taas pukkas uutta veekasia...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja tampio, 14.12.2005.

  1. ata

    ata Gearhead

    Nyt meni kyllä ohi???

    Krääsäpalstalla oli esitelty useitakin harrastukseen liittyviä tuotteita sen tekoelviksen ja jonkun levyesittelyn lisäksi.

    Pienoismallipalsta on lehdessä ollut varmaan pidempään kuin sinä olet koko lehteä lukenutkaan (=lue: pienoismallit ovat olleet käytännössä aina osana tätä lehteä). Pienoismallit eivät ole mitään rihkamamainoksia, vaan vakava(kin) erittäin vahvasti jenkkiautoihin liittyvä harrastuksen muoto.

    Amerikkalaisia V2-moottoripyöriäkin lehdessä on ollut käytännössä aina. Itse asiassa koko Suomen hot-rod-harrastuskin on hyvin pitkälle mp-puolelta autoihin laajenutunut, eikä toisinpäin.

    Ehkä tämä foorumikin on väärä sinulle? Kyllä tuota lehteä on haukuttu paljon, osin ihan syystäkin, mutta nyt meni kyllä aika ohi.
     
  2. Weijari

    Weijari Gearhead

    Mun mielestä toi on paras numero ikinä, On Lossikin päässy kuvaan, tosin toisen omistajan ajamana :lol:

    Enkä mä kyllä ihan suorilta dissais pienoismalleja. Ne on kuitenkin yks kanava, joka ohjaa jengiä harrastuksen pariin. Juniori kun on rakennellu Kärkkärit ja Musset eka muovista, niin kyllä noi ihan peltisekin kiinnostavat sitten isompana. Muutenkin jos Imago on "koko perheen harrastus" eikä mikään möhömahojen Aspenin avausklubi, niin pienoismallit komppaa hyvin imagoa.
     
  3. Chevy-74

    Chevy-74 1st gear

    pakko kompata.. kyllä noi "krääsät" tuli kateltua sekä hieman aikaisemmista poikennut mallariosio, ja miusta tuo Buell oli ihan luettavaa ja kiinnostavaa matskua.. Tilaan ton paskalehden jatkossakin.. :odroll: 8)
     
  4. Jonimac

    Jonimac Gearhead

    mitä! oliko siellä joku moottoripyöräki hate-listalla jollai?? ite en huomannu ees koko pyörää ku tuijotin sitä emäntää siinä pyörän päällä :poff:
     
  5. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    heh, mua oksetti avo camaron pokemontyylinen pläjäys maalaus, ei mitään tyyliä, hyh hyh :wc: :wc: :wc: :poff:

    muute hyvä lehti... since 1978...
     
  6. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Juu kova lehti taas, meni 14 min selaillessa, lähinnä sitä kansikuvan pikkistä, siipi-Cheevua ja `59 Käkkylää.

    Myyntipalstalla oli taas taatun hottia kamaa kuvien kanssa myynnissä...
     
  7. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Eipä se oo kuin itseltä pois jos jättää lukematta tai peruu tilauksen. Toki sitä voi itkeä täällä OD:lla mut ketä kiinnostaa yksittäiset itkut, kohta ne jo hautautuu topicciin. Hetken kuluttua itkijät löytyy Ärrältä selaamassa irtonumeroa... :) Ite kyl tykkäsin jälleen.
     
  8. sakke

    sakke 1st gear

    ???? ..onse kamalaa!!
     
  9. kaierkki

    kaierkki Gearhead

    Hyvä lehti, taas kerran - tilaan for eva....
     
  10. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    sama mieltä 76-79 :wc: :wc: :wc:
    lisäksi 89-100 :wc: :wc: :wc: :rotfl:
     
  11. impala67

    impala67 Double Gearhead

    olkoon vaikka millä kytköksillä rihkamat esittelyssä, ne tulee kyllä vilkaistua aika varhaisessa vaiheessa lehden pläräystä. kaiken maailman hupaisaa sälää. harmitti vaan se että radio-lähettimissä oli vain yhden valmistajan tuotteet "esittelyssä" eli ilmaisessa mainoksessa. tarttis hankkia moinen kun on vaan parittomat taajuudet ameriikan radiossa.

    camaro ei tosiaan ollut omaan makuun, mutta olipahan joku taas nähnyt vaivaa. kauko oli aika hieno, oikein suuren maailman tuulia. ilmoitusten määrään voi jokainen marisija itsekin vaikuttaa, siitä vaan pultti kerralla varaosailmoituksia naputtelemaan. eihän se maksa mitään! kyllä mä nekin heti alkuun tavasin ja kyllä sieltä osia tarpeeseen löytyikin.
     
  12. American220

    American220 1st gear

    Löysikö joku ne kaikki seitsemän 55-Caddyn dagmaria siitä viisysistä? Mä näin vain kaksi...? :odroll:
     
  13. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    4 tais vaan olla , 2 cadialkissa, ja 2 avovaimo cathrinella ???
     
  14. ata

    ata Gearhead

    Se FM-lähettimien "testi" oli kyllä pettymys, kun siinä on kuitenkin aihe, mikä kiinnostaa monia ja malleja on markkinoilla lukuisia.

    Itse ostin sellaisen aikoinaan (Clas Ohlsonilta) kun tosiaan Amerikan mallisessa radiossa on vain nuo parittomat taajuudet eikä mitään aux-liittimiäkään, totesin että äänenlaatu oli aika surkea, joten ostin toisen vastaavan Anttilasta, ja se ei ollut yhtään parempi... Molemmat sellaisia tupakansytyttimen liittimeen tökättäviä, joihin voi kytkeä piuhalla kiinni minkä vain mp3-soittimen tai navigaattorin ym. ja usb-liittimeen suoraan muistitikun josta se soittelee mp3:sia itsekin.

    Mutta noista kahdesta se Clasun malli oli siinä mielessä parempi, että siinä tuli mukana myös kauko-ohjain ja siinä oli numeronäyttö päällä josta näkee sen lähetystaajuuden, kun Anttilan mallissa oli vain sellaiset ledipisteet joiden vieressä lukee mikroskooppisen pienellä ne taajuudet joita mikäkin piste vastaa eikä siinä ollut kauko-ohjaintakaan. Sitä lähetystaajuuttahan joutuu muuttamaan jos pidempää matkaa ajaa, sellaista taajuutta en ole löytänyt, mikä olisi vapaa koko Suomessa, aina sieltä joskus pukkaa joku Iskelmäradio läpi ja pitää vaihtaa lähettimen taajutta...

    Olisi voinut tosiaan se testi olla vähän laajempi. Monilla on kuitenkin sellaisia radioita autoissa joihin ei voi kytkeä suoraan ulkoisia soittimia tai digitaalimalleissa ei ole parillisia taajuuksia.

    Itse päädyin lopulta kuuntelemaan pieleen viritettynä niitä asemia joilla on parillinen taajuus (esim. Radio Helsingin 88.6 kuuluu kyllä jotenkin 88.7 radioon asetettuna, itse asiassa paremmin kuin sillä FM-lähettimellä...) tai sitten vain cd-levyjä joiden soitin on siinä auton omassa soittimessa.
     
  15. Sturmer

    Sturmer 2nd gear

    Eihän noissa FM lähettimissä ole mitään muuta vikaa kuin että ne on liian tehottomia.
    Valmistajat taitaa pelätä enemmän et ihmiset sekottaa muiden radio kanavat, kun antasivat oman tuotteen toimia kuten asiakas haluaa.

    Puhumattakaan et joku tekijänoikeus firma huomais et 1 levy kuunneltas 2 eri autossa.
     
  16. '82 Le Sabre

    '82 Le Sabre 1st gear

    Oot varmaan ihan S*N hieno ihminen! :odroll:
     
  17. Topias74

    Topias74 Gearhead

    Minua ihmetytti tossa camaro-jutussa kun koneen metallilastuja meni vortechin ahtimeen ja rikkoi sen!!!! Miten ihmeessä? Eikös se ahdin oo remmivetoinen joka ahtaa vain ilmaa koneen imupuolelle,eikä moottorin pakopuolelta ole mitään yhteyttä ahtimeen,joten koneestapäin ei tule ahtimeen päin yhtään mitään!
     
  18. Tomas C5

    Tomas C5 3rd gear

    Jospa se metallilastu meni moottorin öljyn joukosta ahtimen laakereille.
    Kyseinen Vortech ottaa voitelun moottorin öljynkierrosta.
     
  19. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    minäkin yritin vaihtaa harleytäni ko ahdettuun camaroon, onneksi Holli ei sitä huolinnut vaihdossa :rotfl:
    Kummallista kyllä että metallipuruset eivät jääneet öljyn suodattimeen...
     
  20. Tomas C5

    Tomas C5 3rd gear

    Niin, ei välttämättä jää.
    Kyseinen yksilöä en tunne, mutta ainakin LSx koneissa Vortech ahtimelle menee öljy heti pumpun jälkeen ennen suodatinta ja paluu taas öljypohjaan.
    Ei mikään maailman paras ratkaisu varmaankaan?

    Eli jos jostain suodattimen jälkeen irtoaa lastua tms, sehän menee öljyn mukana öljypohjaan, siitä pumpulle ja siitä mahdollisesti ahtimelle?

    --
     

Kerro tästä muillekin!