Suzuki maasturi, vitsi vaiko vakava paikka?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Tapi, 17.4.2002.

  1. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    Noista Sukisuki maastureista mulla ei oo kokemusta henk.koht, mutta tässä muutama vuos sitten sellanen ajo nokkakolarin täälläpäin Tilataksin kanssa, ja tuli sen verran rumaa jälkeä että miten sellanen auto voi mennä niin kasaan....

    Mutta sitten kun mettään päästään niin siellä nää kuoriaset tietääkseni menee kuin viimestä päivää lyhyen akselivälinsä ansiosta.
     
  2. makke

    makke 1st gear

    Noi Suzukit, siis Samurait on jenkeissäkin ihan kulttikamaa ja siksi niihen saa lähes mitä vain palikkaa. Löytyy jos jonkinmoista viritysosaa sun muuta.
    Yks tuttu ajaa tollasella off-roadia ja on varsin tyytyväinen autoon, rakentelukustannuksiin ja osien saatavuuteen. On jopa pienestä budjetistaan huolimatta pärjännyt ihan kohtuullisesti tuolla autolla isolla rahalla rakennettujen joukossa.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    sutsukit on totaalisia leluja, ei mistään kotoisin. jos haluat maasturin jolla pääsee jo suhteellisen vakiollakin niin osta range. jos et usko, käyppä katsomassa jossain maasto safarilla. vaikkakin tuskimpa montaa näkyy parkkipaikkaa pidemällä
     
  4. osilpi

    osilpi Gearhead

    http:/www.offipalsta.cjb.net

    Tuolla on ollut paljonkin puhetta noista. Voisin ehkä itekkin harkita talviautoksi moista... Vaikka akseliväli saiskin olla hieman pidempi.

    Tuolla on mm maastovideoita moisista -> kannattaa siekailla!
    http://www.4wdsuzuki.com/
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Onko se sun tuttus sellainen karvanaamainen putkenvääntäjä?? jos on niin älä puhu budjeteista mitään. Se on sijoittanu niihin pienoimalleihin varmaan parin hummerin verran fyffeä! eikä niillä silti juuri maasturin perässä pysy!! Se ei käy juuri kuin huonosta pilasta ja jos pistää isot gummit eli 31" ?? nii se muuttuu aika bensaholistiksi joka ei suorituskyvyllä pullistele. Vaikka enemmän se kulkeminen on kiinni kuskista kuin ite autosta ja suitsan tapauksessa polkuautosta.
     
  6. Karva

    Karva Gearhead

    Juu, on ne noita ...


    Mutta ongelma oli kun kaveri men ja osti tollasen Suki-suki PickUp version, mikä se malli nyt sitten olikaan, kun teki taloa, jotta sillä sitten halvalla tavaraa rautakaupasta kotiin jne, no ei siinä mitään mutta kun me ei kahdestaan mahduttu sinne ...

    No sitten liukas-kielinen, kun paikallinen kauppias on, tunki tilalle, oikian isolohko versioisen 4x4 maasto-auton, sama merkki ja ei se mallikaan niin kauhiasti poikennu, hyvin se palveli ja oli halpa ajella, kunnes muija kaato, suoralla pihalla enkä tiedä miten mutta kyljelleen men, kori irti ja vehkeet kaput ...

    Nykyisin sen suitsan kone palvelee kaverilla GMC 4x4 PickUp tavaratilassa, agrekaatin koneena ...

    Vanhaa V8:sia lainatakseni, " Kun lähdet maasturilla metsään, käy katsomassa keulilla jotta siellä ei lue Susuki " , tai jotain sinnepäin ...

    :-o :-o :-o
     
  7. Karva

    Karva Gearhead

    Juu, on ne noita ...


    Mutta ongelma oli kun kaveri men ja osti tollasen Suki-suki PickUp version, mikä se malli nyt sitten olikaan, kun teki taloa, jotta sillä sitten halvalla tavaraa rautakaupasta kotiin jne, no ei siinä mitään mutta kun me ei kahdestaan mahduttu sinne ...

    No sitten liukas-kielinen, kun paikallinen kauppias on, tunki tilalle, oikian isolohko versioisen 4x4 maasto-auton, sama merkki ja ei se mallikaan niin kauhiasti poikennu, hyvin se palveli ja oli halpa ajella, kunnes muija kaato, suoralla pihalla enkä tiedä miten mutta kyljelleen men, kori irti ja vehkeet kaput ...

    Nykyisin sen suitsan kone palvelee kaverilla GMC 4x4 PickUp tavaratilassa, agrekaatin koneena ...

    Vanhaa V8:sia lainatakseni, " Kun lähdet maasturilla metsään, käy katsomassa keulilla jotta siellä ei lue Susuki " , tai jotain sinnepäin ...

    :-o :-o :-o
     
  8. drako

    drako 1st gear

    Eipä (onneks?) tuosta suitsukkeesta ole mitään kokemusta. Mutta tässäkin on kehuttu pieniä, näppäriä ja tehottomia maastopelejä, niin tuli mieleen muinaiset sotaleikit (mutaleikit) valtion kustannuksella. Pojat kehuivat pieniä maastohärveleitä, jotta kyllä menee hyvin ja pahoihin paikkoihin. Mutta sit ku ne näytti niin sinne mentiin vauhdilla, jos ei sitä ollut niin ei menty. Isommilla ja monimutkasemmilla kömpelöillä vehkeillä kaikessa rauhassa suunnitteli reittiä mennessään ja jos siltä tuntu vaikka pysähty akseleita myöten mudassa kesken nousun, antoi voiman puhua ja jatkoi matkaa. Ei esim. kiven yli voi vauhdilla runnoa, äkkiä jää akselit siihen, mutta kun on isot pyörät, lukot ja voimaa niin saattaa päästä yli, kun rauhassa kiipeää.
     
  9. kryofiili

    kryofiili 1st gear

    Kyllä susukin maastokelposuus perustuu pelkästään siihen että pienen koon takia löytyy enemmän vaihtoehtoisia reittejä.
     
  10. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Yep! ja sitä ei pöllitä niin helpolla kun kantaa sen eteiseen yöksi :smile:
     
  11. pannupää

    pannupää Gearhead

    Nuo suzuki -merkkiset laitteet ovat niitä harvoja, joilla olet heikoilla nokkakolarissa fiat 600:n kanssa. Turvallisuus samaa luokkaa prätkän kanssa, paitsi että prätkällä voi väistää esteen kun taas suhuki kaatuu väistöyrityksessä. --Tuttava osti takavuosina hupimielessä tuollaisen "maasturin" ja töhäytti sillä metsätielle. Kaksi positiivista puolta ilmeni: laite hyytyi niin äkkiä, että ei ollut pitkä matka kantaa sitä takaisin tielle, eikä tarvittu montaa kaveria kantamaan. Joku tosin teloi kätensä sen mentyä läpi koripellin virkaa tehneestä haperosta.
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Olen joskus myynyt Suzukin varaosia merkkiliikkeessä. Yleensä toimitusaika vähintään 2 viikkoa ja hinta taivaissa. Ilmeisesti katsomasi malli on S410. Niihin ei juurikaan löydy osia, ei edes tarvikeliikkeistä. Soritan!
     
  13. impala67

    impala67 Double Gearhead

    itsellä ei ole muuta kokemusta suusukeista kuin mitä offatessa on tullut sivusta seurattua, ja kyllä ne maastossa ainakin pienen koonsa puolesta mahtuvat lähes mistä raosta vaan, ja tommosta kanakoppia on helppo nostellakin kantojen yli jos jää jostain kiinni... että kyllä niille maastossa käyttöä varmasti on.

    bensankulutus on (kuulemma) yllättävän suuri, reilusti yli kymmentä litraa sadalla maantielläkin.
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

     
  15. SamiL

    SamiL Gearhead

    Olen antanut kertoa itselleni, että nuo Suzukin maasturit eivät ole kelvanneet vaihtoautoina edes uuteen Suzukiin vaihdettaessa.
     
  16. makke

    makke 1st gear

    Sama mies. Mut mulle on ainakin kertonut todella pienestä budjetista. En nyt rupee täällä laukomaan summia, mut ei ne kummosia olleet.
    Tiedätkö asiat faktana vaiko arvailet vaan?
     
  17. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    TM:n nelivetotestissä painona pitkä pajero ja vetotehtävä ylämäkeen, niin Suzuki meni 2 metriä ja testin voittanut Subaru Impreza reilut sata metriä.
    Maastossa tietysti eri asia, kun on maavarat erilaiset mutta kuvannee vetokykyä.
     
  18. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Raakaa faktaa yli 10v:n ajalta ja ollaan sitä porukoissa ihmetelty, että mikä saa aikuisen? ihmisen sekoamaan kyseiseen kiinan"rautaan"?? niin totaalisesti!
     
  19. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    Joskus ollut Vitara vuokrakäytössä. Mutkasilla teillä kohtuuhyvä ajettava. Maantiellä maasturille tyypillistä vetelyä esiintyy aika paljon leveitten kumien takia. Kaupungissa on vähän tönkönpuoleinen. Joku tossa puhu melusta. Ainakin sellaisessa avokattoisessa voimansiirron äänet kuuluu eniten. Neliveto päällä ei ole kokemusta.
     
  20. Toitsu

    Toitsu 3rd gear

    Ai? Intissä oli Niva jossa oli 2H, 4H ja 4L jakoloota... Samoin kaverilla käyttöpirssinä parivuotta ja siinä myös.. Eli kai siinäkin on ollut että mitä on NL:n aikana optiolistasta ruksinut?
     

Kerro tästä muillekin!