Suunnitelmia kaudelle 2007

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja DS 325, 9.9.2006.

  1. f-85

    f-85 Gearhead

    Tohon Alkuperäseen aiheeseen sen verran, ett nyt kun PV suorastaan vietiin käsistä niin putkikasalla ajetaan OL:ää ja ylijäämä osista valmistuu ree ryhmään kelpaava olds. Jokatapauksessa ajetaan.
     
  2. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Oho, ihan kaksin kappalein OL ja Ree. Hienoa :D
     
  3. SG480

    SG480 1st gear

    Ryhmä Ree

    On hienoa että katuautoluokat tekevät jälleen uutta tulemistaan ja kilpailijamäärät lisääntyy. Mulla on kyllä mielessä paha aavistus eli kunhan uusien kilpailijoiden ensi-into häipyy niin D-luokan huimat tasoerot alkavat tympimään. Käsittääkseni esim. Ison Pahan Letukan kuskina toimii kaveri jolla on karting -menneisyys. Kuinka kauan tälläistä ex-kisakuskia jaksaa kiinnostaa katsella Luigin, Hapen tai Miihkaelin takavaloja 3-4 sekunnin päästä perässä? Löisin vaikka vetoa että pari kautta on maksimi ja sitten koittaa kolmen tien haara. 1) Satsaat ihan oikeesti ison kasan dollareita ollaksesi kilpailukykyinen 2) Super -luokat tai Bracket alkaa tuntua jopa kiinnostavalta vaihtoehdolta 3) Lopetat koko homman pois. Toivottavasti valinta osuu vaihtoehtoihin 1 tai 2 - mulle nykyisenä katsojana on ihan sama kumpaa suhaatte koska molemmat kiinnostaa ja tukee toisiaan. Itsekin aion vakaasti vielä joskus yrittää radalle - lompakkoni tuntien tiedän että silloin tähyillään Super -luokkien puoleen.

    En malta olla vielä toteamatta että ihmetyttää BBC:n kuulemat varikon soraäänet katuluokkia kohtaan. Koskaan en ole siellä moista kuullut ja aika paljon on tullut kuvioissa pyörittyä. Toisaalta, tulee kyllä mieleen viime talvinen keskustelu Junnu -kisaajista eli ei kai vaan pata soimaa kattilaa tai päinvastoin.

    Mun suunnitelma kaudelle 2007 on saada Cuda baanalle ja tulla sillä Alastaroon ja Matopurkkiin katsomaan kun te ajatte.

    Nimimerkki Katsomon pohjoinen ääni
     
  4. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    No jos asenteista puhutaan niin miksei bräkettikuskeja aja streetissä?
    kummassa ollut isommat kaaviot?
    molemmissa SAA ajaa täysiä.
    tuossa triniemen pohjanahan oli se että ne jotka ajavat heads-up hitaalla autolla voisivat tulla ajamaan bräkettiä ja voittaa.mutta eivät tule kun se on "jarrutusryhmä" mukamis.
    tämähän on se triniemen asenne juttu mitä hän tarkoitti.
    sama asenne asia voidaan esittää toisinpäin,ja jos omalle ja parin muun auton omistajien kohdalle(hitaampien)kohdalle asian katsoo niin meillähän voiton mahdollisuudet paranee jos bräkettiin mentäis.mutta jotkut mukana senkin takia että ne kaaviot saadaan ajettua.koska sitä omaa aikaa voidaan tahkota missä ryhmässä vaan,eikö totta?
    itse olen nyt sitten ajanut molempia ryhmiä,heads-uppia vuoden ja bräkettiä 4vuotta aktiivisesti.mulle se on ihan sama kummassa ajan mutta streetissä vain sen takia että ne kaaviot ajetaan omilla paikoillaan.
    punavalot ja tekniikka murheet voivat molemmissa nostaa yllättäen sijoitusta.
    hauskaksihan tilanne menisi jos tulisikin bräketistä kuskeja streettiin ja bräketti kuskit odottamassa siirtoa toiseen ryhmään?kuinka suut laitettais? :eek:
    toivottavasti nyt asia selvisi.tää mun kirjoitustaito ei aina vastaa verbaalisia taitoja. :oops:
     
  5. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    tietsikan näppis outo laite kaikkine hienouksineen...
    eikö tollaset hakaset kuulu vain rintsikoihin :D
    yritän parantaa taitojani tietokoneen(ei rintsikoitten)kanssa....
    toivottavsti lehtori tea joudu korjaamaan kirjoitus merkkien sijoittelusta enempää :rotfl:
     
  6. kime2

    kime2 Gearhead

    Koetahan kuitenkin chevy2 ylläpitää taitojasi hakastenkin kanssa :poff:
     
  7. luppes

    luppes 1st gear

    Moi !

    Tietääkseni ensi kaudelle ei ns. katuryhmiin ei olisi tulossa mitään
    sääntömuutoksia.
    Joitan helpotuksia saattaa tulla mm. hammastanko ohjaus sallittaneen.

    Muistaakseni vuosikokouksessa oli puhetta että näillä säännöillä kokeiltas
    muutama vuosi.

    FHRA:lla ei taida olla paineita muuttaa street sääntöjä, kiitos siitä kilpailijoille jotka loppukaudesta uskaltautuivat mukaan kisa hommiin.

    Ehkä vaikutusvaltainen välivuoden pitänyt kilpailija

    Martti " Luppe " Luoso
     
  8. supo

    supo Double Gearhead

    Päivee kaikille tasapuolisesti,minä meinoon tulla ajamaan bräkettiä VTK`S MÄN RACING ENGINEERIN tekemällä pikkulohko -37 Pontiacilla,jolla näytetään muille takavaloja joka lähdössä ja toivottavasti vasta maalilinjan jälkeen katsellaan muitten takavaloja!!! Hauskoja ja pitkiä TALLI-ILTOJA talven ajaksi kaikille tasapuolisesti luokkaan tai merkkiin katsomatta.T:Ite VTK`S MÄN
     
  9. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    tottakai yritän.mutta poikamiehenä joutuu laittamaan ne rintsikat männyn ympärille jotta säilyy oikea näkemyskulma asioihin... :rotfl:
     
  10. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Semmonen vähän ihmeellinenkin juttu paistaa monesta kirjoituksesta että millään muulla ei olis merkitystä kuin kisojen voitoilla ja mahdollisuudella jopa heti harrastuksen alkuvaiheissa siihen :eek: Toki jossain vaiheessa hommien edetessä pidempään tavoitteet usein liikkuu siihen suuntaan mutta lajista riippumatta jokaisessa kilpailussa on aina mukana paljon osallistujia (ja jopa suurin osa niistä) sillä asenteella että homma on mukavaa ja yhtä hauskaa voi olla kilpailla vaikkapa sijoista 5 tai 6 tai 7 tai. . . eli sekin on monelle ihan antoisaa touhua kun harrastuksestahan tässä on kuitenkin vaan kyse. Jos ei olis niin miks (ja taas ihan lajista riippumatta) monissa kisoissa on kymmenittäin osallistujia vaikka realistisia voittomahdollisuuksia niistäkin on etukäteen tasan varmasti vain muutamalla?
    Me ainakin mennään sillä linjalla että mukaan lähdettiin kun homma kiinnostaa ja jatko on "herran hallussa" eli aika näyttää mihin rahkeet ja kiinnostus riittää. Toi kiinnostus tuskin loppuu, ainakaan helposti, rahapuolesta ei koskaan tiedä :p Ja tosiaan ninkuin Cuda´70 on huomannut niin meillä on kuskina ja samalla nyt auton kehittelyn päämekaanikkonakin parikymppinen toisessa lajissa mestaruuksiakin voittanut kaveri mutta ajatteleppas sitä niinpäin että jos pääset jo tossa iässä kokolailla täyspainosesti mukaan sekä ajamaan että ite rakentamaan ja suunnittelemaan auton tekniikan niin siinä on sitten tulevaisuudessa aikaa tehdä vaikkas mitä :wink: Eikä noi toisen lajin menestyksetkään tulleet heti ekoina kilpailuvuosina :odroll:
    Toi lupen kirjoittama viesti vaikutti hyvinkin lupaavalta, toivotaan parasta ja yritetään jatkossakin työntyä sekaan radalle. Tavoitteena on että jospa ens kesälle sais kaluston jo heti alkukaudesta mukaan, tosin niinhän se yllättäen taas menee että uusia suunnitelmia on sen verran että auto taitaa mennä taas uudelleen osiks ja kolmanteen kertaan tehtäväks jotta saadaan siitä ens kesälle seuraava kehitysversio, Evo3 :rotfl:
     
  11. triniemi

    triniemi Gearhead

    Ei niistä voi drag racessa kilpailla. Paitsi jos aika-ajoa ajattelee kilpailuna. Esim kasin kaaviossa eliminaattorin voittaja on 1, Runnerup 2., molemmat semeissä pudonneet 3-4 ja ekalla kierroksella pudonneet kaikki sijoilla 5-8.

    Ei sitä oikein semeissä pudonnut voi rehellisesti sanoa että tulin kolmanneksi kun totuus oli että tuli sijoille 3-4.

    Mutta ei tämä suoraan ajaminen kuitenkaan niin vakavaa puuhaa ainakaan meidän osalta ole, joka kisassa on päässyt ajamaan 4-9 lähtöä 1-3 päivän aikana ja se se on pääasia. Joka lähtö tuntuu vielä noviisin mahanpohjassa niin että tietää.

    Mun kaluston osalta mahdolliset headsup ryhmät olis outlaw tai comp ja molemmat vaatis sitten niin isoja panostuksia että niin kauan kun omalla lompakolla mennään niin pysytään bracket racingissa, kiinteellä tai omalla indeksillä.
     
  12. kaasua

    kaasua 1st gear

    suunnitelmia...

    mulla on tarkotus tulla ens kesänä jatkamaan braket kisoja! tarkoitus olis rakentaa uutta moottoria talven aikana....! et jos jollain konstilla pääsis kurkkimaan niitä maagisia kympin aikoja tolla caminolla..... ja kun heti toisesta kisasta irtos pokaali kotiin viemiseks ni into ei ainakaan laantunu...(varmasti tulee pokaalille hintaa)-kaasua-(pet1350)
     
  13. OL550

    OL550 1st gear

    Mites toi lisenssi asia vuodelle 2007, tuleekos siihen nyt sitten jotain muutoksia?
     
  14. Tea

    Tea 1st gear

    Näin. Onneksi muillakin on tohon tylsyyteen nähden samantyylisiä ajatuksia että en yksin vaan pillitä. Muuten ihan nätisti sanottu. Alla vielä muutama poiminta. Viduile niille välillä.


    Oi niitä aikoja, jospa joskus vielä pääsen kuittaamaan :wink: :rotfl:

    Joo mut varo ettei mee tikkuja sit kynsien alle :poff:
     
  15. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Onks toi toinen OLDS se miksi mä sitä luulen :D

    Hienoa, että toikin laite palautuu radoille REE-ryhmään. Paatko Mamman ajamaan sitä , niin saadaan vähän useampia naiskuskeja mukaan. Tuleepahan pojille sitten pikku punaa poskille, kun tytöt ajavat ovia irti.

    Mä itse olen ajanut molempia, sekä Brackettia, että REE-ryhmää ja molemmissa on ollut kiva olla mukana. Yhden kerran Bracket kisoissa mukana olleena tommosella REE-ryhmän autolla päädyin kuitenkin kisan finaaliin asti, jossa moottorini sitten antautui vaihdettaessa kakkoselle 8200 rpm lasissa. Eikä mennyt kuin kisan voitto, sillä uskoisin, että nopeammalla autolla, paremmilla reaktioilla olisin saanut vastustajani kiinni ja sitten vaan suhannut puoli metriä ennen maaliin. Hyvä suunnitelmani tosin sitten kariutui, sillä Rullanostaja antautui, osat joutuivat öljypumpun väliin, pumppu meni yllättäen jumiin seurauksella, että moottori leikkasi kiinni, Carrillon kiertokanki katkesi ja muutamissa männissä oli pakoventtiilien kuvia ihan huolella kansien vaurioista nyt puhumattakaan. Silti jäi hyvä muisto noista kisoista, vaikka silloin hetken harmittikin.

    Kuitenkin mä koen, että toi REE on mun juttu, enkä sano tätä siksi, että tänä vuonna pärjäsin kohtuullisesti. Olen nimittäin aloittanut kilvanajoni vuonna 1994 ja tahkonnut enemmän tai vähemmän erilaisissa kisoissa ja esim. FHRAn kisoista ei ole vielä yhtään voittoa. Tämä on kuitenkin ensimmäinen vuosi, jolloin on ollut mahdollista ajaa kilpaa niin, että siinä pärjää, muttei se ole koskaan ennen mua häirinnyt, vaikkei menestystä olekaan tullut. Toi Camaro on jo mun kolmas auto jolla mä kisoihin osallistun ja siinäkin se on teknisesti jo versio Stage 3, jolloin ei toi menestys ihan helpolla tai halvalla ole tullut. Pyrkimys on kuitenkin ollut koko ajan, eli joka vuosi pitää toi katsastettuna, mitä se yhä on. Autoa pyritään vielä kehittämään omaksi iloksi ja tietysti myös vähän muiden kiusaksi, jotta tuo kauan kaipaamani 8-sekunnin aika tulisi. Henkilökohtaisesti minulle olisi merkinnyt toi Kasin aika paljon enemmän, kun jotkut mestaruus pystit, mutta onhan se kuitenkin mukava, kun jotakin arvostusta silti tekemisistään saa.

    Syy siihen, että olen valmis tai ainakin valmiimpi kuin useimmat muut sijoittamaan suuriakin rahamääriä tähän harrastukseen on yksinkertainen.. Tää koko aika jolloin mukana olen ollut on meillä muutamien pääkaupunkiseudun kavereilla ollut aina tarkeää kuka "Stadin" nopein oikeastaan on ja siinä sivussa ollaan sitten radoilla käyty muiden perävaloja kattelemassa. Vipottaja, Ralli, 383, Pötkö ja muutama muu vanhempi kilapilja ovat saaneet aikaan sen, että homma on kehittänyt meitä kaikkia ja miehestä tullaan ottamaan mittaa jatkossakin. Ja kaikki tää on oikeastaa pienen kaveriporukan halusta olla "nopeampi" kuin muut :eek:

    Tärkeää ei siis ole se mihin ryhmään mukaan tulette, vaan se, että olette mukana :rotfl:
     
  16. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    ja muistetaan että sulle tuli 2. sija.onnittelut siitä(2 nopeampaa jäi taakse)
    ei viduilua....

    ei niin,se on hauskanpitoa ja mukana olemista.

    toivottavasti ei,muitakin uusia naamoja kaivataan.

    [/quote]Joo mut varo ettei mee tikkuja sit kynsien alle :poff:[/quote]

    en tiedä kuinka ronskiin rintsikoitten poistamiseen siellä on totuttu,mutta jos kynsiä tulee niin riisuntavoima on sitä luokkaa että kaarnat lentää :poff:
    taidottomat käyttää voimaa :rotfl:
     
  17. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Mä en muuten vidduile sulle, sen enempää kuin muillekaan :soosoo:

    Toi mitä tossa lainaamassasi kirjoitin pitää ihmeen hyvin paikkaansa. Sulle ei kuitenkaa ole kovinkaan suurta eroa D:n kärkeen ja oikeasti pienillä järkeistämisillä toi ero on otettavissa kiinni. Ja jos sä sanot olevasi D-ryhmän puolestapuhuja, niin miksi ihmeessä sä koko ajan morkkaat ja arvostelet ryhmäsi eriarvoisuutta ja tylsyyttä. Tää on se mitä mä en noissa sun jorinoissasi ymmärrä. Tämä on sellainen ihan asiallinen kysymys tahi kummastelu sulle, älä ota Poroja nokkaan :soosoo:
     
  18. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Miten ton nyt ottaa, jos joku nyt haluaa tuijottaa menestystään niin omalta osaltaanhan se aika-ajokin on jo kisaa koska tuleehan siitäkin kauden lopputulokseen vaikuttavia pisteitä ihan suoraan oman sijoittumisen perusteella. Pienillä kaavioillahan tulee sit kyllä yleensä muille paitsi kärkipään autoille noutaja heti alkuunsa mut jos osallistujamäärät kasvaa riittävästi niin silloinhan alkaa muillakin olla mahdollisuuksia siihen ettei putoakaan heti ekalla rundilla vaan pääsee joskus ajamaan kisalähdönkin sellasta autoa vastaan jolle on mahdollisuus pärjätäkin vaikka ajetaankin "raa'asti" heads uppia :wink:
    Vähän tulkintajuttujahan noi on mut toi riittää meille viihtymiseen noissa kinkereissä :D Etenkin kun toi on kuitenkin vaan yks osa muustakin meillä harrastettavasta auto- ja mopoharrastuksesta ja hyllytkin notkuu jo vanhastaan pölyä keräävistä pokaaleista :p
     
  19. Tea

    Tea 1st gear

    Juu kiitos kiitos :) Ja tohon toiseen juttuun en oikein osaa sanoa mitään :odroll:

    Ja DS325, et nyt oikein halua ymmärtää mitä mä tarkotan. Toi morkkaaminen on vähän rajusti sanottu. Lisää nopeampia autoja, jotta erot saatais vähän pieneneen. Minä henkilökohtaisesti en jaksaisi ajaa niin että tietäisin etukäteen ekan kierroksen putoamisen. Siirtyisin ajaan brackettia. Joskushan tollanen huvikseen ajelu oli kivaa, sillon kun aloitti.
    (ps. mulla on nenässä tällähetkellä jo kurpitsa)
     
  20. always bb

    always bb Gearhead

    Olisin osallistunutkin tänä vuonna kapinoihin KÄKÖ jos vaan toi kiinni ollut kone olisi pysynyt kasassa mutta nyt on tulossa 3kpl kone/laatikko paketteja että olis varalle "jos". Ja siinä ei olekkaan pahaa omasta puolesta jos vakioalustaisella autolla ajetaan 9sek aikoja vaan nostan hattua. Ja voitosta ajan mutta ei se itseisarvo ole vaan ajatus panostukselle.
     

Kerro tästä muillekin!