Suzuki maasturi, vitsi vaiko vakava paikka?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Tapi, 17.4.2002.

  1. J-M Partanen

    J-M Partanen 1st gear

    Jaa-a no se voi olla että nuo on GTS mallin tai Military Specialin lisävarusteita vaan tuota hokemaa tavis Nivoista yleensä kuulee.
     
  2. 454SS

    454SS 3rd gear

    Kaverilla oli tollainen Suzuki oikein maastovarustuksella (isot pyörät, korotus, kunnon puskurit ym.). Kyllä sillä kiersi motocros radan helposti ympäri, kun mukamas paremmat maasturit (HJ60, Land Rover, Range) jäivät kiinni. Metässä mahtui paljon pienemmistä väleistä kuin muut vehkeet. Ainoat ongelmat oli vahdelaatikon ja kytkimen kestävyyden kanssa.
     
  3. Racing rabbit

    Racing rabbit 1st gear

    Kyllä Suzuki maastoautona erinomainen on.Minulla on Offroad Standard luokan säännöillä rakennettu auto (panssaroinnit,karkeammat renkaat,takana lukko) ja kyllä Talman offikisassa 24.4 jäi montakin isompaa ja rakennetumpaa autoa taakse harrasteluokassa(sijoitus 14.)
    Maantie ominaisuudet ei saa kyllä kehuja,vaikka viime kesänä Suzukilla ajelinkin yhden pitemmän 300km reissun.
    Ohjauksen ongelmat poistuu kun asentaa ohjaustehostimen.Tulee samalla kumman paljon lisää tilaa kabiiniin,kun saa vaihtaa pienemmän ratin.
    Tervetuloa katsomaan Suzukin maastossa etenemistä Espoon Kulmakorpeen 22.5 kauden ensimmäisiin Offroad CUP-kisoihin.
     
  4. -TAPSA-

    -TAPSA- 1st gear

    Tänään ajelin tommosella suskalla taas vaihteeksi ja hyvältä tuntui..eroa vakioon vain se ette maavaara oli "riittävästi" ja renkaissa leveyttä, kaaret ja pellin alla puksutti 3.5l
    roverin V8 :smile:
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Paljon sellanen maasturi kiihtyy 0-100km/h? Sillä litrasella koneella siis.
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Siihen ei taida "auton" ikä riittää jollei sitä sitten tiputa lentokoneesta :grin:
     
  7. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Ajelin tuollaisella alkuviikosta, noin 5min niin oli 100km/h 6min niin oli 104km/h ja huiput tuli alamäkeen 110km/h, sitten tulikin ylämäki ja nopeus tippu 70km/h ja rekat meni jonos ohi;)
     
  8. Zassi-

    Zassi- 1st gear

    Itellä on 1.3 samurai, soppelisti menee 5:lla 80km/h ja kierrokset 2tuhannessa. Pikku kone = ei jaksa vetää sutia joten hyvä ajaa maastossa :D
    onhan se prkl huono ajaa mutta ei missään 80-luvun maasturissa ole niin hyviä jousia että kehtais muuten vain ajella. 31'' renkaat löytyy ja pääsee, tietenki renkaiden ääni on jo 80:ssä kova. jos laittaa suzukin niin mieluiten 1.3, kuitenkin tahtoo loppua 1.0:sta voima ;D ja sj410:ssä menee muutenki koneita. Autossahan on halvat varaosat. Autoliike oli testannu että 1.3 samurai kulki sen 130Km/h.
     
  9. GM-Cruiser

    GM-Cruiser 1st gear

    Kyllä SJ410:kin metäs kulkee. Suurin ongelma on voiman tai tähinnä WÄÄNNÖN puute. Metästysrenkailla hitaan ykkösen välitys on liikaa kytkimelle, joten ajosta tulee turhan vauhdikasta.

    Perheen mettä-Suiza alkaa koriltaan olla tosi rapeassa kunnossa, joten putkirunkohässäkkä on vissiin seuraava proggis.

    http://koti.mbnet.fi/marx/projektit/samurai/samurai.php
     
  10. Lexa

    Lexa 1st gear

    Olihan tuommonen avo SJ joskus mullakin ja voi sanoa, jotta peto oli menemään mettäsä. Ei löydy parempaa maastopeliä...puitten väliin mahtuu ja rattimies ajaa sillä jopa talvellakin :rotfl:

    Tuotahan nyt ei maantieajoon hommata, eikä mukavuudellakaan niin väliä.

    TM käytti tuollasta aikoinaan maasturitestissä kuvausautona kun sillä pääsi sellaisiin paikkoihin millä ei muilla asiaa...

    Eli jos metsään haluat mennä nyt...niin iliman muuta sussuki...on vaan hinnat pysyny kalliina :x (Jos joskus taas itekin laittas) Tai sitten UAZ, mutta sen rattia saakin sitten metäsä pöyritellä urakalla :lol:
     
  11. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Taisi olla Strreet&Race lehden raappahousun turinat :lol:

    Suzukeista puheen ollen. Korit ovat ruoste alttiita. Kaveri sovitteli omaansa SJ410 malliin 123 mersun lokarin kaaret. Olivat hinnaltaan murto osa omista.
     
  12. J-M Partanen

    J-M Partanen 1st gear

    On se autonomistaja varmasti kironnut että ei ole tajunnut ottaa käsäriä pois päältä. Eihän tommosia lukemia saa edes vajaalla käyvällä yksipyttyisellä. :wink:
     
  13. mke77

    mke77 Gearhead

    samuraita nyt ei voi laittaa edes nurmikentälle parkkiin kun se jo jää kiinni.... paremmin pääsee 10pyörärekalla pussikossa kuin samurailla.......

    sj410(en ihan varma mallista) on sit jo toinen peli mahtu ja ei ylityksiä (kuten jo edellä mainittiin) ja se paras seikka, ei paina paljoo... saa pienellä väellä tupattua irti ja riittää pienempi ja huonompikin tunkki ett saa pois pahasta paikasta, autannu jotain lantikkaa kun painaa puolet enampi........

    ja raaka tosiasia on se ett vaikka vetäis kain4-pyörää 100%:sesti koko ajan, ni muuta vaikutusta ei ole uin se ett on pahemmin ja syvemmällä kiine kun takatuuppari ladalla... panssarivaunut erikseen !!
     
  14. liippari

    liippari 3rd gear

    Ääni Nivalle!

    Setämies ajelee talviaikaan metsästä rankoja Nivalla, perässä tulee ruåtsin pv:n ylijäämäperäkärri jossa on 1.5m pitkät korvastimet. Puuta siis mahtuu kyytiin reilusti. Tarvittaessa vaihtaa kärryn pyörien tilalle "sukset".

    Kyllä Niva on osaavissa käsissä aika peto etenemään.
    Kaikkihan tietysti riippuu reitin suunnitelusta.

    Bensahan Nivalle maistuu. Maantieajossa n. 14l/100km...
     
  15. wildchild

    wildchild 1st gear

    mä oon vetäny sj410 mittarin tappiin, eli 130km/h... todellinen nopeus arvoitus..? menee ihan kivasti maastossa kun on vaan vähän vauhtia! ja kaatumaan en oo saanu normi liikenteessä, vaikka vähän on yritystäki ollu.. :oops: Eli täältä ääni Suzukille! Helppo pitää kunnossa, ei mikään yliherkkä ruosteelle, jos vähänkin "pidetty".. Tosi simppeli peli muutenkin!
    Eihän tollasta voi mihinkään off road lantikkaan tai muuhun vastaavaan verrata, mutta kova peli kuitenkin!
     
  16. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Double Gearhead

    :D Meidän tallilta löytyy suzuki avo maasturi opelin kakslitrasella koneella+automaatilla.
     
  17. J-M Partanen

    J-M Partanen 1st gear

    Onkos noissa uudemmissa Suzukeissa vielä errillisrunko ja aidot perät vai jotkut vetariviritelmät? Tarkoitan siis verratessa SJ410 malliin.
     

Kerro tästä muillekin!