Suuri työkalukeskustelu

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja WBBC, 15.2.2014.

  1. valpas

    valpas Gearhead

    Minä olen yleensä tyytynyt noihin halppiksiin (ja pärjännyt niiden kanssa oikeen hyvin), paitsi korjaamomessuilta ne Hazetin 3/8":n hylsyt, kun halvalla sai.
    Kaks Hundain pikkusta akkuporakonetta ostin just. 30 Euroa/kpl.
    Sitten nakertajaan kyllästyin, kun lentelee niin helkkaristi pientä piikkiä joka puolelle. Siivoomiseen meni turhaan aikaa.
    Puuilosta ostin semmosen paineilmaleikkurin, joka leikkaa yhtenäisen soiron välistä, 59 Euroa.
    Bilteman koukulliset magneetit on hyviä (ja halpoja), vähän joka käyttöön, mihin magneetti yleenäkin käy. Esim. peltiin, väliaikaisen työkalupitimen virkaa tekee komeesti.
     
  2. nuc-64

    nuc-64 3rd gear

    Itse asiassa Kokenit tulivat sekalaisista paikoista, hylsyt käyttämättöminä, mutta yksityiseltä torin kautta ja torxit + nivel Top osasta Tampereelta. On hyvä laakerikauppa ja työkalujakin saanut sitä kautta sopivasti. Lyhyet tuumakokoiset 3/8 Facom hylsytkin ostin sieltä aikanaan hyvin kilpailukykyiseen hintaan ja palvelu on aina ollut ensiluokkaista. Koken hylsyt maksoivat 35 posteineen, torxit ja nivel poistokorista yht. 32 e, josta nivel oli 20. Kokenilla on tosi laadukkaat voimahylsyt, mutta ovat hinnakkaita, nivelkin oli -50% ja tingin siitä vielä lisää...
     
  3. valpas

    valpas Gearhead

    Samaa mieltä TOP-Osa Oy:stä. Aktiivista toimintaa. Suunnittelevat muuttoa isompiin tiloihin?
    Kaikki laakerit hankin sieltä.
    Tekevät itse erikoistiivisteitä, jos semmosia tarvii, niin kannattaa kysellä.
     
  4. valpas

    valpas Gearhead

    Joku kyseli semmosta kerrosmateriaalia, jota vois käyttää työkalujen paikottamiseen vaunun laatikoissa, ja muuallakin.
    En niitä viestejä nyt haulla löytänyt.

    Hitsausmessuilla oli Firma Kempeleeltä
    http://www.masijet.fi/ratkaisumme/tuotteet/
    Heillä oli näytillä sellainen, joissa oli keltainen pohja. Puuttuva kalu hyppäs heti silmille. Voi olla likaantumiselle arka, jos ei putsaa kalua.
    Heiltä sais materiaalia, tai valmiita. Kustannuksista en kysynyt.
    Vois hankkia sellaisia sopivan paksuisia, kokoisia, ja värisiä kerroslevyjä, jotka ovat hitsattu toisiinsa vain kehältä. Olis helpompi itse leikkoa paikat, ja kiinnitellä ne leikokset sitten vasta pohjaan. (on helpompi irrotella pinta pois, kun ei kokoalalta ole kiinni).
     
  5. valpas

    valpas Gearhead

    IKH:ssa poikkesin, ja heräteostoksena jäi käteen Hitachin 125mm:n kulmahiomakone G13SR4, 39 Eurolla.
    Luulin sen olevan samanlainen, kun vuosi sitten ostamani, 49 Euron kone G13SR3 .
    Ei ollu. Tai olishan se sitten, jos ei käyttäis sitä laikan suojusta..... (40 vuotta on tullut rälläköityä ilman sitä suojusta, nyttemmin olen niitä käyttänyt, jos vain voi)
    Aikaisemmassa oli se kiinnitysosuus koneessa lievällä vastakartiolla, ja suojuksen pysty pitämään sillai puolikireällä, ja kääntelemään tarvittaessa, ilman ruuvien vääntelyä .
    Nyt uudessa koneessa se on uralla oleva lieriö. Suojuksessa on kaks semmosta 0,3mm:n kohoumaa, jotka pitäis pysyä siinä urassa. Eipä pysy, vaan suojus pitää aina kiristää käännön jälkeen, muuten se pyörii yhdessä laikan kanssa.

    Soittelin IKH:lle asiasta, ja siellä asia otettiin niin vakavasti, että saivat Hitachin myyntitykin soittamaan minulle!
    En tässä mitään olis asiasta kirjoitellut, ellei kaveri olis ollu niin ylimielinen. Varmaan huono aamupäivä?
    Sano, että suunnittelijat suunnittelee, ja he vaan myyvät. Ei kuulemma Hitachin maine tuommosesta miksikään mene.....
    Onhan se varmasti hintansa väärti kone, mutta jos sillä joku satuttaa itsensä, niin saas nähdä....... Minä olen ongelmasta palautteen antanut.
    Minä teen omaani, siihen suojukseen, isommat nastat, että pysyy löysänäkin urassa, ja pannan kahdella ruuvilla kiinnitettäväksi.
     
  6. valpas

    valpas Gearhead

    Puuilossa oli tuommosia valmiita ainakin heidän työkaluvaunuihinsa.
     
  7. jarona

    jarona Gearhead

    Kaljapäissään, kyllä tuolle 30- vuotishoidolle pitäis saada hommattua
    Knipexin Cobra pihet...
    Kalliit nuo ovat, itellekään kehannu ko kahet, mistä halvalla??
     
  8. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Kärkkäisellä oli ny nipekseistä pari alennus ja ei ollut normaalinakaan pahan 39e hintaiset

    Paketissa oli 180mm ja 250mm cobrat

    Netti kaupasta kans oli saatavilla niitä
     
  9. K_Sa

    K_Sa Gearhead

    Nyt tarvis kokemuksia/ehotuksia hyvistä pistehitsiporista? Wurth vaikuttas olevan toimiva aikaisemmista viesteistä päätellen. Onko muita?
     
  10. mustang66

    mustang66 2nd gear

    Moro, bilteman leikkaava terä toimii. Hinta noin 10eur ja terän pystyy kääntämään, lisäksi mukana tulee varaterä eli käytännössä 4 terää. Saa toki väärällä käytöllä hampaat äkkiä poikki, mutta oikein käytettynä porasin 250 hitsiä yhdellä terällä.
     
  11. Camari

    Camari 1st gear

    Ahaa,mihinkäspäin Top-Osa on muuttamassa ?
    Muutamat erikoisemmat tiivisteet siellä olen teettänyt ja hieman suurempiakin laakereita tilaillut (yllättävän paljon löytyy hyllystäkin).Aina on palvelu ollut hyvää ja asiallista.
     
  12. valpas

    valpas Gearhead

    Jonnekkin ns. Pirkkahallin tuntumaan. Kestää aikansa, ennenkuin muutto tapahtuu.
    Kysyivät Top-Osissa, mistä kuulin, kun ei ihan yleisessä tiedossa ollut? Niin ihan Hämeenkyröt takametsissä olevalta firmalta kuulin. :).
    Varmaan huomasivat, että tieto leviää äkkiä nyky päivänä.
     
  13. Camari

    Camari 1st gear

    Ahaa,kiitos tiedosta.Pitääkin tyhmänä kysellä,kun ensi viikolla ko. liikkeessä meinaan asioida.;)
     
  14. JuHo^

    JuHo^ 3rd gear

    http://www.rautajatti.fi/p1130-tyokalulaatikosto-8-tasoinen-fi.html

    Tuollainen työkalulaatikosto hakusessa eli metrin levynen vähintään tarvis olla, laatikot tarpeeksi syvät eli noin 75mm sekä syvempiä ja kannen laskemalla vetolaatikoiden täytyy lukittautua. Boxoa kysytty mutta 750€ ylälaatikostosta jossa suurin osa 50mm syviä laatikoita ei käyttööni käy ja tällähetkellä näyttää siltä että rautajätistä ei tuota mallia saa kun malli muuttunut.
     
    Muokattu: 30.3.2016
  15. valpas

    valpas Gearhead

  16. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Kattelin itellekkin tollasta, mut pidin hintaa itelle kalliina
     
  17. valpas

    valpas Gearhead

    Kuulemma nämä lyijytäytteiset on ostetuimpia nykyisin.
    Löytyy eri värejä. Kynässä on terotin.
    http://www.poratuuli.fi/kauppa/products_pictures/4094102_iso.jpg
     
  18. Minimies

    Minimies 3rd gear

  19. Kaasutinexpertti

    Kaasutinexpertti 1st gear

    Työkalun tunnistaminen odottaa Facebookissa Suomen Kaasutinexpertti oy, nettikauppa. Nopeimmalle tunnistajalle on luvassa pieni palkkio.
     
  20. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    En ole vasebookissa joten vastaan tähän stefan asennus työkalu eli tiivisteiden sovitin
     

Kerro tästä muillekin!