Swingerit ja GT-Dartit Suomessa?

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja messer109, 7.12.2005.

  1. ozzy-

    ozzy- 3rd gear

    Löytyykö tietoa/kuvia/kertomuksia Dart GT '67, alunperin 273+man, rek. numeroina mm. NOJ-84, JYS-18 ja BXJ-2.

    Tällä hetkellä Lappeenrannassa, 360+904 ja 7 1/4 perällä, MIKSI?, punaisen värisenä ja BXJ-2 tunnuksella . Ollut ilmeisesti joskus valkoinen? Jos löytyy tietoa tai kuvia ni saa laittaa vaikkapa yksityisviestii, jossei tänne kehtaa laitella.
     
  2. pequli

    pequli Gearhead

    Vuonna 1985 Forssassa valkoisena
    [​IMG]
     
    heikka ja hantta tykkäävät tästä.
  3. WBBC

    WBBC Gearhead

  4. B

    B Gearhead

    Ja halvat.....
     
  5. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Gearhead

    FMA Palvaanjärvi 2002

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Muokattu: 11.10.2017
  6. 69

    69 3rd gear

    Ahvenanmaan kalustoa
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  7. John340

    John340 1st gear

    V8 magazinessa 8/1987 esitelty Dodge Dart Swinger ABN-402 löytyy tällä hetkellä mun autotallista Äänekoskelta. Väriltään vieläkin keltainen tekniikka tällä hetkellä 318+904+8 3/4 perä lukollinen. Swinger on kohtuu siistissä kunnossa sisältä ja päältä.
     
  8. Cocco Bill

    Cocco Bill 2nd gear

    Tosi hienoja nuo -67 korimallin ja siitä eteenpäin olevat ht&avo Dartit.
    Eiköhän näitä tullut aitoinakin suht runsaasti,varsinkin noita Swingereitä vaan mitenkän paljon noita on itsetehtyjä GT versioita saati korinvaihdon kautta "uudet vaatteet" saaneita silloin joskus 80-luvulla..?

    Ainakin muistan nuoruudessa tuolla Etelä Pohjanmaalla,siis joskus 80-90 vaihteessa olleen 67-68 avon,siis korinvaihdon joka oli päältä kaunis mutta lähes luokattomasti jossainpäin Suomea tehty,missä lie sekin punainen "aikansa lapsi" nykyään :eek:

    Ajattele jos joku olisi älynnyt jemmata lähtöpäähän tai tuottaa sen pohjan kuin sisustan&tekniikan, mitä nyt niissä olikin, ennen purkua USA:ssa ja tuottanut eri kuormassa varaosina.
    Pikkasen olisi mehevää yhdistellä ne nyt ilman kummempia veroja takaisin=Aito GT tai Avo Dart.

    Tekiköhän joku näin järkevästi ja ennakoiden??

    Koskee tietysti kaikkia korinvaihdon uhreja,niitähän piisasi joka lähtöön ja jotka o.s jotain ihan muuta kuin ulkonäkö ja tätä nykyaikaa kun ne sinne jääneet osakasat voisi nyt yhdistää ihan luvallisesti+vähin veroin takaisin mihin ne kuuluikin.
     
  9. PPRCuda

    PPRCuda Gearhead

  10. martti-66

    martti-66 3rd gear

    Re:

    Nyt auto mulla 8)
     
  11. 69

    69 3rd gear

    Laittakaahan kuvia herkuistanne :-D
     
  12. MarcoK

    MarcoK 3rd gear

  13. ss-65 2d coupe

    ss-65 2d coupe 3rd gear

    Just myin mun -68 GTS.sän pois ja on alkuperäinen 383 A833 auto....eikä toista oo ruotsi/norja/tanska akselilla...ja jää vaasaan...
     
  14. PPRCuda

    PPRCuda Gearhead

    Tuliko se valmiiksi? Onko kuvia?
     
  15. K_Sa

    K_Sa 3rd gear

  16. Bowtie

    Bowtie Gearhead

    Kyselläänpä taas, olisiko tästä autosta kellään tietoa, Swingerin kilpi oli UTC-12, viimeeksi katsastettu 2001... Edellisen omistajan mukaan olisi mennyt jonnekin Sipoon suunnalle? Onko vielä olemassa?
     
  17. litres

    litres 2nd gear

    NL-180 1974 mallin swinger, mahtaako olla "elossa"?
     
  18. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Gearhead

    Virtasalmella kuvattu n. 25 wee sitten. Ja tässä hiljattain skannattu.
    Klikkaamalla kuvat suurenee!

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Muokattu: 11.10.2017
    heikka, Swinger71 ja Herje tykkäävät tästä.
  19. Swinger71

    Swinger71 3rd gear

    Voi juma tuo NN-668 on meikäläisen Swingeri. Itselläkin ollu jo kohta 18 vuotta.
     
    Herje tykkää tästä.
  20. hantta

    hantta Gearhead

    Muisto jostain 80 luvun alusta, meidän työpaikalla oli pari pakua, ja kesätuuraajaksi tuli toista ajamaan kaveri, joka ajoi työmatkat isänsä autolla. Auto oli -72 Swinger, slant+ aut. Metallivihreä+ tummempi vihreä vinyyli. Kun sanoin kesäkuumalla, kannattaisikohan nuo ikkunat avata, kun on ikäänkuin hard top, ihmetteli kaveri kovastikin, että miksi ikkunat pitää olla auki. No, selitys oli, ettei hän ymmärtänyt ollenkaan, mistä on kysymys, ei muutenkaan tykännyt faijansa menopelistä, kun oli automaatti ja löysä ohjaus. Isänsä,- silloin jo seitenkymppinen pappa, oli tuonut auton itse jenkeistä, myyntipaikan metallinen logo takapaxin kannessa.
     

Kerro tästä muillekin!