taas pukkas uutta veekasia...

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja tampio, 14.12.2005.

  1. Jas

    Jas Gearhead

    Katoin kans että onpas oikein kirja moisesta mosasta..
     
  2. 5.7 olssi

    5.7 olssi 1st gear

    Nyt rupeaa lehti olemaan Ok.Meni pitkään etten tilannut ,jos sisältö jatkuu samanmoisena niin täällä jatketaan tiaamista.

    Hyvä oli etenkin juttu entisaikojen Race miehistä lisää tämmöistä ja lisää myös esim, tämän päivän Race harrastajista ,vaikka joka lehteen juttua jostakin henkilöstä/kalustosta eikä tarttis olla tiimit/henkilöt mitenkään ammattimaisesti liikkeellä.

    Mites tommonen ,jos raha riittää ja Suomesta loppuu tiimit .Käykää vaikka Ruotsin puolella tekemässä juttua jostakin tiimistä.

    Mopar osio hyvä ,kuten tekniikka osio myös ja olisikin hienoa,jos saataisiin lukea eri kuutiotilavuuksisista moottoreista/rakenteluista jatkossakin.

    Hyvä toimitus/tekijät.
     
  3. v-v

    v-v Gearhead

    Tuosta -29 Silver Bullet jutusta jäi mieleen että noita Boydin tekemiä autoja ei olis edes Ruotsin suunnalla? Tarkoitetaakohan tuolla siis näitä "julkisuudessa" olleita? -08 Powerissa nimittäin sattui yksi A Tudor silmään missä oli Boyd signeeraus ja tyylikin oli sen pajan luokkaa. Sieltähän voi siis tilata pirssin jos sattui vaan olemaan tarpeeksi ameriikan oravan nahkoja taskussa?
     
  4. VSOP

    VSOP 3rd gear

    Tätä asiaa aika laajasti selviteltiin, eikä ainuttakaan tullut vastaan. Jos Sinulla on enemmän tietoa asiasta, niin kiinnostaa.
     
  5. v-v

    v-v Gearhead

    Ei enempää faktaa ole, autossa vaan oli tyyli niikuin Boydilla ja nimmarit löytyi, yksi kuva pitäisi jostain löytyä. Voihan olla että siinä muuten vaan oli nimmarit. Koitan kuvan ettii


    auto olikin -32 Tudori ja onkos nuo nyt sitten ruotsin kilvet...

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  6. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Kuvasin 2006 Tukholmassa Fyndbörsgaragetissa 1947 Chevrolet Sedan Deliveryn jota väitettiin Boyd-rakennelmaksi. Tyyli oli ainakin varsin tyypillinen. Eipä tuota ole juuri liikenteessä näkynyt.
     
  7. faikku66

    faikku66 Gearhead

    Pakolliset Camaro-esittelyt piti tietysti taas olla.Corvette ja Cuda puuttuivat tällä kertaa,mutta näköjään korjautuu ensi numerossa.Olishan noita paljon muitakin automalleja olemassa.Ja toi -93 tuunattu Camaro olis kyllä ollu GTI-lehden heiniä.Ekki Parnilasta kertova juttu oli hyvä,lisää tälläisiä.
     
  8. Beluski

    Beluski 3rd gear

    Veit sanat suustani 8) Noi asiat häiritsi muakin tässä numerossa,muutoin kiintoisaa lukemista piisas.mutta kaikkia ei voi millään miellyttää...
     
  9. peltsi

    peltsi Gearhead

    Juu samaa mieltä ettei noi nyky tuningit kiinnosta vaikka varmaan veekasin genreen tavallaan sopivatkin. Mutta tilaajana pysytään niin kauan ku tekniikkajuttuja on enemmän ku pienoismalleja. Kyllä sitä stroukki seikkailua on ollu kiva seurata.
     
  10. PPRCuda

    PPRCuda Gearhead

    Liian vähän Cudia..

    Eikö 1993 Camarossa ole ratissa air bagia?
     
  11. Mopar heppu

    Mopar heppu 2nd gear

    Nopeesti selattuna ihan reilusti luettavaa loppupelissä, .....verrattuna joskus aiempiin lehtiin.
     
  12. ata

    ata Gearhead

    Tuli selattua läpi, ja vaikutti kyllä tosiaan ihan hyvältä numerolta. Oli asiajuttua ja uusia ja vanhoja autoja (ja tuttujen autoja myös...).

    Ja pienoismalleja voisi toki olla enemmänkin... :) Sinne Turun pienoismallinäyttelyynkään kun en ole koskaan itse saanut lähdettyä, vaikka olen FCMA:n (se pienoismalliyhdistys jonka järjestämä näyttely oli kyseessä) jäsenkin ja niitä harrastan itsekin.

    Ja se punaisen Boyd-tyylisen Tudorin kilpi on tosiaan ruotsalainen, siellä kun saa tuollaisia fiksumpia jenkkikilven muotosiakin kilpiä, mikä täällä Suomessa on jostain syystä täysin mahdotonta. Samahan onnnistuu myös mm. Virossa ja Saksassa ym. monissa muissa EU-maissa. Ei Suomessa...
     
  13. ata

    ata Gearhead

    Ei ainakaan tuo ikäisessä ole vielä pakollinen. Mulla on yksi loppuvuodesta 93 käyttöönotettu (VIN-koodin mukaan 94-mallinen) auto (ihan Suomessa ensirekisteröity "suomiauto"), jossa ei ole airbagia ollut koskaan. Tuli vissiin 94 tai 95 vasta pakolliseksi.
     
  14. Remu63

    Remu63 1st gear

    Chevy pickuppi oli hieno ja Parnilan Ekin juttu parasta lehdessä.
     
  15. impala67

    impala67 Gearhead

    melkein tuntuu siltä että veekasi alkaa pärjäämään moblalle tällä viimeisen nron kaltaisella kattauksella. go V8 go. kyllä nettikriitikotkin ovat ehkä jotain parannusta saaneet asiaan? että ei ole turhaan itketty ja saivarreltu alennustilaa.
     
  16. homer

    homer Gearhead

    Mobilisti oli (tässäkin) edellä. Parnilasta ja Coupe Moparistahan oli juttu Mobilistissä jo viime vuonna. Vai oliko se jo 2010, en ole ihan varma.
    Mutta kun uusimmasta kasista olisi jätetty se tuninkicamaro pois (tilalle vaikka joku kisapelin, vaihteeksi vaikka kaksipyöräisen esittely) niin lehti olisi ollut varsin mainio. Lukiessa meni reilu tunti normaalin puolen tunnin silmäilyn sijaan.
     
  17. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Silver Bullet -juttuun olisin toivonut enemmän hotrod-rakentelun historian vaiheita 70-80 -luvulta, joka on hotrod-historian kannalta oma aikakautensa street rodeineen. Tässähän Boyd oli suurimpia tekijöitä. Aikakausi tämän tyylin suhteen huipentui 90-luvulla, jolloin vastaiskuna tälle syntyi nuorten rakentajien rat rodit ja siitä päästiin takaisin perinteiseen tyylisuuntaan. 40-luvullahan tehtiin kilpureita, 50-luvulla high-school -rodeja, 60-luvulla omituisia show stoppereita. Silver Bullet osaltaan aloitti street rod / billet -suunnan.
     
  18. 69

    69 3rd gear

    Luin paskalla uutta kasia ja heti tuli asiaa kakkosesta (katso sivu 60 alanurkka).
     
  19. arskazone

    arskazone Gearhead

    Oma tilaus on 2 end.Tarttee katella miten helpoiten tästä skeidasta pääsee
    irti.Mukavat teille jotka jatkatte lukunautintoja tämän Aapisen tiimoilla, mutta tyvärr inte,vanhalle harrastajalle,se oli tässä.Adios.
    t:Arska
     
  20. stangrider

    stangrider 3rd gear

Kerro tästä muillekin!