T10

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja poikelin, 22.6.2007.

  1. poikelin

    poikelin Gearhead

    Dynossa paljastui outoja asioita. 5000rpm ja 135km/h 3.09 perällä.

    Eli kysymys poikii ongelman kokonaisvälityssuhteesta joka osoittais tuon laatikon nelosenkin olevan jotain muuta kuin suora.

    Kokemuksia tällaisesta laatikosta??? Piti ainakin olla kutosmustista ja casen mukaan näin onkin.
     
  2. Hollow Head

    Hollow Head Gearhead

    Heh heh hee... Ethän vaan ole sortunut hankkimaan tälläistä...

    http://www.davidkeetoploaders.com/imposters.htm :rotfl:

    Kannattaa muuten kaikkien muidenkin Toploadereista kiinnostuneiden tutustua tuon David Keen sivuihin. Asiallista tietoa tarjolla, ennen ostopäätöksen tekoa... :eek:
     
  3. poikelin

    poikelin Gearhead

    kyllä se on olevinaan ihan T10. kuoressa lukee muistaakseni T10-H

    http://public.fotki.com/capri302/perana/pc120004.html

    Mitään ideoita? Kaikki löytämäni T10 välitykset on kyllä olleet suoralla nelosella. pitää mennä pyörittämään konetta ja kattoa paljonko kardaani nelosella pyörii mutta jos jotain vinkkiä on niin kelpais kuulla

    Ja sitten ostetaan tietenkin sopivilla välityksillä oleva laatikko.
     
  4. Nova400

    Nova400 Gearhead

    Eihän ole shifterin vivut sekaisin ja nelosen sijaan päälle meneekin kakkonen? Kokeile, löytyykö kakkosen paikalta nelonen...
     
  5. poikelin

    poikelin Gearhead

    Ne oli alkuun väärin juuri noin ja nyt oikein mutta siitä huolimatta millään vaihteella ei tule järjellistä välitystä.
     
  6. Nova400

    Nova400 Gearhead

    Äkkiä laskien ja arvaten renkaan vierintäkehän pituudeksi 1,95m käytetyksi välityssuhteeksi saadaan noin 1,4. Tämä vastaisi jotakuinkin kolmosvaihdetta T-10:ssä. Wide-ratiossa on joskus ollut 1.48:1 ja 1.3:n paikkeillakin olevia löytyy näköjään close-ratio-malleissa. Nelosen kyllä pitäisi olla aina suora, koska siinähän kytketään kytkinakseli siirtoholkilla pääakseliin kiinni. Joku muu välitys olisi kyllä varsin kumma viritys.

    Olisikohan vielä shifterin laatikon kylkeen tulevat vivut väärään suuntaan, eli nyt on sitten vielä sekaisin 3 ja 4, sekä 1 ja 2?
     
  7. poikelin

    poikelin Gearhead

    Joo pakko käydä joka vaihde läpi konetta pyörittämällä.

    Rullilla ei vaan millään vaihteella tuntunu tulevan järjellistä välitystä. Se ihmetyttikin. Tietty voi olla että joku vaihde jäi kattomatta ku systeemi yski muutenkin.
     
  8. poikelin

    poikelin Gearhead

    No niin eli laitoin nelosen (pitäis olla suora) laatikosta päälle ja persiikset ilmassa pyöritin kampuran päästä yhden kierroksen. Ei tullut kardaanille koko kierrosta. eikä millään muullakaan vaihteella.

    Lodju pois ja muutkin hilppeet. Irtolaatikko, nelonen päälle ja suprise, meillä onkin suora nelonen.

    Mistä helvetistä moinen että nipussa linja ei anna 1:1 välitystä kardaanille saakka vaikka laatikko yksinään antaa. Voisko laatikko olla niin päin persiittä kasassa että joku prakaa? Kytkin ihan ok-näköinen mutta eihän siitäkään voi olla varma. Ei ainakaan savuja tullu dynossa.
     
  9. chevrod

    chevrod 1st gear

    Ettei olis kytkimessä häikkää, luistaa :eek:
     
  10. Hollow Head

    Hollow Head Gearhead

    Borg Warner Transmission Gear Ratio Identification

    Transmission Years 1st, 2nd, 3rd, 4th Spline

    T-10 Close Ratio 57-62 2.20, 1.66, 1.31, 1.00
    T-10 Close Ratio 62-65 2.20, 1.64, 1.31, 1.00 aka T10C, T10F, T10K
    T-10 Wide Ratio 61-62 2.54, 1.92, 1.51, 1.00 aka T10A
    T-10 Wide Ratio 62-65 2.54, 1.89, 1.51, 1.00 aka T10D, T10E, T10G
    T-10 Close Ratio 64-65 2.20, 1.64, 1.31, 1.00

    Others found but not with complete specs:

    2.36 1.62 1.20 1.00 aka T10M
    2.54 1.74 1.30 1.00 aka T10N
    2.36 1.78 1.41 1.00 aka T10B
    2.36 1.76 1.41 1.00 aka T10J T10L
    2.73 2.04 1.50 1.00 aka T10H



    ST-10 74-95 2.43, 1.61, 1.23, 1.00 aka T10S
    ST-10 74-95 2.64, 1.75, 1.33, 1.00 aka T10W
    ST-10 74-95 2.88, 1.91, 1.33, 1.00 aka T10CC
    ST-10 74-95 3.42, 2.28, 1.46, 1.00 aka T10Z

    Others found but not with complete specs:

    2.43 1.76 1.47 1.00 aka T10P
    3.44 2.28 1.46 1.00 aka T10U
    2.23 1.77 1.35 1.00 aka T10V
    2.64 1.60 1.23 1.00 aka T10X
    2.88 1.74 1.33 1.00 aka T10Y
    3.29 1.72 1.00 0.80 aka T10AA
    4.17 2.28 1.46 1.00 aka T10BB
    2.64 2.10 1.60 1.00 aka T10Q
    2.64 2.10 1.46 1.00 aka T10T
    2.23 1.77 1.35 1.00 aka T10V
    2.99 1.86 1.33 1.00 aka ST10-99
    3.08 1.86 1.33 1.00 aka ST10-99
     
  11. poikelin

    poikelin Gearhead

    Joo kiitosta vaan. Laatikko on toi T10-H mutta heivasin sen tonne kellariin jo ja hain toisen. Nyt menee pykälät yhdellä sormella tökkäämällä.

    Tässä "rempatussa" laatikossa sai kiskoa suuremmalla voimalla ja loppupäätelmä hommalle oli se että laatikko ei vaihda kolmoselta neloselle suosiolla. Eli kun piti dynottaa nelosella niin meilläpä olikin kolmonen. No tiedänpä että auto kulkee kolmosella 135 km/h kun kierrättää rajottajalle.
     

Kerro tästä muillekin!