Taasko muuttuu, ehkä..??

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Vani-91, 7.7.2004.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    joo näin on..menee kyllä viimeinenkin usko eu:n jos suomikomubyrokraatit taas kävelee tosta vaan eu pykälien yli ja eu ei tee asialle mitään.toivon todellakin että elämä jakaisi sellaiset kortit jossain vaiheessa että vois muuttaa pois täältä..niin isänmaallinen kuin olenkin.hävettää ajatella mikä määrä verta vuodatettiin että itsenäisyys säilytettiin.ja sitten kaiken sen jälkeen maa on ajettu vitutuksen mekaksi kaiken maailman paskapykälillä mitä tuntuu löytyvän joka asiasta.tuntuu kuin hallituksen päällimmäinen tehtävä olisi varmistaa että tavallisen duunarin arki pysyy mahdollisimman karuna ja kivisenä.ei tässä maassa saa olla mukava asua.pitää olla hammasten kiristelyä ja kurjuutta.paitsi jos olet miljonääri..ei jaksa ymmärtää ei..
     
  2. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Ja tällä hetkellä jotenkin tuntuu, että liikettä kyllä piisaa...valitettavasti vain mennään päin persettä niin että soi.

    Kai tuommoinen jumalan statuksen itselleen antanut nilkki jollekulle tässä maassa vastaa...mutta mielenkiintoista olisi tietää, että kenelle?

    Hitto kun olisi itselläkin noin vakaa ja varma palli alla, että voisi tehdä just sitä mitä sattuu napostelemaan...mutta kun ei, tasan ei käy onnen lahjat, vaikka valtion virkamiehen status sitä onkin olevinaan. Pitää varmaan vaihtaa virastoa...Hmm...millaisetkohan pääsyvaatimukset tuonne Kuitusen laitokseen mahtaisi olla? :grin:

    -JJ-
     
  3. cool

    cool 1st gear

    Oletteko pyytäneet jos vaikka itse kuituska
    viitsisi kommentoida aiheeseen.

    Lähetin pyynnön ja linkin sivulle aiheeseen,
    jospa vaikka selittelisi hieman.

    huomaa jos on oppinut lukemaan,mitä mieltä kansa on.


    Ääh. enpä huomannutkaan sitä kuukauden lomaa
    joka loppuu 9.8, joten ainakin sinne kestää
    satutunnin odottelu.


    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: cool 2004-07-08 18:51 ]</font>
     
  4. dumb

    dumb Gearhead

    niin tosiaan, jos kerran kuitunen on jollain tavalla oikeasti väärässä niin eikun kirjelmöimään asiasta ja vaatimaan selityksiä, turha se on täällä kiukuta.
    aika naurettavaa touhua moisesta asiasta kitiseminen, ja onhan ha:n ja pa:n erona se että pa:sta puuttuu penkkejä...
     
  5. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Selityksiä voi kyllä vaatia...mutta kun palli on semmoinen, että sitä ei kansa valitse, niin silloin vastaaminen on ihan siitä kiinni, sattuuko kaveria kiinnostamaan se vastaaminen paskan vertaa.

    -JJ-
     
  6. cool

    cool 1st gear

    Tarkoitinkin tuolla juuri sitä, mitä "dumb", turha kitistä jos ei anna tietoa minnekään ulospäin.
    Suomen kansa on siitä ihmeellistä jos asiat ei suju heidän mieleensä, nuristaan jossain nurkan takana, eikä yritetäkään tehdä asialle mitään.
    Muuta kuin barrikadeille.
     
  7. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Ei kun täällä suomessa on totuttu siihen, että kieritään paskassa ja nuristaan saunassa kaljaputeli kourassa ja uhotaan niin perhanasti...mutta mitään ei tehdä :grin:

    -JJ-
     
  8. Karva

    Karva Gearhead

    Ei se yhdestä Kuitusesta ole kiinni, no tyyppi vaikuttaa täys ... -päältä ja jos oikein kävis ja vastaan tulis niin kyllähän se kuitu siihen jäis, mutta ei sota yhtä miestä kaipaa se kun on koko viraston asennne sitä luokkaa jotta tuokin homma pitäs myydä kiinalisille ne osais sen varmaan järkevämmin, kumma kyllä mutta jokaisessa rajummin säädellyssä ja verotuksen kanssa pelleilevässä pohjoismaassa on jo huomattu jotta kun antaa liekaa jotta maksaja ei siihen kuristu, alkaa niitä killinkejä putoilla ...


    Norja oli ja on yhä melkein yhtä pimee autoverotuksen kanssa kuin kekkos-landia mutta sielläkin on jo huomattu jotta tuo ruottimaan muutos, Palmen aikaisesta pimeydestä tähän nykyiseen verottomaan ja sallivaan sydeemiin tuo lisää verotuloja välillisesti paljon enemmän kuin tälläinen Kuitis tyyppinen piukee säätely ...

    Niin joo muuten tuo kuorma-autokortti oli täällä tarjouksessa, jos olet ajanut A- tai AB- kortin eräs paikallinen ilmotteli jotta sen C-osan saa tarjoushinnalla 800 E joten rupiaa oleen kannattavaa, siten vaan kaikki kuormuri-kilpiin ???

    :-o :-o :-o
     
  9. Sauerkraut

    Sauerkraut 1st gear

    Oliko ka:lle jotain minimipaino/kantavuusrajoituksia? Tai prosenttirajoja?
     
  10. SamiL

    SamiL Gearhead

    Kokonaispaino yli 3500 kg.
     
  11. Scartman

    Scartman 1st gear

    Taitaa tuo Kuitunen olla Autonvihaaja, liekö ukolla edes korttia itsellään. Ainakin iso pätemisen tarve..............:grin:



    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Scartman 2004-07-09 16:43 ]</font>
     
  12. Luulija

    Luulija Gearhead

    En herra Kuitusta tunne, hyvä varmaan olisi tuntea.

    Sen voinen kuitenkin sanoa ettei kaikki hänen tempauksensa hänen omia päähänpistojaan ole.

    Moitteet olisi hyvä luoda organisaatiossa ylöspäin. Kuitusen toimenkuva taitaa lähinnä olla kerätä verotuksellisia keinoja apuna käyttäen tieliikenteeseen osallistuvilta ylhäältä käsin määrätty määrä euroja valtion pohjattomaan kirstuun...
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Joo ja päivän paras uutinen on että tänävuonna pakuksi muutettuja ei voi enää ens vuonna muuttaa takasin henkilöautoksi! Elikkä saat maksaa täyden veron henkilöautonmukaisesti mutta 100km/h nopeus rajotus jää koska otteessa lukee pakettiauto.Eli esim. motarilla napsahtaa roima sakko jos ajaa vaikka 140km/h.
    HYVÄ SUOMI!! SUAMIIIIIIIII!!!!!!
     
  14. Nappula

    Nappula Gearhead

    Silloisella liikenne ministerillä ei ollut edes ajokorttia joka pisti nämä 80 luvun piilofarmarit verolle yli turvallisina tappaja autoina kun niitä hän piti
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    Aivan, mutta korkeimpana virkamiehenä hänellä on koordinaatio ja suunnitteluvastuu. ja se hänellä on ollut jo pitkään. Siis virkamiehet suunnittelevat ja toteuttavat ministeriöissä hommat, poliitikon istuessa ylimpänä vaihtomiehenä.

    Kuitusen virkalinja vaan on mennnyt metsään, hänen keinoillaan ei ole kerätty suurinta mahdollista verokertymää, kuten veronalennuksen myötä kasvaneet valtion autoverotulot ja Suomen euroopan vanhin autokanta osoittavat lahjomattomasti.

    Herra on jatkanut virheellistä sikakorkeaan verotukseen perustuvaa linjaansa vuodesta toiseen. Nyt hän tulppaa samalla lahjattomalla lyhytnäköisyydellä ja yksinkertaisuudella täysverot maksettujen N1 monikäyttö autojen "dieselveroreiän" ja vot samalla romahtaa noiden täytsin verotettujen autojen hankinnat ja maahantuointiverot jäävät saamatta, kun tilalle ostetaan 35% verosisia pakuja..

    Herra ei vanhana sosialistina vieläkään kykene ymmärtämään, että keraamalla 200% vero kestokulutustuotteesta, ei saada yhtä suurta tuottoa kuin kohtuullistamalla vero, jolloin liikevaihdon/veropohjan kasvu kompensoi ellei suurenna verokertymää, kuten kävi herran viimeiseen saakka vastustamalle autoveron alentamiselle.

    Kuitunenhan on se "asiantuntija" jota politikot kuuntelevat. Se herran jonka suosituksesta vietiin Portugalin ennakkotapauksen kaltainen juttu "Siilin" yhteisötuomioistuimeen ottamaan Suomenvaltiolle veronmaksajien rahoillatakkiin "suojeltaessa" huonosti tuottanutta korkeaa verotusta. Ilman tämän herran "asiantuntemusta" hallitus olisi sopeuttanut verotuksensa jo aikaisemmin EU:n vaatimuksiin vapaakaupasta ja kaupanesteettömyydestä. Ja samalla verotulot olisivat kasvaneet jo aikaisemmin ja korkeita korkoja liikaveron palauttamisesta ei olisi tarvinnut maksaa. Se ukko epäonnistuneine menneen maailman linjoineen on maksanut saatanasti rahaa veronmaksajoille. Siis suoraan taskusta autoahankittaessa ja hukkaamalla verotuloja tyhjään oikeuspelleilyyn, vaikka oli jo olemmassa ennakkotapaus, sekä jättänyt keräämättä veron allennuksen tuoman veropohjan ja sitä kautta korkeamman verontuoton viime vuosikymmeniltä laskemattakaan välillisten autoalan Alv, yhtiö, palkkatulo yms verotulojen saamatta jäämistä.

    Ukko on ajatuksissaan dinosaurus, joka pitää autoa rikkaiden elintasoleluna, jota voi verottaa kuin vierasta sikaa, sillä ne maan kaksi rikasta ne autonsa kyllä hankkivat ja ne kaksi osuuskauppaliikettä ostavat ne pakolliset autonsa kuten 50-luvulla.. Heräisi pahvi tahan päivään ja opiskelisi kokonaisverontuoton maksimointia, mitä hän selkeästi ei ymmärrä. Oppia olisi saatavissa ulkomailta - herra vaan ei taida osata kuin suomea?
    Kun kaikesta niistetään kohtuullisesti, rahaa jää kiertämään enemmän yhteiskuntaan ja kaikista pikkupuroista tulee suurempi virta Alv-, yhtiö- ansiotulo yms. verojen myötä kuin siitä, että "rajalla" yritetään kerätä "ylellisyysveroa" ja sitten juoksennellaan muutamien tuhansien veroreikiä tukkimassa vuodesta toiseen. Hukkahommaa koko pelleily ja kansantaloudellista voimavarojen hukkaamista.
    Fiksumpaa on säätää kohtuullinen vero kaikille , jolloin reikien etsiminen ei juuri lyö leiville kenellekään.. Näin muissa sivistysvaltiossa on pääosin toimittu.
    Jopa sosdem Ruotsissakin, eikä siellä vielä kukaan kerjää sen enempää kuin täälläkään, eikä "hyvinvointivaltiota" ole puretttu, vaikka siellä autoista ei ole autoveroa kymmeneen vuoteen kannettu, pelkän ALv:n riittäessä.. Se edullisemman verotuksen jättämmä raha kiertää investointien kautta muiden verojen kautta kassaan jopa suurempana.


    Mutta tämä kateusahne Yya-kasvatti ei tälläisen kokonaisvaltaiseen ajatteluun kykene. Herra vaan tuijottaa sitä veroa mikä kannetaan per tuotu auto tajuamatta, että kyllä sitä vero kertyy muistakin verolähteistä kiitos sen auton ja taskuun mahdollisesti jäävän rahan asioista. Samoin ajatus, jossa tuonti määrät kasvavat veron laskun alentamien hintojen vuoksi, samalla lisääntyneen veropohjan ansioista verosaanninkin valtiolle kasvaessa ei niiden kahden synapsin väliin sovi. Veronalennus todisti herran asiantuntemuksen tason surkeaksi lopullisesti - verotulot kasvoivat, vaikka hän arvioi vastaista.

    No urautunut fakki-idiootti virkamies ei taida kyetä yhtään laajenmaan kansantaloudelliseen ajatteluun, bvaan menee siitä mistä aita on matalin. Sietäisi ottaa itseään niskasta ja vistata itsensä samantien historian epäonnistumisten roskalavalle..
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ei ole se erona EU-tyyppihyväksyntä direktiivien mukaan. N1-monikäyttöautossa direktiivissä ei puhuta mitään penkeistä , vaan tehtaan hankkimasta N1-tyyppihyväksynnästä, ja siitä, että makustajien jälkeen puolet kantavuudesta jää kuormalle..

    Tämä puupenkkipelleily on tyypillistä yya-Suomea, jossa kansallisvarallisuutta ja ihmisten energiaa kaadetaan hukkaan kuitusmalliin. Eiköhän sen auton käyttö ja tyyppihyväksyntä maarittele onko kyse pakusta vai ha:sta homman kuten muissa sivistysmaissa? Jännää kun asuu välillä muualla kuin Suomessa, ei enää ota itsestään selvyyksinä puupenkkipelleilyjä, sillä hommat voi järjestää kuten muualla on järjestetty ilman pelleilyjä. Eikä tämä Suomi sen kummempi hyvinvointimaa ole kuin esim. Saksa tai Hollaninti, joissa olen asunut, vaikka niissä maissa ei autoveroa tunnetekaan autoa tuotaessa. Auton voi rekisteröidä pakuksi, jos sillä on N1-tyypitys,ihan niin kuin haluaa..

    Miksi esim. kaikissa autoissa ei voida siirtyä tasaveroon, alentaen ha-veroa ja nostaen ha-veroa? Kyllä joku 20-30% autovero
    + alv riittää nykyisen autoverotuoton tason ylläpitämään, sillä myyntikasvaa ja oheistuotot autoalalta kasvavat.. Samoin erillinen dieselvero sietäisi hukata taivaan tuuleen, sillä veroa onjo riittävästi pa:ssa verrattuna dieselveron säätämisaikaan, jolloin pa-verotus oli pientä. Enintään korottaa dieselin veroa pikkaisen, niin koko kuittiruljanssin tuotto siirtyisi pa-veronpuolelle.. Mutta eihän hommaa voi selkeästi hoitaa kuten muualla, säilytetään liput jalaput ja muut systeemin anakroniset koukerot.. ja kaadetaan rahaa hukkaan Ake-byrokratialle..
     
  17. SamiL

    SamiL Gearhead

    Eipä noihin kahteen Nimettömän kirjoitukseen juuri ole lisättävää. Harvinaisen asiapitoista tekstiä.
     
  18. Timmo

    Timmo 1st gear

    Kuukauden päästä ulkomaille, kehtaakohan sitä Suomeen enää takaisin tullakaan... No ainakin löytyy kertomista miten meillä Suomessa asiat hoidetaan :smile:
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    IDEAAKO?:

    Eikö tuollaista ukkoa muka saa millään pois tuolta?! Kyllä varmana saa, jos kansa on sitä mieltä. Mitä ihmeen demokratiaa se on jos yksi ukko päättää kaikkien asioista?!!?

    Vaikka tältäkin palstalta löytyy erilaisia mielipiteitä eri asioihin niin yhdestä voi olla aika varma, JOKAISEN MIELESTÄ KUITUNEN SAA LÄHTEÄ! Suomi ei tule autoilussa ikinä olemaan eurooppalaisella tasolla jos tuollainen pässinpää päättää näistä asioista!

    Ehkä olisi aika kerätä eri harrastekerhot, autoharrastajat, tavalliset taapertajat ja miettiä mitä asialle voisi tehdä??

    Hyvä aloitus voisi että alkaa pommittamaan Kuitusen esimiehiä tms. sähköposteilla ts. kun nyt vaikka 50000 viestiä tulee sähköpostiin niin ehkä joku ainakin alkaa ajattelemaan!
     
  20. Anonymous

    Anonymous Guest

    yhdyn edelliseen mielipiteeseen.oikeen helevetillinen s-posti sade sinne vaan,siis asialinjalla tietenkin niin kyllä siä luulis jonku täysjärkisenkin heräävän tähän maailmaan..onko siellä niitä?
     

Kerro tästä muillekin!