Suzuki Gt380J "rytkytys"

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kaksipyöräiset', aloittaja Kemer, 11.9.2019.

  1. Kemer

    Kemer 2nd gear

    Alkuperäisellä en oo koittanut,myönnetään ja kuka tietää millainen muovipönttö kyseessä ei ihmettele miksi vaparit käytössä ja reilut 4ov koteloon ikää mistä vääntää kaasareita irti joka säätöoperaatioon niin taatusti menee rikki aika nopsaan vielä ehjä ilmansuodatinkotelo ja näin oli vissiin ajatellut jo ex omistaja(tkin) kun vaparityyppiset oli kiinni ostettaessakin.

    Lienevät monet muutkin päätyneet moiseen ratkaisuun?

    Toisaalta voisihan koittaa peittää pikkasen vapareiden hengitystä kokeilumielessä miten vaikuttaa,vastannee silloin enempi niinku vakioratkaisua joka tukkoisempi ?

    Kipinäähän nämä lyö kaikenaikaa,ei vajaakierroksia ja kärjetön nykysysteemi säätää kärkien tyyliin annostelun eri pytyille vuorollaan.
    Luistithan on alhaalla kun kaasun päästää ja palautinjouset on pikkasen normaalia jäykemmätkin että luistit myös tottelee käsikäskyjä alaspäinkin.
    Tämä muutos tuli tehtyä kun 1 luisti jäi jumiin ylös eikä palautunut pikkasen lepsuilla jousilla ominavuin jolloin tappokytkimelle tuli käyttöä vehkeen riemastuttua laulamaan yhdellä sylinterillä:D
    Ryypyn vaikutusta rynkytykseen en oo testannut mutta mikäli ajon aikana namikkaan sattuu niin meno hyytyy paremminkin kuin kasvaa ja on tarkka ryypyn käytöstä kylmänä vaatien rikastusta tovin että käy kunnolla kaikilla.

    Accentin systeemi käyttää vakiopuolia ja kiinnitetään puretun oman kärkilevyn tilalle samoihin ruuvinreikiin ,helppo säätää kohdilleen,väläyttää ledin kun oikea kohta löydetty taustalevyä pyörittäessä merkkiviivaan johon kohdistaa ja siihen kiinni ruuvit jolloin joka sylinteri tarttis oleman kohdillaan eikä kärkivälikään tietty mene vikaan tai säädöt muutu ajan myötä.
    Kolmen kärjen säätäminen kohdilleen onnistui sekin kun aikansa tuhersi ja oli minulla kärkisysteemi parikesää käytössäkin,hyvä ja varmatoiminen mutta työläs tietty kärjettömään verrattuna huollon osalta.
    Käyntiinlähtö,herkkyys ja tyhjäkäynti parani paljon kärkiin verrattuna,tuo kengurubensailmiö ei tullut tämän muutoksen myötä korostetusti.
    Harrastekäytössä ja sen km olisi kovasti pärjännyt perinteisellä kärkisysteemillä,en puolusta mitenkään sitä muuta kuin kokeilunhalulla.
    Kipinä on kirkas ja kaikki sähköpuolen vehkeet uutta puolia myöden ja tulpat väriltään ruskeat+kuivat joka röörissä,muuta en tiedä tuohon sanoa.

    Akku on kylläkin oltava priima ja täyslatingissa tämän merkkisellä kärjettömällä ainakin,muuten ei toimi kunnolla tai lähde häävisti käyntiinkään,asia joka tuli ihan itse hikisesti polkien testattua.
    Kun ei muuta enää keksinyt huononevaan käytökseen niin uusi akku peliin ja sen reilusti yli 13v napajännite niin ongelma korjaantui sen myötä.
    Lataus mitattu ja jotain 14v valot päällä muistaakseni.

    Menovesi on ollut 98E eikä mitään muuta kokeiltukaan,entisaikojen kunnollista lyijytavaraa ilman mitään lantrinkeja tähän alunperin tarkoitettu ja 92:ta varmaan käyttivät tyypit jotka silloin tankkasivat näitä,kyseessä ei korkeapuristeinen moottori.
    Pienkonebensaa en ole testannut.
     
    Muokattu: 13.9.2019
  2. fxsts

    fxsts Double Gearhead

    No, näistä 2-tahti vehkeistä en paljoa tiedä muuten kuin että on ollut 1973 Yamaha RD aikoinaan. Yhtyisin tuohon vallalla olevaan diagnoosiin että sinun kaasuttimet ei ole synkronissa ja sen takia rynkyttää.
     
  3. f34

    f34 Double Gearhead

    Tai tuki osittain pakoputkia ja testaa vaikuttiko rynkytykseen?
    Selviää tuo vastapaineen vaikutus.
     
  4. Kemer

    Kemer 2nd gear

    Eiköhän joku jyvä löydy kun koitan tukkia vaimentimia enempi,taas kerran pyörittelen kaasuttimia käsissä ja kokeilen käännellä säätöruuveja,neulasäätöä tai pääsuutinkokoja,ilmaputsareiden vaikutusta ja synkronoida kaasarit niin että luistit taatusti nousee&tippuu tasatahtiin.
    Onneksi loppuelämä aikaa näitten harrasteiden kanssa,tälle kesää tais juna mennä jo...+9 ankeus ja vettä sataa ollen vähemmän kiinnostava pyöräilykeli moottorilla tai ilmankaan eikä tuo taida hetkeen muuttua helteiksi.
    Kiitos Vastaajille!
     
  5. f34

    f34 Double Gearhead

    Aina kun täällä kirjoittelee noista triploista, on pakko mennä kurkkaamaan nettimotosta, että onko yhtään tarjolla.
     
  6. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Kun lueskelee jotain Classic Biken entisöinti/kunnostusjuttua jostain monipyttyisestä japsista niin aina kirotaan ne tarvikeilmanputsarit alimpaan helvettiin. Jos moottori on yhtään alkuperäiskuntoinen niin se alkuperäinen airboxi toimii aina parhaiten, kuulema. :rolleyes::cool:
     
  7. stana

    stana 3rd gear

    Kokeile isompia tyhjäkäyntisuuttimia.. Pääsuuttimet on enempi sinne yläkierrosalueelle..
     
  8. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    Gt550 ajaneena ihmettelin sitä rynkytystä ja luin jostain että se kuuluu asiaan 2tahtisilla kun tuotetusta tehosta vain murto osa muutetaan liike energiaksi
     
  9. rb

    rb Double Gearhead

    Nojoo.

    2t ja 4t moottorijarrutus on tietysti ihan eri asia ja siihenkin on hyvä syy, miksi vanhoissa 2t autoissa oli vapaakytkimet, mut silti kakstahtisenkin tulisi rullata kaasu on off asennossa suht tasaisesti, eikä loikkia kun kenguru.
     
  10. f34

    f34 Double Gearhead

    Tuo vapaakytkin autoissa liittyi voiteluun, ei kenguru ilmiön estämiseen.
     

Kerro tästä muillekin!