Syylärin/lauhduttimen/jäähdyttimen puhdistus.... ;)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Ylli, 7.6.2005.

  1. Ylli

    Ylli Gearhead

    On varmaan ollut juttua...mut kertokaa jos jollain on joku "ylikurko"keino syylärin puhdistukseen?? Tarkoitan sekä ulkopuolelta, että sisältä! Kidesooda?

    Itsellä visiona suorittaa pesu samaan tapaan kuin tehtaan paineilmakompressorien lauhduttimien pesu...eli altaaseen oikeat liuottimet...höyryä, että lämpötila nousee ja "pling" puhdasta tuli! Mut jos jollain ois tietoa jostain jymyaineesta ;)
     
  2. Jiihaa

    Jiihaa 1st gear

  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    konetiskiaine(ei edes vaahtoo)
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Jos nyt laitan sitä konetiskiainetta (tabletteja ei ole, mutta jauho ajanee saman asian) sinne syyläriin, niin kauanko sitä pidetään siellä? Kuumaksi on varmaan hyvä ajaa kone? Ja oliko siinä poishuuhtomisessa jotain ihmeellistä?
     
  5. pussihousu

    pussihousu 1st gear

    Älkää ihmeessä laittako konetiskiainetta! Syö ainakin väkevänä liuoksena alumiinia lailla rotan!
     
  6. ajw

    ajw Gearhead

    ruokasoodaa vaan molempiin päätyihin ja kuumaa vettä sisään. sitten vaan antaa lillua esim vuorokauden ja sitten huuhtelu kuumalla vedellä. näin olen ainakin itse puhdistellut nuo ja aina on tullut sairas määrä paskaa ulos - ja hyvin ovat toimineet käsittelyn jälkeen.
     
  7. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    1. Rautakaupasta pussi kristallisoodaa, ei kallista mutta parasta.

    2. Ohjeen mukaan seos ämpäriin.

    3. Seos sisään.

    4. Kone käymään.

    5. Lämpimänä hallitusti alavesiletkusta pois (ongelmajätettä) :soosoo: (varaudu aikamoiseen puuroon)

    6. Puhtaat haaleat, (ei kylmät) vedet sisään.

    7. Uusit kohdat: 4-6 kunnes tulee ulos puhdasta vettä.

    Jos kennot ovat huonot ( lue : valmiit ) tai korjattu paikkaaineella niin eivät pidä enää glykooliseosta sisällään. Mutta silloinhan on lämpöongelmia muutenkin..
     

Kerro tästä muillekin!