Swinger 408cid TT projekti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja laakkius, 30.7.2006.

  1. laakkius

    laakkius Gearhead

    Aattelin et tänne vois varmaan laittaa tosta projektista muutamia kuvia projektin edetessä.

    Koppa on siis 70/71 Dodge Swinger 360->408cid stroukatulla mosalla, takokampuralla, eaglen veiveillä, edelbrockin alukansilla, wisecon männillä, ym...
    Pientä lisäpuhkua on tuomassa pari GT40 Garretteja, moottorin ohjauksesta huolehtii näillä näkymin Haltech.

    Seuraavassa kuvassa on vasta ahtimet sovituksessa pakosarjan jigiä varten.

    http://img.photobucket.com/albums/v436/ ... 8tt010.jpg
     
  2. 4dFunClub

    4dFunClub 1st gear

    Toi olis mielenkiintoinen nähdä radalla täkäläistä Dusteria vastaan. Rakenteilla on myös 360 => 409 nelipulttiseksi muutetulla alakerralla, W2 kansilla ja NOSsit siihen varmaan tulee. Kaikki on tarkkaan mietittyä, laadukasta uutta tai kunnostettua ja onhan sitä hierottu kohta 5 vuotta. Vanha 360 meni 11,8 ja eiköhän Lapo-Ilpo saa uuden menemään vähän nopeammin.
     
  3. valiant65

    valiant65 Gearhead

    No kyllä kannatti taas tähänkin aamuun herätä! Turbo-projektit piristää aina mieltä.

    Muutama kysymys:
    -Mikä lohko?
    -Minkämoinen nokka / venttiilikoneisto?
    -Mikä tehotavoite / käyttötarkoitus?
    -Mnkälainen voimansiirto?

    Ei o pakko vastata jos kyssärit liian tunkeilevia... :lol:
     
  4. HEMI

    HEMI 1st gear

    Joo kyllähän tää swingeri miestä kiinnostaa.......ja hyvä että valiant65 onkin jo kerennyt tehdä kysymyksetkin.....

    Kyllä himottas hommata pari kotiloa omaankin dartsiin...mutta siinä on vaan se mutta :odroll: kerpleen % :x

    Snail Power :D
     
  5. laakkius

    laakkius Gearhead

    Ei ole liian tunkeilevia, mutta mun tehtävä on vaan tehdä tuohon autoon pakosarjat, imusarja, putkisto, cooleri, ym.oheistuotetta, enkä ihan tarkkaan tiedä kaikkea mitä autoon on tulossa.

    Eli lohkosta en tiedä, rupesin tuossa itsekin miettimään että mikä lohko tuossa mahtaa olla ja onko sen kestoa otettu ollenkaan huomioon.

    Nokkapolitiikka on itseasiassa auki vielä, sen tiedän.

    Tehotavoite oli omistajalla 700hv, joka ylittyy ahtimien puolesta kevyesti. Todellisuus taitaa olla 1000hv luokkaa barin paineilla. Auto on katuauto.

    Voimansiirrosta en taas tiedä muuta kuin että perä on joku kavennettu ja sen pitäisi olla kestävä, en nyt muista mikä murikka se oli. Vaihteistona automaatti, muuta en tiedä. Omistaja huitelee pitkin maita ja mantuja, joten kysymäänkään en oikeen pääse... ;)
     
  6. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    "Todellisuus taitaa olla 1000hv luokkaa barin paineilla. Auto on katuauto."
    Lisää näitä!
     
  7. kime2

    kime2 Gearhead

  8. valiant65

    valiant65 Gearhead

    Just joo, eiku sitä määkin meinasin että on aika järeet ahtimet (piisaa ymmärtääkseni noin 600 horseen /kpl) jos alakerrassa on edes jotain vakioo, kuten just lohko. Siihen vielä toi strokeriaksila lisäämään rasituksia niin vois olla joko resto siamese- tai R1-lohko tarpeen? Noh, mene ja tiedä, voishan tota tuotanto 360:n kestävyyttä joku nyt sitten ihan oikeesti testata nimenomaan turbokäytössä. :eek: Ei muuta kun oikeen jouheet (maalaisjärjellä, turha calculoiminen ei maksa vaivaa!) sarjat vaan noille ruseteille niin pääsette suorittaan kestotestiä (myös voimansiirrolle :rotfl: ). Ai niin, ite tekisin sarjat niin että niillä pystyy muuttaan kombinaatioo helposti twin- ja singleturbon välillä.
     
  9. laakkius

    laakkius Gearhead


    hmmm, miksi näin? Mun ajatusmaailmassa singleturbon ja tuplaturbon pakosarjat on niin erilaisia että niiden helppo keskinäinen muutettavuus ei ole mahdollista. Kerro ihmeessä millainen ajatus sulla oli ton suhteen?
     
  10. valiant65

    valiant65 Gearhead

    No en tiedä minkämoisia sarjoja olet ajatellu, mutta jos turbot tulee just tohon mitä kuva ilmasi, niin vaikeehan siitä on sinkkumallin yhdistysputkee jatkaa. Ja tietty pakopesän sisäänmenolävelläkin on merkitystä, mutta ite vaan aina koitan miettiä juttuja kai liiankin universaalisti, niin että mahdolliset mielenmuutokset olis sitte helpompi toteuttaa. Esimerkkiä tuplaturbosarjoista joista olis helppo jatkaa sinkulle voi kattoo esim nelsonracingengines.com Itseasiassa uudessa HRMssä tais olla tompan tekemä twini minkä pakosarjojen kollektorien (osoittavat suoraan eteen) päissä oli v-bandit joihin taas twininä tuli 90 ast. mutkat alaspäin ja siinä turbon laippa. Aika vaikeesti selostettu, eikö? :rotfl:
     
  11. laakkius

    laakkius Gearhead

    nojoo, noi turbot tulee tohon kuvan osoittamaan paikkaan, siinä oli jo laipat hitsattu valmiiks oikeille paikoilleen. Itselle jos tekis niin vois ehkä pähkäillä enemmän tuota muuteltavuus mahdollisuutta, mutta näin tehdään sellainen kuin on tällä hetkellä suunniteltu.

    Oma tuleva projektini tulee single-turbona...
     
  12. Ck

    Ck Gearhead

    No onhan toi 360 alakerta melko kestävä hyvillä studeilla. Monien tekstien ja kirjojen mukaan 2hp/kuutiotuuma ylittävistä tehoista on syytä olla huolissaan. 2 pulttisilla pukeilla.

    Tosin jos tässä tulee oleen se 1000hp (esso) niin sit on eri juttu kestääkö.
     
  13. laakkius

    laakkius Gearhead

    sain vastaukseksi lohko kyselyyn että kestää minkä kestää... :D

    Eikä tässä essoja tarvita, se on laskennallinen teho noilla ahtimilla...
     
  14. valiant65

    valiant65 Gearhead

    Joo kyllä se akseli siellä lohkossa varmaan jotenkin pysyy :eek: , ite olisin huolissani lähinnä sylinterin seinämistä (varsinkin jos poraus on jotain muuta kuin std).
     
  15. Fastback

    Fastback Gearhead

    Kyllä minäkin kyseenalaistasin vakiolohkon kestoa tässä tapauksessa. Jos motti on tehty jo niin miksei sitten koita kuinka kestää. Jos vasta osat hyllyssä ja lohko koneistamatta, niin siihen loppuisi minun arpominen vakiolohkon ja jälkituotantolohkon välillä.
     
  16. laakkius

    laakkius Gearhead

    mites tohon aftermarket lohkoja on saatavissa, summitilta ei osunu ainakaan silmään.
     
  17. BRC1

    BRC1 Gearhead

    Mielenkiintoinen projekti ja hieno kori!! 8) Lisää kuvia vain kovasti!!!!
     
  18. triniemi

    triniemi Gearhead

    Ei siitä vakiolohkon kestävyydestä tarvi ressata, kyllä sen sitten huomaa jos siihen tulee jotain vikaa. 1000hp motit ei vaan yleensä laukee kovin nätisti. :rotfl:
     
  19. valiant65

    valiant65 Gearhead

  20. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    340 Resto block pitäisi olla sama kuin P4876794 R3 lohko ilman viidensiä ja kuudensia kannenpulttireikiä (ei siamilainen). Siamilaiselle Resto lohkolle aihio löytynee tuosta:P4876793AC: siamilainen R3 lohko, vakiodekkikorkeudella ja -nostajakulmilla ja nelipulttisilla 340 runkolaakereilla. Jaa mutta teillä oli jo 360 kampi? Sitten (jos vielä löytyy ei valmisteta enään) P4876796 olisi 360 runkolaakereilla mutta se ei ole siamilainen.

    Linkit Summitin sivuille
     

Kerro tästä muillekin!