Suuri työkalukeskustelu

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja WBBC, 15.2.2014.

  1. urho3

    urho3 Gearhead

    Ajotukseen.
     
  2. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    D5ssa ei oo tappia. Siinä on kammen ja nokan pyörällä merkit jotka katsotaan kohdalleen. Samoin bensassa. Ei tuu heti ainakaan mieleen että volvolla ois ainuttakaan tapitettavaa konetta o_O

    Dohc koneiset bensat joissa on vvt-pyörä niin mikäli joutuu sen vvt-pyörän vaihtamaan ni sillon joutuu työkalulla ajottamaan nokat takapäästä mutta sekin on semmonen lattarautaviritys eikä mikään tappi :D
     
    palontie tykkää tästä.
  3. urho3

    urho3 Gearhead

    Ainaiki viimeksi katoin niin alipainepumpun alla on tapille paikka. Vaihtomoottori tuli ilman jakopään kaluja niin piti ajoittaa sieltä.
     
  4. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Siis onko sulla d5nen vai se ikivanha volkkarin diiseli? Koska niinkuin sanoin ni VOLVON koneissa ei kyllä pitäis tarvita tappeja? o_O

    Tosin en oo kyllä koskaan edes selvittäny että onko siellä tapille paikkaa kun ei se ajoittaminen sitä tarvii :D

    Volkkarin diiselissä suurimman vitutuksen aiheuttaa se syöttöpumpun ajoittaminen kun remmi on räpsähtäny :D
     
  5. urho3

    urho3 Gearhead

    Just se d5. Siinähän on säädettävä nokkapyörä että jos pyöriä ei ole mukana niin jollain se on ajoitettava. En muuten oo omassa pösössäkään mitään tappeja laitellu tai säätänyt pyöriä kun uuden hihnan laitan ja ajoon. Josta tuli mieleen 5 ruuvia on pösön yläkopassa syvällä verrattuna Volvon oliko yhdellä pultilla. Hidas nysvätä.
     
  6. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Juu kyllä volvolla on monessakin kohtaa sentäs ajateltu huollettavuutta verrattuna moneen muuhun merkkiin :D

    Tuota vvt:llä olevaa d5sta en edes muistanut, minkäs ikänen se sun volle on? o_O
     
  7. urho3

    urho3 Gearhead

    Ei oo mun d5 naapurin,2006. Ei köyhällä oo vara volvoihin,saati joku awd. Pitäis jo pankkiin lähteä niin ruuvataan ennemmin sitä pösön koppaa.
     
  8. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Vaan kun aloin miettimään niin d5nen on yhdellä nokalla joten miten siinä vois olla vvt? Joku tässä ei nyt täsmää :D
     
  9. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Korjaan tarkoitin tietysti yhdellä nokkapyörällä :oops:
     
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    joo, 200-700 ja 900- sarja on kyllä tosi huoltoystävällisiä.

    Pitkittäiskoneiset vagit pyyhkii lattiaa saman ikäsillä etuveto"volvoilla" huollettavuudessa.
     
  11. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    No molempia sekä vagia että volvoa on tullu huollettua aika saatanasti ja en kyllä tuota laatikkojumppaa lukuunottamatta keksi miksi volvo olisi huonompi huoltaa? o_O

    Perus suodatinten vaihdot todella simppelit ja varsinkin jakopää ~kymmenen kertaa helpompi tehdä :)
     
  12. urho3

    urho3 Gearhead

    Onhan se kahdella nokalla,yhdellä hihnapyörällä. Enkä oo puhunut mistään VTT vaan ajoitus tapista.
     
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Volvosta ei purkaannu keulakaan :p ja kone pitkittäin. Jakopäästä en tiedä, onko se kaikissa volvoissa helppo? Tai siis helpompi kuin volkkarissa kun keula purettu edestä pois. Ja keulan purkuhan ei kauaa aikaa vie.
     
  14. urho3

    urho3 Gearhead

    Eihän se laatikkojumppa paha ole kun miettii minkälaiset ihmiset sen tehtaalla kasaa. Käänteisessä järjestyksessä tekee niin kohta on koko tekniikka paketti irti. Ei mulla huonoa sanottavaa oo volvo remonteista.
     
  15. urho3

    urho3 Gearhead

    Volvossa on hyvin tilaa jakopäässä,suorasta 6sta en tiedä,voi olla ahdas.
     
  16. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Juu ei se toki pahimmasta päästä ole, mutta noin niinku volvo vs. Vag (poikittaiskoneellinen) ni vaginassa helpompi askin irrotus. Muuten kyllä ennemmin volvoa huoltaa :D
     
  17. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Ymmärsin siis että tarkoitit vvt pyörää kun mainitsit säädettävän nokkapyörän :)
     
    urho3 tykkää tästä.
  18. palontie

    palontie Double Gearhead

    Mullahan oli vaivana toi vvt pyörä,mutta lopetti vilkuttamasta valoa ja nykimien loppui itekseen,minkälainen systeemi toi oikeen on?
     
  19. valpas

    valpas Gearhead

    Kun on omat merkit siellä, niin voi varahihnan kanssa ajella pitkään. Kun vain kiristyspyörää säätelee, ja samoille hampaille laittaa, niin pelaa ihan hyvin sitten taas. Onnistuu tienpäälläkin. Kerran on menny hampaat pumpun hihnalta niin, ettei käyny enää.
     
  20. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kaverilla hajos säälivolvosta (v40) solenoidisysteemi vvti hässäkästä ja se oli kallis paukku kun korjaamolla teetti. Auto ei voinut kovin hyvin kun se oli pois pelistä. Bensa
     

Kerro tästä muillekin!