taas pukkas uutta veekasia...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja tampio, 14.12.2005.

  1. jaketin

    jaketin Gearhead

    :oops: :oops:
     
  2. ekiker47

    ekiker47 1st gear

    En kritisoi lehteä, vaan lehdessä ollutta mainosta asentajan alustasta (s. 60), jossa näyttävä liekitys. Arvatkaapa vaan, löytyykö noita liekitettyjä myyjän sivuilta:
    http://www.ironsec.fi/webmarket/asentaj ... -1563.html

    Onko tämä taas sitä kuuluisaa asiakkaan harhauttamista!?!
     
  3. PAZI

    PAZI Gearhead

    Lopetin tilauksen. Mielestäni hinta/laatusuhde ei ole kohdannu aikoihin.
     
  4. Remu63

    Remu63 1st gear

    Parempaan suuntaan on menossa mielestäni.Smedsin rodi ja jaketin-juttu hyvää luettavaa :D Ja Studen Champ piristävän erilainen malli,kolahti ainakin mulle 8)
     
  5. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    smedsin rodi tosi upee.. miksei siinä ollu foortin mottia :rotfl:

    yleensä foorteissa on chevyn motti, onko ne niin paljon parempia, vai mistä johtuu :odroll: :mad: :rotfl:
     
  6. Mutku

    Mutku Gearhead

    ^komps. Eli mielestäni V8 Magazine on pari numeroa petrannu jo kivasti. En väitä, että tuo lehti olis "wanhojen aikain" tasollaan, mutta todella hyvin näyttää suuntaa korjatun. Jos tuohon suuntaan jatkavat, niin minun mielestäni hyvä tuloo.
     
  7. impala67

    impala67 Double Gearhead

    oo blackbetty, shamalang... tuli mieleen. aivan sikahienosti rakennettu rodi. kertakaikkiaan persoonallinen ja kunnolla aivan omaa näkemystä. ihmetytti se keltainen pikkutuikku pakoputken ulostulossa, sivuvilkku vai savujen tunnelmavalo???
    dartmiehen tunnustukset oli kyllä hyvä, ja varsinkin se että tosiaan ennenwanhaan ku me vaarit oltiin kölvejä niin kaivarissa bostas aina joku. hieno tunnelmaotos stokkan takaa, olis saanu olla isompana vaikkei tainnut olla niin kovin tarkka valokuvaksi.
    olihan se vettekin hiaano, vaikken niistä muuten ymmärrä. kisajuttujakaan ei ollut liikaa kun ei talvella paljoa revitellä.
     
  8. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Tämän uusimman nummeron lukemiseen meni n. 40 min mikä on henk. koht. ennätys, eli hyvä numero pitkästä aikaa, onnittelut siitä.
     
  9. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Mä lopetin kans tänä vuonna V8 Magazinen tilaamisen, lähinnä siksi että lehti tulee mun kantakapakkaan Ukko Munkkiin. Hyvä syy pistäytyä kaljalla...
    Olenkin samalla tehnyt pientä tutkimusta, jonka perusteella V8 Magazinen lukeminen kestää kahden keskioluttuopin verran.

    Onneksi sinne ei tule Mobilistia. Sitähän saattaisi tulla humalaan... 8)
     
  10. ekiker47

    ekiker47 1st gear

    Eikös se ole ihan hyvä, että Chevroletissa on Chevyn kone!?! Vai tarkoititko niin kuin ylipäänsä, että kun monissa Voortti-rodeissa on Letukan tekniikka, niin tässä olisi suonut näkevänsä kuin vastineena Fordin tekniikkaa!?! Ei ihan auennut...
     
  11. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    jep, olisi aika yllätys ollut että foortin tekniikka.
    Ikinä en ole ymmärtänyt miksi rod foordeissa on yleensä chevyn tekniikka / mitä sillä on edes väliä... ihmetellen vaan...
     
  12. jaketin

    jaketin Gearhead

    Olen kuullut yhden syyn, että chevyn pikkulohko on kapeampi ja siksi helpompi asentaa rodin nokalle :eek:
     
  13. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Nyt voisi joku joka oikeasti tietää arvailla...

    Suurin syy lie se että niitä Chevroletin koneita on ollut perinteisesti aika hyvin saatavilla ja että ne on halpoja korjattavia/viritettäviä. Esim. vanhoissa Australian rodeissa on usein ollut Y-blockeja ihan vaan sen takia että niitä on ollut paljon romiksilla, Englannissa Roverin kaseja jne.

    Mutta eihän se voi olla ainoa syy, onhan niitä muitakin moottoreita erityisesti eikä rakentelu nyt varmaa sen kalliimpaakaan ole. Mutta kun joskus mietin kansiventtiilimoottoria Ranskan Fordiin niin moottorin ulkoinen koko/öljypohjan muoto/ohjaussimpukan paikka olisivat vaikuttaneet siten että Chevroletin pikkulohko olisi ollut helpoin sovitettava. Ja sitäpaitsi paperien puolesta 262:n olisi saanut luvat kohtuullisen helposti. Kyllähän sinne Moparin/Fordin/Roverin tms. olisi tietysti sovittanut mutta siinä olisi sitten ollut enemmän hommia.
     
  14. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Edistyksellinen SBC sai kilpa-autoilijoiden (lue roddareiden) keskuudessa suuren suosion heti kun se esiteltiin 1955 ja suosio on jatkunut siitä asti samoista syistä. Helppo, halpa, hyvä, yhteensopiva, paljon viriosaa tarjolla.
     
  15. Putte

    Putte 1st gear

    Kenties kolmesta seikasta, parempia, osia helpommin saatavilla ja halvempia.
     
  16. Putte

    Putte 1st gear

    No olihan aikanaan Drag racingissä yksi poikkeava. Sandbegr-Saapunkji tiimin Econo Gas Vegassa oli Fordin pikkulohko ja sillä jopa voitettiin mestaruuksia. :eek:
     
  17. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Tossa lajissa se ei kysele merkkiä vaan osaavia tekijoitä :wink:

    Eli onhan noita Drag Racessa ollu mm. Streetissä kaiken merkkisiä, eniten pikkulohkoissakin menestystä on tainnu kyllä tulla Chevyillä mut mm. (muistaakseni) ainoa yhdistetyssä pikku- ja isolohkojen mestaruussajassa mestaruuteen asti vieny pikkulohkopatahan on ollu Fordi ja sit puolestaan tän hetkinen pikkulohkojen eli Street C:n SE aika on vedetty (noloa kyllä :poff: ) Moparilla :lol:

    Ja ens kesänäkin siellä pitäs taas olla ajamassa ainakin yks niin kova pikkulohko fordi että ainakin se sen kuski (J)uhoaa jo nyt ennakkoon täällä foorumeissakin kaikista eniten :rotfl:
     
  18. 6PPC

    6PPC Double Gearhead

    Chevyn sb edistyksellinen v 2012 ????, ei ole tainnut olla sitä 50:een vuoteen.

    hieno corvette lehdessä oli,poislukien motonet tulpanjohdot
     
  19. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Nyt kyllä luet uudestaan, itse en tuosta oikein tuollaista tulkintaa saa mitenkään.
     
  20. 63S88

    63S88 Gearhead


    Niinpä!!
     

Kerro tästä muillekin!