Suuri työkalukeskustelu

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja WBBC, 15.2.2014.

  1. valpas

    valpas Gearhead

    Muutaman Makitan pikkurälläkän olen tuhonnut käyttövirheeni vuoksi, kun niissä ei ole ankkurin päässä sitä käämien suojaa.
    Nyt on kolme tarjouksista ostettua konetta (alle 40 euroa). AEG,ja kaks HITACH:ia (Samalla tyyppimerkinnällä, mutta ovat eri koneet) Viimeisessä Hitachissa on suojan kiinnityksessä lieriö (eikä kartio, kuten ed.), joten se on pidettävä kireällä, ja kääntö vaatii aina löysäämisen, ja uudelleen kiristämisen (eli jatkuvan säädön ohella jonkun verran rälläköintiäkin eri asennoissa)
    Yhdessä on katkaisulaikka, toisessa kova hiomakivi, ja kolmannessa hyvä lamellilaikka, (joka päihittää monessa kohtaa kovankiven tehokkuudessaan, eikä ole vielä edes keraaminen, hiontajälki on paljon sileämpi, kuin kovalla kivellä). Jatkossa rolokkiin, ja rälläkkään vain keraamisia laikkoja.
     
  2. RAL9005

    RAL9005 Gearhead

    Hitachi G13VE tuli hommattua. Suosittelen.
     
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

  4. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    mä tuota hypistelin kanssa jossain vaiheessa kaupassa ja totesin että idea ok mutta ei tuntunut hyvältä.

    ehkä tollasiin ahtaanpaikankammosiin hommiin kannattaisi sijottaa rahaa niihin kalliisiin räikkiin jo? -kun sitä kyllä saa käyttää muissakin hommissa-

    esim semmonen facom räikkä josta aiemmin vinkkasin.. hintaa tosin on jotain 3 kertaa enemmän kun motonetin romulla. mutta väitän että on vähintään 4 kertaa parempikin.

    https://www.ebay.com/itm/Facom-FCMS...379485&hash=item2a6c1715bf:g:xBEAAOSwBjdZ5b~~
     
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mitenhän tossa tehty toi välitys kahvasta päähän? Kun toi kuminauha ei vakuuttanut tossa mtxssä.


    Ahtaaseen paikkaan ainoastaan en sitä hommannut, taino mikä lasketaan ahtaaksi paikaksi.

    Ei tarttis sormin hypistellä mitään ja tulpatkin sais syvästä kolosta pyöritellen tolla iri kun räikkä ei reagoi.
     
  6. valpas

    valpas Gearhead

  7. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

  8. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    tästäpä tulikin jännää.. googlailen ja huomaan että stanley tekee ainakin jenkeissä tollasia rotator ratchet tyyppisiä räikkiä kuten toi facom.. (edit: tosin.. niin..stanley taitaa omistaa facomin nykyään?)

    ja niin tekee Beta myös.. taitaa beta vaan käyttää facomia pohjanaan ( vähemmän hampaita ja halvempikin taitaa olla kuin facom, oiskos ollut 50e ebayssä)

    proxxon tekee myös (vai kopioi muita?)

    mutta en vielä löytänyt miten se mekaniikka siellä sisällä toimii.. kiitti vaan hyvin toimiva google haku taas. helvetti.

    mitkäs muut merkit tekee tollasia ruuvimeisseliräikkiä..
     
    Muokattu: 11.4.2018
  9. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

  10. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Onko nivelvääntimistä eli vääntövarsista kokemusta noista motonetin halvimmista

    Kallis katoaa ja keskihintaisetkin hajoaa
     
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    http://m.motonet.fi/fi/tuote/767064/Nivelvaannin-15-12

    Tämmönen vata mutta vihreellä kädensijalla kestänyt jo vuosia. Ja metrinen putki ollut jatkovartena.

    Varmaan tuuriakin kun ei kovin tukeva toi tappi ym.
     
    mpower tykkää tästä.
  12. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kaverilla oli paljon jytymmän olonen ja kalliimpi, mikä hajos ilman lisäjatkovarttakin.

    Toi vatan kädensija menee just hyvin tohon pakoputken pätkään mikä mulla jatkovartena ja oikeen bueno sitten vääntää.
     
  14. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    seuraavan kerran kun saat sen vatan kätees voisikko mitata sen kahvan halkasijan? tarttis ostaa yks uus väkivaltaväännin ja siihen tarkasti mitotettu lisä putki.
     
  15. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    Saakeli,taisin puhua paskaa,sillä ihan mielenkiinnosta kävin tallissa katsomassa ja mun väännin oli pituudeltaan 460 mm toisin kuin Karpovin linkissä 370mm.Juu, ja sitten sekoilin vielä,mulla Biltema ja Karpovin oli Motonet!
    Tommonen. Tuotenumero 10986[​IMG]
     
    Muokattu: 11.4.2018
  16. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    mun nykynen väännin muistaakseni on tämä.. 60cm. https://www.puuilo.fi/epages/puuilo.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/2014011303/Products/10086544

    voi olla tuota pienempikin koko (47cm) en jaksa käydä kattoos autossa minkä mittanen on.

    ostin tuon siksi koska siinä oli tuo kapee kahva (ei tartte isoo putkee siihen) ja nyt vois tuon jättää vain putkella väänneltäväksi ja ottaa jonkun pehmeempi/lämpimämpi kahvaisemman autoon. (veti aika ilkeeksi -15 asteessa tuo metallikahva kun sitä tänä talvena joutui käyttään)

    ------

    onkos kukaan kokeillut tällästä spraypullon päälle asennettavaa kahvaa.. onko se hyvä käyttää?

    http://www.motonet.fi/fi/tuote/609500/Spraypullon-kahva-pistooli
     
  17. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mulla oli joskus, vähän lelu se kahva oli.
     
  18. valpas

    valpas Gearhead

  19. valpas

    valpas Gearhead

    Mulla on tollanen.
    http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/K...kkohylsyt-ja-vaantimet/Nivelkahva-2000019623/
    Sopivan mittanen melkain joka hommaan, kuten pyöränpultteihin. Jos jatkoa tarvii, niin vähän isompaa putkee joutuu hakemmaan.
     
  20. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Kannattaa kokeilla et se sopii kouraan

    Tokmannilla on nyt myynnissä selainen muutaman sormen liipasimella oleva ja se ei pysyny kourassa kun pikkurilli oli ainoo jolla sai puristettua sitä kahvaa

    Emännälle ettiny moista kun on niin pieni kouranen, ettei kunnolla sormet yllä suuttimelle ja purkin ympärille


    Ite suutinta painelen peukalolla, saa paremmin hallittua suihkua
     

Kerro tästä muillekin!