Suzuki T ja GT topic!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kaksipyöräiset', aloittaja sdfsd, 27.6.2016.

  1. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Tilasin uuden virtalukon kokonaan, vanha oli aika sulanut Tuskin toi puolan maadotuksista johtuu kun ihan kaikki virrat häipyy valoja ja vilkkuja myöten. Koko pyörä siis on ihan mykkä.


    Voi vitalis, unohdin tilata jarru osat.
     
  2. Cocco Bill

    Cocco Bill Gearhead

    Jep,jos virtalukon sisukset kerta näytti entisiltä niin siinähän se vikakin todennäköisesti on vaan tulipahan nyt tuokin puolajuttu maadoituksineen jos tuonnempana tarvetta ja kipinä hukassa vaikka puolat ehjiä.
    Otitko orkkiksen vai tarvikelukon,Ebaysta varmaankin klikkasit etkä mistään kotimaan mp liikkeestä vai teitkö ns löydön?
     
  3. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Koimaan mp liikkeestä suzuki dealerilta sai 3-4 arkipäivää orggis.

    Olin että :odeek:

    Discount spares UKssa on myös hyvä kauppa.
     
  4. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Virtalukko vaihdettu, toimii paremmin. Sähköviat lähti.

    Mistäköhän saa jotain yleismallin iskareita. On ihan paskana joka päästä. Meinasin syöksyä ojaan kun koko helvatin motskari alko pomppimaan yhdessä töyssyssä ja soratiellä oli sellasta myös sellasta uskomattoman veemäistä pomppimista.

    Vai onkohan noi orggikset takana purettavat?

    Miten etupumppujen öljy mahdetaan tarkastaa.

    Hömm.
     
  5. Tumi

    Tumi 3rd gear

  6. Cocco Bill

    Cocco Bill Gearhead

    Hyvä jos virtalukon vaihtaminen auttoi,nämä sähköviat kun joskus tuppaa olemaan mystisiä ja
    jopa epäloogisiakin saati kun soppaan vielä lisää vanhat puolirisat johdot kaveriksi niin vaatii perehtymistä,onneksi näissä vanhuksissa tuota sähköpuolta on melko vähän ja yksinkertaista jos verrataan että kyseessä olisi 20v uudempi päristin.
    Iskarinpuolellehan tuli tuossa jo hyvä vinkki ja tosiaankin Ebay tarjoaa tavaraa laidasta laitaan
    haluaako NOS,uutta jälkituotanto-orkkista vai tarviketta ja hintaluokan,laadun&tyylin valinnanvaraa on.

    Purettavuuteen en ole itse perehtynyt,toisaalta niihin pitäisi varmaan samalla vaihtaa jotain sisuskalujakin jos ne avaa olettaen ja tietäen ettei ne ole jo liian huonot korjattavaksi(??) ja mitä ne mahd osat sitten mahtaa maksaa verrattuna uusiin iskareihin?
    Näyttää noita löytyvän jopa käytettyinä vaan sitä en tiedä onko siinä vaihtoehdossa mitään järkeä ostaa ehkä yhtä huonot tilalle sai nyt purettua tai ei ellei perustele itseään sillä että haluaa orkkikset jotka toisaalta voi olla tosi löydötkin jos kohdalle sopivasti sattuu,tuurista kiinni sitten mitä saa.
    Mitä olen käsittänyt niin niitä ei saa purettua normityökaluin,korjatkaa jos olen väärässä.

    Etupumppujen öljylle ei mitään "tarkistusreikää" ole mutta kun avaat siellä pumppujen alapäässä olevan tyhjennysruuvin niin siitähän tuo selviää mitä siellä on ,onko enää yhtään mitään ja samalla vaihdat uudet öljyt yläpäästä lorottaen niin tilanne voi korjaantua paljonkin.
    Mikäli niissä ei ole "tipan tippaa" tavaraa niin tutkit tietty ja muutenkin tiivisteet ja niiden kunnon.
    Paksummalla öljyllä tulee jäykemmäksi ja toisinpäin niinkuin tiedätkin ja 10w-30 mineraalitavaraa sinne kirjojen mukaan tarkoitettu alunperin,tavallista moottoriöljyä siis.
    Jotkut suosii automaattiöljyä,"oikeaa"fork oilia,toiset pistää paksumpaa 1 astetta(20w,30w..),makuja ja tyylejä piisaa:)
    GT550 J-K 235cc ja uudempiin GT550 160cc netistä löydettyinä nuo tilavuudet mutta ovat enempi ohjeelliset ja asiasta ei tunnu olevan yksimielisyyttä meneekö niihin noin paljon,kokeile.
    Ne etuteleskoopin jouset ovat kuulemma jo uutena olleet löysänpuoleiset,siihen ei n45v ole ainakaan parannusta tehnyt ja olen nähnyt&kuullut että niiden yläpäähän jousien päälle on tehty pientä tuunausta tyyliin:esim lyhyet putkenpalat("one inch") tai kuminpalat tms joilla jouset eivät jousta enää niin paljon.
    En osaa sanoa onko idea hyvä,huono vai mitä ja löytyy niihin nykyään jäykempiä jousiakin mm Ebaysta tai lienee taatusti laitettu jonkun muun merkin&mallinkin jousia jos suht samanpituisia/paksuisia mutta jäykempiä muuten.
    Ennenvanhaan noita kikkoja oli vaikka mitä,osia+rahaa vähempi mutta kekseliäisyyttä+aikaa kokeilla piisasi kun ei elektronisia leluja ollut ja TV:kin 2-3 kanavineen ylellisyyttä.

    Nyt tuo toisinpäin,kaikkea näköjään tyrkyllä kunhan rahaa piisaa ja ellei ole valmiina niin tekevät tilauksesta mitä vaan ostajan mieleen tulee,vaikkapa vanhoihin mp:hin parannuksia.

    Kertokoot itse ken on moisia tuunaillut aikoinaan tai nyttemmin lisää vinkkejä ja kikkoja,nämä luettuja ja kuultuja mitä kerroin.

    Lukisihan noita muisteloita,kikkoja ja kokemuksia muutenkin:)
     
    Muokattu: 9.4.2017
  7. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Kyllä sitä löysälläkin keulalla ajais jos vaimennustehoa olis enemmän kuin nolla.

    Vielä jotain sähköhämärää on mutta paikansin sen katkenneeseen johtoon sulakkeen kohdalla. täytyy se vielä korjata.

    kyselempä hintaa tuolta britesitä
     
  8. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Takaiskarit tulossa britistä, tosi hyvä palvelu kaupassa. Valitsin Hagon merkkiset.


    Ei ole hirveemmin kerinnyt perehtymään mutta huonoja juotoksia löytyy johdoista ja jotain ihme sulaneita sulakkeen liittimiä jotka on pantu sähköteipin alle. Ehkä ongelmat häipyy sillä kun ne peittää teipillä? Jarruletkuissa käytetty samaa menetelmää....

    Siittä juotoksesta alkoi tina sulamaan kun laittoi virtaa läpi. Tai juotos ja juotos. Voiko tuota juotokseksi sanoa. Enemmänkin kaksi johtoa ja hirmunen paakku tinaa.

    Tulis yks sadepäivä niin kerkeää kattomaan.
     
  9. Cocco Bill

    Cocco Bill Gearhead

    Huumorimiehiä:D
    Vai että yksi sadepäivä...vieläkö niitä enempi sopii jos putki on katkeamaton,saa itse valita tuleeko lunta,räntää vai vettä vai coctail näistä lisättynä jäämerenraikkaalla pohjoistuulella.

    Hagonit on varmasti hyvät,epäilemättä.
    Tee-se-itse sähköliitokset on herkkua ja mistähän syystä niitä ei ikään tehdä kunnolla vaikka tuossakin tapauksessa on ollut ainakin kolvi,tinaa ja teippiä käytössä.
    Ei se helppoa ole saada kunnon tinaliitosta,varsinkaan jos ei ole juotospastaa/nestettä ja tehoton kolvi.
    Joskus se vaan ei tunnu onnistuvan teitpä miten vain mutta huonoa liitosta ei kannata jättää jälkeensä tarkoitusella,pettää se yleensä ennemmin kuin myöhemmin.
    Mikäli ei vaan onnistu niin laittaa liittimet puristusliitoksilla,kunnon tinaus tietty varmempi.
    Joo,voi kuule monet ongelmat saa pois päiväjärjestyksestä kun peittää ne teipillä,kitillä,kanaverkolla,sukkahousuilla tai jos vaikka millä,kekseliäisyys palkitaan.

    Tämähän on nähty ja tullaan näkemään mutta olisi mielenkiintoista tietää mitä pipon alla liikkuu jos itselleen tekee näillä systeemein ajolaitetta kun monesti sama uhraus aikaa+vaivaa olisi kulunut kunnolliseen korjaukseen.
    Tietysti jos varaosat haluaa jättää ostamatta niin teippi on paaaaljon halvempaa!!
     
  10. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Hagonit oli keskihintaset ja made in UK joten ne olivat valintani perusmallina.


    No eipä mennyt omatkaan tinaukset ihan putkeen mutta ei ainakaan kuumene hirmusesti ja tinaa on siellä johdossa sisällä eikä vaan kökkäre päällä.. Aika rumat juotokset mutta varmaan toimii. Pitäs hankkia ohkasempaa tinaa kun tota kun pistää tipan on jo ihan törkeesti liikaa ton pakausiin johtoihin. Aika veemäiset tinata yksin tollaset vanhat jäykät piuhat jotka sojottaa sinne mihin ne on viimiset 40 vuotta sojottaneet.

    Tänään oli ihan koko ajan sadetta, muina päivinä ollut kuuroja jotka ei niin hirveesti haittaa pihatöitä.
     
    Muokattu: 25.4.2017
  11. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Kone vähän röpelsi, varmaan se ylikorkea pensapinta tekee ton kun en sitä vielä kerinnyt korjaamaan.
     
  12. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Vaihdoin öölit etupumppuihin ja laitoin iskarit paikalleen. Nyt menee hienosti eikä ole ihan sairas ajoltaan.

    Kaasaritkin lopetaneet ton ihan hillittömän tulvimisen, vähän tulee tiivisteen välistä mut olkoot toistaseksi. Hain tankinkin täyteen pensaa, toivottavasti ei ole aamulla tallin lattialla 10 litraa.......

    Röpelsi neljänneskaasulla joten laskin neulaa pykälän. Synkronointi otti nokkinsa siitä kaasareissa ja kun laittaa kurkut kiinni kuuluu kaks erillistä ääntä......

    Ilmeisesti tollanen huono synkroni tekee sen että muut pytyt käy OK ja yks pitää sellasta ihme pömpötystä. Muut käy pörrrrrrr, yks pöm pöm pöm pöm.


    Sytkävielä täytyy tsekata kohilleen ja hommata jotkut uudet renkaat kun noi museorenkaat on ihan paskaa.
     
  13. beefeater

    beefeater 3rd gear

    Hups. Talliin ilmaantui -73 250GT. Ollut ajamatta vuodesta 88-89
    saakka. On hieman kauhtunut, mikään ei ole pahasti jumissa.
    Sitten syyspimeillä tarttee alkaa tutkia laitosta tarkemmin.
     
    J.J. tykkää tästä.
  14. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Hyvä juttu. Ei näitä liikaa ole.


    Omalla ajelin eilen jonkun verrannja öljypumppu falskaa mutta muuten toimi upeesri. Hienoa ajaa kun matkakierrokset on siellä 3000-4000 ja vääntöä löytyy.
     
  15. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    Suzuki GT125 1976 ilmestyi talliin. Konerempan jälkeen, joka tehty 17 vuotta sitten, ei käytetty. Pikku herkistelyn jälkeen kolmannella polkaisulla tulille. Punainen, mustalla rekkarilla. Puutteet museota ajatellen ja siis ostoslistalla; etulokasuoja, vaihdepoljin. Laite Askolassa ja pientä kesäistä ajelua ohjelmistossa..
     
  16. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Käyn vilkasemassa mitä multa löytys tohon. Saattaa löytyä molemmat.
     
  17. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    Oho. Teepä se. Nakkaa yv niin päästään yhteyksiin
     
  18. 42olds

    42olds 2nd gear

    Jos muualta et saa etulokaria, niin mä voin omastani sen luovuttaa.

    Multa löytyy jonkun verran osia, mitä voin ilmaisiksi luovuttaa tarpeeseen. Paperiton runko etuvanne, kummatkin valot jne. Voin räpsiä kuvia ja osat siis 125 kuutioisesta.
     
  19. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    yv nakattu
     
  20. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    laitoin yvtä
     

Kerro tästä muillekin!