sytytystulpat

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Anonymous, 9.9.2004.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    eli sellainen vika kun ford v6 huippukierroksilla kiihdyttäessä alkaa pätkimään,vika poistuu aina kun sytytystulpat vaihtaa,mutta n.500 km ajon jälkeen vika alkaa taas,tulpat ovat irroittaessa ihan terveen näköiset.moottoria on (yritetty)aikalailla virittää.eri lämpöarvoja ja seoksia on kokeiltu,mutta ei apua,muuten auto käy hyvin ja lähtee hyvin käyntiin.mikähän poskellaan.???. terv. kp
     
  2. jukka63

    jukka63 1st gear

    nyt heitit aika pahan kysymyksen, edellyttäen jos toi 500km pitää paikkansa.tulpathan sieltä kaatuu, mutta miksi?ynnäilin juttua ja veikkaisin että käy liian laihalla?tää on muuten väärä foorumi käydä tätä juttua,moottori puolelta lyötyy tietoa ja taitoa (ja paljon hyviä arvauksia kuten mullakin)suunnista sinne.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Joo, outo juttu. Tuosta laihalla käynnistä: muttakun oireet häviää tulpan vaihdolla.... Olisiko mahdollista arvioida tulpan väristä/muusta ulkonäöstä, käykö kone laihalla? Voisiko ongelma kuitenkin olla jossain muualla? Entäs kärkivälikikkailu?
    Jokin muu asia muuttuu tulpan vaihdon yhteydessä ja palaa "häiriötilaan"
    muutamien ajotuntien jälkeen? Johdot?
     
  4. jukka63

    jukka63 1st gear

    ethän sä voi ajaa 500km muutamassa tunnissa?sen takia mä ihmettelin tota kilometrimäärää,yleensä sen näkee miltei samantien jos tulpat kaatuu.ajoin aikoinaan ite kilpaa jokkista ja rallia, niissä härveleissä tuli hieman hankittua kokemusta tulppien ja seossuhteiden yhteensopivuudesta.se on semmosta ns. tiedettä että kokemusta pitää lyötyä jos meinaa selvitä ns.stetsonista vetämällä.sinuna kyselisin joltain paikkakunnan kilvanajon harrastajalta ongelmaan ratkaisua.yleensä ovat ihan ok tyyppejä ja auttavat ihan mielenkiinnosta.
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    joo,meni taas tovi ennenkä pääsin koneen ääreen ,eli tosiaankin about 500 km ja tähän mahtuu useita lyhyen matkan ajokertoja.nyt seoksia rikastettu,saas nähä miten käy. kp
     
  6. PauliP

    PauliP 1st gear

    Itselläni on kerrran käynyt niin että kaikki tulpat on kärähtäneet epätoivoisen talvikäynnistysyrityksen jälkeen. Luotettava taho kertoi että jos menee todella paljon liian rikkaalle (kastelee) niin tulpat voi pimetä.
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Juuri näin
     
  8. jukka63

    jukka63 1st gear

    joo toi on totta että voi mennä tulpat jos menee startatessa jotain poskelleen ja kastuu kunnolla. mutta tuskin ilmenee 500 km ajon jälkeen?
     
  9. mjo33400

    mjo33400 Gearhead

    Sytytyspuolassa vika.
     
  10. hansa

    hansa 1st gear

    koita jos et oo vielä koittanu seuraavia merkkejä. ac-delco, motorcraft, champion. Jos tulpat katsotaan jostrain euro/japsikatalogista niin lämpöarvot voi olla mit6ä tahansa. Jos jenkki katalogin mukaan, ja ei toimi niin autossa jotain vikaa. -Ehkä rikkaalla tai jotain
     

Kerro tästä muillekin!