taas pukkas uutta veekasia...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja tampio, 14.12.2005.

  1. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

  2. freeride

    freeride Gearhead

    hah..taitaa olla v8:lla tilaajat vähissä,ku lähettelevät aiheettomia maksumuistutuksia.. :wc: pitäsköhän kostoks perua lehti :lol:
     
  3. oolanti

    oolanti Gearhead

    Eihän nämä ylisuuret vanteet mikään uusi muoti-ilmiö ole, historian ensimmäisessä Suomessa valmistetussa autossakin (Korvensuu 1913) oli alunperin "pienehköt" 28-tuumaiset vanteet :lol: Tällä hetkellä "ainoastaan" 16-tuumaiset :odroll:
     
  4. CamZ28aro

    CamZ28aro 1st gear

    Haukkukaa vaan vanhanaikaiseksi mutta minun mielestä Mercuryn ja 55sen vanteet on ihan :wc: valinta. No makunsa kullakin :-?
     
  5. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    ^ oldskuul on se paras skuul joo..
    tänään pääsee sit livenä näkee merkkuurin.
    Vanteita ja suksipokseja lukuunottamatta on kyllä hienoin merc`pikappi tässä maassa !!!
     
  6. impala67

    impala67 Double Gearhead

    noh nuohan on ainakin mun silmään ihan rocket-henkiset, vaikka ovat isot niin sopii auton stailiin.
    mites onko autosi ollut joskus lilan sävyinen--- meinaan vaan olinkos mää kerran powerissa uintireissulla teille kuskina pätkän matkaa 90-luvun lopussa? ainakin oli vastaavan ikäinen riepugalaxie... ajettiin sen keula rantaan ja puskurilta loikittiin järveen. hauskaa.
     
  7. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    ^ ei, mun galaxie oli vihree 1993-2005, enkä ikinä oo ollu västeroosissa...
     
  8. T&C

    T&C Gearhead

    Ollaan todennäköisesti oltu samalla uintireissulla...Auto oli tosiaan eri, eli 64 Galaxie avo lievästi chopattu, metallihohto lila, liloilla liekeillä. Sen verran reissusta muistaa, että auton tuttu omistaja ei autoa rannalle ajanut, mutta kuskista ei ole kyllä mitään muistikuvaa.
     
  9. impala67

    impala67 Double Gearhead

    juu teillä ei varmasti ole muistikuvaa, teillä oli vain kamala hinku päästä rannalle. noh pyynnöstä ajan auton vaikka hiekkarannalle. en pidempään kuskin tehtäviä suorittanut, kunhan siirsin foordin johannesbergin rantsuun.
    mulla on muuten siitä pari hyvää fotoa. täytyis kaivaa alpumien aarteista esiin ja skannata... mukana oli myös kekkosen avopuikki.
     
  10. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    Ja uusi lehti kolahti, ihan jees..oli neliovitolppaa, kustomia, Corvettea jne
     
  11. vesaku

    vesaku 3rd gear

    V..tu nyt loppuu kasin tilaaminen tämän tilaus jakson jälkeen ei mahda mitään ,eihän tuo ole tullukkaan kuin vuodesta -80 lähtien(about 31 vuotta). Jutut ei vaan enää oo sitä mitä ne joskus oli.
    Olikohan tässä nyt kaikki--- :lol:
     
  12. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Oon vasta sivulla 26, ja bongasin '57 Impalan... :rotfl: :odroll:

    Mut muuten vaikuttaa ihan lupaavalta.
     
  13. muthafukka

    muthafukka 1st gear

    eikös v-8 magazine lakannu ilmestymästä jo vuosia sitten, nyttehän ilmestyy samalla nimellä joku feet/face-lehden jatkumo..
     
  14. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    ärsyttävintä oli uusimmassa numerossa vidun GTI magazinen irtomainos välissä :wc: :wc: :wc: :wc: :wc: :wc: :wc: :wc: & 100000000x :wc:

    ja loputtomiin taitaa olla myynnissä eräs 96 SS umpi camaro...
     
  15. get on

    get on 1st gear

    parempi irtomainos kun liimattu :lol:
     
  16. mikkoma

    mikkoma 1st gear

    katsastuksista ...

    Itseäni ihmetyttää eniten tässä korinvaihtohommassa sopiminen KATSASTUSMIEHEN kanssa ko hommasta, moisen projektin toteuttaneena jouduin itse hakemaan luvan Akesta . Katsastusmies sanoi suunnitelmasta että , älä suunnittele enempää , et saa ikinä lupaa .... tuli se kuitenkin monien ja taas monien rakennekuvien ansiosta , kiertojäykkyys vaatimus esim. oli " ei saa kiertyä yli 5 mm mittauksessa" .... on se kiva kun kavereilla on katsastuskonttori , näitä jo hyväksyttyjä kun ei kuulemma saa peruttua kovin helposti , valtion hyväksymän virkamiehen tekemä virhe ... mutta on se nii vitun väärin muita rakentelijoita ajatellen .....
     
  17. metriläinen

    metriläinen Gearhead

    Mä en yleensä näihin kommentoi mut nyt on pakko ku itelläkin hieman samanlainen progis kun tuo letukka. Ton edellisen kommentoijan kaltaisten juttujen takia noita noin rankasti rakennettuja laitteita ei yleensä suomi-lehdissä näy, kun muutaman tunnin päästä makatsinen ilmestymisestä alkaa kateelliselta kuulostava valitus "kuinka toi on saanut leiman mutta mä en"-tyyliin. Mä en tiedä mutta uskon, huom, uskon, että toi on kyllä varmasti rakennettu kaikkien Suomen rakentelusäännösten mukaan. Jos ei olis niin konttorisetä olis tehny virheen, ja tuskin ne sedät riskeeraa duunejansa jonkun vanhan letukan takia. Se miksi toinen konttorisetä sitä ei ole suostunut tekemään johtuu todennäköisesti juuri tuosta, ettei hän ole suostunut riskeeraamaan duuniansa mahdollisen tietämättömyydestä johtuvan virheen takia. Helvetin hyvä että Suomestakin löytyy konttorisetiä jotka osaa tulkita rakentelusääntöjä oikein!
    Ja muuten tuo letukka oli ehdottomasti lehden parasta antia. Helkkarin hienosti toteutettu laitos.
     
  18. jupe---

    jupe--- 1st gear

    "Se pitää vain tajuta" :rotfl:
     
  19. pequli

    pequli Gearhead

    Tuo kuullostaa aika uskomattomalta paskanjauhannalta. Jos joku saa sitkeydellä ja pitkäjänteisellä yrittämisellä ajokkinsa rekisteröityä ja liikenteeseen omaksi ja muiden iloksi niin onhan tuo positiivinen uutinen.
    Sinun mielestäsi asia taas on niin, että jos et saa omaa projektiasi etenemään, tulisi kaikkien muidenkin projektit kieltää ja jo hyväksytyt rekisteröinnit peruuttaa. Häpeä vähän!

    Joka aarteen rekisteröi, se aarteen kätkeköön. Suomessa ei näköjään voi tehdä asiallista lehtijuttua muutetusta ajoneuvosta, ilman loanheittoa. Lue sitten juttuja 90-luvun tehdaskuosisista muovikipoista, joihin on vaihdettu 29-tuumaiset vanteet. S#¤tana !
     
  20. mikkoma

    mikkoma 1st gear

    kateellisuudesta ...

    Oma projektini on katsastettu jo -04 .. lupa haettu Akesta ja maksettu , "korinvaihtoa ei voida hyväksyä pelkästään muutoskatsastuksena" ...., kanta-auto katsastus tehty ja maksettu ( voimassa 2 vuotta , jona aikana homma piti valmistua ) kiertojäykkyys mitattuna , korin kiinnityksen selvitys , selvitys ohjausvaihteen kiinnityksestä , selvitys sivutörmäys-suojista , vaadittu "suoja/turvakehikko , ym. ym. eli ei mitään arvelua " kai se samaa vastaa"
    Peräänkuulutan vaan yhdenmukaisuutta ja samanarvoisuutta koska pelisäännöt on saneltu aika tarkkaan ... on niitä vaan nähty karmeita pommeja jotka on katsastettu tutulla k-miehellä ..
    En millään ilveellä moiti ko. jutun auton rakentelua/laatua !
    Tämähän on verrattavissa niin että muutamat saa ajaa pää perseessä ylinopeutta kun muut joutuvat seuraamaan nopeusrajoituksia ....
     

Kerro tästä muillekin!