Suuri työkalukeskustelu

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja WBBC, 15.2.2014.

  1. Belve67

    Belve67 2nd gear

    Sullon hommat kondikses vaikka Hikokia tuodaanki.
     
  2. duel

    duel 3rd gear

    No joo, oli melkein viel joulu. Mut eihän siin. Ku mä menin sitte rälläkän kera talliin niin se lähti viel ostaa uutta salikorttia. Itelleen. Mutta aiheeseen, kahvaa tuskin tulen tässäkään tarvitsemaan mutta kipinäsuojaa jo heti vähän muokkasin jotta saa käännettyä enempi runkoa "pintaa vasten". Usein sekin kyllä on ollut vaan tiellä.
     
    valpas tykkää tästä.
  3. guru

    guru Gearhead

    bauhaus takuu katkeaa jos avaat paketin
     
  4. Pannu H-D

    Pannu H-D Gearhead

    Sieltä suunnalta viimeksi haki joku muutama vuosi sitten kaikki rikkinäiset mitä oli.
    Muistaakseni silloin oli yli 50 konetta.
     
  5. Pannu H-D

    Pannu H-D Gearhead

    Laitoin yv.tä
     
    Nikuzai tykkää tästä.
  6. valpas

    valpas Gearhead

    Mulla 163cm, niin siks 8-koko. Enkä oo kasvanu maatakaan pitkin. On muuten näppärät sormet. Pitkissä sormissa on hitausmomenttia enempi.......:D. En vaihtas.
     
    Pertti K ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  7. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    No mä oon enempi maatamyöten 44sine jalkoineni :D
     
  8. valpas

    valpas Gearhead

    Vissiin huomasit, että täällä kellarissa on tietoo, pitää vaan luottaa siihen.....
     
    duel ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  9. palontie

    palontie Double Gearhead

    [​IMG]
     
    Pertti K, sdfsd, Nikuzai ja 1 muu tykkäävät tästä.
  10. virta

    virta Gearhead

    Kiinasta tuli hankittua ebay kautta ladattava 1/2 pulttipyssy, noin 40e maksoi täydellisenä. Nätisti pyörii mutta ongelmia heti alussa karan lukitusrenkaan kanssa, liian tiukka.
    Samaten tuli tilattua ladattava Räikkä, joku 30e.
    Kai näistä apua voisi voi olla harrastajalle vaikka laatu on mitä on, hyvältä tuurilla ja järkevällä käytöllä voi toimia kauankin
     
  11. K_Sa

    K_Sa Gearhead

    Hyviä vinkkejä isompien peltipintojen putsaukseen? Onko kellään käytössä Eastwoodin SCT?

     
  12. f34

    f34 Double Gearhead

    Riippuu maalityypistä.
    Ainakaan tuollaisella punaisella hiontalieriöllä ei lähde jos kovapintainen vanha maali.
    Tai jos termoplastinen, niin tukkii välittömästä hiontalieriön.

    On tullut testailtua:
    Kuumailmapuhaltimella ja lastalla.
    Maalinpoistoaineella
    Neekerintukalla
    Punotulla teräsharjalaikalla
    Epäkeskohiomakoneella

    Itse päädyin kokeilemisen jälkeen isoon neekerintukkalaikkaan laitettuna säädettävällä nopeudella olevaan rälläkän muotoiseen kiillotuskoneeseen.
     
  13. Tässä ketjussa on joskus ollut juttua kirveistä. Äsken Strömsössä oli Ruotsin kirveskuningatar Julia Kalthoff.

    [​IMG]

    Hän oli takonut kirveitä ja jaksossa hän neuvoi kirveen varren teossa.

    [​IMG]

    Täällä lisää tarinaa.
     
  14. Belve67

    Belve67 2nd gear

    Kekkähän niitä boforsin kirveitä teheny hyi olokohon.
     
  15. Fuselage

    Fuselage Gearhead

  16. Naketti

    Naketti 3rd gear

    Aivan pätevä. Mulla on samanlainen, olikohan biltema tms. halpismerkkinen ja kaikinpuolin hyvin toimii. Siin on yks (tai periaatteessa kaksi) liikkuvaa osaa, niin ei siinä ihan hirveästi voi olla ongelmia. :D
     
    Fuselage tykkää tästä.
  17. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Mistä kannattaa tilata/ostaa pellintyöstöön käsityökaluja?

    Tarvitsisin muutaman vasteen, oikaisu/kutistus vasaran, lusikan ja lyöntiviilan.

    Torafors.com löytyy, mutta sivut on aivan perseestä ja tietoa tuotteista aivan olematon.
     
  18. Rytari

    Rytari Gearhead

    Vermilion ja Fuselage tykkäävät tästä.
  19. MaxDura

    MaxDura Gearhead

    biker ja Fuselage tykkäävät tästä.
  20. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Oli tarvetta ruuvauskärkisarjalle. Niinpä pikaisesti otin Puuilon hyllystä sellaisen. Ostin muutakin tavaraa, ja vasta himassa huomasin kuitista, että onpas arvokas setti.
    AmPro lienee sitten jotain laatukamaa, kun tämän hinnalla olisi saanut melkein kolme Bachoa, tai Boschia?

    Toki nämä ovat erittäin viimeistellyn oloisia.
    Nyt vaan pitää olla tarkkana, ettei hukkaa näitä työmaalla....
    [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!