taas pukkas uutta veekasia...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja tampio, 14.12.2005.

  1. tampio

    tampio 1st gear

    onhan se primer kyllä parempi kun veekasi mutta voishan sitä laittaa rahat huonompaankin kun veekasiin,joten antaa vaan lehden tulla :D
     
  2. Kaj S. LaHurri

    Kaj S. LaHurri 1st gear

    Eihän se voinut olla täysin perseestä kun se oli 27-vuotis-juhlanumero.
     
  3. e

    e 3rd gear

    Joo kyllä oli taas ihan surkee lehti. Ja niin oli viime lehti ja sitä edellinen. Ja oikeastaan kaikki lehdet on ollu ihan surkeita. Ihan liikaa juttua autoista. Ja en tykkää että sivut on numeroitu tuosta kulmasta ja lehti oli 0.3mm liian paksu. En oo ikinä lukenut yhtään lehteä, mutta taas seuraava on varmaan ihan paska. Ja tilaus tullut vuodesta 1675 ja vielä tuplana.

    Hitto varmaan pakko lopettaa tilaus. Tai no jos vielä seuraavan antais tulla ja itkis sitte taas.

    Yngh. Mikä **ttu siinä on että sitä on aina pakko porata? Kun siitä lehdestä EI SAA sellaista että se jokaista täysin miellyttää paitsi jos levikki on 1. Ne joita ei miellytä, ei sitä osta/lue. Perustavat sitten oman lehden ja tekee siittä sellasen että se on kaikille just sopiva. Ps. mulle ei sit juttuja yhdestäkään Fomocosta mutta Mustangeja ei mielestäni oo koskaan liikaa. Mitään varttimailijuttuja ei jaksa lukee mut kiihdytyksestä lukisin mielelläni lisää.

    Ps. Lainaisko joku tilaaja omaansa ku mulla ei oo varaa käydä ostamassa itelleni omaa?
     
  4. SG480

    SG480 1st gear

    V8 -magazine on hyvä lehti. Nykyään on vaan se ongelma että about kaikki on jo nähty livenä ja loput maailmaa kutistaneesta netistä eli
    mikään ei riitä / tunnu miltään. Syksyisellä Californian matkalla tuli mm. nähtyä tuo Pettyn auto livenä - hieno oli.

    Itse ostin ekan kasin 3/79. Jos sitä nyt lukee niin nostalgiafiiliksistä huolimatta anti on aika kaponen pl. Kimin loistavat pääkirjoitukset.
     
  5. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    Mulla on start/speedejä ja colorodeja pari 80-luvun alun V8:a, niin ei sitä suomessakaan hirveen kovasti oltu kehityksestä jäljessä 70/80-luvuilla jos ruotsiin vertaa. Toki autoja oli vähemmän, mut lehtien taso oli aika sama. Nyt kun tuolle kultsille tulee tuo V8, niin ite sen tilaamisen lopetin. Nykyään tulee enää molemmat mobilistit ja sit ruotsalainen Power-magazine. Minusta parempi kuin Wheels. Tuo primer on ollu harkinnassa jo pitkään, mut ei oo saanu vaan itteensä niskasta kiinni. Tarvii varmaan yrittää saada suu auki, kun Platuun törmää. Sen primerin vuosikirjan ostaminen kävi todella vaivattomasti Uddevallassa :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  6. bdr529

    bdr529 1st gear

    Aivan. Silloin kaikki oli itselle uutta ja Suomessa ainutlaatuista.

    Osa esitellyistä autoista oli nykysilmin katsottuna aika vaatimattomia (vaikka kyllähän jotkut Pekka Leino-tyyliset jutut olisivat vielä nykyäänkin kova sana). Kaikki vei kuitenkin rakentelua eteenpäin.

    Alkuperäisten tekijöiden työn arvoa ei vähennä se että lehtijulkaisun myötä ideat levisivät ympäri Suomea ja kaikki kopiot eivät välttämättä olleet aivan yhtä mietittyjä kokonaisuuksia.

    Ennen uustuonnin laajanemista oli lehdessä esitellyillä "suomen ainoa" -malleilla oma arvonsa mutta kyllä nykyäänkin aito suomiautohistoria tuo esiteltävään autoon omaa syvyyttään, varsinkin jos historiasta löytyy oman aikansa perä-ylös -virityksiä, lauluautoksi alenemista ja jälleen täysentisöinti.

    Melko tavallisenkin harrastajan oma osaaminen ja tietämys, viri- ja retro-osien saatavuus, palvelujaan tarjoavien osaavien ammattilaisten määrä ja eri tyylien ymmärrys on vaan lisääntynyt niin paljon että huippuauto on "helpompi" saada aikaan. Rahaa siihen toki menee.

    Lehti näyttää "esikuvia", joista perässähiihtäjät ottavat ideoita. Jotkut sen kummemmin pureksimatta, jotkut osia hyvällä maulla ja tekniikan ymmärryksellä uusiksi esikuviksi yhdistellen.
     
  7. jäyhis

    jäyhis 1st gear

    Niitä ei voi olla liikaa. 8) Siksi tuleekin ostettua kasille kaveriksi irtonumeroina Popular Hot Roddingia ja mitä milloinkin. Pidän V8 Magazinesta ja tilaus saa jatkua. Tosin olihan ne Auliksenkin laitteet omalla tavallaan hienoja. Autenttisia ainakin.

    Aika herkkänahkainen saa olla, jos GTI-lehden mainoskin välissä v---ttaa.
     
  8. No H2O

    No H2O Gearhead

    Hm... Näytenumero kolahti luukusta joo... Sano...

    Joo... Ei harmita tuo lehden tilauksen lakkauttaminen pätkääkään, mihinkään suuntaan tuosta melkein kymmenen vuoden takaisesta päätöksestäni lehti ei ole kehittynyt... Samaa tuttua rataa jatkaa...

    Kaiholla muistelen 70-luvun lopun ja 80-luvun alun kaseja joissa oli vielä oikeata asiaakin ja jutut oli mielenkiintoisia, yms. :-?

    Harmittavasti tuo kaupallisuus ja sen mukanaan tuoma linja pukkaa esille tästäkin lehdestä... Nykyisellään rinnastan kasin ja kuttaperkkalehden samaan kastiin...

    No tulipahan sanottua tämäkin... Jatkan muiden lehtien lukemista täällä ulkomailla... 8)
     
  9. Jza

    Jza Double Gearhead

    Niin, kasin sisältöhän ei ole mihinkään muuttunut sitten 80 luvun. Silloin oli juttuja pääsääntöisesti 50-80 luvun autoista ja niistä samoista louskuista kerrotaan tarinat vieläkin. Samat pirssit kiertävät lehdestä toiseen uusien omistajien kanssa ja eri värisenä.

    Siihen nähden että kuinka paljon vaikkapa 80 luvun alkupuolen kaseissa oli juttua esimerkiksi uusista autoista tai sen aikaisista viripalikoista, niin on ihme että edelleen kerrotaan niistä samoista vehkeistä. Mun mielestä kasikin saisi uudistua ainakin osaltaan tän päivän tasolle. Se on nähtävästi jämähtänyt sinne 25 vuoden taakse. Pitäs nimetä se lehti jenkkimobilistiksi...

    On niitä uusiakin V8 moottoreita, autoja, on ohjelmoitavia ruiskusysteemeitä, on sähköohjattua laatikkoa, on vaikka mitä. Nuo kaikki vaan loistavat artikkeleista poissaolollaan :odroll:
     
  10. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Mä puolestaan alan olla entistä vakuuttuneempi siitä että ennenvanhaan homma oli ikäänkuin harvinaisempaa ja ainutkertaisempaa ja vähän niinkuin uuttakin ja sen takia noi vanhat lehdet vaikutti paremmille. Toki kaupallisuus ja semmonen on entisestään lisääntynyt mut missäpäs ei. Nykysin kaikenlaista tarjontaa vaan on niin paljon enemmän kuin ennen ja on kaikki nettijutut vielä lisäks että mikään ei vaan tunnu enää samalta kuin silloin ennen kun lähes kaikki alan liittyvä luettiin vaan noista sillointällöin ilmestyvistä lehdistä. Silloinhan odotettiin uutta kasia jo myyntipalstankin takia, nykyisin kaupat hoituu nopeampia reittejä pitkin joko netissä tai KePössä tms.
    En tiedä mut tolta se musta lähinnä vaikuttaa. Olihan ne alkupään lehdet hiukka enempi harrastajapohjalla tehtyjä ja se tietty vaikutti vähän sisältöönkin mut kun niitä nyt selailee niin ei niissäkään kamalan paljoa juttuja oo per lehti (mulla on niitä kaapillinen kokolailla alkuajoilta aina nykypäivään). Eli sanoisko yhteenvetona että ennen oli hyvien juttujen osuus lehden kokonaisuudesta ehkä vähän isompi mut sit taas puolestaan lehdessä oli kaikenkaikkiaan vähemmän sisältöä ja uusissakin lehdissä on kyllä hyväääkin luettavaa. Huonoimmillaan homma tais olla muutama vuosi sitten mut nyt on selvästi menneet parempaan suuntaan.
    Jatkan siis yhä tilaamista ja lukemista, vois sen siihen kuluttamansa ajan huonomminkin käyttää :wink:
     
  11. pas2

    pas2 Gearhead

    Alun Wheelsit on loistokamaa, kun niissä kaikki autot lakataan ja kehutaan joittenkin autojen hyvää lakkaa :D Ei ollu vissiin kääntäjä kovin harras autoharrastaja. Tinaamista käsittelevässä jutussa oli hupaisia käännöskuppia niin paljon, että hekotukselta meinas kakka tipahtaa housuun. Jutut sinänsä hyviä, esim just toi tinausjuttu ja olihan niissä joku Volvon turbotuskin vuonna 1979.

    Uutta veekasia en o nähny, mut kyllä siinä varmaan joku juttu on, mikä muakin sytyttää. Pitääkö sitä ny perqle porata joka hemmetin kerta ku joku lehti ilmestyy... Pöh.
     
  12. 360ht

    360ht 1st gear

    On tainnu jenkkiharrastus ukkoutua kun aina muistellaan 70-80 luvun w8 lehtien paremmuutta????? prkl. maailma muuttuu...niin myös lehti ja hyvä niin.
     
  13. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Woisko joku tietäjä kertoa sen Road runnerin imusarjasta MIKÄ se on. Onko se kasattu pulttaamalla kansi isoon tyhjään tilaan vai onko siellä sisällä jotain "mystisiä" kanavia. On meinaan mielenkiintoisen näköinen viritys.
    Ai niin lehden arvostelu.
    Hyvä lehti, vain muutama numero alkupäästä puuttuu (alle kymmenen).
     
  14. ticky83

    ticky83 3rd gear

    Jos jollain on kertoa lisäinfoa mitä kyseinen moottori sisältää niin kertokoon...
     
  15. -zzz-

    -zzz- Gearhead

    Mun mielestä se juttu jostain Italian Valiantista oli ihan hanurista, noitahan on kaikki pöpilistilehdet täynnä. Olis eden vähän duunattu! Katto veks ja vähintään kaks 750-holleyta.

    Ja taaskaan ei ollu yhtään juttua Mustangista! En olis ostanu jos olis ollu rahaa.
     
  16. rt68

    rt68 1st gear

    Tulihan tuo kasi mutta Mopar muscle on nopeampi sillä kun kasista tuli 8/05 tuli Mopar musclesta jo helmikuu 2006 :rotfl:
    No, joskus niiltä jää välillä joku lehti kokonaan tulematta mutta tilausaika vastaavasti jatkuu, nyt taitaa olla joku 1,5 vuotta tullut lisäaikaa.
     
  17. Roadmaster

    Roadmaster 3rd gear

    Ei se varmaan ole niin helppoa tehdä juttuja, joista kaikki pitäisi.
    Kirjoittaisit itse, niin nähtäis olisiko yhtään sen parempia.
    :) :) :)
     
  18. -scrode-

    -scrode- 1st gear

    kyllä tuossa kasissa ihan luettavia juttuja oli, ehkä nyt kaikki ei niin kiinnostavia mutta luettua tuli kuitenkin. onhan se muissakin lehdissä sama juttu kuten esim. jallussa, ettei kaikki jutut niin kiinnostavia ole, mutta luettua tulee silti, tai ainakin katsottua kuvat :oops: . isot pojat on vaan kertonu, enhän minä semmoisia lehtiä... :wink:
     
  19. Anti-Midas

    Anti-Midas Gearhead

    veekasi

    Aikoinaan kasi oli lähes ainoa jenkkiautojen myyntikanava ja sitä odotettiin fyrkat handussa ja puhelin toisessa. Se aika meni ohi ja oon jo vuosia sitten vaihtanut kasin tilauksen tilalle pari jenkkilehteä, niistä voi valita tarkemmin omia makuja vastaavia juttuja. Kasi yrittää olla liian monipuolinen. sen voi ostaa silloin tällöin jonkun tietyn auton vuoksi. On aika kallis lehti.
     
  20. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Täälläkään kirjoitetut jutut ei miellytä kaikkia lukioita ja näissä Stooreissa on yleensä vaan muutama rivi tekstiä. :wc:
     

Kerro tästä muillekin!