SUURKIITOKSET fhra/eagle

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja nalle71, 11.10.2007.

  1. nalle71

    nalle71 Gearhead

    Mielenkiintoinen kommentti, mutta miten se, että 2006 SM vitosen indeksiä kiristetään 0.2 s ja SM nelosen 0.5 s, SM kolmosen, kakkosen eikä ykkösen indeksejä ei kiristetty, tasoittaa kilpailua?
    Me olimme juuri saaneet auton kulkemaan 0.5-0.55 alle indeksin, niin sitten kaudelle 2007 indeksiä kiristetiin 0.2 s.
    Onko tämmöinen indeksin alitus ylivoimaista?
    Onko tämä kilpailun tasoittamista?
    Kyllähän tämä tietysti tasoitti kilpailua niin että saatiin samat nimet SM mitaleille. (kuten useampana edellisenäkin vuonna)



    eli juuri tämä se on muakin ihmetyttänyt myös sekä AKK;ta ja monia muita eli jos joku vielä kehtaa sanoa että ettei tiputiimillä oo sormia pelissä kyseisessä indeksiasiassa niin ajatelkoon uudestaan meinaan on se kumma asia että samasta tiimistä tulee vuosi vuosien jälkeen mestari ja kakkonen ajoi siellä sitten kuka tahansa kai siellä ajaa ens vuonna hanna pakarinen ja hevi-ari jos ne nyt ajaa vielä toivottavasti olis kiva nähdä taas uusia kuskeja siellä josko löis vaikka vetoa siittä kuka voittaa mestaruuden olis meinaan varma voitto tosin todella huonolla kertoimella kun se ei tuu enää yllätyksenä kenellekkään
     
  2. valiant65

    valiant65 Gearhead

    Endurance vai T O P F U E L ? :eek:
     
  3. heikki_vag

    heikki_vag 2nd gear

    Mitä V...ua aikuiset ukot taas vääntää siellä? :eek: Toiset ajaa kovempaa kun toiset ja toiset ei osaa ajaa ollenkaan. Antaa tiimien kilpailla keskenään ei täällä tarvita ketään urpoa selvittämään miten huonosti asiat on ja miten niitten pitäis olla! FHRA.lla ei ole minun käsittääkseni mitään tekemistä Eaglen kanssa se on vain urpojen ja kateelliseten urpojen panettelua. Menkää talviunille ja herätkää aikasin keväällä hyvän tuulisena ja pirteenä! :argue:
     
  4. Henski

    Henski 1st gear

    Nyt tullut "virallinen" vastaus :p Copypastettu FHRA:n uutisista:

    LEHTIMÄKI TOP FUEL:N (22.10.2007)


    Timo Lehtimäki on ostanut Tommy Möllerin Top Fuel dragsterin Suomeen, ja
    ajaa sillä kaudella 2008 Top Fuelissa!

    Lehtimäen ajatus TF:n siirtymisestä on ollut vireillä jo 90- luvun alussa,
    tarkalleen jo vuotta ennen kuin Paha-Paavali Poutiainen ajoi legendaarisen
    5,0 Motoparkissa. Viimeinen niitti oli viime kesänä Mantorpissa koettu
    karvas tappio, jolloin Timo tokaisi ;"nyt loppuu nämä jarrutteluluokkien
    ajo!"

    Mietinnässä oli useita eri vaihtoehtoja, mm. a-fueler, jolla Krister
    Johansson ajaa Top Metanolissa jne. Nyt oli sopiva hetki hankintaan. Tommy
    Möllerin fueler oli sopivasti myytävänä ja varsinaiset neuvottelut
    aloitettiin SM- finaaleissa Alastarolla. Dragsterilla on ajettu
    parhaimmillaan 4,81 / 502, auto on ostettu täydellisenä, turn key
    -periaatteella.

    Kaudella 2008 ajetaan ainakin Alastarolla lisenssin merkeissä, myös
    Alastaron EM kuuluu varmoihin tapahtumiin. Loppukauden osalta rahoitus on
    vielä hiukan vaiheessa, ja jos löytyy mielenkiintoa liittyä tukemaan TIL-
    Racingin toimintaa Top Fuelissa, yhteystiedot löytyy osoitteessa
    www.til-racing.com

    Onnea Timolle ja tiimille hankinnasta ja tsemppiä tulevalle kaudelle.

    FHRA tiedotus / Jami
     
  5. mika112

    mika112 1st gear

    päästiin siis olettamuksien tieltä faktoihin

    saatiin siis niitti arkkuun nallekarhun olettamuksille
     
  6. nalle71

    nalle71 Gearhead

    no olisin mä vähän ihmetellytkin, jos til-racing olis lajin jättänyt kuitenkin jo yli kaks kymmentä vuotta harrastanut pe***na yhtä kauan mitä mä olen lajia seurannut, mutta niinkuin otsikko sanoo suurkiitos kotkatiimille tästä iloisesta YLLÄTYKSESTÄ
     
  7. bbford

    bbford Gearhead

    Hienoa!!
     
  8. Caddy Doc

    Caddy Doc 1st gear

    Fantastista!! 3 Suomalaista top fuelissa!!!
     
  9. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Eli sittenpä tuo nalle71:n otsikko pitää ihan hyvin paikkansa!
     
  10. tpl2

    tpl2 1st gear

    Tämä jo kertonee kaiken.
     
  11. gremlin

    gremlin Gearhead

    Varmaan vois kannattaa hiukan hillita noita virkeita kommentteja jarjestajista ja muista tiimeista. Voi vaikka joku mahdollinen sponsori ymmartaa ne tiimin sisalta tulleiksi ja antaakin sponssi rahansa jollekin muulle, vaikkapa kotkalaisille :odroll:
     
  12. mika112

    mika112 1st gear

    joopajoo....taitaa kuiteskin otsikon alkuperäinen ajatus ollut kyllä ihan eri
     
  13. Mopoilija

    Mopoilija Gearhead

    On se vaan kova juttu kun pienestä Suomesta tulee 3 TF kuskia :eek:

    Kuka ilmoittautuu neljänneks? :D
     
  14. nalle71

    nalle71 Gearhead

    tuossa mika112 on oikeassa alkuperäinen ajatus oli aivan toinen, kuin tuo äskeinen minkä kirjoitin, mutta se vaan oli niin hyvä laittaa siihen. todellisuudessa mulla oli pieni aavistus tulevasta eli top fueliin siirtymisestä, koska olen kiertänyt noilla varikoilla jonkin verran tässä vuosien mittaan ja jutellut eri tiimien kanssa myöskin til-racingin edustajien kanssa. eivät suoraan myöntäneet, mutta rivien välistä luettuna tämä siirtyminen topfueliin näytti erittäin todennäköiseltä ja vielä palatakseni tohon kotkatiimiin. minua henkilökohtaisesti pännii heidän ylimielisyytensä meihin ns. normaali ihmisiin tämä suhtautuminen on aivan toista luokkaa esim. juuri til-racingin ja monen muun tiimin pilttuussa siellä tullaan vastaamaan, kun jotain kysyy eikä katsota nenänvartta pitkin niinkuin siinä eräässä toisessa tiimissä
     
  15. askut

    askut 1st gear

    nalle 71 onko sun paha olla?
     
  16. gremlin

    gremlin Gearhead

    Aatteles kuin paha olo silla sitten on jos Eagle team sattuu ajamaan kovempaa ja voittamaan. Mahtaako menna naa sivut tukkoon siita porun maarasta? :odroll:
     
  17. turbo

    turbo 3rd gear

    Minulle kerrottiin, että tuolla putkella on ajettu 4,5 sekunnin aikoja ja 520 km/h loppunopeuksia Jenkkilässä ja tuo Jamin mainitsema 4,81 s aika oli EU:ssa ajettu. Joka tapauksessa Timolla on autotallissaan Suomen nopein T/F!!!

    Nyt ei todellakaan tarvitse enää jarrutella, eikä FHRA rukkaa indeksejä :mad:

    Toiset vaan puhuu, mutta tosimiehet tekee :D

    Hanaa Timo :D
     
  18. nalle71

    nalle71 Gearhead

    Minulle kerrottiin, että tuolla putkella on ajettu 4,5 sekunnin aikoja ja 520 km/h loppunopeuksia Jenkkilässä ja tuo Jamin mainitsema 4,81 s aika oli EU:ssa ajettu. Joka tapauksessa Timolla on autotallissaan Suomen nopein T/F!!!

    Nyt ei todellakaan tarvitse enää jarrutella, eikä FHRA rukkaa indeksejä



    niinpä eikä sääntöjä


    nalle 71 onko sun paha olla?


    ei mulla enää oo nyt on jo kuitenkin tiistai, mutta sunnuntaina meinas hiukan huimata.
     
  19. gremlin

    gremlin Gearhead

    Siinahan oikeen tehokaksikko veistelee viisaita :wc:
     
  20. mg

    mg Gearhead

    oikea meininki!

    olihan tuo putki jo hetken kaupankin..
    eikähän tuollainen a/fuel putkikaan ois ollu huonompi vaihtoehto; kun eipä niitä euroopassa taida montaakaan olla.
     

Kerro tästä muillekin!