei aja, löytyy niin helposti edellisen tilalle ja joka luokassa joissa yli viis kilpailijaa on, kuitenkin vain kaksi pääsee palkinnolle. Sen varaan on oikeesti vähän paha laskea. Onneks on toi tiukkaa kilpailua tarjoava bracket, jossa noista tekniikan hilavitkuttimista kuten nelilinkeistä ja all out suorituskyvystä ei välttämättä oo niin kauheesti hyötyä.
    Mun mielestäni toi rätketin "mollaaminen" on erittäinkin leikkimielistä hommaa, sellasta me hengen luomista tossa heads up luokassa, missä aika hyvin ollaan onnistuttukin. Mä luulen, että ainakin kaikki ree-ryhmäläiset joilla braketista on kokemusta sekä seuraa, että arvostaa sitä todella paljon.
     
  19. Henski

    Henski 1st gear

    Tähänkin varmaan pätee kans, riippuu keneltä sitä mielipidettä kysyy? yleensä ne kiivaimmat vastustajat tuntuu vaan löytyvän niistä, jotka ei ole sitä ikinä kokeillut :eek:
     
  20. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Näinhän se tahtoo olla monissa muissakin uskonasioissa.
     

Kerro tästä muillekin!