TÄMÄN KUN MINISTERIT SUOMESSA HUOMAA

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja moottorinlohko, 2.7.2016.

  1. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

  2. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

  3. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Ei yllätys että kansa älähtää, mutta jos totta puhutaan niin ei tuolla massaliikenteessä tarviis vanhoja paskoja juuri ollakkaan. Siis kun parikymmentä vuotta vanha perusauto on yleensä aika paska,harrastevehkeet poislukien koska niitä yleensä pidetään tarkemmin. Mutta sais olla niin että ei koske esim. alle -85 vuoden autoja koska niitä on jo kuitenkin niin vähän. Toi vuosimalli oli vaan esimerkki, miksei vaikka alle 90 vuotisetkin sais mennä koska nekin alkaa olla sen verran harvassa että tuskin niillä ilmastoa enää pilataan ja suurin osa niistäkin jo harrasteita. Sinänsä tuota ilmastonäkökulmaa en ihan ymmärrä kun tuskin se 98 on juuri sen puhtaampi kun 94 mutta meinasin enemmänkin sitä että vanhat perusromut joutaa kyllä siivota pois tuolta liikenteestä.
     
    Muokattu: 2.7.2016
  4. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Ihana asenne, lisää tuollaista!

    Voidaanko myös päättää millä kattilalla naapuri saa hernekeittonsa keittää? Tiedä vaikka alumiinikattilaa käyttäisi.
     
    Joe Porta, Retem ja cb125twin tykkäävät tästä.
  5. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Ei tuokaan ollu yllätys. Muistutan että tää ei koske suurinta osaa od-porukasta mitenkään, puhe oli perusautoilijasta. Siis tarkoitan sitä että minkä ihmeen takia pitäis painella menemään jollain ysikakkosella sanilla jos 2000-luvun autojakin saa alle tonnin.... nopeesti tuomitaan mun asenne mutta miettikääpä onko oikein vauhkota AINA kun jotain lakia säädetään,sama vitun vinkuminen joka kerta. "hiton mulkku katsastusmies ku hylkäs vaikka melkein puolet tukivarsista pysy melkein kiinni,"en jumalauta saanu leimaa vaikka tuulilasi ei ollu kun puoliks sylissä"....ja sitä rataa.
     
    cdv70, Norri, Saetkae ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  6. xarper

    xarper Gearhead

    Koska se 92 sani, tai vielä vanhempikin, on itse korjattavissa. Alkaa nuo 2000 luvun vehkeet kaikki tartteemaan jo niitä vitun tietokoneita fiksailuun ja vikakoodien kuittaamiseen.
    Itellä vaihtu just talvella -89 Sunny kun se kiilattiin puuhun ja tilalle tuli -01 Omega, mikään muu kaduttanut niin paljoa kun ton hankinta. Vanhat A omegat on kivoja autoja kyllä...

    Ei ne 2000 luvun autot mitkä onkaan, huvikseen oo tonnin hintasia.
    Jos 200€ saan Sunnyn millä on mukava talvi päristellä ni miks ostasin tonnilla jonkun 2000 luvun romun mikä edes lähde talvella käyntiin enää jos akku ei ole edellisenä päivänä ostettu.
     
    Roberto ja raaseriruiseri tykkäävät tästä.
  7. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Miks pitäis olla joku 2000luvun sähkövikainen ongelmapesä johon kaikki sähköboxit maksaa 500 ...kun voi ajaa sillä 1991 sunnyllä jossa ei ole koskaan ollut minkäänlaista sähkövikaa....

    Ja huonolla tuurilla se 2000 luvun kulkine voi olla ihan mätä paska...

    Eli eiköhän se kumminkin ole järkevämpää ajella niin kauan kun auto on kunnossa....ja koittaa siellä leimalla sitten karsia ne paskimmat pois....
     
    S.L, 69, xarper ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  8. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    Komppaan. Se ei tietenkään ole auton laadusta tae sekään, että se on tehty 2000-luvulla. Mutta nämä "ysikakkoset sanit" ovat ihan turvallisuusriski liikenteessä, jos jo kytkintä nostaessa polvi on suussa ennen kuin auto liikkuu. Siinä ikään kuin tehdään koko ajan passiivista itsemurhan yritystä.
     
    cdv70 ja Saetkae tykkäävät tästä.
  9. JP-350

    JP-350 Gearhead

    No juuri näin,ja 92-vani esimerkkiin viittaan tuohon aiempaan kommenttiini,niistä yleensä on pidetty huoli koska useimmat niistä jo harrasteita. Ja tämähän nyt ei tosiaan liity varsinaisesti tuohon ilmastohommaan,vaan muuhun.
     
  10. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Koko ikäni raskaan kaluston kanssa pelanneena oon aika ilonen että ne tappokoneet on saatu viimein teiltä pois.....vielä 90 luvulla niitä päästettiin leimalta liian helposti.
     
  11. Mokaman

    Mokaman Double Gearhead

    Museoikäiset pirssit eli 30v ja plus saa edelleen pariisiskin päästellä vapaasti... Jotain tolkkua siis sentään siellä, täällä varmaan kaikenikäset tullaan julistamaan pannaan huolimatta siitä kuinka vähä niitä on liikentees ja kuinka mitättömät niiden päästöt suhteessa on. (vanha POFF-hymiö tähän)
     
  12. JP-350

    JP-350 Gearhead

    No niinpä (tuohon ensimmäiseen lauseeseen) , eli sieltähän on otettu pois just se pahin ryhmä (vanhoja käyttöpaskoja joita lukumääräisesti paljon) ja harrasteille vapaus,aivan oikeeta toimintaa.
     
  13. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Kyllä nyt ihmisillä pitäs olla vapaus valita liikuttaako persettään jollain 80 luvun fiatilla vai 2000 luvun fiatilla. Ei tonkaan asian pitäs kuulua kaupungille pätkän vertaa.
     
  14. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Tai muille autoilijoille...
     
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Niin ei luulis olevan itseltä pois jos joku ajaa sunnylla polvi suussa.


    Nuorisonkin kaahaus ja kolarointi on autojen puolesta kyllä 2000-luvulle monin paikoin kalustollisesti tullut.

    On totta että halvalla saa uusiakin. Oma valintani oli 94 passat. Samoilla hinnoilla olis saanu 98-> uudempikorisen joka mulle jo tosi nykyaikainen.


    Ei tarvi kun ottaa pyörä pois niin näkee monivarsituennan. Vanhassa yksi tukivarsi. Nuo uudet monivarsituennat vaarallisia kun tulee välyksiä. Auto voi tehdä mitä vaan.


    Jos autoa ei tarttis huoltaa itse tai joku muu maksais korjaamolle viennin niin miksei uudemmalla ajais.
     
  16. Weijari

    Weijari Gearhead

    Pommithan pitää toki ottaa pois liikenteestä, se on selvä. Siihenhän tuolla jatkuvalla katsastamisella pyritään jo nyt. Väittäisin kuitenkin, että nuo varsinaiset pommit ovat hyvin harvinaisia verrattuna huonoilla renkailla varustettuihin autoihin. Huonot renkaat ovat moninkertaisesti vaarallisemmat, kun vaaratilanne, jonka ne aiheuttavat, on koko ajan päällä kun auto liikkuu. Esim toimimattomat pyyhkijät ovat riski vain sateella.

    Miksi kaiken kehityksen edellytys on jonkun asian kieltäminen? Eikös parempiin tuloksiin päästä porkkanalla, kuten romutuspalkkio tms?
     
  17. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Ei tarvita porkkanoitakaan joktka on taas yksiä tukisysteemeitä autokauppiaille.

    Kyllä ihmiset vaihtaa sen autonsa jos tahtoo ja on vaihtamatta jos tahtoo. En silti ymmärrä miksi pitäisi hyvin toimiva vanha auto mikä ollut ittellä kauan vaihtaa uudempaan mistä ei välttämättä tiedä mitään.
     
    Muokattu: 2.7.2016
  18. JP-350

    JP-350 Gearhead

    "ei pitäis kuulu kaupungille,muille autoilijoille,yhteiskunnalle millä paskalla ajelee"? Miettikäähän hiukan. Tämä on just demokratian nurja puoli kun jokainen sukankuluttaja luulee tietävänsä kaiken,ja hitto kun ne vielä päästetään ääneen oikein vaalienkin muodossa...... ja mistä tässäkin on kyse? Yhyy ja kääk jos ei saada ajella 300 euron romuilla......ei jumankauta,jatkakaa toki suurta huolenaihettanne. Miksei veneilyvarusteeks riitä perho tai farkkuliivi vaan pitää hankkia kallis kelluntaliivi...
     
  19. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Uudempi auto osarilla/velalla. Nankangit alle ja korjaamolla käyntiä. Tiedän monta jotka sitten vaan ajaa paskoilla kun ei riitä raha korjaamiseen kun alunperin piti ostaa yli varojensa. Turvallista?
     
  20. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kumpi saastuttaa enemmän? Se -91 nissani vaiko sellainen pieni EU tirektiiveillä ladattu saastepommi?
    Jotkut idiootit luulee vielä nykyäänkin että se co2 aiheuttaa ne isojen kaupunkien ongelmat.
     

Kerro tästä muillekin!