Suuri työkalukeskustelu

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja WBBC, 15.2.2014.

  1. f34

    f34 Double Gearhead

    Noista ykshelveteistä lähtee yleensä savut jos muutamaa minuuttia pidempää tarvitsee käyttää kerralla, ainakin mun kokemuksien mukaan.
    Mutta johan laitteiden nimi reilusti kertoo missä ne on keksitty.
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    En oo vielä saanut savuja ja 3v takuu innoittaa kyllä kokeilemaankin.
     
  3. -tl-

    -tl- Gearhead

    On kyllä osuva nimi keksitty, kuvaa hyvin laitteen laatua.
     
  4. Madmek

    Madmek 1st gear

    Omalla kokemuksella hintaeron selittää lähes aina se muovikuori. Halvat halkeilee ja kituu paljo enemmän ku ne käytössä tuntuu aina johonki kopisevan tai putoavan.

    Mutta - kaikkein suurin muuttuja on käyttäjä. Mulla duunissa kaveri joka saa rautakangen paksuisen ruuvarin poikki viikossa ja toinen jolle voi antaa vaikka kristalli vasaran ja se on vielä vuoden päästä ehjä...
     
    Roberto, Nikuzai ja Buick55 tykkäävät tästä.
  5. NorthElite

    NorthElite Gearhead

    Kerran palautin kauppaan ko. merkin hiomakoneen, kun siitä tuli savut heti ensimmäisellä käytöllä. Myyjä kysyi lakonisesti, että et kai vain hionut tällä. Joo, vastasin. Myyjä kysyi että otatko samanlaisen vai rahat. Vastasin että rahat. Hyvä valinta, hyvä valinta, vastasi myyjä :D
     
    Inlinee, Roberto, Vuokralainen ja 1 muu tykkäävät tästä.
  6. f34

    f34 Double Gearhead

    Mulla on hajonnut vuosien varrella einhellit, mitä ollut. Pikkurälläkä, hain toisen takuuseen, siitäkin savut kolmatta en viitsinyt hakea kun täristää sormet puuduksiin. Yläjyrsin savusi. Porakone hajosi. Isorälläkkä hajosi. 2kpl tasohiomakoneita rikki. Muistaakseni nuo. Nykyään Makitaa kun sain suhteilla hyvät alennukset. Kestää kotikäytössä kyllä.
     
  7. palontie

    palontie Double Gearhead

    Me kun maalattiin tää vanha torppa,niin hioin halpis pikkurälläkällä jossa teräsharja koko talon puupinnalle,kolme konetta siinä meni,mutta aina sai uuden kun kävi vaihtamassa,talo tuli hiottua ja uusi käyttämätön kone oli urakan jälkeen käytössä,hyvä ostos.
     
    Karpov tykkää tästä.
  8. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    Mites tommoset Festoolit ja Hiltit?Mulla on yksi kaveri,vanha äijä jo on,olisko 56-57,hän vallan niitä käyttää!Sanoi,nää on ainoita oikeita mitkä kestää ja sopii käteen!Niin,siis rakennushommia tekee kai vieläkin.Äijää arvostan siinä mielessä,kansakoulun kävi,raksalle meni nuorena,työ tekijäänsä opetti ja oman firman perusti.
    Pari duunariakin oli aikoinaan hommissa,nyt kai yksikseen tekee.Helvetin siistii työtä mitä katselin,tai siis entisen Osuuspankin kiinteistön osti johon arvioni perustuu,remppasi sen osin omaksi kämpäkseen ja pari vuokrakämppääkin siinä on!
    Mulla ittellä oikeestaan muuta kokemusta sähkötyökaluista,Makitan 125mm pikkainen kulmahiomakone oli,hoikka rungoltaan niin hyvin ylsi koura tukevasti ympärille.Juu,ja duunissa oli Metabon akkuporakoneita,eipä niillä muita hommia tehty kuin reikiä senkkiporalla viistettiin.Ihan hyvii kyllä!
     
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Hiltillä on hintansa. Hiltin poravasaroita itsekin käytin mutta myin kun loppu raksahommat. Kestävä peli ainakin oli.
     
  10. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Tuttu joka käyttää akkukoneita päivittäin raksahommissa sanoi että Hilti on hyvä mutta akut tyhjenee varottamatta ja sit kun ne akut on finaalissa niin sellasen hinnalla saa uuden toisenmerkkisen koneen.
    Pari hiltiä tais jäädä sen tallin romuihin kun se tyhjennettiin.
     
    palontie tykkää tästä.
  11. cdi

    cdi Double Gearhead

    Eei se.......... akkukotelo on ruuveilla kasattu kennottaa uudet akut ei maksa paljoa. Pitäis tehdä mutta kun ei käyttöä ei ne akut kestä varastointia.......tai niitä pitäis muistaa huoltoladata.
     
  12. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Oon kuullu sellasta että mikäli ostaa johdollisen koneen on hilti ykkönen, mutta mikäli ostaa akkukoneita, kannattaa kattoa jotain muita merkkejä
     
    palontie tykkää tästä.
  13. palontie

    palontie Double Gearhead

    Akut on hiltin heikkous,ihan on kokemusta työn puolesta asiasta,muuten helvetin hyvä porakone,miinuksena paino
     
    sdfsd tykkää tästä.
  14. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    No voi prkl,sais Hilti konsultoida Teslaa jos huonot akut!
    Tai,siis minä mitään Teslan akuista tiedä!?
     
    palontie tykkää tästä.
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Juu omat hiltit oli johdollisia. Sillon siihen maailmanaikaan 2008 ei akkuja ollut kuin akkuporakoneissa ja autoissa. Ettehän te junnut muista....



    Onko monella kokemuksia noista yli 20v porakoneista? Tutulla sähkärillä isoakkunen (en muista oliko 36v peräti) kone millä hirteenkin sai isoa reikää.
     
  16. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    Hmm,selvennystä haluan,tarkoittaako "v" vuotiasta vai voltteja!:D
     
    Vuokralainen tykkää tästä.
  17. Karpov

    Karpov Double Gearhead

  18. urho3

    urho3 Gearhead

    Mulla on 230v porakone. Hyvä on ollut.
     
    sdfsd, palontie, Karpov ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  19. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

  20. palontie

    palontie Double Gearhead

    Tuli käytyä tilaamassa se hitachi IKH:lta,keskiiviikkona saa.
     
    Camino'79 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!