taas pukkas uutta veekasia...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja tampio, 14.12.2005.

  1. B 50

    B 50 Gearhead

    Yksi pätevä perustelu pitkille kilville: niillä saat autosi rekisteröityä-> ajoon. Kävin viime kuussa rekkaamassa autoa. Kyselin konttorilta josko sais sellaiset 5:llä merkillä olevat(mitkä voi myöhemmin vaihtaa lyhyisiin). Sanoivat etteivät voi vaikuttaa asiaan. Lähtökohtaisesti autoon tulee 5-merkkiset kilvet vain jos 6-merkkiset ei mahdu. Rekisteröintikatsastuksessa katsastusmies katsoo mahtuuko jompaan kumpaan päähän pitkä kilpi ja päättää asian. Tieto menee katsastuksesta sähköisesti eteenpäin. Jos tilanne on se mikä monissa 60-70-luvun taitteen autoissa on eli takana kolo lyhyelle kilvelle ja eteen mahtuu pitkä kilpi, ei vaihtoehtoja juuri ole. Voit vaihtaa kilpesi EU-tunnuksettomiin, mutta silloin molemmat kilvet tulee pitkinä eikä takakilpi sovi poteroonsa. Katsastajan käsikirjassa sanotaan jotakuinkin ettei kilvelle varattua tilaa saa keinotekoisesti pienentää, eli homma on luonnollisesti Trafilta lähtöisin. Hurraa :poff:
     
  2. cuda69

    cuda69 Gearhead

    Ai,kyllä minä sain lyhyet kilvet heti katsastuksen jälkeen ja tilasit sitte samat mustana.
     
  3. Make.S

    Make.S Gearhead

    Kyllä minäkin tilasin etukäteen muistaakseni iisalmen katsastusasemalta hyvinkäälle, lyhyet mustat kilvet. Jonkun siirtomaksun n. 20€ ne sai siihen kepluteltua, mutta eipä tarvinnut ottaa pitkiä eurokilpiä.
     
  4. B 50

    B 50 Gearhead

    Juu, kyllä minäkin sain lyhyet kilvet, eikä tarvinnu edes mistään tilata, niitä on ihan hyllytavarana Hyvinkään konttorillakin. Tahtoo sanoa että jos katsastusmies olisi niin halunnut, mulla olis nyt pitkät kilvet enkä vois niitä lyhyisiin vaihtaa ilman katsastusmiehen hyväksyntää. Ja tää on suhteellisen tuore käytäntö, ennen oli ennen.
     
  5. puavo the baboon

    puavo the baboon Gearhead

    mulle antoivat vaniin czu-4 kilvet,toinen oli se prätkä-kilpi ja toinen iha normaali mut helevetin pitkä ja eu-logot kummassakin! :eek: vetokoukun takia se mopon kilpi ei sopinu taakse enkä viittiny kilven paikkaa siirtää oveen tms.ni tyrkkäsin sen etupuskuriin ja sen toisen kilven leikkasin peltisaksilla taakse poteroonsa käypäses! :poff: varmaa oli hirvee rikos..?

    joo ite asiaan: kuvatekstit vasta kerenny lukea ja historic race cupissa on vm-66 escortti,vm-80 b-kadetti ja yhessä kuvassa on c-mallin coupe kadetti ja kuvatekstissä on b-mallin ascona.. :soosoo: mut täähän olikin jenkkiauto lehdykkä eli eurokikottimet eeoo nii justiisa.? :rotfl:
     
  6. B 50

    B 50 Gearhead

    Veistelepä samanlaiset mopoos ja mene kehä-3:n sisälle prätkäkyttien kanssa kinaamaan. :poff: Jo pelkkien ruuvinkantojen jättäminen ilman valkoisia peitehattuja tiukimman kaavan mukaan tulkitaan laittomaksi.
     
  7. MudMax

    MudMax Gearhead

    Ne valkoiset peitehatut on muuten laittomat, jos ei satu olemaan valkopohjaiset kilvet :wink:

    http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2000/20000764
     
  8. puavo the baboon

    puavo the baboon Gearhead

    joo ruuvin hatutkin puuttu eli miehä oonki hirvee kriminaali.. :poff: vani myyty jo ajat sitten,liekö uus omistaja linnassa tuon kilven takia.. :rotfl:
     
  9. Miuge

    Miuge 1st gear

    Mutta mihin on hävinny se ilmotus siitä ultra hienosta ja harvinaisesta 96-vm ss camarosta :wink:
     
  10. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    Itse muuten olen ostanut sarjan vanteita. Laatu ja hinta kohtasi ainakin minulle. Hyvin tultiin juttuun.
     
  11. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Just niitä. Pekkahan on mukava tyyppi, mutta oisko netti sittenkin parempi paikka myydä noita. Ainakin ne vanteet saisi useammin ns framille :odroll:
     
  12. raggare

    raggare Gearhead

    ihan jees numero.
    on niitä huononpiakin ollu.
    ja parempia. :D
    ja tuo 34 Rodi on kyllä huippuhieno!
     
  13. Hd-hippi

    Hd-hippi Gearhead

    Se Panshovelin päällä keikkunut neitonen saa täältä ainakin täydet pisteet... :odroll:
     
  14. mirage

    mirage 3rd gear

  15. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Pari virhettä bongattu Sema-jutusta... :wink:
     
  16. C-barge

    C-barge Gearhead

    Mun mielestä lehti on parantunut, siinä on yritystä ja asiakasepalaute on varmasti vaikuttanut. Vaikkei sillee mikään artikkelin kohde kauheesti mua sytyttänyt, mut noin muuten. Asiallisesti toi tolppamakasiinin haukunta rupee olee vähän samanlaista ku joku fyyran haukkuminen, et se nyt on vaan ihan paska, ihan sama mitä se on.
     
  17. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    yksikin virhe on vähän kakspiippunen mut olkoon, ei harmita kuitenkaan. :)
     
  18. MercComet

    MercComet Gearhead

    Kas tuttu heppu artikkelissa! :D Viimeksi ei ehditty vääntää juttua enempää Mercuryista, vaikka kuvaa olikin jo esillä...
     
  19. xp

    xp Gearhead

    Ford 335 cid cleveland tutuksi (kirja uutuus).
     
  20. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    tammikuun v8 saapus, mull tuli viime viikolla jo Rod & Customin Huhtikuun numero !

    Vai liedossaki asustaa musta leski... minäkin löysin "elli" edselistä pari mustan lesken pesää, onneks ne oli tyhjiä, ja uutta verkko ei ole ilmaantunu.
     

Kerro tästä muillekin!