Suuri työkalukeskustelu

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja WBBC, 15.2.2014.

  1. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Siinä nokkapyörän sisässä on öljynpaineella säätyvä systeemi jolla pystytään lennossa säätämään tapauksesta riippuen imu/pakkonokkaa niin saadaan parempi ala ja yläkierrosten teho kun ei tarvitse olla kompromissia ajoituksen suhteen.

    Jo 960ssä oli tuo säätö olemassa viimesissä ja välikannessa näkyy hyvin paikat solenoideille niissäkin malleissa joissa säätöä ei ole :)

    Yleensä kone alkaa räpättämään ja varsinkin kylmäkäynti ontuu kun vvtpyörä menee. Sitä en ole tutkinut että mikä siellä sisässä pettää kun on työn puolesta vaan vaihdettu uusi vvt-pyörä kun vika on ilmennyt.o_O
     
    palontie tykkää tästä.
  2. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Juu ja onhan siinä pumpulla se karkea merkki millä sen suunnilleen käyntiin saa ja itse olen säädön tehnyt aina nokkapyörällä enkä kiristimillä ;)

    Eli ajotus ~merkkeihin, kiristimet vaan sopivaan kireyteen ja sit nokkapyörästä säätämällä ajoitus kohdilleen kun siinähän on uiva nokkapyörä pumpun päässä ;)
     
  3. palontie

    palontie Double Gearhead

    n400e se vvt.Ja kallis myös ulkomailta hankkia.
     
  4. palontie

    palontie Double Gearhead

    Ei toi varmaan ihan täysillä pelitä,tuntuu että vetoja ei oo enää entiseen malliin.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  5. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Ajoin joskus koeajoa jollain autolla missä luki vvt kyljissä ja koneen päällä. Se oli joku 1.6 avensis, aattelin tehä sen kanssa kiihdytyksestä "vvt kicks in" videon kun vaikutti meno niin hurjaltam
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tojotan ekat vvti koneet oli täyttä paskaa kaikin puolin
     
  7. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Perustele?
     
  8. xarper

    xarper Gearhead

    Volkkarin kaikki koneet on paskaa sitten 2004/2005 tjsp :poff:
     
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jakoketjut hajos. Männänrenkaat meni jo alta 100tkm. Eikä ne kaikki 200-300tkm ajettunakaan mitään öljypihejä ole. Vielä ne vaihto manuaalilaatikon paskaan esim avensiksen vvti uudistuksen myötä. Niitä laatikoita mennyt huruvitusti.

    Vanhat 4afe ja 3sfe ja mikä se 1.8 olikaan oli lujia laatikoineen.
     
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ei nyt kaikki mutta kyllä niissäkin laatu kärsi just kun passat ja golf päivitty noina vuosina. Vaikka golfin 1.4 oli paska jo aiemmin ja 1.6 oli myös paikoitellen murheenkryyni
     
  11. xarper

    xarper Gearhead

    Korjataan nyt että ainaskin diisselit. Ja nuo uudemmat TFSI paskat.
    Mutta hyvin nuo VAG konsernin autot työllistää kyllä, ei voi sen puoleen valittaa. :rotfl:
    2 viikkoo pelkkiä Audeja korjannu tässä.
     
    Nikuzai tykkää tästä.
  12. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Jakoketjuja yllättävän vähän mun mielestä, öljynsyöntiä pääasiassa vaan 1.8ssa.

    Ukolla 1.6 2002 corolla ja nyt alkaa se 300tkm olemaan mittarissa ni mitään muuta ei oo menny kuin se aski josta meni ne peränlaakerit. Nekin rempattiin ja taas mennään, sekin kummiskin kesti sinne ~250tkmään eli pidempään kun pääsääntösesti kolmella volkkarilla pääsee ilman isompaa/kalliimpaa remppaa :poff:

    Ja ei siis syö edelleenkään mitenkään poikkeuksellisen paljon öljyä mutta toki siihen nyt on öljyt vaihdettukin 10-15tkm välein. 30+tkm huoltovälit on ihan puhdasta ihmisten kusettamista... samoin ku longlife öljyt ja nesteet ylipäätään o_O
     
  13. valpas

    valpas Gearhead

    Mä oon vähän oikassu, ja laitanu sen uuden alemman pyörän just samalle paikalle tönärin kanssa, kuin se vanhakin. Sitten vaan uus hihna merkkeihin, ja kiristys pyörä oikeeseen suuntaan kiristettynä.
    Ei niissä uusissa hihnoissa niin paljo ole eroa, että välttämättä tarkempia säätöjä tarvis. Enempi on eroo kuluneella, ja uudella. Kun kulutus pysyy kulutusmittarin mukaan siinä neljän korvilla, niin se riittää mulle. Hyvin on lähteny käyntiin pakkasillakin, vaikka ei olis lämmittänykkään. Enempi vaatii säätöä jakohihnaan, jos laittaa eri hammasluvulla olevan vesipumpun.
    Ai perskules, väärä topiikki.......:D
     
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    pitää ostaa oikeet autot ;) löytyy sitä joka merkiltä paskoja malleja

    pääosa tehty jo ajat sitten kun autot oli uudempia + tojotamiehet pihtaa vikoja kuin mersumiehet konsanaan.

    Tais 02 olla jo se "jyhkeempi" corolla? Ne 97-0x mulkosilmä ja sen facelift on ollut yllättävän viallisia tojotiksi ja moottorin vikavalokin vilkkuu välillä jopa opelmaiseen tapaan.



    Ei noista oikeen aikakauden vageista loota leviä jos ei läskikumeilla kiduta viritetyn dieselin perässä. 350-500tkm väliltä noita ollut.


    Tojotan haukkuminen älähti vag vastareaktion täällä :rotfl:

    Nimimerkillä 0 kpl vag 1 kpl toyota pihassa.
     
  15. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Ettekö te ymmärrä ettei noin uusia autoja voi kotona korjata vaan ne pitää viedä merkkiliikkeeseen koska vaativat jokaisen huollon yhteydessä uuden ohjelmoinnin. Kuka vaan meistä voi olla vagn tai toyotan agentti ilmottamassa päämajaan mikäli näkee jonkun korjaavan itse autoaan.
     
  16. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Kuulemma duesenbergit on kaikki hyviä
     
  17. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    työkaluketju. hei jätkät.. ei toyota, vw eikä audikaan oikeen oo työkaluja.

    hetken jo innostuin että jee ompas tässä ketjussa tullut paljon asiaa työkaluista nopeessa tahdissa.. pari sivua lähes. mut ei.. jotain tojotavag kommentointia vaan.

    ----------
    ostin motonetin kalaosastolta kärkipihdit kokeeksi. pitäisi olla hyvin suolavettä jne kestävät.. ei tarttis välittää auton takaluukussakaan pitäessä ruosteesta niin paljoo.

    oikeastaan menin etsimään papin aamenta sieltä ..mutta eipä ollut sitä pidempää patukkaa enää tarjolla. pelkkiä lyhkäsiä nysiä vaan..

    https://www.motonet.fi/fi/tuote/569639/Patriot-Amen-pappi-50cm
     
    Filth, Pertti K ja vernando de hoto tykkäävät tästä.
  18. darpen

    darpen Gearhead

    NonSenCe puhuu asiaa.
    Jos jätettäis toi autojen parjaaminen pois tästä ketjusta ja puhuttaisiin työkaluista.
    Sen verran mainitsen itse noista kauhean pelottavista uusista autoista, että älkää vittu sekaantuko niihin jos rupee ahistaa.
    Elämä on valintoja, onko järkevä valinta itkeä jostain, mihin voi itse vaikuttaa?
     
    Pertti K tykkää tästä.
  19. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    Varmaan useempaan kertaan käsitelty mutta onko se raadin mielestä FLEX ainoa oikea jos maalipintaa pitää myllyttää eikä vain kiillottaa? Kallishan se on mutta tarkoitus olisi selvitä sillä useampi vuosi harrastekäytössä. Säädettävä kierrosluku, voimaa riittävästi ja ei-epäkesko vaatimukset.
     
  20. xarper

    xarper Gearhead

    Miksi se pitää olla ei-epäkesko? Ei oikein mulla oo koskaan selvinny kun pari just tommosta ei-epäkeskoo omistan ja paremmin tuntuu aina epäkeskolla hommat onnistuvan, oli sitten hionta tai myllytys kyseessä.
     

Kerro tästä muillekin!