taas pukkas uutta veekasia...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja tampio, 14.12.2005.

  1. ari2004

    ari2004 Gearhead

    Plärätty tänään prismassa, aikaa kului 57sek.
     
  2. jakke ja sepi

    jakke ja sepi 2nd gear

    Tulipa se taas plärättyä. Puoli päivää meni ku selaali Mobilistin. Kasi ei vaa enää nappaa yhtää. Miksi pienemmistä näyttelyystä on nii vähä kuvia? Kumminki niissäkin on hienoa kalustoa. No kasin tilaus loppuu onneksi vuodenvaihteessa.
     
  3. Buick55

    Buick55 Gearhead


    Kyllähän yleensä pumpun jälkeen öljy menee suotimen läpi,jollei sitten jostain syystä ole ohivirtaus auki josta paskat pääsee eteenpäin?
     
  4. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Väärä harrastus jos aiheet ei kiinnosta, kokeile postimerkkejä.
     
  5. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    postimerkeistä minäkin siirryin jenkkeihin
    noh, ekas suomi ja ruotsi ja elukka postareita, sitten juna ja autoaiheisia ....
    8)

    Eniten kyllä veekasissa harmittaa "tapahtumien ja näyttelyiden" kuva köyhyys... Kait se vaan on niin kallista lisä sivuja tehdä.

    noh siksi välillä ostelen power ja wheels lehtiä, vaikka ne ihme salakielta ovatkin :mad: :rotfl:

    Niillä kyllä on varaa tehdä vaikka 10 aukeamaa powermeetistä juttu, meillä on esim, picknikista yleensä yksi aukeama, musita pikku tapaamisista kuva tai kaksi.
     
  6. spinneri

    spinneri Gearhead

    Puolustetaan hieman kilpailijaa. Lisäsivut eivät ole ihan pieni (lisä)kustannus.

    Käytännössä minimimäärä on kahdeksan sivua, usein jopa 16 sivua, riippuen lehden käyttämästä sivukoosta (ja painon arkkikoosta). 8-16 sivun lisääminen lehteen näkyy painokuluissa. Lisäksi lehdestä saattaa lisäsivujen myötä tulla huonosti painoarkille istuva, jolloin kustantaja maksaa "tyhjästä", eli paperista mille ei kuitenkaan paineta mitään. Toki on myös mahdollista, että lehti on jo ennestään huonosti painoarkille istua, ja lisäsivujen myötä tilanne paranee.

    Painokustannusten lisäksi nousevat myös muut työkustannukset (toimitustyö, taittotyö jne), jonkun kun pitää tehdä niille lisäsivuille toimitusaineisto ja jonkun toisen luoda sivuille ulkoasu. Niin ikään nousevat esimerkiksi rahti- ja postituskustannukset (lehden paino kun kasvaa lisäsivujen myötä).

    Monien erikoislehtien taloudellinen tilanne on tällä hetkellä todella haastava, kiitos taantuman myötä laskeneiden tilaus-, irtonumero- ja ilmoitustulojen. Lehden sivumäärään ja laatuun yleensäkin voi jokainen teistä vaikuttaa; tilatkaa alan lehtiä, millä parannatte lehtien taloudellista tilannetta ja siten mahdollisuuksia kehittyä! Tilaus on paras muoto tukea lehden toimintaa, tilauksen irtosanominen taas isku vasten kasvoja.


    Suunsa jälleen kerran avasi

    Jari Sjöman
    Spinneri Magazine
     
  7. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Ite en kyllä tapahtumakuvia kaipaa. Jos ei paikalle pääse itse niin yleensä netistä löytyy kuvalinkit, jotka voi vilkaista thumbnail-näkymästä läpi yhdellä istumalla. ½-2 sivua per tapahtuma on ihan riittävä, jostain ACS:stä tai HR&RS:sta ja Picnickistä se 2-3 sivua. Tavallisia neliovidartteja (kyllä, tässä kohdassa herneet nenään) ei tarvi kuvata ABC:n parkkipaikkakokoontumisissa. Kaikista vähänkin erikoisemmista kotimaisista autoista tulee ennemmin tai myöhemmin oma esittelynsä lehteen. Panostusta näihin esittelyihin!
     
  8. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Joo ja kaikki rodit missä on se ainainen letukan kolmeviiskymppinen vois kanssa jättää esittelemättä. Ja fordeista ne missä on lättis.
     
  9. juro the dog

    juro the dog 1st gear

    tilasin kanssa tuon läpyskän muutaman vuoden tauon jälkeen. oli sen verran edukas tyrkytys... no, ei nappaa, mutta katellaan nyt tää vuosi kun on maksettu.

    mun puolestani julkasematta vois myös jättää jutut mm. seuraavista:

    challenger, charger, 60-luvun mustangit, 30-luvun fordit, 59-60 käkkylät, classic chevyt....

    ja aika monet muutkin. :(

    ei sillä että niissä varsinaisesti vikaa olis, mutta kun NIISTÄ ON JUMANKLAVITA LUETTU JO LIIAN MONESSA lehdessä!
    jotain persoonallisempaakin vois kai jo lukijoille tarjota?

    menkää divariin!
    sieltä voi kaivella huomattavasti edullisemmin juttuja noista peleistä. ja voi vielä pikku vaivalla kaivaa mieleisen värisestä kotterosta sen jutun.

    nimim. "aktiivi v8 mag lukija 1981-2002"
     
  10. Elky70

    Elky70 Gearhead

    Kieltämättä tuossa edellisessä on pointtia, siinä että kun noita tiettyjä automalleja tulee useammin kuin kerran esiteltyä, niin jää ne lukematta. Itselläni tilaus on sisällä, mutta lehteä ilmestymisen jälkeisen selaamisen jälkeen ei tule luettua. Tekniikka artikkelit korkeintaan. Eli ihan vaan kannatatuksen vuoksi. Vaikka nämä lehdet tulevat tuplaantumaan jossain tulevaisuudessa, kun perintönä ne saan sitten aikanaan. Ensimmäistä lehteä lukuunottamatta.
     
  11. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Kokonaan ei ole vielä kerinnyt lukea, mutta vaikuttaa ihan hyvältä numerolta.

    Kerrankin myös truck-kalustoa mukana jopa useamman jutun veran, löytyy myös rodia, vähän harvinaisempi Javelin juttu ja se "pakolinen" Challenger juttukin, Camaro + ahdin juttu oli myös vaihteeksi vähän erilainen.

    Ihmettelen vaan tätä jatkuvaa marinaa täällä ?

    Hyvää Kesää ja kumin katkua, jatkan Kasin tilausta edelleen :wink:
     
  12. ari2004

    ari2004 Gearhead

    Ääh. Postimerkit on kokeiltu jo nassikkana ja keräily lopahti kun sain ajokortin 30v. sitten. Tulihan tämäkin lehti 80-luvun loppuun asti. Sittemmin alkanut molemmat Mobilisti-lehdet kiinnostaa enemmän. (eivät mielestäni toista itseään ainakaan niin paljon kuin täysin kaupallistunut V-kasi) Myös Klassikot ja Vanhat koneet- nimiset lehdet ovat todella mielenkiintoisia.
     
  13. CJ3B54

    CJ3B54 3rd gear

    Ihan asiallinen lehtihän kasi on. Hyvää Javelin juttuakin viimeisessä.
    Kestona on tullut herra tietää kuinka kauan eikä vielä ole tarkoitus perua. Kilpaileviakin julkaisuja olen lukenut ja tilannut mutta eivät ole kolahtaneet.

    Ainut mitä oikeastaan kaipaan on vanhat kunnon ratintakaa pääkirjoitukset. Ei kaikesta tarvii aina kirjoittaa niin vakavasti ja pipo kireellä. Turun tien tarinat ja olikos se Fiskiksen vai kenen 429 SCJ Ranchero jutut mitkä on jääneet mieleen aivan siis helmi tarinoina vuosien takaa.

    Ainut uusi julkaisu, mikä on oikeestaan tuonut vähän uutta virettä on tää klassikot-lehti. Just sen ikäsiä vehkeitä kun aikanaan teininä rässittiin ruvelle kartsalla........lähes joka lehdessä tulee mieleen et ihan oikeesti, mihin noikin on kaikki kadonneet.
     
  14. duster70blower

    duster70blower Gearhead

    Ite kanssa oon melkeimpä kyllästyny noi Musse/ Challe tarinoihin...onhan ne hienoja, mut ei joka lehdestä jaksais niistä lukea. Ennemmin lukisin tarinoita "ei näyttely tasoisista" peltilehmistä...ehkäpä muutamalle viimiselle sivulle vois olla tilaa vaikka linttavehkeistä tai jotain muuta vaihtelua!!??
     
  15. Jonimac

    Jonimac Gearhead

    totta taas moni juttu mitä yllä lueteltiin. omasta mielestä monessa jutussa ,kun on tavan auto kyseessä, juttu läsähtää jo siihen etei siinä kerrota asiaa kovinkaan paljoa. Hyvänä esimerkkinä tämä 402 pick uppi uusimmassa numerossa. joo joo pääkohdat tuli selviksi mutta teksti oli jotenkin väkisin väännetty ja tosi lyhyt.

    sitten taas monessa muussa jutussa kerrotaan miten helvetissä se vitun hemi kone keksittiin ja voi saatana kun siitä pukkasi niinpaljon hevosia tehtaan ilmoittamana että osa piti jättää ilmoittamata ettei perkele nasan insinöörit alkaneet raapia päätään ruvelle kun tämä vitun maapallo helevettisoikoon pyörähtelee joka vitun kaasunpolkaisun johtamana nanomillin vääräänsuuntaan ja ylämäkeen...huh :rotfl:

    itse tykkään noista tapahtumajutuista. tulee senverran niitä kierrettyä että mukava on nähdä tekstinä & kuvina ihan printattuna sitä hommaa.
     
  16. raggar

    raggar Gearhead

    Kaikki ei välttämättä nettiä käytä, kyllä varmasti moni haluais enemmän tapahtumista juttua lehteen...


    Olis oikeesti ihan mukavaa vaihtelua jos kasissa esiteltäisiin neliovi-darttejakin, jutun arvosia autoja löytys paljonkin tästä maasta.

    Mun mielestä ei tarviis olla e-bodya joka numerossa...

    Hyvä lehti oli kuitenkin tällä(kin) kertaa.
     
  17. Topias74

    Topias74 Gearhead

    Oho! :oops: Luulin että siinä vortecissa on oma oljynkierto, sillähän se on sit kilahtanu vaikka suodin on välissä! No aina oppii asioita lisää!
     
  18. Tomas C5

    Tomas C5 3rd gear

    Oikein luultu, joissakin Vortech malleissa onkin itsenäinen öljynkierto, toisissa taas voitelu moottorin öljynkierrosta.


    Sorry ot :oops:
     
  19. elcamino0365

    elcamino0365 3rd gear

    Toi lintta vehkeiden esittely olis mustakin hyvä idea! Ettei aina niitä 10 vuotta ja isolla rahalla rakennttuja....
     
  20. darpen

    darpen Gearhead

    Aina välillä tulee ostettua noita ja kyllähän ne menee 5-vuotiaan leikkeihin ekan lukemisen jälkeen. Popular Hot Rodding ja Hot Rod on ihan helvetin paljon parempia, ihan sen takia että niissä keskitytään enemmän siihen esiteltävään autoon eikä muistella kuka suunnitteli mitäkin ennen vanhaan ja kuinka monta kappaletta kyseistä mallia on valmistettu. Lisäksi Hot Rodin tekniikkasivut on aivan loistavaa luettavaa. Ihan oikeesti, onko V8:n pakko täyttää puolet joka esittelystä jollain nippelitiedolla?

    Spinneri jaksaa kiinnostaa ehkä sen takia enemmän kun siinä on muutakin kuin perusjenkkejä.
    V8 on 80-luvulla sisältäny paljon enemmän asiaa ja just tota tekniikkaa eri tyyliin ku nykypäivän "miten vaihdan autoon öljyt ennen talvea ja kuinka varmistan akun riittävän varaustilan" ja "jos auton alla on öljyä, niin se on vuotanut jostain".

    Jää kyllä aina sellanen tunne että näinköhän siellä toimituksessa tanet vetää tyylillä "ihan vitun sama mitä laitat, kyl ne lukee sen kumminkin"
    Tällasta tällä kertaa... aion kyllä jatkossakin välillä ottaa lehtihyllystä ton mukaan ja pettyä aina vaan uudestaan toivoen kumminkin salaa mielessäni että joskus voisin taas säästää noita lehtiä.
     

Kerro tästä muillekin!