Swingerit ja GT-Dartit Suomessa?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja messer109, 7.12.2005.

  1. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    440 gts mallit, jotka siis oli Hurstin rakentamia, sai ainoastaan rumpujarruilla, tehostamattomalla ohjauksella ja automaatilla. Mä en oikeen tajua tota keulapainosuudesta puhumista, mihin se perustuu? Luuloon vai tietoon? 440 koneinen A-koppanen manuaaliohjauksella ja rummuilla ei oo sen keulapainoisempi kun 340 koneinen tehostimilla ja levyillä. Alsakannet isolohkoon, akku takakonttiin ja ollaan jo reippasti paremmissa asemissa, silti niitä vielä sanotaan, että voi voi kun on takapainonen isolla moottorilla. Meillä kun on tossa vuosien varrella ollut muutamia isolohko A-korisia, niin taitaa huonoin painonjakauma kautta aikain olla 55% luokkaa edessä. Se ei mun käsittääkseni poikkea isompikorisista isolohkomalleista, ja on parempi kuin vaikka isolohko ponycareissa.
     
  2. messer109

    messer109 1st gear

  3. kime2

    kime2 Gearhead

    Luuloon ja luettuun "tietoon",ainakin mulla perustui tuo a-koristen keulapainoisuus koskien etenkin GTS-mallia 383-koneella! Mut nyt kumosit tuon(kin) vanhan "tiedon"! Alukantinen isolohko-dartti ois varsin kiinnostava laite!(harkintaan)
     
  4. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Noita "yleisiä totuuksia" on paljonkin, ja niitä pitäis aina koettaa vähän varoa, kyseenalaistaa asioita. On ihan varmaa, että se 440 sutii helpommin kun 340, kun vääntö alkaa jo tyhjäkäynniltä, ehkä se on vaikuttanut tohon keulapainosuus maineeseen. Joskus sata vuotta sitten mulla oli Löijyssä aika hyvin sysäävä 360 motti, tosin perässä oli vaan 3.23 välläri ja renkainakin 205/75/14 radialit. Se oli jo ihan selkeesti viritetty motti ja laite kulki sillä 13.2/171. No, seuraava versio motista ei mun mielestä ollut enää niin onnistunut joten mieleen tuli heittää sinne mieto isolohko, joka olis mukava ajaa ja jolla kuitenkin katiska jonnin verran meniskin. Tein siis 8.7:1 puristeisen 440:n miedolla nokalla, ja laitteeesta tuli todella käyttöystävällinen. Yllätys oli melkonen, kun vehjes samalla varustuksella muuten kun 360:llä kirmaskin 12.94/175 varttimaililla vaikkei ollut lainkaan niin "tiukan" tuntunen ja vei vähempi bensaakin.
     
  5. 2x4bbl

    2x4bbl Gearhead

    Kouvolan kerhon sivuilla uusia-(vanhoja) kuvia kultaiselta 80-luvulta. Siellä kuvia mm. aikaisemmin mainitsemistani Swinger/GTS-yksilöistä, ja paljon muutakin mielenkiintoista... www.fhrakouvola.cjb.net
     
  6. kime2

    kime2 Gearhead

    Totta,onhan niitä ja varoa pitäis,mut ompa tuo asia nyt korjattu! 440 taitaa olla aika herkästi sutimista aiheuttava kone,muistan vaan aikanaan kun täälläkin vielä pyöri useampi ent.edustuspirssi ja nekin joskus tuppas sutimaan,tosin aika kultaa muistoja :) Kyllähän isossa koneessa vetoa piisaa,vaik ei just moparista ole kokemusta pikkulohkosta isolohkoon siirtymisessä,mut 350->454 on ja siitä aivan saman suuntaiset kokemukset kuin mopemanilla moparista!
     
  7. ceecee

    ceecee 1st gear

    Tää ´69 GT oli ilmeisesti mun vanha peli, rek.nro muistaakseni nll-9 (mustat kilvet). Myin sen pois 2004 syyskesällä. Koneena vähän piristetty 318. Sitä vaivasi ihmeelliset sähköviat ja perän kanssa oli kanssa ongelmia. Muuten oikein kiva ja suhteellisen siistikuntoinen auto, ja vieläpä orkkis suomiyksilö...
     
  8. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Mitenkäs uudessa v8 lehdessä oli ryhmäkuva Kouvolasta.

    Siellä olin erottavinani 2 swingeriä kuvassa. Mitäs pelejä nää on?

    Vai näinkö väärin
     
  9. 2x4bbl

    2x4bbl Gearhead

    Jos viittaat tuohon mainitsemaani Hyrylän candy-punaiseen Swingeriin, niin se ei ollut ainakaan valkoisella sisustalla, taisi olla mustalla? Mutta mutta.. Kouvolassa pyöri 80-luvun puolivälissä Varkauden suunnalta Jari- niminen kaveri, punaisella Swingerillä (Scoopit ja 340) Oli joku tyttöystävä armeija-ajoilta täällä. Tytön mustasukkainen ex-poikaystävä tyhjensi kerran renkaatkin siitä ja kävin sitten avittamassa ilmoja sille. Olin vielä kerran sen kyydissäkin, mutta en muista minkä värinen sisusta siinä autossa oli, oisko sama auto ja mies Rantasalmelta?
     
  10. 2x4bbl

    2x4bbl Gearhead

    Näit oikein! Tässä topicissa, sivulla 4 maininta niistä. Kuvassa myös aiemmin mainittu oranssi isolohko GTS, josta löytyy myös pari kuvaa kouvolan kerhon kotisivuilla.
     
  11. WBBC

    WBBC Double Gearhead

  12. outroadrebels

    outroadrebels Gearhead


    Jep, löytyi sieltä punaistakin pintaa ja montaa muutakin väriä. Pyöränkotelot ei kyllä enää ollut valkoiset eikä perä punainen :eek:. Tuolla on huono kuva biilistä. http://www.outroadrebels.com/images/nyk ... inger1.jpg
     
  13. 340cid

    340cid Gearhead

  14. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Missä tuo 340:n lähettämä sininen -70 vaikuttaa? onko uusikin kuva?
     
  15. hla

    hla Gearhead


    Porvoossa on myös oranssinpunainen ´68 tai ´69 GTS mustilla kilvillä. Tekniikasta en tiedä, ainakin siinä on 383 lätkät paikallaan.
     
  16. 340cid

    340cid Gearhead

    Espoossa päin tämä kulkee...silloin kun kulkee...
    Kuva on loppukesästä -04, joidenkin cruisingien jälkeen, ehkä syyskuu tai sitten elokuu...tai... :eek: No oli miten oli mutta näin on.
     
  17. SK

    SK Gearhead

    Tämä auto on ilmeisesti V8:ssa 7/84 esitelty ex-Kouvolan auto. Kouvolasta lähtiessäänhän siinä oli 340, joka huhujen mukaan rikkoutui varsin pian. Muistaakseni se oli ei-niin-kauan-sitten (~10 vuoden sisään) myynnissä V8:ssa 360:llä. Tuo 340:n ei tainnut olla autossa tehtaalla kiinni laitettu, vaan 1. omistajan vaihdattaman 273:n (!) tilalle 70-luvulla vaihdettu oikean kokoinen kone. Yksi tarina kertoo autosta puuhatun tuolloin stanu-kilpuria. Tiedä sitten tarinoiden todenmukaisuudesta.
     
  18. ilu100

    ilu100 Gearhead

    Sattuuko muuten kukaan muistamaan sitä hienoa -AUR-44- 340 Swinger 70:stä?Missähän mahtaa majailla nykyisin?itse pääsin sillä ajelemaan joskus 1989 aikoihin kuskin muodossa....silloin kilsoja jotain 110tkm mittarissa.Olisko viimeinen tieto jossain Parolassa päin minulla?
     
  19. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Aur-44 oli viimeksi länsirannikolla noi 10 vuotta sitten.

    Väri oli jo silloin vaihtunut metallinvihreäksi. Näin jutteli Dart Centerin Jarmo Hiljanen aikoinaan.
     
  20. Bandicoot

    Bandicoot Gearhead

    Kumpiko GTS-340 koneelle zur-kilpinen tumma sininen vai ex koposen GTS-383 koneella vaaleampi sävy,se kolmas joka oli pasilla omistuksessa oli GT-318 koneella ja sininen myös sekä neljäs jonka muistin oli 70 malli ja Ikun omistuksessa tumma violetti väri ja hän myi sen 90- luvun vaihteessa hieman kolaroituna etu ripustukset vinossa.
     

Kerro tästä muillekin!